Keluar Negara Daftar Anak Nazri Dikecam



Keluar negara daftar anak, Nazri dikecam
Ahli Parlimen kecam rancangan Nazri ke luar negara untuk daftar anak sekolah
Dua Ahli Parlimen mengecam Nazri Aziz daripada Umno atas keputusannya ke luar negara bagi mendaftarkan persekolahan anaknya, terutama ketika rakyat masih bergelut untuk terus bertahan dalam gelombang keempat pandemik Covid-19.
Mereka berkata, Nazri sepatutnya menunjukkan semangat rakyat Malaysia sejati, dengan membatalkan perjalanan tidak penting itu dan meluangkan masa bersama pengundi miskin di Parlimen Padang Rengas, kawasan pinggir dan luar bandar di Perak.
Ahli Parlimen Lembah Pantai, Fahmi Fadzil daripada PKR menyifatkan Nazri “tidak sensitif” kerana merancang untuk mendaftarkan anaknya bersekolah di luar negara, sedangkan begitu ramai kanak-kanak di Malaysia, terutama di kawasan luar bandar, tidak dapat mengikuti kelas dalam talian yang asas.
“Waktu perjalanan beliau, ketika gelombang keempat pandemik yang mencatatkan rekod kadar kematian harian, jumlah kes baharu yang tinggi dengan sistem kesihatan awam semakin terbeban, adalah sombong dan tidak sensitif,” katanya kepada FMT.
Jumaat lalu, Nazri dilaporkan berkata, beliau akan ke luar negara untuk membantu mendaftarkan persekolahan anaknya, namun beliau akan kembali sebelum Parlimen bersidang.
Bekas menteri itu berkata, beliau sudah mendapatkan visa yang diperlukan daripada saluran ditetapkan dan diberikan pelepasan oleh Jabatan Imigresen. Tetapi, beliau tidak memberikan tarikh sebenar akan kembali dan memberitahu FMT akan pulang sebelum Parlimen bersidang.
“Tiada apa yang salah. Saya tahu seseorang dari Umno cuba ke luar negara, tetapi tidak dibenarkan kerana mempunyai kes mahkamah untuk diselesaikan. Tetapi saya diberikan pelepasan,” katanya yang enggan mengulas lanjut mengenai anaknya atau sekolah terbabit.
Fahmi yang juga pengarah komunikasi PKR berkata, sekarang bukan masanya untuk rakyat ke luar negara bagi perjalanan tidak penting, “khasnya bukan untuk Ahli Parlimen seperti beliau”.
“Sekarang masa untuk berkhidmat. Perjalanannya ke luar negara juga memberi isyarat beliau menikmati kemewahan sedangkan terlalu ramai rakyat – yang mungkin berada di kawasan Parlimennya – bergelut untuk mencari wang bagi menyediakan makanan kepada anak mereka.
“Perjalanannya pada saat krisis negara yang sama dengan mengatakan, ‘Rakyat tiada roti? Kemudian biarkan mereka makan kek’,” katanya merujuk pepatah lama Perancis yang menunjukkan ketidakpekaan terhadap realiti hidup yang dihadapi golongan kurang bernasib baik.
Fahmi turut mencadangkan Nazri menangguhkan perjalanannya dan mempertimbangkan pendaftaran anaknya di salah sebuah sekolah persendirian yang baik dalam negara.
Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago turut membidas rancangan Nazri ke luar negara.
“Keputusannya tidak mewakili seorang pemimpin politik veteran dan bekas menteri untuk meninggalkan negara serta kawasan Parlimennya ketika pandemik. Beliau harus menangguhkan perjalanannya dan berada di sini bersama pengundinya yang miskin,” kata Ahli Parlimen DAP itu kepada FMT.
Keluar negara daftar anak, Nazri dikecam
Baca Artikel Menarik :
Azhan Rani Lega Akaun Ada Lebih Setengah Juta FAZURA : MATA KETUMBIT TAPI MASIH CANTIK [VIDEO] Agong panggil Speaker Dewan menghadap Berhutang Dalam Tempoh Pandemik Bukan Jalannya Lelaki dakwa wujud perkauman dalam pemberian vaksinasi Resepi Kek Ogura Pandan Bergedik Layari Laman Facebook MYKMU
Najib tak buat apa masa jadi PM

The post Keluar negara daftar anak, Nazri dikecam appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/06/27/keluar-negara-daftar-anak-nazri-dikecam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahli Parlimen Kecam Rancangan Nazri Ke Luar Negara Untuk Daftar Anak Sekolah

Ahli Parlimen Kecam Rancangan Nazri Ke Luar Negara Untuk Daftar Anak Sekolah

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 275 hits
June 27 2021 Fahmi Fadzil dan Charles Santiago berkata Nazri Aziz lebih diperlukan pengundinya di pinggir dan luar bandar Parlimen Padang Rengas di Perak PETALING JAYA Dua Ahli Parlimen mengecam Nazri Aziz daripada Umno atas keputusannya ke...
Pelan Pemulihan Negara Merupakan Strategik Peralihan Keluar Secara Berfasa Daripada Kemelut Covid19

Pelan Pemulihan Negara Merupakan Strategik Peralihan Keluar Secara Berfasa Daripada Kemelut Covid19

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 135 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Kerajaan telah merangka pelan ini dengan membuat pertimbangan sebaik mungkin bagi memastikan setiap keputusan yang diambil adalah untuk melindungi nyawa dan memastikan kelangsungan hidup saud...
Tutorial Khas Untuk Daftar Vaksin Anak Anak Yang 12 Tahun Ke Atas

Tutorial Khas Untuk Daftar Vaksin Anak Anak Yang 12 Tahun Ke Atas

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 178 hits
Posting ni adalah tutorial khas untuk daftar vaksin covid 19 anak anak yang 12 tahun ke atas Untuk makluman ibu ayah yang mempunyai anak berusia 12 tahun sehingga 18 tahun Pendaftaran Vaksin Covid 19 telah dibuka di MySejahtera Saya kongsik...
Bunuh Makan Anak Kucing Turki Usir Lelaki Jepun Balik Ke Negara Asal

Bunuh Makan Anak Kucing Turki Usir Lelaki Jepun Balik Ke Negara Asal

papar berkaitan - pada 20/6/2021 - jumlah : 229 hits
Seorang lelaki warga Jepun yang mengakui telah membunuh dan memakan kucing di daerah K k ekmece di Istanbul telah didenda dan menghadapi pengusiran kerana perbuatannya itu lapor portal Hurriyet Daily News Anak kucing di kawasan itu telah hi...
Kekal Cantik Usia 52 Sheril Aida Bahagia Di Samping 4 Anak Amp 2 Cucu

Kekal Cantik Usia 52 Sheril Aida Bahagia Di Samping 4 Anak Amp 2 Cucu

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 403 hits
Wajah cantik manisnya masih seperti dulu sewaktu menjadi finalis Pencarian Dewi Remaja 1985 86 edisi pertama yang dijuarai oleh Tengku Anis Tengku Ismail Wanita tinggi lampai ini dikenali peminat sebagai penyanyi wanita yang memiliki tersen...
Ada Nilai Murni Dalam Siri Lego Ninjago Ini Sebabnya Mengapa Ia Bagus Untuk Anak Anak

Ada Nilai Murni Dalam Siri Lego Ninjago Ini Sebabnya Mengapa Ia Bagus Untuk Anak Anak

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 162 hits
Berita baik buat ibu ayah yang mempunyai anak peminat setia LEGO NINJAGO 7 set LEGO NINJAGO baru akan dilancarkan pada bulan bulan ini yakni menjadi tambahan kepada 13 set lain yang dilancarkan awal tahun ini Musim 3 bahagian 1 dari LEGO NI...
Terjun Dunia Penyiaran Ada Pilot Amp Jurutera Azura Zainal Kagum Arwah Ibu Besarkan 7 Anak

Terjun Dunia Penyiaran Ada Pilot Amp Jurutera Azura Zainal Kagum Arwah Ibu Besarkan 7 Anak

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 204 hits
Pasti ramai kenal wanita cantik yang mempunyai trademark rambut kerintingnya itu Kepetahan Azura Zainal berkata kata memang tak perlu disangkal lagi dan sememangnya terbukti lantaran sering mendapat undangan untuk menjadi pengacara majlis a...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional