Kenapa Ramai Wanita Tak Suka Lelaki Kelantan Apa Salah Kami



Foto sekadar hiasan sahaja | Berita Harian

Portal Kosmo Online menyiarkan laporan bahawa golongan lelaki dari Kelantan meluah rasa hairan mengapa ramai wanita sering mengelak apabila diajak berkenalan selepas memberitahu negeri kelahiran mereka. 

Menurut laporan itu, beberapa pengguna Facebook mendakwa, tindakan segelintir wanita itu seolah-olah menggambarkan diri mereka 'anti-budak Kelantan'. 


"Kenapa ramai wanita tak suka budak Kelantan? Aku baru nak ajak berkawan, dengan berlagak dia kata, 'Maaf, saya tak minat lelaki Kelantan'. Apa salah kami?" kata Syafiq. 


Mohd Khairul pula menyenaraikan beberapa alasan yang selalu digunakan golongan wanita dari negeri lain untuk menjauhi kaum lelaki berasal dari Pantai Timur itu. 


"Awak asal Kelantan? Maaflah, saya dah ada teman lelaki; Saya tak faham bahasa awak, pelik sangat bunyinya; Lelaki Kelantan ramai 'buaya'," katanya. 


Di ruangan komen, majoriti netizen lelaki mengakui mereka selalu dipinggirkan oleh kebanyakan wanita.


"Bila kami sembang dengan kawan-kawan Kelantan, mereka (wanita dari negeri lain) kata kami berpuak. Bila kami nak kenal dan ajak berkawan, mereka tak nak dan tak suka pula. Wanita memang pelik," kata Syahmie. 


Bagaimanapun, ada seorang individu tampil menjelaskan, ada beberapa sebab mengapa insiden sedemikian berlaku. Antaranya disebabkan 'anak mak'. 


"Lelaki Kelantan ramai anak mak. Di beberapa negeri masih ada sentimen anak lelaki dilayan dengan baik oleh si ibu berbanding anak perempuan yang kecil-kecil lagi dah kena tolong buat kerja rumah. Sampai dah kerja pn kena tolong wang ringgit. 


"Ini menghasilkan lelaki yang tak pandai bekerja, tak pandai mencari duit, tak pandai menjaga isteri, seronok isteri yang berniaga tanggung keluarga," kata Nurshima. 


"Tak sanggup nak berbelas jam balik Kelantan. Dan tak sanggup setiap kali cuti kena balik sana. Tak dapat imagine seksa kalau ada anak kecil, raya kena balik sana. Tambah lagi balik kampung, air tak ada atau air kotor. Lepas tu kena bercampur dengan saudara mara, tak faham kecek gapo. Nanti anak kena paksa beranak kat Kelantan juga," kata Anonymous. 


Walaupun begitu, ada yang berpendapat bukannya semua lelaki Kelantan seperti itu. Ada kebanyakannya yang baik. Dalam masa yang sama, usahlah terlalu membenci kerana silap haribulan yang dibenci itulah yang akan menjadi suami. 


"Jangan benci sangat, takut yang kita benci tu la jadi laki nanti. Kawan-kawan sekolah saya dulu pun alergik sangat dengan orang Kelantan. Sekali diorang berkahwin. 


"Itu yang perempuan. Ada yang kawan lelaki pun ada kata tak nak orang Kelantan. Sekali bini dia orang kelantan. Paling tak boleh blah, sekarang dia pun manjang update status Facebook dalam bahasa Kelantan. Hahaha!" kata Suchi. 


Sumber berita: Kosmo Online, Forum Cari


source https://www.thereporter.my/2022/09/kenapa-ramai-wanita-tak-suka-lelaki.html

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kongsibro.blogspot.com/2022/09/kenapa-ramai-wanita-tak-suka-lelaki.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Banyak Red Flags Ramai Wanita Mengelak Berjodohan Dengan Lelaki Kelantan Apakah Sebabnya

Hiburan Banyak Red Flags Ramai Wanita Mengelak Berjodohan Dengan Lelaki Kelantan Apakah Sebabnya

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 143 hits
Satu perkongsian di media sosial pada minggu lalu telah mencuri perhatian netizen apabila topik yang diutarakan telah menjadi bahan perdebatan dalam kalangan warga maya Dalam hantaran yang dimuat naik seorang wanita di media sosial itu dia ...
Alasannya Suka Budak Ibu Masih Trauma Anak Nyaris Diculik Dua Wanita

Alasannya Suka Budak Ibu Masih Trauma Anak Nyaris Diculik Dua Wanita

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 146 hits
Detik mencemaskan bagi seorang ibu apabila anaknya dipercayai nyaris diculik oleh individu yang tidak dikenali Tambah pula kejadian ini berlaku di lokasi tumpuan orang ramai Memetik laporan mStar usahawan tekstil yang dikenali sebagai Alfit...
Pukul Dan Toreh Belakang Bekas Suami Wanita Mengaku Tak Salah

Pukul Dan Toreh Belakang Bekas Suami Wanita Mengaku Tak Salah

papar berkaitan - pada 15/9/2022 - jumlah : 107 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Seorang wanita mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Ayer Keroh Melaka atas tuduhan memukul dan menoreh belakang bekas suaminya menggunakan pisau tahun lalu Norhayati Serurahman 33 didakwa dengan sengaja me...
Salah Guna Kuasa Guru Besar Wanita Ditahan Beli Barangan Sekolah Guna Syarikat Sendiri

Salah Guna Kuasa Guru Besar Wanita Ditahan Beli Barangan Sekolah Guna Syarikat Sendiri

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 161 hits
Menggunakan syarikat sendiri yang didaftarkan atas nama dua orang anaknya untuk membeli barangan sekolah seorang guru besar ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Guru besar terbabit merupakan guru wanita berusia 58 tahun dan bertug...
Minum Kopi Di Kafe Kopi Mesin Heritage Kota Bharu Kelantan

Minum Kopi Di Kafe Kopi Mesin Heritage Kota Bharu Kelantan

papar berkaitan - pada 24/9/2022 - jumlah : 169 hits
kafe Kopi Mesin Heritage Kota Bharu KelantanKafe Kopi Mesin Heritage Kota Bharu KelantanKafe Kopi Mesin ni banyak aku tengok masa aku kat Kuala Terengganu Dekat Kota Bharu pun ada gak Yang aku datang ni Kafe Kopi Mesin yang terletak di Kota...
Aihhh Masa Mana Pun Tak Apa Ph Sedia Saja Bila Bila Masa Lagi Lama Lagi Kuat Ph Misi Nak Tawan Kelantan Ni

Aihhh Masa Mana Pun Tak Apa Ph Sedia Saja Bila Bila Masa Lagi Lama Lagi Kuat Ph Misi Nak Tawan Kelantan Ni

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 148 hits
PAS akan cadang PRU15 tak dilaksana tahun ini kata Idris September 20 2022 Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata parti itu tidak akan membubarkan DUN di Kedah Kelantan dan Terengganu sehingga sekitar Mac 2023 apabila penggal tamat KUALA LUM...
Dah Suka Lagu Tu Terima Ja Lah

Dah Suka Lagu Tu Terima Ja Lah

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 108 hits
ANA TAHUAir dle wad kanak kanak spita mache TERKINI nurse Kato xmandi blko IBU2 Pah kencing eyokk Budok lagumno Tandas kat parking keto tu air oky dle kecemasan pun keroh tapi tak berkarat srupo dle wad Buke mitok di kecam hanya sekadar ber...
Kak Wan Mee Celup Bukit Bunga Kelantan

Kak Wan Mee Celup Bukit Bunga Kelantan

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 314 hits
Kak wan mee celup bukit bungaKalau datang Kelantan ni antara makanan yang aku cari cari adalah mee celup Mee celup Kelantan memang terbaik lah Aku singgah jap di warung Kak Wan Mee Celup ni dekat Bukit Bunga semata mata nak makan mee celup ...
Jalan Jalan Ke Muzium Negeri Kelantan Di Kota Bahru

Jalan Jalan Ke Muzium Negeri Kelantan Di Kota Bahru

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 377 hits
Muzium Negeri KelantanBangunan ini telah didirijan dalam tahun 1930an sebagai Pejabat Tanah Kota Bharu Dalam tahun 1990 pengubahsuaian telah dilakukan untuk menjadikan bangunan ini sebagai balai pameran dan pejabat Perbadaran Muzium Negeri ...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Deko Raya Yang Simple Je Alhamdulillah Tahun Pertama Raya Di Rumah Baru Ni

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer

Subkontrator Gagal Siapkan

15 Breathtaking Diy Outdoor Furniture Ideas For Your Garden

Innovative Painting Techniques For Modern Homes

Limited Kelana Jaya Lrt Service Due To Lightning Strike

Deja Vu For Ringgit As It Heads Towards Dreaded 4 80 Level