Kemarau Panjang Akan Melanda Dunia Sepanjang Tahun 2019 Hingga 2022 Apakah Petandanya



Agensi Meteorologi dan Geofizik menyatakan bahawa kemarau panjang akan melanda dunia. Agensi itu meramalkan kemarau panjang tersebut akan bermula pada tahun 2019 sehingga 2022. Rizab air dunia pada ketika itu hanya tinggal 3% saja. Apakah maknanya maklumat yang kita terima ini?

Mengikut perkiraan ini bermakna tanda-tanda akan keluarnya Dajjal semakin hampir. Dan berkemungkinan juga munculnya Imam Mahdi tengah-tengah kita tanpa kita sedari. Ini bererti apa yang telah disabdakan oleh Rasulullah SAW telah jelas terbukti.

Adakah Imam Mahdi telah muncul tanpa kita sedari

HADITS KEMARAU PANJANG

Berpandukan hadis mengenai kisah Tamim Ad-Dari, salah satu tanda keluarnya Dajjal ialah paras air di Tasik Tiberias yang semakin susut, keringnya mata air Zughar dan pohon kurma Baisan tidak lagi berbuah. Jika kita mengikuti perkembangan maklumat terbaru tentang ketiga-tiga tanda ini, ternyata ianya sudah semakin dekat.

Dalam dua tahun ini, pokok-pokok kurma di Baisan tidak lagi mengeluarkan buah. Ianya disusuli dengan semakin berkurangnya mata air Zughar. Dan yang paling ketara dan merisaukan adalah susutnya paras air di Tasik Tiberias di Israel.

Susutnya paras air di Tasik Tiberias mendorong Kerajaan Israel berusaha mencari sumber air yang lain. Salah satu usaha mereka adalah penyulingan air laut. Dalam hadis lain dinyatakan bahawa tanda Dajjal akan keluar dari tempat kurungannya adalah setelah berlakunya kemarau selama kurun 3 tahun.

Ternyata paras air di Tasik Tiberias semakin susut

Sebagaimana yang dinyatakan di atas bahawa Agensi Meteorologi dan Geofizik telah menganggarkan kemarau panjang tersebut akan berlaku pada tahun 2019 hingga tahun 2022.

Jika ada di antara kita yang menunaikan ibadat haji dari tahun 2011 sehingga tahun 2014, tanpa disedari mungkin mereka pernah bertemu dengan "Imam Mahdi" berhampiran Ka’bah.

Hanya orang-orang tertentu sahaja yang mungkin mengetahui tanda-tandanya. Tanda kemunculan Imam Mahdi ini seperti yang pernah dinubuwwahkan oleh Rasulullah SAW adalah wafatnya Raja yang namanya mempunyai makna kepada nama haiwan.

Raja Fahd (Kiri) dan Raja Salman (Kanan)
Ini berkemungkinan Raja tersebut adalah Raja Fahd (Fahd bermaksud Singa). Setelah itu akan terjadi pertelingkahan. Raja yang menaiki takhta selepas itu adalah seorang yang banyak membuat dosa. Setelah itu Baginda Raja akan wafat dan kemudiannya diganti oleh seorang Raja yang sangat baik. (Berkemungkinan Raja tersebut Raja Salman). Raja Salman adalah Raja yang memerintah Arab Saudi sekarang. Wallahu a’lam.

Di waktu atau selepas pemerintahan Raja Salman inilah berkemungkinan munculnya Imam Mahdi. Dari petanda ayat-ayat qauniyah tersebut, kesimpulannya adalah akhir zaman ini sudah semakin hampir.

Marilah sama-sama kita kembali ke jalan Allah sebaik mungkin, banyakkan amal ibadat kita dan jauhilah perkara-perkara yang mendatangkan kemurkaan Allah SWT.

Untuk bacaan lanjut boleh dapatkan maklumat di astrosymm.com.

Sumber

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sensasimedia.com/2019/02/kemarau-panjang-akan-melanda-dunia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Equinok Mac Amaran Musim Panas Dan Kemarau Sepanjang Tahun Di Malaysia

Equinok Mac Amaran Musim Panas Dan Kemarau Sepanjang Tahun Di Malaysia

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 1345 hits
Malaysia bakal mengalami cuaca panas kering melampau bermula Mac hingga September 2019 yang disebut Equinok Mac Malah suhu pada minggu ini di bulan Februari pun boleh dirasai hingga waktu malam yang masih terasa kepanasannya Perlu banyak mi...
Sepanjang 2019 Imigrasi Soetta Terbitkan 2 852 Buku Paspor Baru

Sepanjang 2019 Imigrasi Soetta Terbitkan 2 852 Buku Paspor Baru

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 214 hits
Keimigrasian Bandara Soetta juga telah melayani berbagai kebutuhan keimigrasian bagi WNA seperti penerbitan perpanjangan izin tinggal kunjungan untuk 240 WNA dan ITK baru saat kedatangan untuk 40 WNA
Aku Tahun 2019

Aku Tahun 2019

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 328 hits
KEPADA SEMUA Selamat Tahun Baru Selamat Menjalani hari hari tua
Model 17 Tahun Ini Dinobatkan Sebagai Wajah Wanita Tercantik Di Dunia 2018

Model 17 Tahun Ini Dinobatkan Sebagai Wajah Wanita Tercantik Di Dunia 2018

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 437 hits
Wow belum pun cecah usia 20 tahun tapi model dari Perancis ini sudah dinobatkan Wajah Wanita Tercantik Di Dunia 2018 Satu kejayaan besar bagi remaja bernama Thylane Blondeau ini Raut wajah unik Thylane terutamanya di bahagian bibir menyerla...
Kek Batik Pertama Di Tahun 2019

Kek Batik Pertama Di Tahun 2019

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 498 hits
Close up sikit kek batik aku buat hari Selasa pagi baru baru ni Ok tak gambar aku Sorri la aku malas nak potong dan letak atas pinggan putih kasi nampak wah sedapppnyee Sebab air kat singki tengah pressure slow so janganlah cari masalahs Sn...
Samsung Dijangka Memperkenalkan Telefon Baru Setiap Bulan Dibawah Siri Galaxy A Antara Mac Hingga Jun 2019

Samsung Dijangka Memperkenalkan Telefon Baru Setiap Bulan Dibawah Siri Galaxy A Antara Mac Hingga Jun 2019

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 392 hits
Samsung mempunyai beberapa penawaran telefon pintar dibawah mereka dan salah satu yang menyasarkan pengguna milenial pada harga mampu milik adalah siri Galaxy A Terkini bercakap mengenainya wakil Samsung India mengatakan Samsung bakal mempe...
Dpr Larang Panel Ahli Bertemu Calon Hakim Mk Hingga 12 Maret 2019

Dpr Larang Panel Ahli Bertemu Calon Hakim Mk Hingga 12 Maret 2019

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 208 hits
Pengumuman hasil uji kelayakan dan kepatutan atau fit and proper test calon hakim konstitusi ditunda hingga Maret 2019 Salam masa pengumuman tiba Wakil Ketua Komisi III DPR Trimedya Panjaitan berharap para panel ahli yang ikut memberikan pe...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte