Kemarau Inisiatif Bina Telaga Tiub K Perpaduan Teruk


 Hidayatidayu Razali
[email protected]
Kelantan ambil inisiatif bina telaga tiubhadapi kemarau [METROTV] 
Kota Bharu: Bagi menghadapi musim kemarau, kerajaan Kelantan akan mengambil inisiatif membina telaga tiub bagi menyalurkan air kepada rakyat.
Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob berkata, telaga tiub berkenaan sebagai persediaan musim kemarau pada masa ini.
"Kita bincang dengan Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) dan Exco untuk gerakkan sistem telaga tiub. Kita akan cari pihak-pihak contohnya badan bukan kerajaan (NGO) Muslim Care Malaysia (Muslim Care).
"Pertubuhan ini banyak membantu seperti di Sudan, Afghanistan dan sebagainya. Kita akan bincang dengannya bagaimana untuk membantu (bina telaga tiub) seperti tempat yang kritikal akibat musim kemarau ini.
"Bagaimanapun, kita sebenarnya sentiasa memantau bekalan air di negeri ini," katanya ketika ditemui selepas merasmikan Majlis Karnival Bio Kelantan 23 di sini, hari ini.
Ahmad berkata, musim kemarau yang berlaku pada masa ini adalah satu fenomena dan beliau meminta semua pihak supaya tidak melakukan pembakaran terbuka.
"Kita kena jaga betul-betul dengan tidak melakukan pembakaran terbuka. Selain itu, kita menasihatkan semua pihak termasuk petani supaya menentukan jadual (bertani) sama ada waktu pagi atau petang, tengah hari kita tidak galakkan kerana mungkin akan menimbulkan penyakit lain seperti strok haba," katanya.


Disiarkan pada: Mei 11, 2023 @ 3:46pmDisyorkanRakyat Malaysia bina telaga tiub di Afghanistan [METROTV]Sasar bina 20 telaga tiub [METROTV]Muslim Care Malaysia sekali lagi adakan misi bantuan ke AfghanistanKrisis air UMS: Tiga telaga tiub selesai digerudi
GAMBAR fail, sekadar hiasan. FOTO NSTPBerita BerkaitanMUTAKHIR Apr 18, 2023 @ 3:19pmLima hektar kebakaran tanah gambut belum padam [METROTV]MUTAKHIR Okt 29, 2017 @ 4:23pmSerah pek makanan, telaga tiubMUTAKHIR Okt 26, 2017 @ 9:02pmMuslim Care ke Bangladesh, bantu pelarian RohingyaMUTAKHIR Okt 24, 2023 @ 1:18pmMCM bina 14 telaga tiub, bantu 10 kampungKomen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, Kelantan agak terkedepan di negara ini, bina telaga tiub. & K/Perpaduan teruk..


Komen lagi, 'Royalti: Kerajaan Perpaduan lebih teruk dari Kerajaan PH' 

KERAJAAN Negeri Terengganu sebelum Pilihan Raya Umum ke-10 (PRU10) pada 29 November 1999 sentiasa menerima bayaran Royalti Petroleum setiap tahun sejak 1978.
Ini selaras dengan pewartaan Akta Kemajuan Petroleum 1974 dan Perjanjian 1975 antara Kerajaan Negeri Terengganu dan PETRONAS. 
Mengenai perjanjian ini, pada 12 November 1975, Tun Abdul Razak Hussein menjelaskan di Dewan Rakyat, “Mengikut perjanjian itu, tiap-tiap negeri akan menerima 5 peratus daripada nilai petroleum yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan (onshore) atau di luar perairan (offshore) negeri tersebut, yang dijadual oleh PETRONAS ataupun agensi-agensi ataupun kontraktor-kontraktornya.”
Walau bagaimanapun, apabila PAS diberikan mandat untuk mentadbir Kerajaan Negeri Terengganu dalam PRU10, dengan tidak semena-mena Tun Dr. Mahathir Mohamed pada 26 Jun 2000 mengumumkan bahawa Kerajaan Negeri Terengganu tidak lagi berhak untuk mendapat bayaran Royalti Petroleum.
(Mengapa? Selanjutnya sila ikuti 'Royalti: Kerajaan Perpaduan lebih teruk dari Kerajaan PH') oleh MOHD EIKHWAN M ALI, Ketua Jabatan Penyelidikan dan Pembangunan Dasar, Terengganu Strategic & Integrity Institute (TSIS) – HARAKAHDAILY 29/3/2024
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.






Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?2. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...3 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?5. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..6.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++7. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..8. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?9. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...10. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..11. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...12. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/03/kemarau-inisiatif-bina-telaga-tiub.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Standard B40 Akhir Zaman Luah Rasa Bangga Jadi Pelakon Extra Aliff Syukri Lelaki Ini Teruk Dikecam Warganet

Standard B40 Akhir Zaman Luah Rasa Bangga Jadi Pelakon Extra Aliff Syukri Lelaki Ini Teruk Dikecam Warganet

papar berkaitan - pada 31/3/2024 - jumlah : 57 hits
Melalui laman Facebook baru baru ini seorang individu yang mengakui dirinya menjadi salah seorang pelakon extra untuk muzik video lagu raya usahawan sensasi Datuk Seri Aliff Syukri teruk dikecam warganet Bangga jadi pelakon extra Dalam hant...
Kalau Ketua Teruk Walaun Bawahan Lagi Teruk

Kalau Ketua Teruk Walaun Bawahan Lagi Teruk

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 81 hits
Che IbrahimKalau Ketua segala ulama dalam Pas pun main spin juga tak pelik kalau wat tidak ulama atau ulama segera pun lebih terok lagi Isunya sapa yang larang sebut kalimah kafir Pas sendiri pun dalam ceramahnya dalam surat Khabar Harakahn...
Anak Pelakon Terkenal Teruk Dikritik Tak Beradab Beri Makanan Yang Dijilat Kepada Pembantu Rumah

Anak Pelakon Terkenal Teruk Dikritik Tak Beradab Beri Makanan Yang Dijilat Kepada Pembantu Rumah

papar berkaitan - pada 2/4/2024 - jumlah : 78 hits
Anak kepada pelakon terkenal Indonesia Nikita Mirzani bernama Laura Meizani Mawardi mendapat kritikan hebat daripada masyarakat di negara itu Ia gara gara kelakuan biadap yang ditunjukkannya kepada pembantu rumah mereka dan menerusi video y...
Awak Hidup Dengan Teruk Song Jihyo Terasa Dengan Kata Kata Kim Jongkook

Awak Hidup Dengan Teruk Song Jihyo Terasa Dengan Kata Kata Kim Jongkook

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 81 hits
Kalau dah Running Man pasti akan ada sesi usik megusik antara satu sama lain kan ARTIKEL BERKAITAN Dalam episod terbaru ini kesemua ahli tanpa tetamu telah menjalani episod mencari restoran tersedap dengan misi Running No Marble Untuk melay...
Hujah Paling Teruk

Hujah Paling Teruk

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 63 hits
Asyraf JefferyLagu kes KK Mart alasan terlepas pandang adalah hujah yang paling tidak cerdik untuk sebuah syarikat runcit yang besar Mari saya terangkan Benar dalam kedai runcit termasuk kedai komputer akan ada satu sistem consignment iaitu...
Wanita Dakwa Alami Muntah Teruk Selepas Termakan Martabak Inti Lipas

Wanita Dakwa Alami Muntah Teruk Selepas Termakan Martabak Inti Lipas

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 107 hits
KUALA KRAI Seorang wanita mendakwa mengalami muntah yang teruk selepas termakan martabak berintikan lipas semasa menjamah makanan itu untuk bersahur awal pagi semalam Azie 30 bukan nama sebenar berkata sebaik sahaja menyedari perkara itu di...
Teruk Dikritik Sehingga Tutup Instagram Agensi Han Sohee Umum Akan Ambil Tindakan Tegas

Teruk Dikritik Sehingga Tutup Instagram Agensi Han Sohee Umum Akan Ambil Tindakan Tegas

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 82 hits
Agensi Han So hee telah mengumumkan bahawa mereka akan mengambil tindakan tegas bagi melindungi artis mereka ARTIKEL BERKAITAN Pada 18 Mac agensi Han So hee iaitu 9ATO Entertainment telah mengeluarkan kenyataan rasmi mengenai dakwaan serta ...
Keluhan Kualiti Makanan Bazar Ramadan Makin Teruk

Keluhan Kualiti Makanan Bazar Ramadan Makin Teruk

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 101 hits
Siti Nur ShahirahKemeriahan bulan Ramadan pastinya tidak lengkap tanpa kewujudan bazar yang menjadi lokasi lazim orang ramai untuk membeli juadah berbuka puasa Namun sejak tahun tahun kebelakangan ini semakin ramai netizen berkongsikan kisa...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Cerita Awan

Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024