Kenapa Otai Reformis Nak Kalut Khairuddin



(Perak Today) – Semua pihak tidak perlu melatah dengan kenyataan Otai Reformis mengenai tarikh serah kuasa jawatan perdana menteri kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Memetik laporan Astro Awani, Penyelaras Parlimen Jasin, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan berkata pihaknya sentiasa menunggu tarikh yang akan ditetapkan kumpulan itu selain keputusan serta perancangan mereka yang dijangka diumum minggu hadapan.
“Namun, siapa Otai Reformis yang hendak paksa dan tetapkan tarikh serah kuasa jawatan perdana menteri daripada Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Anwar?
“Otai Reformis tidak perlu bersikap lebih sudu dari kuah. Kalau Anwar sendiri kata tidak akan meletakkan satu tarikh tetap penyerahan jawatan perdana, kenapa pula Otai Reformis hendak bersikap kalut?
“Semua orang setuju dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang berpendapat peralihan jawatan Perdana Menteri tidak boleh dibuat secara tergesa-gesa kerana proses itu bukan semudah mahu menukar kasut.
“Apa yang penting ialah urus tadbir negara ke arah bina semula Malaysia Baharu yang harus diberi keutamaan,” katanya dalam satu kenyataan di sini, pada Ahad.
Sebelum ini, Setiausaha Agung Otai Reformis, Abdul Razak Ismail menegaskan pihaknya memutuskan untuk menetapkan tarikh akhir untuk penyerahan jawatan perdana menteri kepada Anwar.
Abdul Razak menambah tarikh itu akan ditetapkan sama ada Januari atau Mei tahun depan selari dengan gesaan mereka sebelum ini.
Dalam pada itu, katanya, keseluruhan rakyat kini ingin melihat Kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang dipimpin oleh Dr Mahathir menyelesaikan semua permasalahan sosio-ekonomi negara terlebih dahulu.
“Kemakmuran ekonomi negara untuk menjamin kesejahteraan kehidupan rakyat wajib diutamakan dan bukan isu serah jawatan perdana menteri yang perlu diutamakan.
“Sesungguhnya Otai Reformis mesti ingat rakyat memberi mandat kepada PH untuk membina semula negara yang dirosakkan oleh rejim kleptokrasi bukan dan untuk berebut siapa hendak menjadi perdana menteri.
“Kita sedang berada di landasan yang baik masa kini. Seandainya perdana menteri hari ini mampu untuk menyelesaikan setiap permasalahan negara dengan cara terbaik, maka biarlah Dr Mahathir memimpin kita terlebih dahulu tanpa sesiapapun memberi tekanan untuk menyerah kuasa seperti yang diperkatakan sendiri oleh Anwar,” tegasnya.
Khairuddin turut berharap Otai Reformis menjadi pengikut yang baik dan akur kepada saranan Anwar untuk tidak memberi tekanan kepada Dr Mahathir.
“Jangan sama sekali melampaui langkah Anwar selaku ketua mereka dalam isu ini. Anwar sudah bersikap amat terbuka tetapi orang lain pula jadi lebih sudu dari kuah,” jelasnya.
Khairuddin sebelum ini memberitahu, undi Ahli Parlimen menentukan tempoh perkhidmatan Dr Mahathir sama ada harus menyerahkan kuasa perdana menteri kepada mana- mana pemimpin atau meneruskan perkhidmatan sehingga tamat tempoh pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 kelak.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/08/04/kenapa-otai-reformis-nak-kalut-khairuddin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siasatan Polis Celaru Kata Otai Reformis

Siasatan Polis Celaru Kata Otai Reformis

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 249 hits
Kumpulan pendesak pro Anwar Ibrahim Otai Reformis hari ini mempertikai siasatan polis dalam kes video seks sejenis yang dikaitkan dengan menteri ekonomi Azmin Ali Kata Setiausaha Agungnya Abdul Razak Ismail prosedur operasi standard siasata...
Andaian Mb Selangor Menjurus Kepada Anwar Sebagai Dalang Otai Reformis

Andaian Mb Selangor Menjurus Kepada Anwar Sebagai Dalang Otai Reformis

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 221 hits
KUALA LUMPUR Otai Reformis 1998 mencabar Menteri Besar Selangor Amiruddin Shari mendedahkan kepada Ibu Pejabat Polis Bukit Aman siapa dalang di sebalik video hubungan seks sejenis Setiausahanya Abdul Razak Ismail berkata dengan membuat anda...
Kembang Setaman Pun Still Nampak Cantik Netizen Puji Shila Amzah Makin Berseri Lagi Sebulan Lebih Nak Bersalin

Kembang Setaman Pun Still Nampak Cantik Netizen Puji Shila Amzah Makin Berseri Lagi Sebulan Lebih Nak Bersalin

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 708 hits
Salah seorang selebriti yang bakal bergelar ibu tidak lama lagi adalah Shila Amzah yang semakin berseri seri Menghitung hari dengan tempoh tidak sampai sebulan lebih ini buat semua pengikutnya di instagram tertunggu tunggu Macam manalah rup...
Teringin Sangat Nak Pulang Ke Kampung Halaman Dekat Mana Tu

Teringin Sangat Nak Pulang Ke Kampung Halaman Dekat Mana Tu

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 494 hits
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Syukur Alhamdulillah Kita masih lagi dipanjangkan umur dan diberi kesempatan untuk terus bernafas di muka bumi ini Tanpa kita sedari sekejap sahaja masa berlalu Seperti baru semalam kita melangkah ke tahu...
Adun Damak Fitnah Mdkl Tak Nak Saman Kah

Adun Damak Fitnah Mdkl Tak Nak Saman Kah

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 165 hits
Status Adun dan lebai Malas nak cari maklumat sahih sanggup tunjuk bodo dan lebih dahsyat lagi sebar fitnah Malangnya orang Damak dpt Adun kualiti camni
Tak Rasa Nak Makan Malam Apabila Amal Minum Ini

Tak Rasa Nak Makan Malam Apabila Amal Minum Ini

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 273 hits
Tahukah anda rakyat Malaysia antara paling ramai mengalami masalah berat badan yang berlebihan atau obesiti akibat makan berlebihan Masalah obesiti ni boleh mengundang pelbagai penyakit seperti kencing manis darah tinggi sakit jantung dan s...
Pemuda Umno Bila Nak Dakwa Paul Yong Di Mahkamah

Pemuda Umno Bila Nak Dakwa Paul Yong Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 217 hits
MALAYSIAKINI Pemuda Umno mempersoalkan mengapa Exco Perak Paul Yong belum didakwa di mahkamah berikutan dakwaan merogol pembantu rumahnya Ketuanya Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata polis sudah menyerahkan kertas siasatan kepada Pejabat Peguam ...
Cara Senang Nak Banyakkan Susu Badan

Cara Senang Nak Banyakkan Susu Badan

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 475 hits
Bagi ibu2 yg baru melahirkan tambah lagi anak yg pertama mesti agak sukar untuk menyesuaikan diri pada minggu yg pertama kan tambah pula susu belum meriah sepenuhnya Jika anda baru melahirkan susu belum keluar lagi jangan risau Teruskan men...
Hai Jib Kesian Pakcik Tu Nak Salam Jerr Kot

Hai Jib Kesian Pakcik Tu Nak Salam Jerr Kot

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 440 hits
Depan kamera je nampak mesra Masih angkuh Cuba tonton betul3 ni betul ke x tu SOKONG JOM MASYARAKAT 1MALAYSIA Najib tak nampak kot Kehkehkeh
Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Zim Zim Ala Kazim

Fella Aufiyya Pengalaman Kedua Bersalin Secara Normal



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Suburban Villa By Nach Zel Architekti In Prague Czech Republic

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Cops To Release Photofit Of Suspect Who Splashed Footballer With Acid

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb

Japan Crowned Champions In Sultan Azlan Shah Cup For First Time