Kembara Kerja Ke Johor Bahru Menginap Di Amerin Hotel Yang Ohsem

assalamualaikum

selamat petang Ahad 😊. saya bersiaran dari Bangi hari ni. alhamdulillah. hantar Syuhada dan Izzat dok sini utk 2 hingga 3 minggu. dok dgn Atok dan Uwan diorang sementara kak Nurin di Melaka duduki SPM. in shaa Allah

mlm ni saya ke Kelana Jaya, tido semalam. esok bekerja sehari di Kelana Jaya 😌. lama sungguh tak ke Kelana Jaya. seingat saya, akhir kali saya ke Kelana Jaya sekitar tahun 1998 gitu. seingatnya la..

pagi ni nak kongsi cerita tentang Johor Bahru. Isnin lepas, 13.2.2023, turun ke sana lagi sebab ada kerja. saya tidak seorang, saya bawa sekali Syuhada. kebetulan sekolah dia cuti bergilir sempena SPM. bertuah la dpt ikut ibu ke Johor Bahru semalam. kami stay di Amerin Hotel, Perling

gambar sekadar hiasan 😄
Syuhada snap time breakfast keesokan harinya

selepas habis kerja, dalam jam 6 petang barulah kami check-in di Amerin Hotel. saya tidak buat reservation sendiri, urusetia yang buat tempahan. so, a day before baru saya dimaklumkan hotel mana. sewaktu melangkah masuk ke lobby hotel, sedikit tidak senang di hati sebab lobby hotel sedikit berbau. bau yang tidak menyenangkan 😒. bau mcm restoran makanan. hmmmm..

proses check-in ok, smooth. tidak menunggu lama pun. staff pun amat baik dan helpful. alhamdulillah. cuma ada sedikit rasa risau, camne ye biliknya? moga berbau wangi la kan

bilik kami di tingkat 6. Amerin Executive Floor
Gold Suite 😍

sempatlah berkongsi rahsia dengan Syuhada kenapa tidak wujud tingkat 4 dan tingkat 14. tapi ada pula tingkat 3A dan tingkat 13A 😃. kebetulan terjumpa, dpt la beri maklumat kepada anakanda sorang yg ngikut ni, kan.

warna-warni lantainya. cantik. comel 😍. kat sini dah happy sebab suasana hotelnya best. bau wangi ha ha ha ha...
bilik kami bernombor 622

😍
tandas & bilik mandi

amat bersih tau
😍
open wardrobe
and ada singki yg besar

washing machine & dryer in the room tau
kalau stay more than a night, heaven ni
sesiap boleh cuci baju anak-beranak 😄

king size bed for both of us
alhamdulillah

kalau mr.Asben ada ni, confirm coffee coffee sama-sama
sekali pun jadik la sepanjang menginap 😄

pemandangan di belakang Amerin Hotel. mujurlah dpt view belakang. jika dapat view hadapan, agak bising sebab jalan utama. nyaman sungguh sebab view nya hijau, saujana mata memandang 💜

petang tu, dah plan dgn Syuhada, nak melepak di halaman hotel ni. namun, sekejap je dari waktu kami check-in, sewaktu sedang solat jama' ta'hir asar & zuhur, hujan turun dgn lebatnya. aduhai. meleset la impian utk relax lihat pemandangan Johor Bahru dari balcony Amerin Hotel di waktu petang

lepak di bilik saje sambil berfikir nak dinner KFC, Pizza Hut atau jalan-jalan di Perling Mall di depan hotel. bergantung kepada keadaan hujan.

selesa sgt bilik kami ni. syukur alhamdulillah 😊. malam kami tidur dgn lena. menikmati view yang indah dari balcony tu. malang hanya sedikit, hujan. tak boleh lepak luar bilik hu hu hu..

dinner malam tu, kami berdua makan di KFC. amat lama dah tak menjamah KFC. sesekali, sedap pulak! cheesy wedges nya pun melimpah ruah dengan sos cheese

14.2.2023, paginya kami sarapan di hotel. sedap! suasana di cafe pun amat best. makanannya yg dihidangkan, menarik semuanya 😍

cafe di tingkat 13A
di tingkat kayangan

selepas breakfast, kami berjalan-jalan di tingkat 15. swimming pool. dan lepak sekejap di atas lihat pemandangan. alhamdulillah 😄. langit cerah. awan kapas. matahari baru nak keluar. indah yg amat

jam 9 pagi, kami pun gerak check-out nak balik melaka. ada 2 tempat persinggahan. in shaa Allah. meninggalkan 1001 kenangan di Amerin Hotel. sebentar tapi penuh makna 💜.
lain kali, kalau kerja di Johor, nak minta urusetia booking kan Amerin Hotel ni. best.
tapau 1 set kari kambing utk lunch di Melaka nanti

dan singgah di Ayer Hitam, beli kerepek pisang sedap. kami memang suka beli 1 kedai di Ayer Hitam ni. murah hati kakak penjual tu. beli lebih RM30, sure diberikan kami beberapa pek kecil kerepek percuma. seronok! alhamdulillah

mlm ni bermalam di Kelana Jaya pula. kembara kerja di Selangor. kalau menarik, in shaa Allah saya kongsi ye

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Buffet Ramadan 2023 Di Renaissance Johor Bahru Hotel

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 266 hits
Buffet Ramadan 2023 Di Renaissance Johor Bahru Hotel Assalamualaikum semua Ye dah tak lama lagi kita akan menyambut Ramadan kan Selalu sis pergi ke Preview Ramadan di kawasan Lembah Klang kan tapi kali ni special sikit sebab sis ke Johor Ba...
Bufet Ramadan Harga Kurang Daripada Rm100 Citarasa Muhibbah Hotel Granada Johor Bahru Cukup Mengenyangkan

papar berkaitan - pada 24/2/2023 - jumlah : 159 hits
Bufet Ramadan Harga Kurang daripada RM100 Citarasa Muhibbah Hotel Granada Johor Bahru Cukup Mengenyangkan Hai semua Lagi berapa hari lagi menuju ke Ramadan Mesti tak sabar sabar kan Salah satu benda best time Ramadan ialah waktu berbuka pua...
Discover This Way Dinner Buffet Renaissance Johor Bahru Hotel

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 122 hits
Discover This Way Dinner Buffet Renaissance Johor Bahru HotelDiscover This Way Dinner Buffet Renaissance Johor Bahru Hotel Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Bagi anda yang mencari tempat makan malam bersama keluarga dan rakan rakan di se...
Buffet Ramadan 2023 Warna Warni Ramadan Buffet Di Grand Paragon Hotel Johor Bahru

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 170 hits
Buffet Ramadan 2023 Warna Warni Ramadan Buffet di Grand Paragon Hotel Johor Bahru Tahun ini Buffet Ramadan di Grand Paragon Hotel Johor Bahru The post appeared first on
Bufet Ramadan 2023 Renaissance Johor Bahru Hotel

papar berkaitan - pada 22/2/2023 - jumlah : 255 hits
Bufet Ramadan 2023 Renaissance Johor Bahru HotelBufet Ramadan 2023 Renaissance Johor Bahru Hotel Assalamulaikum Salam Sejahtera guys Another day another buffet gitu Bulan Ramadan bakal menjelma tidak lama lagi Pasti ramai yang sedang mencar...
Pengalaman Mencabar Dan Menyeronokkan Di Energ X Park Sunway Big Box Johor Bahru

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 177 hits
Pengalaman Mencabar Dan Menyeronokkan di EnerG X Park Sunway Big Box Johor Bahru Hai Cuti sekolah dah pun tiba Bestnya tak payah pergi school Haha Apa plan mak bapak sekalian Ataupun plan anak anak untuk aktiviti percutian kalini Balik kamp...
Kembara Kerja Ke Pulau Pinang Awan Karpet Yang Menawan Hati

papar berkaitan - pada 6/2/2023 - jumlah : 240 hits
assalamualaikum Isnin menjelma dah pun tamat waktu bekerja alhamdulillah seharian hari ni ada zoom meeting agak mencaba meeting online ni kena beri tumpuan 100 letih mata dan jiwa hu hu hu hu 3 hari pulak tu aduh aduh aduh Isnin dan Selasa ...
Berbuka Puasa Dengan Sajian Tradisi Renaissance Hotel Johor

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 273 hits
Berbuka puasa dengan sajian tradisi Renaissance Hotel Johor Bahru antaranya sup tulang gearbox dendeng daging kambing golek kambing masak kismis udang masak lemak nanas dan pelbagai lagi dengan pembelian harga early bird sebelum 21 mac 2023...
Makan Nasi Arab Di Restoran Star Hadramout Johor Bahru

papar berkaitan - pada 18/2/2023 - jumlah : 217 hits
Haritu Juju dan geng JDT Blogger berpeluang untuk merasai dan menikmati makanan makanan dari negara Arab di Restoran Star Hadramout Jujur ya Juju cakap yang Juju tak tau pun ada kedai makanan arab dekat Johor ni Bila masuk je dalam restoran...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu