Kenapa Annuar Musa Meroyan No Anwar No Dap Sedangkan Yang Mahu Jatuhkan Umno Afalah Bersatu


 
Setiap kali ada ura-ura Anwar Ibrahim akan mengambil alih teraju kerajaan, baik melalui usul di Parlimen atau sokongan SD, selain Tun Mahathir Mohamad yang diketahui cukup bimbang dengannya, barangkali yang turut diresapi penyakit yang sama ialah Annuar Musa.
Lihat saja reaksinya setiap kali isu berkenaan timbul, pasti beliaulah yang dilihat paling susah hati, mengelabah, begitu cepat mengeluarkan kenyataan dan seolah-olah berpeluh dingin di seluruh badannya.
Oleh kerana usaha pengambil alih kerajaan itu diperkatakan mengaitkan sokongan beberapa Ahli Parlimen UMNO, Annuar yang merupakan Setiausaha Agung BN akan segera tampil mengingatkan tentang prindip “No Anwar, No DAP”.
Rasanya sejak sembilan bulan lalu, sudah lebih 10 kali Annuar tampil memberi peringatan berkaitan “No Anwar, No DAP” itu.
Kenapa hanya Annuar yang risau, bimbang dan mengelabah, sedangkan Ahli Parlimen UMNO yang lain, termasuk yang sama memegang jawatan menteri sepertinya nampak relaks saja?


Malah Setiausaha Agung UMNO, Ahmad Maslan pun kelihatan senyap saja?
Apa yang Annuar bimbang dan ingin pertahankan?
Adakah prinsip dan pegangan UMNO yang ingin dipertahankannya atau nasib Muhyiddin Yassin yang bakal jatuh lebih dibimbanginya?
Atau Annuar begitu sayang dengan jawatan Menteri Wilayah Persekutuan yang dipegangnya sekarang?
Semalam, apabila sekali lagi timbul isu mengenai adanya sokongan beberapa Ahli Parlimen UMNO dalam bentuk SD kepada Anwar, Ahli Parlimen Ketereh itu sekali lagi tampil bersuara.
Kali ini selain meratib lagi tentang “No Anwar, No DAP”, bellau juga menggesa Ahli Parlimen UMNO yang dikaitkan memberi sokongan dalam bentuk SD kepada Anwar itu agar segera berterus-terang atau membuat laporan polis jika ianya bukan suatu kebenaran.

Malah beliau juga menegaskan, mereka yang berbuat demikian perlu keluar parti kerana melanggar ketetapan yang telah diputuskan sebelum ini.
Ternampak di sini Annuar semakin ketakutan dan mula meraban, sedangkan beberapa Ahli Parlimen yang dikaitkan itu semacam santai saja sambil membuat penafian.
Dalam hal ini, Muhyiddin yang bakal jatuh dan pemimpin Bersatu yang pasti tergolek sama jika Perdana Menteri hilang kuasa pun tidak kelihatan mengelabah seperti Annuar.
Apabila Annuar terlalu kerap tampil bersuara dengan nada yang sama dan dilihat keinginannya hanya untuk mempertahankan Muhyiddin, maka banyaklah kedengaran suara-suara dalam UMNO sendiri yang tidak setuju dengannya.
Kata mereka, kenapa dalam isu lain yang melibatkan UMNO, Annuar hanya membisu saja, tetapi begitu pantas bersuara bila saja dalam perkara yang terkait dengan kedudukan Muhyiddin?
Lantaran ada yang bertanya, sebagai Ahli Parlimen UMNO, apakah keutamaan beliau – masa depan parti atau masa depan Muhyiddin?
Sebenarnya jika Annuar sedar tentang kedudukan dan masa depan UMNO sekarang, pihak yang ingin menelan serta membunuh parti itu bukanlah Anwar atau DAP, tetapi Muhyiddin dan Bersatu.
Jadi, kenapa takut untuk bersama Anwar dan DAP?
Mengapa beliau tidak takut dengan Muhyiddin dan Bersatu yang survival kedua-duanya bukan saja bergantung kepada lemahnya UMNO, bahkan mereka akan lebih selamat jika UMNO dapat “dimatikan” dengan segera?
Apakah Annuar lebih rela melihat UMNO “mati”, asalkan Muhyiddin, Bersatu dan dirinya terus bernyawa? (Shahbudindotcom 14/12/2020)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/12/kenapa-annuar-musa-meroyan-no-anwar-no.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ada Cubaan Mengubah Pendirian Umno Tolak Anwar Dap Annuar Musa

Ada Cubaan Mengubah Pendirian Umno Tolak Anwar Dap Annuar Musa

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 298 hits
mykmu netSetiausaha Agung BN Annuar Musa berkata terdapat usaha untuk mengubah pendirian Umno untuk tidak bekerjasama dengan Presiden PKR Anwar Ibrahim dan DAP Annuar yang juga ahli parlimen Ketereh berkata pendirian ini juga telah diterima...
Annuar Musa Umno Barisan And Muafakat To Each Hold Talks On Formation Of New Perak Govt

Annuar Musa Umno Barisan And Muafakat To Each Hold Talks On Formation Of New Perak Govt

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 187 hits
Umno Barisan Nasional and Muafakat Nasional will be involved in a series of meetings over the next few days to discuss the formation of the new Perak government BN secretary general Tan Sri Annuar Musa said Umno s Supreme Council will meet ...
Dakwa Jual Tanah Dbkl Pengerusi Dap Mohon Maaf Pada Annuar Musa

Dakwa Jual Tanah Dbkl Pengerusi Dap Mohon Maaf Pada Annuar Musa

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 259 hits
KUALA LUMPUR Selepas membuat kenyataan mendakwa Tan Sri Annuar Musa menjual 42 plot tanah yang dimiliki oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur Pengerusi DAP Tan Kok Wai memohon maaf kepada Menteri Wilayah Persekutuan itu Permohonan maaf dan pena...
Jika Rasa Muhyiddin Menindas Umno Tak Perlulah Nak Bersengkongkol Dengan Anwar Dan Dap

Jika Rasa Muhyiddin Menindas Umno Tak Perlulah Nak Bersengkongkol Dengan Anwar Dan Dap

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 270 hits
Mengapa Muhyiddin menjadi Perdana Menteri Kerana lebih 112 Ahli Parlimen menyokong beliau Jika esok lima orang ahli Parlimen BN isytihar tidak sokong Muhyiddin dan beliau tiada sokongan ahli Parlimen lain maka jatuhlah kerajaan ini Oleh itu...
Aduan Kepada Lembaga Disiplin Umno Terhadap Annuar Musa Tular

Aduan Kepada Lembaga Disiplin Umno Terhadap Annuar Musa Tular

papar berkaitan - pada 3/12/2020 - jumlah : 279 hits
Tular Satu aduan bertulis telah dikemukakan kepada Lembaga DIsiplin UMNO berkenaan terhadap Tan Sri Annuar Musa telah dibuat dan diterima oleh Jabatan Pengurusan Disiplin dan Perlembagaan Parti Ibu Pejabat UMNO pada 24 November yang lalu Ad...
A New Dawn For Malaysia Can Bersatu Umno Dap Join Up I Really Hope So

A New Dawn For Malaysia Can Bersatu Umno Dap Join Up I Really Hope So

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 226 hits
Because it will create a gargantuan tectonic change not only in Malaysian politics but in the development of our society The temperature throughout Malaysia will become cooler than Cameron Highlands in December Early this morning I received...
Umno Man Tells Of Efforts To Undo No Anwar No Dap Policy

Umno Man Tells Of Efforts To Undo No Anwar No Dap Policy

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 257 hits
Umno s Ketereh MP Annuar Musa said there are efforts to undo the position the party has taken not to cooperate with PKR president Anwar Ibrahim and DAP Annuar who is also the BN secretary general said Umno s allies similarly adopted this po...
Dap Boleh Kuasai Umno Melalui Anwar

Dap Boleh Kuasai Umno Melalui Anwar

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 257 hits
Menjadi Anwar sebagai PM adalah strategi terbaik untuk DAP kuasai UMNO terutama Najib and the gang Satu fakta yang tidak boleh disangkal Cubaan DAP untuk kuasai Mahathir gagal khususnya apabila Mahathir tidak lepaskan jawatan kepada Anwar d...
Annuar Desak Mp Umno Dikaitkan Dengan Anwar Berterus Terang

Annuar Desak Mp Umno Dikaitkan Dengan Anwar Berterus Terang

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 214 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 1 25 pmBN menegaskan ahli parlimen yang disebut sebut memberikan memberi sokongan kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim perlu tampil berterus terang Setiausaha Agung BN Annuar Musa berkata mereka yang disebu...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say