Kenapa Internet Terus Menyambung Dan Tiba Tiba Terputus Sambungan


Jika anda mengalami masalah dengan Internet pada komputer anda, di mana ia menyambung dan memutuskan sambungan lagi dan lagi, mungkin disebabkan oleh beberapa sebab yang mungkin. Berikut adalah beberapa cara yang paling biasa untuk mencuba dan membetulkan isu ini.
Petua: Jika anda mempunyai komputer lain, telefon pintar atau tablet yang boleh menyambung ke sambungan Internet yang sama, gunakannya untuk menguji jika anda mempunyai masalah sambungan atau masalah komputer. Jika semua peranti di rangkaian anda mempunyai masalah yang sama dengan Internet, kemungkinan besar masalahnya dengan modem kabel atau DSL, penghala rangkaian, atau ISP. Jika hanya satu komputer yang mencabut dan menyambung semula, kemungkinannya masalah dengan komputer. Semak kegagalan perkakasan dalam komputer atau isu-isu dengan sistem operasi, kerana jenis masalah ini boleh menyebabkan masalah sambungan Internet.
Modem Kabel atau DSL
Sekiranya modem kabel mengalami kesulitan mengekalkan sambungan yang kukuh, berbasikal kuasa mungkin menyelesaikan masalah itu. Pertama, disyorkan supaya anda mematikan komputer.
Seterusnya, matikan modem kabel dengan melepaskan kord kuasa dari belakang modem. Biarkan ia dicabut selama sekurang-kurangnya sepuluh saat, kemudian pasang kembali ke modem. Ia mengambil masa beberapa minit untuk modem kabel untuk menjalankan semua pemeriksaan diri dan menyambung semula ke Internet. Cari lampu penunjuk sambungan Internet di hadapan modem. Apabila ia diterangi, pasang penghala anda dan hidupkan komputer anda.
Nota: Jika anda tidak mencabut pelayar anda sebelum mencabut modem, peranti lain yang disambungkan ke penghala boleh memutuskan sambungan dari rangkaian. Pemulaan semula modem boleh menyebabkan sambungan penghala wayarles diset semula juga.

Uji sambungan internet pada komputer anda dan lihat apakah ia stabil.
Router / Wayarles Tanpa Wayar
Sama seperti langkah-langkah di atas untuk menetapkan semula modem kabel, jika anda belum lagi menetapkan semula penghala anda, matikan komputer anda dan cabut palam kuasa dari penghala. Tunggu sekurang-kurangnya 10 saat, kemudian pasang kord kuasa ke dalam penghala. Tunggu lampu penunjuk di hadapan penghala untuk berhenti berkelip. Lampu berkelip menunjukkan penghala sedang melengkapkan pemeriksaan diri dan berfungsi untuk membuat sambungan Internet. Kemudian, hidupkan komputer anda.
Uji sambungan internet pada komputer anda dan lihat apakah ia stabil.
Isu rangkaian di sebelah ISP
ISP (pembekal perkhidmatan Internet) anda mungkin menjadi sumber yang baik untuk memeriksa jika komputer anda masih mengalami sambungan Internet yang tidak stabil. Sokongan teknikal ISP dapat menjalankan pemeriksaan sistem dan pemeriksaan garis untuk menentukan apakah ada masalah di antara mereka dan komputer Anda yang mungkin menyebabkan masalah ini. Mereka juga mungkin mempunyai cadangan lain untuk menetapkan sambungan.
Sekiranya anda Internet masih tidak stabil, sebelum mengikuti mana-mana langkah lain di bawah, kami mencadangkan untuk menghubungi ISP anda untuk memastikan masalahnya tidak berakhir. Jika peranti lain di rangkaian anda berfungsi dengan baik, teruskan dengan langkah-langkah di bawah.
Kad Rangkaian
Ada kemungkinan kad rangkaian di komputer anda mengalami masalah dengan mengekalkan sambungan internet yang stabil. Terdapat dua perkara yang anda boleh cuba untuk membetulkannya.
Nota: Kami hanya mencadangkan langkah-langkah di bawah jika rangkaian anda mempunyai peranti lain yang tidak berfungsi.
Pulihkan kad rangkaian
Sekiranya anda mempunyai komputer desktop, berasa selesa membuka komputer, dan kad rangkaian anda boleh tanggal, matikan komputer dan cabut kabel kuasa, dan keluarkan kad rangkaian. Setelah memasukkan kad rangkaian kembali ke slot PCI, pastikan ia dipasang dengan tegas ke dalam slot. Tutup kes komputer, pasangkan kord kuasa, dan pasangkan semula komputer.
Uji sambungan internet pada komputer anda dan lihat apakah ia stabil.
Pasang semula pemacu kad rangkaian
Jika sambungan Internet masih tidak stabil, satu lagi masalah untuk cuba ialah memadamkan kad rangkaian dari Pengurus Peranti komputer anda dan membiarkan Windows memasang semula kad dan pemacunya. Memasang semula penyesuai rangkaian kadangkala boleh membetulkan sebarang masalah pemacu peranti (rasuah) dan menstabilkan sambungan Internet kad rangkaian.
Bagaimanakah saya mengalih keluar peranti dalam Pengurus Peranti Windows?
Selepas Windows telah reboot dan peranti telah dipasang semula, uji sambungan Internet pada komputer anda dan lihat apakah ia stabil.
Ia juga disyorkan bahawa anda menyemak laman web pengilang kad rangkaian dan melihat jika terdapat pemacu peranti yang dikemas kini. Jika ada, muat turun dan pasang pemacu yang dikemas kini. Selepas memasang pemacu yang dikemas kini, mulakan semula komputer dan uji sambungan Internet sekali lagi untuk melihat apakah ia kini stabil.
Fail sistem Windows yang rosak
Jika fail sistem dalam sistem pengendalian Windows menjadi rosak, kadang-kadang boleh menyebabkan masalah sambungan Internet. Sekiranya isu-isu sambungan bermula baru-baru ini, anda boleh cuba memulihkan Windows kembali ke titik sebelumnya sebelum permasalahan itu bermula. Memulihkan ke titik sebelumnya akan menggantikan fail yang rosak dengan fail yang baik dan tidak rosak. Jika fail rasuah adalah penyebab isu sambungan Internet, pemulihan harus menyelesaikan masalah itu.
Jangkitan virus atau malware
Jangkitan virus atau malware boleh menyebabkan masalah sambungan Internet. Sekiranya jangkitan cukup teruk, sambungan Internet boleh menjadi tidak stabil atau tidak berfungsi sama sekali. Anda perlu mengeluarkan virus atau perisian pengintip dari komputer dalam kes ini untuk menstabilkan sambungan Internet.

Sambungan internet masih tidak stabil
Jika sambungan Internet masih tidak stabil selepas mencuba semua cadangan di atas, anda mungkin mempunyai modem Kabel / DSL yang rosak, penghala berwayar / tanpa wayar, atau kad rangkaian. Anda mungkin mahu cuba mendapatkan modem, penghala, atau kad rangkaian baru untuk melihat sama ada mana-mana peranti tersebut adalah punca masalah itu dan yang baru menyelesaikannya.
Sila semak berita kami yang lain dibawah Berita Photo Video

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://inspirasi2025.com/kenapa-internet-terus-menyambung-dan-tiba-tiba-terputus-sambungan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sewa Kauters Naik Mendadak Kerajaan Ph Terus Kikis Pendapatan B40 Dan M40

Sewa Kauters Naik Mendadak Kerajaan Ph Terus Kikis Pendapatan B40 Dan M40

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 354 hits
Akhirnya rakyat terpaksa pikul beban kegagalan kerajaan PH dalam menjaga ekonomi Malaysia Kerajaan PH terlalu leka memfitnah kerajaan terdahulu dengan agenda hutang RM1trillion Terlalu seronok dengan pemansuhan cukai GST dan tax holiday Seh...
5 Faktor Yang Membuat Lingkar Perut Pekerja Kantoran Terus Menggelembung

5 Faktor Yang Membuat Lingkar Perut Pekerja Kantoran Terus Menggelembung

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 204 hits
Membesarnya lingkar perut pada pekerja kantoran ini disebabkan oleh beberapa faktor Kurangnya sinar matahari suhu kantor yang dingin kebiasaan makan di luar teman kantor yang gemuk serta perilaku makan yang emosional merupakan penyebabnya
Kafir Terus Menyerang Di Bumi Negara Islam Malaysia

Kafir Terus Menyerang Di Bumi Negara Islam Malaysia

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 465 hits
Nasi Lemak Ka Fir yang dijual dengan packaging hipster bersama babi menjadi viral Isu sekarang ni adalah kelihatan sebuah normalisasi penjualan babi secara legal dan besar besaran di alam maya ketika mana majoriti rakyat Malaysia adalah ber...
Kedai Jubah Abaya Feveret Harga Serendah Rm30 Design Cantik Dan Boleh Terus Potong Alter

Kedai Jubah Abaya Feveret Harga Serendah Rm30 Design Cantik Dan Boleh Terus Potong Alter

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 1010 hits
Okay entry ni pendek je special untuk korang yang selalu tanya aku beli jubah cecantik selalunya dekat mana Ramai ingat aku beli mahal but no gurl you re wrong Seorang Farah ni sejenis cheapskate dia tak beli benda memahal hahaha Percaya ta...
Menko Darmin Rupiah Masih Berpeluang Untuk Terus Menguat

Menko Darmin Rupiah Masih Berpeluang Untuk Terus Menguat

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 163 hits
Menko Darmin mengatakan penguatan Rupiah masih terus dibayang bayangi oleh berbagai kondisi global Meski demikian saat ini arah untuk penguatan masih terus berlanjut
Indonesia Terus Dilanda Gempa Bumi Kuat Awal Pagi Tadi

Indonesia Terus Dilanda Gempa Bumi Kuat Awal Pagi Tadi

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 432 hits
Indonesia Terus Dilanda Gempa Bumi Kuat Awal Pagi Tadi Gempa bumi berkekuatan 6 6 magnitud melanda kawasan berpantai di Indonesia awal pagi Isnin yang menyaksikan para penduduk diarahkan berpindah bagaimanapun tiada amaran tsunami dikeluark...
Terus Dedahkan Salah Laku Ph Chee Kong Tjhin

Terus Dedahkan Salah Laku Ph Chee Kong Tjhin

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 155 hits
Najib Diminta Teruskan Troll Kerajaan Pakar U Turn SHAH ALAM Mantan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diminta terus aktif mengkritik dan mendedahkan salah laku kerajaan Pakatan Harapan di laman sosial Facebook Permintaan itu diluahkan ...
Pening Kepala Dengan Per Okok Tak Makan Saman Ini Cara Yang Betul Jika Ingin Buat Aduan Terus Ke Kkm

Pening Kepala Dengan Per Okok Tak Makan Saman Ini Cara Yang Betul Jika Ingin Buat Aduan Terus Ke Kkm

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 475 hits
Pergh Selamba je diorang ni mer ok ok kat sini Padahal dah terpampang depan mata simbol larangan mero ko k tu Tak pasal pasal aku kena cari tempat lain nak makan dengan anak anak ni Mesti geram kan kalau ada per ok ok yang buat tak tahu je ...
Google Maps Kini Membenarkan Pengguna Menetapkan Masa Berlepas Dan Tiba

Google Maps Kini Membenarkan Pengguna Menetapkan Masa Berlepas Dan Tiba

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 277 hits
Google Maps adalah aplikasi pemetaan dan navigasi yang sedia terpasang pada banyak peranti Ia turut mempunyai banyak ciri dan fungsi menarik dan ada pengguna setia tersendiri Hari ini Google Maps dikemaskini dengan kebolehan untuk pengguna ...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel