Kenapa Media Tiba Tiba Pertahan Muhyiddin



FB Norman Radzuan
Bila Profesor2 terpilih berbicara
Apabila Media kelirukan minda masyarakat
MAHU TUKAR KERAJAAN UTK SELAMATKAN EKONOMI
Setiap hari media akn memilih Profesor yg memihak utk menghasut rakyat. Persoalannya pernah tak Profesor2 ini ketika PRN Sabah ingin dijalankan mereka mengatakan org politik tidak memikirkan soal rakyat kerana Covid19 sdg melanda skg???
Pernah tak mereka dulu bicara Muhyiddin tidak memikirkan nasib rakyat ketika merampas kerajaan PH? Pernah tak ketika kerajaan Perak, Kedah dan Johor ( ketika kes Covid19 semakin serius ) dirampas oleh PN, Profesor2 ini berkata Muhyiddin sibuk berpolitik sdgkan Covid19 dan ekonomi negara masih merudum ???
Pernah tak Media sibuk sebulan yg lalu mencari Profesor2 mengenai campurtangan kerajaan pusat menggugat kerajaan negeri Sabah??? Kenapa beberapa minggu selepas itu tiba2 Anwar dituduh tidak pentingkan nasib rakyat? Mengapa mereka tidak mahu bertanya kpd Profesor Undang2, Aziz Bari dan Profesor Agus utk dptkan feedback secara akademik.
Saya bekas org media dan saya tahu soal permainan bahasa. Contoh permainan ayat. ‘Anwar sanggup terima Dap’… ia mempotretkan ketika itu Tun sanggup gadai maruah demi agenda politiknya. Cuba menggunakan ayat ‘ Dap sanggup terima Anwar…’ ia membangkitkan emosi yg berbeza di kalangan org Melayu… betul tak?
Kita bukan mahu pilihanraya seperti Sabah. Media sering bertanya apa yg rakyat mahu… rata2 rakyat mahu kerajaan mengawal Covid19 dan menjana ekonomi. Org bijak tahu kerajaan Muhyiddin gagal utk mengawal Covid19 malah lebih teruk kerajaan gagal menjana ekonomi. Yg Muhyiddin lakukan meletakkan 70 Menteri di dlm kabinetnya. Itu kerja gila!
Ya rakyat yg bijak mahu segera Muhyiddin meletakkan jawatan utk Anwar membantu memulihkan ekonomi negara. Ketika ini yg kita nampak mempunyai hubungan yg baik dgn negara luar adalah Anwar Ibrahim.
Azmin Ali dari zaman PH hingga ke PN apa pelaburan yg dia bawa??? Ini soal yg serius yg Profesor2 tidak bertanggungjawab mengalihkan isu yg sebenarnya.
Ia bukan soal rampas kuasa ia soal mengembalikan mandat rakyat dan memulihkan ekonomi. Apa kekuatan Muhyiddin dgn dunia luar? Sdgkan di rantau ini juga Muhyiddin tidak ada hubungan yg baik. Begitu jugalah Azmin Ali yg langsung tidak berfungsi sebagai Menteri Ekonomi.
Apabila Anwar ingin kembalikan mandat rakyat dgn sokongan yg dia perolehi maka media merancuni rakyat setiap hari sehingga rakyat percaya perubahan kuasa ini mesti melalui pilihanraya. Ia cukup sekadar di Parlimen.
Ia satu sikap tidak bertanggungjawab media. Yg dilakukan oleh Anwar dan mereka yg mahu perubahan ini ialah kerajan berubah secara baik melalui undian Parlimen.
Kemelut ini menjadi kacau bilau apabila watak Tun sentiasa muncul. Sampai bila ahli2 politik terpaksa mengikut telunjuk Tun Mahathir? Dia jatuhkan Tunku Abdul Rahman, dia jatuhkan Tun Musa Hitam, Ku Li dan Anwar. Dia lantik Tun Abdullah dan dia mahu Abdullah ikut katanya. Tak ikut dia suruh berhenti. Dia lantik Najib dan dia mahu Najib ikut katanya tak ikut dia jatuhkan Najib.
Sampai bila kita kena ikut katanya? Mahathir dahulu bukan sahaja pemimpin2 politik dijatuhkanya malah kuasa Raja juga dilemahkannya. Persoalannya pernah kah kita atau yg bijak pandai yg ada ( jgn harapkan org kampung berfikir ) terfikir mengapa di umur 95 tahun Mahathir mahu org2 politik mengikut telunjuknya? Lojik kalau bukan 1001 muslihat…
Saya pilih Anwar sb keyakinan saya dia mampu pulihkan ekonomi negara dan pulih sistem negara yg sudah punah rosak. Bukan kerana sekadar hubungan baik Anwar dgn negara2 luar tetapi pengalaman sebagai Menteri Kewangan terbaik Asia. Ditambah dgn sikapnya tidak mencari harta kekayaan peribadi seperti pemimpin politik yg lain.
Kesian saya lihat Anwar. Dulu masa mahu menjadi MB Selangor kes fitnah dia disegerakan dan dia dipenjarakan. Skg ketika dia buktikan punyai cukup SD… dia sekali lagi disiasat dgn segera. Seperti sejarah 1998…. dia diserang oleh Profesor dan org Politik oleh media saban hari siang dan malam. Inilah keluarga dan insan paling derita saya lihat. Bertabahlah Datuk Seri Anwar… saya mampu doakan yg baik2.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30191

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Pengerusi Mesyuarat Khas Kerajaan Darurat Dipertimbang Lapor Media

Muhyiddin Pengerusi Mesyuarat Khas Kerajaan Darurat Dipertimbang Lapor Media

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 285 hits
MALAYSIA DATELINEPerdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mempengerusikan mesyuarat khas Kabinet di Perdana Putra di Putrajaya dipercayai bagi membincangkan isu isu semasa ketika portal berita pro Azmin Ali berkata isu kerajaan dar...
Wartawan Mengeluh Muhyiddin Tak Pernah Adakan Sidang Media

Wartawan Mengeluh Muhyiddin Tak Pernah Adakan Sidang Media

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 250 hits
Wartawan komplen Muhyiddin penakut Menurut kawan kawan dalam media sejak Abah jadi Perdana Menteri pada bulan Februari tahun ini dia tak pernah adakan sidang media terbuka Maksudnya dia tak pernah terima soalan daripada wartawan Dah tujuh b...
Amiruddin Pula Kemuka Usul Tidak Percaya Terhadap Muhyiddin Di Dewan Rakyat

Amiruddin Pula Kemuka Usul Tidak Percaya Terhadap Muhyiddin Di Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 196 hits
October 16 2020 10 23 AMAhli Parlimen Kubang Pasu Amiruddin Hamzah berkata usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin itu bertujuan menjunjung prinsip mengembalikan mandat rakyat dan bersolidariti terhadap kerajaan yang tidak kompeten dan s...
Kem Mahathir Fail Usul Tak Percaya Terbaru Terhadap Pm Muhyiddin

Kem Mahathir Fail Usul Tak Percaya Terbaru Terhadap Pm Muhyiddin

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 242 hits
1 148 total views 1 148 views today Kem bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad memfailkan usul tidak percaya terbaru dalam usaha menumbangkan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Langkah itu dilakukan ketika keretakan mulai melanda kerajaan ...
The Choice Is Muhyiddin S

The Choice Is Muhyiddin S

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 155 hits
Zainal Epi Malay Mail Online Datuk Seri Anwar Ibrahim opened up the floodgate to Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin s front door for votes of no confidence following his meeting with Yang Di Agong on Tuesday Five MPs from Parti Pejuang...
Muhyiddin Minta Umno Perinci Syarat Baru Kerjasama Secara Bertulis Kata Ahmad Maslan

Muhyiddin Minta Umno Perinci Syarat Baru Kerjasama Secara Bertulis Kata Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 321 hits
October 16 2020 2 43 PMSetiausaha Agung Umno berkata beliau menangguhkan penghantaran surat kepada perdana menteri sehingga selesai mesyuarat Majlis Tertinggi Umno pada Selasa depan PETALING JAYA Pengerusi Perikatan Nasional Muhyiddin Yassi...
Pn Opponents In Umno Score Victory By Signalling Open Season Against Muhyiddin

Pn Opponents In Umno Score Victory By Signalling Open Season Against Muhyiddin

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 187 hits
Umno as a member of the ruling Perikatan Nasional government has for months toed the line despite brewing discontent over what it perceives as Bersatu sidelining the party Several Umno MPs who were speculated to be defecting to the oppositi...
Muhyiddin Dan 2 Pimpinan Utama Umno Berunding Malam Tadi

Muhyiddin Dan 2 Pimpinan Utama Umno Berunding Malam Tadi

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 218 hits
Pertemuan tertutup antara Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan dua orang pimpinan UMNO telah diadakan malam tadi Ia melibatkan Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Maslan dan Bendahari BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor m...
Rentasan 757 Tetapkan Syarat Umno Ugut Tinggalkan Pn Jika Muhyiddin

Rentasan 757 Tetapkan Syarat Umno Ugut Tinggalkan Pn Jika Muhyiddin

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 150 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 7571 PERIKATAN NASIONAL AMALKAN DEMOKRASI APA 2 TUKAR PIMPINAN POLITIK MAMPU SELESAI KRISIS NEGARA 3 UMNO DITIKAM DARI BELAKANG 4 BERSATU SEMAKIN TIDAK MENENTU
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord