Kenali Pemain Muda Jdt Berdarah Scotland Fergus Tierney Yang Curi Perhatian Di Kejuaraan B 23 Aff 2023


Penyerang Johor Darul Ta'zim II (JDT II), Fergus Tierney yang dimasukkan pada babak kedua perlawanan menjadi wira apabila meledak dua gol untuk memastikan tiga mata berharga kepada Harimau Muda. ( 📸 ©FA Malaysia) klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)

Tierney meraikan jaringannya bersama rakan sepasukan ketika menentang Indonesia. (📸 ©FB FAM) AFF U23: Latihan Berkelas Dunia Bantu Fergus Tierney Menyinar Bersama Malaysia Kemasukan penyerang sensasi Malaysia, Fergus Tierney jelas memberi impak yang cukup besar untuk membantu skuad muda negara menewaskan Indonesia.

Ketumpulan serangan pada babak pertama menyebabkan ketua jurulatih, E. Elavarasan membuat keputusan untuk memasukkan penyerang JDT ll ini.

Keputusan beliau sememangnya tepat apabila bintang kelahiran Malaysia-Scotland ini meledak dua gol pada perlawanan menentang Indonesia.

Pemain bertubuh sasa ini menjadi masalah besar buat pasukan bimbingan Shin Tae-yong untuk mengekang kemaraannya.

Fergus membuktikan bahawa latihan dan teknologi berkelas dunia di JDT telah membantunya untuk mencapai prestasi sebenar di atas padang.

Sungguhpun kurang beraksi musim ini, beliau tetap memperagakan aksi terbaik untuk terus menekan pertahanan lawan.

Gandingan trio JDT, Najmuddin Akmal dan Umar Hakeem jelas begitu serasi dengan sokongan daripada perancang kelahiran Malaysia-Arab Saudi, Aliff Izwan turut menyerlah.

Dua gol Fergus sudah cukup untuk memastikan bahawa Malaysia meraih 3 mata untuk berada pada kedudukan selesa ke pusingan berikutnya.

Beliau juga melabel kejayaan ini cukup bermakna buat Malaysia untuk memastikan kejohanan ini berlangsung dengan baik. Layak Pasport Malaysia, Pemain Scotland, Fergus Tierney Sertai JDT 2 (📸 ©JDT) Pemain berdarah Scotland, Fergus Tierney dirakam beraksi bersama JDT 2 dalam 1 perlawanan persabatan di antara JDT 2 menentang Petaling Jaya City pada 4 Februari 2022. Pemain dengan kelebihan fizikal ini lahir pada tahun 2003 di Scotland dan aktif berlatih bersama akademi bola sepak di Eropah dan Asia termasuklah bersama Penang FC dan JDT 2. (📸 ©makanbola.com) Bapanya, Martin Tierney sebagai pakar bola sepak bekerja dengan bekas pakar jemputan pemain bola sepak lain seperti Tony Cottee, Ian Walker, Lee Sharpe dengan rangkaian Astro Malaysia, dihoskan oleh Jason Dasey yang merupakan penyiar TV dan radio. CREDIT:Astro
Beliau memegang pasport British dan layak untuk menerima pasport Malaysia kerana sudah lama menetap di negara ini.

Baru berumur 20 tahun, Fergus Tierney mempunyai kelebihan fizikal dengan ketinggian 184 cm selain kekuatan stamina luar biasa.

Pemain berusia 20 tahun itu pernah berlatih bersama akademi bola sepak di Eropah dan Asia termasuk bersama Penang FC dan JDT 2.

Untuk makluman bapanya, Martin Tierney merupakan bekas pemain import Penang FC dan Geylang United di Singapore Premier League. Saat Fergus Tierney beraksi di JDT, 2 Kakaknya Buru Lesen Jurulatih Fergus Tierney nampaknya bukan satu-satunya ahli keluarganya yang terlibat dalam dunia bola sepak.

Kini bermain bersama Johor Darul Ta’zim II di Piala MFL 2023, Tierney merupakan anak kepada bekas pemain bola sepak di kancah Liga Malaysia di era 90-an iaitu Martin Tierney. Malah, kedua-dua kakaknya juga aktif terlibat dalam bola sepak bersama akademi diuruskan bapa mereka.

Murron dan Grear Tierney dilihat sedang menyertai Kursus Kejurulatihan Lesen D anjuran Persatuan Bolasepak Pulau Pinang (FAP) ketika ini.

Kursus tersebut telah berlangsung dari 2 hingga 7 Mei 2023 bertempat di Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang melibatkan 27 peserta. Kelihatan Murron dan Grear Tierney di Kursus Kejurulatihan Lesen D FAP di Pulau Pinang. Via Makanbola . (📸 ©FAPenang) @murron_t Repost bc tiktok removed the sound 😭
♬ dźwięk oryginalny - &lt3 Fergus Tierney, dilahirkan di Scotland namun bermastautin sejak kecil di Pulau Pinang. Keluarga Tierney dikatakan sudah lama bermaustatin di Pulau Pinang sejak kembali ke Malaysia dan pernah memiliki gelanggang futsal berdekatan Gurney. Malah, bapanya mengendalikan sebuah akademi swasta, Soccer Experince FC yang turut disertai Tierney sejak dari usia mudanya.

Keluarga mereka ketika ini menetap di Tanjong Tokong, Pulau Pinang.

Dari situlah beliau meraih pengalaman bermain bola sepak antarabangsa melalui perlawanan-perlawanan menentang akademi-akademi bola sepak antarabangsa yang lain di seluruh eropah antaranya skuad remaja Atletico Madrid, CA Osasuna Cantera, Levante, CD Tenerife dan Rangers FC.

Pendedahan awal di peringkat tertinggi turut menyaksikan pemain ini pernah diundang berlatih bersama akademi kelab Premier League seperti Sunderland dan Leicester City, selain kelab Scotland, Dundee FC.

Sebelum menyertai JDT, Tierney menyertai sesi latihan Penang pasca Covid-19 ketika di usia 18 tahun. Namun, ia hanyalah sekadar sesi latihan. Gambar ketika Fergus Tierney menyertai sesi latihan Penang. (📸 ©Fergus Tierney) Pada awal 2022, beliau akhirnya dikatakan menandatangani kontrak bersama JDT dan memenangi kejuaraan Liga Premier pada musim tersebut. Namun, hasil semakan data Malaysian Football League (MFL) musim 2022, tiada namanya tersenarai dan bermain bersama mereka.

Hanya musim ini di pentas Piala MFL, kelibat Tierney mula kelihatan.

Malah, beliau pantas mendapat perhatian pengendali skuad B-22 negara, E Elavarasan apabila dipanggil menyertai skuad Merlion Cup dan Sukan SEA.

Beliau mencipta satu gol di Merlion Cup ketika membenam Kemboja 4-2.


Atas prestasi baiknya, Elavarasan memanggilnya tampil di pentas Sukan SEA 2023 dan hampir meledak gol ketika mengatasi Laos 5-1.

Mungkin keserasiannya bersama rakan sepasukan memberikan kelebihan buat dirinya untuk dipilih bersama Harimau Muda. Beliau pernah berkata yang rakan-rakan sepasukan sangat mengalu-alukan dirinya ke dalam pasukan walaupun beliau baru sahaja menyertai skuad tersebut.

SOURCE: Makanbola.com

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2023/08/kenali-pemain-muda-jdt-berdarah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siaran Lansung Jadual Dan Keputusan Terkini Piala Aff B 23 2023

Siaran Lansung Jadual Dan Keputusan Terkini Piala Aff B 23 2023

papar berkaitan - pada 19/8/2023 - jumlah : 282 hits
Kini giliran Skuad Harimau Muda bawah 23 tahun mengusung cabaran dalam Kejohanan Kejuaraan Piala AFF B 23 Piala AFF B 23 Perlawanan Kejohanan Kejuaraan bola sepak Persatuan Negara Negara Asia Tenggara atau dikenali dengan Kejuaraan Piala AF...
Jdt Waspada Kebangkitan Perak Belum Fikir Kejuaraan Liga

Jdt Waspada Kebangkitan Perak Belum Fikir Kejuaraan Liga

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 192 hits
Esteban Andr s Solari Poggio Solari kekal merendah diri Solari tidak mahu fokus soal kejuaraan Liga Super ketika saingan berbaki tujuh perlawanan Johor Darul Ta zim tidak mahu mendabik dada terlalu awal walaupun dikatakan sudah selangkah un...
Keputusan Prn 2023

Keputusan Prn 2023

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 217 hits
Hari ini Sabtu 12 Ogos 2023 sebanyak 6 negeri memilih wakil rakyat bagi kawasan masing masing Dapatkan keputusan terkini melalui pautan di bawah Astro Awani ecentral keputusan prn2023sprgovmytiktokakademipilihanrayaspryoutubespr
Prn Selangor 2023 Keputusan Terkini Kerusi Tumpuan

Prn Selangor 2023 Keputusan Terkini Kerusi Tumpuan

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 265 hits
PRN Selangor 2023 Keputusan Terkini Kerusi Tumpuan Menteri Besar Selangor telahpun mengumumkan tarikh pembubaran DUN Selangor secara rasmi pada 23 Jun iaitu dua hari lebih awal daripada tempoh mandat dan ini bermakna Pilihan Raya Negeri Sel...
Abatech Vip 10 April 2023 Top 95 By Damaris

Abatech Vip 10 April 2023 Top 95 By Damaris

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 120 hits
Read Time 5 Minute 19 Second abatech License Certificate abatech Abatech 5 abatech abatech abatech 100 abatech data abatech abatech abatech 100 Abatech abatech all in one abatech 1 https www Abatech vip 24 MAR 2566 Damaris casino online Top...
Https Www Movie2k Io 2 66 2023 4k 2023 Top 18 By Elva

Https Www Movie2k Io 2 66 2023 4k 2023 Top 18 By Elva

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 181 hits
Read Time 5 Minute 48 Second 2023 2023 movie2k 2023 2023 2023 movie2k 2023 Movie2k 2023 2023 2023 Netflix Disney hotstar 2023 Movie2k full HD 2023 2023 movie2k movie2k 2023 movie2k 2023 2023 2023 1 2023 movie2k 2023 2 2023 movie2k 2023 2023...
Keputusan Penuh Pilihan Raya Negeri 2023

Keputusan Penuh Pilihan Raya Negeri 2023

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 231 hits
Keputusan Penuh Pilihan Raya Negeri 2023 Pilihan Raya Negeri 2023 telah berlangsung pada hari semalam 12 Ogos 2023 di beberapa buah negeri seperti Selangor Negeri Sembilan Pulau Pinang Kedah Kelantan Dan Terengganu Terkini Keputusan Penuh P...
Prn 2023 Penyanyi Rap Altimet Menang Kerusi Dun Lembah Jaya

Prn 2023 Penyanyi Rap Altimet Menang Kerusi Dun Lembah Jaya

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 98 hits
Siapa sangka penyanyi rap yang sangat digemari ramai iaitu Altimet dengan rasmi memenangi kerusi di DUN Lembah Jaya Calon Pakatan Harapan itu telah mengalahkan calon Perikatan Nasional Sharifah Haslizah Syed Ariffin var currentUrlTwo
Kenanga Investment Bank Berhad Nabs Fintech Investment Banking Accolade At Malaysia Technology Excellence Awards 2023

Kenanga Investment Bank Berhad Nabs Fintech Investment Banking Accolade At Malaysia Technology Excellence Awards 2023

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 304 hits
The bank aims to help millions of Malaysians who want better swifter and cheaper access to financial products and solutions through its Wealth SuperApp With 50 years of experience Kenanga Investment Bank Berhad is a financial group in Malay...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Is Anwar Ever Going To Release Najib

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kdn Fc Berputih Mata Di Laman Sendiri

Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq