Kenali Pemain Sabah Yuseril Yusekil


Yuseril Yusekil dipanggil sertai latihan pusat skuad Kebangsaan Harimau Malaya B-19 Johnny yakin peluang Nasip dan Yuseril sertai skuad negara

Bakatnya di kesan ketika bersekolah di Sekolah Rendah Kebangsaan Kemabong Tenom, seterusnya beliau mengembangkan bakatnya di Sekolah Sukan Negeri SMK Datuk Peter Mojuntin, Penampang. T ahun 2020 beliau mula mewakili Sabah U19 dalam kejohanan Piala Belia. Pemain Tengah ini merupakan pemain utama skuad Tambadau U19 dan telah menjaringkan 3 gol sepanjang kejohanan berlangsung sebelum liga terbatal disebabkan COVID-19 melanda seluruh dunia kesemua golnya dijaringkan melalui sepakan percuma.


Pemain ini dianggap sebagai pakar sepakan percuma skuad muda Sabah dan kini beliau sedang menjalani Latihan bersama pasukan kebangsaan U19 MALAYSIA....Semoga terus maju jaya Yuseril Yusekil.


Jurulatih skuad bawah 19 tahun (B19) Tambadau Sabah musim ini, Johnny Dominicus mahu dua pemainnya Mohd Nasip Mohammad Zain dan Yuseril Yusekil terus menggandakan usaha bagi merebut peluang mendapat tempat dalam skuad B19 negara.


Katanya, kejayaan kedua-dua pemain itu melepasi fasa pertama latihan pusat membuktikan mereka telah maju setapak sebagai antara pemain muda berbakat negara.

Nasip dan Yuseril antara empat pemain skuad bawah 19 tahun Tambadau Sabah dalam saingan Piala Belia musim ini yang telah dipanggil menjalani latihan pusat skuad B19 kebangsaan di bawah Brad Maloney di Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Kelana Jaya pada 6 hingga 26 Julai lalu.


Dua lagi pemain ialah Azlizan Azlan (penjaga gol) dan Mohammad Nazemizam Naslon (pemain tengah) tetapi gagal mendapat tempat ke latihan fasa dua bermula 3 Ogos.

Johnny yakin, kedua-dua anak didiknya itu mampu memberi saingan untuk merebut tempat dalam senarai akhir jika dapat mempamerkan potensi terbaik sebenar mereka.

"Apapun, mereka kena gandakan usaha untuk bersaing dan rebut peluang..mereka kena ada keyakinan diri dan tidak takut atau kurang keistimewaan berbanding pemain lain.


"Saya fikir Nasib ada lebih kelebihan kerana merupakan anggota skuad negara pada Kejohanan B18 AFF tahun lalu manakala ini merupakan panggilan pertama buat Yuseril. Bagaimanapun saya percaya, kedua-dua mereka akan terpilih," katanya.

Mengenai Azlizan dan Nazemizan, Johnny berkata, gagal melepasi fasa pertama bukan bermakna mereka tidak baik tetapi mungkin belum bersedia sepenuhnya lagi.

"Mendapat panggilan skuad kebangsaan itu sudah merupakan satu pencapaian dan kegagalan mendapat tempat ke fasa berikutnya itu seharusnya dijadikan pembakar semangat untuk mereka lebih bekerja keras memajukan diri sebagai pemain bola sepak," katanya.


Sambil itu, Yueseril dan Nasip ketika dihubungi gembira dengan penyenaraian mereka dalam senarai 30 pemain ke fasa dua latihan pusat.


"Saya sangat gembira kerana terpilih dalam senarai 30 pemain ke latihan fasa dua. Bukan mudah kerana terpaksa bersaing dengan pemain-pemain terbaik yang terpilih.


"Ia amat mengujakan apabila terpilih...saya akan terus berusaha sebaik mungkin untuk dapat tempat dalam senarai akhir untuk menjadi sebahagian daripada anggota skuad kebangsaan ke Kejohanan AFF," kata Yuseril.

Bagi Nasip, ia adalah peluang untuknya terus memahatkan nama dalam senarai skuad B19 negara.

"Apapun, saya tidak mahu memikirkan sangat tentang terpilih atau tidak dalam senarai akhir. Saya hanya fokus untuk memberikan yang terbaik bagi memberi kepercayaan kepada jurulatih.


"Saya akan ccuba yang terbaik...dapat atau tidak (tersenarai dalam senarai akhir), itu belakang cerita...yang penting saya dah buat yang sehabis baik dahulu," kata Nasip.

Daripada 30 pemain, hanya 23 akan disenarai akhir bagi bagi meneruskan latihan fasa tiga pada September.


Latihan pusat itu adlah sebagai persiapan menghadapi Pusingan Akhir kejuaraan B19 AFC 2020 di Uzbekistan pada 14-31 Oktober di mana Malaysia diundi bersaing dalam Kumpulan D bersama pasukan juara edisi 2014, Qatar, Tajikistan dan Yemen.

Malaysia dijdualkan menentang Tajikistan pada 6 Oktober, Qatar (19 Oktober) dan Yemen (22 Oktober). Semua perlawanan berlangsung di stadium AGMK, Olmalik

Selain bersaing untuk mendapat tempat ke kejohanan AFF, kejohanan AFC itu juga dijadikan landasan mendapat tempat ke Piala Dunia B20 di Indonesia pada 2021.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2020/08/kenali-pemain-sabah-yuseril-yusekil.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
16 New Dengue Cases In Sabah

16 New Dengue Cases In Sabah

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 211 hits
Datuk Dr Christina Rundi KOTA KINABALU Sabah recorded 16 new dengue fever cases on Sunday which brings the total number of cases to 3 040 Sabah Health Department director Datuk Dr Christina Rundi said the 16 cases included five in Tawau thr...
Parti Cinta Sabah Akan Bergerak Sendiri Hadapi Prn Kata Anifah

Parti Cinta Sabah Akan Bergerak Sendiri Hadapi Prn Kata Anifah

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 332 hits
Parti Cinta Sabah akan bergerak bersendirian dalam menghadapi pilihan raya negeri nanti dan bakal melancarkan manifestonya dalam tempoh terdekat kata Presidennya Datuk Seri Anifah Aman Beliau berkata parti itu sedang menentukan calon terbai...
Orang Sabah Bermaruah Tolak Katak Politik

Orang Sabah Bermaruah Tolak Katak Politik

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 637 hits
Beliau mendakwa agensi agensi tertentu digunakan untuk menggugat pemimpin WARISAN sehingga masuk ke dalam rumah Lebih dahsyat apabila ada pengaruh luar yang menggunakan agensi kerajaan sedangkan fungsi kerajaan Persekutuan sepatutnya member...
Kat Sabah Parlimen Tak Terlibat Prk Harakah Takut Dikecam Ke

Kat Sabah Parlimen Tak Terlibat Prk Harakah Takut Dikecam Ke

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 158 hits
JAMZURI ARDANIBaru beberapa bulan parti Islam berada dalam kerajaan sudah ramai yang hilang percaya pada parti itu Bimbang juga kalau lagi lama parti Islam itu berada dalam kerajaan nanti ramai pulak yang jadi hilang percaya pada Islam Boho...
Tiada Siapa Peduli Azmin Zuraida Di Sabah Kata Penganalisis

Tiada Siapa Peduli Azmin Zuraida Di Sabah Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 260 hits
Willie Jude KOTA KINABALU Penganalisis politik berkata tiada siapa peduli kehadiran Mohamed Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin menjelang Pilihan Raya Negeri akan datang susulan lawatan kerja 2 menteri persekutuan itu ke Sabah baru baru ini Pe...
Shenanigans Aside Sabah S Aspirations Still Remain

Shenanigans Aside Sabah S Aspirations Still Remain

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 142 hits
Azmin Ali on his recent visit to Sabah urged Sabahans to elect a state government which would share the same aspirations as its federal counterpart to ensure that state development plans run smoothly He said the alignment of minds was impor...
Guane Hj Hadi Kata Nok Bertanding Parlimen Sabah

Guane Hj Hadi Kata Nok Bertanding Parlimen Sabah

papar berkaitan - pada 12/8/2020 - jumlah : 238 hits
Via WhatsApp Parlimen dah bubar ke oooii Pilihan Raya Negeri hanya libatkan kerusi DUN shj Tiada kerusi Parlimen pun Yang Lebai Hadi PAS kemaruk sgt nak bertanding kerusi Parlimen kat PRN Sabah tu kenapa Ker nak habis sapu semuanya Berat66 ...
Former Sabah Cm Chong May Make Comeback To State Politics

Former Sabah Cm Chong May Make Comeback To State Politics

papar berkaitan - pada 12/8/2020 - jumlah : 222 hits
Chong Kah Kiat was chief minister from 2001 to 2003 under Dr Mahathir Mohamad s chief minister rotation system during the latter s first term as prime minister KOTA KINABALU Former Sabah Barisan Nasional component party Liberal Democratic P...
No One Cares About Azmin And Zuraida In Sabah Says Analyst

No One Cares About Azmin And Zuraida In Sabah Says Analyst

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 246 hits
Federal ministers Azmin Ali and Zuraida Kamaruddin made recent vists to Sabah KOTA KINABALU Political analysts have downplayed the impact of recent visits to Sabah by federal ministers Mohamed Azmin Ali and Zuraida Kamaruddin with one analy...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil