Kelebihan Kaca Mata Hitam






MENYARUNG busana dengan padanan aksesori yang sesuai dapat menyerlahkan gaya si pemakai dan kadangkala ia menjadi satu titik fokal yang mendominasi pandang orang kepada si pemilik tubuh.

Mengenakan beg, mekap atau barangan kemas menjadi perkara biasa untuk menonjolkan lagi gaya seseorang itu.

Tidak ketinggalan, cermin mata hitam juga antara aksesori yang mampu menaikkan aura seseorang walaupun pada asasnya mempunyai fungsi sebagai pelindung mata daripada sinaran mata hari.

Perunding Gaya, Faizal Hamid berkata, cermin mata hitam antara elemen yang boleh dikategorikan sebagai aksesori paling berguna dalam menonjolkan diri seseorang kerana kehadirannya mampu menyerlahkan identiti si pemakai untuk kelihatan yakin dan eksklusif di hadapan khalayak.

Jelasnya, pemakaian cermin mata hitam juga kadangkala menjadi identiti penting bagi seseorang bagi menunjukkan kelainannya daripada orang lain meskipun menyarung set busana yang mempunyai nilai harga tinggi.

"Kita boleh lihat ada selebriti fesyen antarabangsa yang seolah-olah wajib mengenakan cermin mata hitam ketika berada di khalayak bukan sahaja untuk menjadi pelindung diri daripada dikenali, malah menjadi identiti mereka apabila berada dalam kalangan selebriti.

"Bagaimanapun, sebagai seseorang yang ingin nampak bergaya kita tidak perlu meniru konsep diketengahkan orang lain terutama selebriti kerana setiap individu mempunyai keunikan bergaya yang berbeza," katanya.

Faizal berkongsi lima kelebihan mengenakan cermin mata hitam kepada diri si pemakai:

1. Aksesori cepat suai padan

Diketahui umum ketika ini terdapat lambakan gaya cermin mata hitam di pasaran bermula daripada harga mampu milik sehingga berjenama antarabangsa yang mampu mencecah puluhan ribu kerana bahan dan identiti pereka fesyen tampil bersamanya.

Apabila sudah mendapat suatu gaya cermin mata hitam yang sesuai dengan bentuk wajah seseorang, seseorang itu kadangkala tidak perlu memikirkan lagi kesesuaiannya untuk digayakan bersama sesuatu busana kerana keserasian aksesori itu terletak di wajah.

Namun, dengan kehadiran cermin mata hitam yang mempunyai fungsi tertentu seperti untuk bersukan, jangan pula dikenakan dengan busana anggun makan malam kerana ia sekali gus menonjolkan gaya pelik si pemakai yang kelihatan keliru.

2. Mampu menjadi titik fokal dalam penggayaan

Walaupun terletaknya cermin mata hitam di muka seseorang, ia juga menjadi aksesori yang paling berjaya menarik perhatian khalayak atau mendominasi rupa kerana bentuk muka si pemakai boleh kelihatan sedikit berbeza apabila mengenakannya.

Jadi bagi mereka yang ingin menjadikan cermin mata hitam sebagai aksesori dalam penampilan perlu bijak memilih reka bentuk sesuai dengan wajah mereka supaya kelihatan sepadan dan tidak canggung apabila dipakai. Tidak semua reka bentuk cermin mata hitam sesuai untuk semua orang kerana ia bersandarkan bentuk wajah.

3. Gaya malar hijau

Jika kita lihat golongan terdahulu mengenakan pelbagai jenis cermin mata hitam dalam pelbagai acara termasuk dalam premis dan ia masih diamalkan sehingga hari ini. Ini kerana seperti dikatakan pemakaian cermin mata hitam bukan lagi bersandarkan fungsi melindungi mata daripada cahaya matahari, tetapi menjadi aksesori gaya.

Kadangkala apabila si pemilik bijak mencari bentuk cermin mata hitam yang klasik dan serasi dengan wajah mereka, mengenakan dengan sebarang busana sekali pun akan dapat memberi keunikan kepada si pemakai.

4. Penutup cela paling berkesan

Kadangkala apabila kita ingin cepat untuk keluar rumah, terasa malas berdandan rupa terutama mengenakan mekap, cermin mata hitam paling membantu menutup wajah yang tidak bersiap.

Malah, ia juga dapat membantu menutup keadaan sekitar mata yang mungkin terdapatnya lebam atau gelap akibat tidak cukup tidur.

5. Tambah nilai eksklusif si pemakai

Cermin mata hitam sama juga seperti aksesori lain seperti tas tangan yang kadangkala mendominasi gaya seseorang kerana ia mempunyai jenama pereka terkenal.

Apabila mengenai cermin mata hitam yang mempunyai nilai atau gaya mahal, menyarung busana yang bukan hasil sentuhan pereka fesyen ternama sekali pun, ia mampu menaikkan aura si pemakai kerana aksesori berkenaan.

Kadangkala ada yang memilih cermin mata hitam yang lebih mahal daripada pakaian kerana merasakan langkah itu paling ideal menonjolkan identiti seseorang.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2020/08/kelebihan-kaca-mata-hitam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cadangan Perdagangan Untuk Pasangan Mata Wang Gbp Usd

Cadangan Perdagangan Untuk Pasangan Mata Wang Gbp Usd

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 216 hits
Salam sejahtera para pedagang Cadangan perdagangan untuk pasangan mata wang GBP USD Semalam harga ditutup dengan pin bar dalam tren yang mengurangkan Buy Stop kenaikkan harga untuk keesokan harinya Untuk menaikkan harga dalam carta perdagan...
Penembusan Pasangan Mata Wang Gbp Usd Membawa Peningkatan Lebih Lanjut

Penembusan Pasangan Mata Wang Gbp Usd Membawa Peningkatan Lebih Lanjut

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 269 hits
Pasangan mata wang GBP USD menguji rintangan dinamik yang kuat Penembusan yang sah akan membuka jalan kepada pertumbuhan selanjutnya dalam jangka pendek Pasangan ini diniagakan pada tahap 1 2727 tindakan harga telah menandakan kemungkinan p...
Kamera Utama Lg V60 Thinq 5g Sekadar Rangkul 100 Mata Dalam Dxomark Kalah Dengan Iphone Se

Kamera Utama Lg V60 Thinq 5g Sekadar Rangkul 100 Mata Dalam Dxomark Kalah Dengan Iphone Se

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 255 hits
Angka megapixel bukanlah segalanya ini reaksi pertama penulis selepas membaca laporan yang dikeluarkan oleh DxOMark berkaitan kamera utama pada LG V60 ThinQ 5G Kita sedia tahu peranti ini merupakan antara peranti yang disertakan dengan soko...
Analisis Dan Cadangan Perdagangan Untuk Pasangan Mata Wang Eur Gbp Pada 24 Julai 2020

Analisis Dan Cadangan Perdagangan Untuk Pasangan Mata Wang Eur Gbp Pada 24 Julai 2020

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 296 hits
Selamat sejahtera para pedagang yang dikasihi Kami sudah lama tidak mempertimbangkan kadar persilangan pasangan mata wang EUR GBP dan hari ini kami akan memperhatikan alat ini Pada dasarnya analisis pasangan EUR GBP akan bersifat teknikal t...
Pasangan Mata Wang Cad Jpy Mengukuh Di Atas Garis Aliran Sokongan Menaik Harga Cenderung Untuk Meneruskan Kenaikkan

Pasangan Mata Wang Cad Jpy Mengukuh Di Atas Garis Aliran Sokongan Menaik Harga Cenderung Untuk Meneruskan Kenaikkan

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 206 hits
Kemasukan pesanan 79 337Faktor untuk kemasukan pesanan Garis aliran sokongan menaik Sokongan Moving Average Anjakan semula Fibonacci 50 Take Profit 79 734Faktor untuk kemasukan pesanan Take Profit Ayunan grafik tinggi semasaStop Loss 79 232...
Pemimpin Eu Menambah Keyakinan Dolar As Semakin Lemah Ke Semua Arah Gambaran Keseluruhan Mata Wang Usd Cad Dan Jpy

Pemimpin Eu Menambah Keyakinan Dolar As Semakin Lemah Ke Semua Arah Gambaran Keseluruhan Mata Wang Usd Cad Dan Jpy

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 228 hits
Pemain pasaran cenderung melihat perkembangan situasi pasaran dengan cara yang positif walaupun terdapat ancaman penyebaran coronavirus yang lebih meluas Pemacu utama pertumbuhan adalah Kesatuan Eropah di mana para pemimpinnya telah bersetu...
Pasangan Mata Wang Usd Cad Ambil Keuntungan Anda

Pasangan Mata Wang Usd Cad Ambil Keuntungan Anda

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 207 hits
Salam sejahtera kepada pedagang Tahniah kepada mereka yang mengikuti rancangan atau strategi pada 17 Julai yang lalu iaitu membuka kedudukan pendek dalam pasangan mata wang USD CAD Ideanya adalah untuk menurunkan sebut harga di bawah Buy St...
Pasangan Mata Wang Eur Jpy Menghadapi Tekanan Kenaikkan Harga Potensi Kepada Pergerakan Menaik Selanjutnya

Pasangan Mata Wang Eur Jpy Menghadapi Tekanan Kenaikkan Harga Potensi Kepada Pergerakan Menaik Selanjutnya

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 218 hits
Cadangan PerdaganganKemasukan 122 542Alasan untuk Kemasukan Garis aliran menaik anjakan semula Fibonacci 61 8 dan lanjutan Fibonacci 61 8 Ambil Keuntungan 123 345Alasan untuk Ambil Keuntungan anjakan semula Fibonacci 78 6 Stop Loss 121 962A...
Viral Lagu Baru Bunga Citra Lestari Reaksi Rakan Artis Memang Mengalirkan Air Mata

Viral Lagu Baru Bunga Citra Lestari Reaksi Rakan Artis Memang Mengalirkan Air Mata

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 307 hits
Siapa sangka di sebalik perkongsian angka 12 di beberapa hantaran di laman Instagram penyanyi dan pelakon popular Indonesia Bunga Citra Lestari sebenarnya ianya merujuk kepada lagu baharunya yang berjudul 12 Tahun Terindah Dibanjiri 60 Ribu...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally