Keluarga 298 Mangsa Nahas Penerbangan Malaysia Mh17 Menuduh Rusia Berbohong




AMSTERDAM - Keluarga 298 mangsa nahas Penerbangan Malaysia MH17 menuduh Rusia berbohong mengenai peranannya dalam kejadian itu, pada hari pertama perbicaraan tuduhan bunuh terhadap empat suspek kejadian berkenaan di Belanda.
“Mereka berbohong, kami tahu mereka berbohong dan mereka pun maklum bahawa kami tahu mengenai pembohongan mereka,” kata Ria van der Steen.
Van der Steen yang kehilangan ayah dan ibu tirinya dalam kejadian itu memberitahu mahkamah beliau memetik kata-kata penulis penentang Soviet Alexander Solzhenitsyn.
Kenyataan mengenai pembohongan itu dibuat dalam bahasa Rusia, dan saksi itu menjelaskan ia ditujukan kepada sesiapa yang mendengar bagi pihak Moscow dalam prosiding hari ini.
“Saya mahu umum mengetahui, saya tahu siapa bertanggungjawab,” katanya.
Wanita Belanda itu individu pertama dalam kalangan puluhan ahli keluarga mangsa yang diberi peluang memberi keterangan atau menyerahkan kenyataan bertulis kepada mahkamah, dalam tiga minggu akan datang.
Penyiasat antarabangsa memutuskan pesawat penumpang itu ditembak jatuh di timur Ukraine, menggunakan peluru berpandu dilepaskan oleh pemberontak pro-Rusia. Moscow menafikan bertanggungjawab.
MH17 dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur apabila dibedil peluru berpandu darat ke udara didakwa dari pangkalan Rusia di Ukraine, berhampiran sempadan dua negara itu.
Sementara itu, wanita Australia Vanessa Rizk turut menuding jari ke arah Presiden Rusia Vladimir Putin dan kerajaannya sebagai “mimpi ngeri politik” yang membawa kepada nahas berkenaan.
“Saya masih tidak faham bagaimana keluarga kami terperangkap dalam krisis politik berdarah yang begitu mengecewakan,” kata Rizk dalam keterangan dibuat menerusi videolink.
Beliau yang kehilangan ibu bapanya dalam nahas itu pada usia 22 tahun menegaskan, dua orang tersayangnya itu langsung tiada kaitan dengan politik yang meragut nyawa mereka.
Russia, yang menafikan membiayai atau menyokong pemberontak Ukraine, enggan mengekstradisi suspek terlibat.
Tiga rakyat Russia dan seorang warga Ukraine yang disyaki memainkan peranan utama dalam usaha pemisah, kini dibicarakan atas tuduhan bunuh.
Selepas menghimpunkan bukti selama beberapa tahun, pada Mei 2018 sepasukan penyiasat antarabangsa menyimpulkan bahawa pelancar yang digunakan untuk menembak peluru berpandu berkenaan adalah milik Briged ke-53 Peluru Berpandu Antipesawat Rusia.
Suspek yang masih tidak ada dalam tahanan itu dibicarakan sejak setahun setengah lalu. Hanya seorang daripadanya menghantar peguam bela untuk mewakilinya, bererti kes itu tidak dianggap dibicarakan secara “in absentia” (tanpa kehadiran tertuduh) mengikut undang-undang Belanda.
Mahkamah hari ini berkata, penghakiman kes itu dijangka diberikan pada lewat tahun depan. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/09/keluarga-298-orang-mangsa-nahas.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
90 Ahli Keluarga Mangsa Pesawat Mh17 Mula Beri Keterangan Di Mahkamah

90 Ahli Keluarga Mangsa Pesawat Mh17 Mula Beri Keterangan Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 194 hits
Kira kira 90 ahli keluarga kepada 298 mangsa pesawat MH17 yang ditembak jatuh di Ukraine pada 2014 akan memberi keterangan di mahkamah di sini bermula Isnin Prosiding untuk tujuan itu dijangka akan mengambil masa tiga minggu Menurut NL Time...
Konsep Keluarga Malaysia Lebih Baik Daripada Malaysian Malaysia Dap

Konsep Keluarga Malaysia Lebih Baik Daripada Malaysian Malaysia Dap

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 178 hits
AGENDA DAILY Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang PAS tetap tegas menolak konsep Malaysian Malaysia yang diperjuang DAP walaupun secara teorinya ia berasaskan perpaduan sebaliknya konsep Keluarga Malaysia lebih kepada penyatuan dengan s...
Konsep Keluarga Malaysia 1malaysia Dan Islam Hadhari Apa Yang Kita Faham

Konsep Keluarga Malaysia 1malaysia Dan Islam Hadhari Apa Yang Kita Faham

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 225 hits
Oleh Nurul Aisyah KONSEP itu boleh dicipta namun setakat mana keberkesanan pelaksanaannya dan sejauh mana relevan konsep tersebut dengan masyarakat kita Ramai yang masih terpinga pinga dengan nama nama konsep dan pemahaman yang cuba dibawa ...
Keluarga Gagal Malaysia

Keluarga Gagal Malaysia

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 267 hits
Sukar untuk kita menafikan keluarga Malaysia ada banyak masalah yang tidak selesai Keluarga satu kumpulan manusia yang hidup bersama dan diikat samada oleh perkahwinan keturunan atau pengangkatan Keluarga gagal pula bermaksud keluarga yang ...
Keluarga Malaysia Well Received

Keluarga Malaysia Well Received

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 220 hits
Busy day Ismail Sabri waving to journalists upon his arrival at Bangunan Perdana Putra in Putrajaya after an audience with the King in Kuantan BernamaPETALING JAYA Political parties across the divide believe the Keluarga Malaysia initiative...
Kerajaan Keluarga Malaysia Masih Belum Stabil Kabinet Bersaiz Mega Mungkin Berulang Kata Pemuda Amanah

Kerajaan Keluarga Malaysia Masih Belum Stabil Kabinet Bersaiz Mega Mungkin Berulang Kata Pemuda Amanah

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 192 hits
August 24 2021 Meskipun calon Perdana Menteri Malaysia ke 9 selesai mengangkat sumpah Dato Seri Ismail Sabri dilihat masih belum dapat mencari penyelesaian dalam memastikan kerajaan yang stabil dicapai Dalam tempoh tidak sampai 24 jam belia...
Shorts Keluarga Malaysia Adakah Abah 2 0

Shorts Keluarga Malaysia Adakah Abah 2 0

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 178 hits
WACANA SINAR 283 24 OGOS 2021 Berikut merupakan petikan Wacana Sinar Siri 283 bertajuk Keluarga Malaysia penawar luka rakyat bersama Ketua Pemuda DAP Howard Lee UNTUK VIDEO PENUH SILA LAYARI https bit ly 3gu3EjQ Muzik www bensound com Sin
Grs Terus Dipertahan Selaras Agenda Keluarga Malaysia Bung Moktar

Grs Terus Dipertahan Selaras Agenda Keluarga Malaysia Bung Moktar

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 223 hits
Timbalan Pengerusi I GRS merangkap Timbalan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin KOTA KINABALU Gabungan Rakyat Sabah akan terus dipertahan selaras dengan agenda Keluarga Malaysia yang menuntut kebersamaan semua pihak dalam mengh...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote