Kejayaan Pasukan Bola Sepak Sabah Untuk Rakyat Sabah


PETER Anthony dan para pegawai Safa meraikan kejayaan menjuarai Liga Perdana 2019 bersama skuad Tambadau selepas menewaskan UiTM FC 2-1 di Stadium UiTM Shah Alam pada Selasa malam.
Kejayaan pasukan bola sepak Sabah untuk rakyat Sabah

Pemangku Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA) Datuk Peter Anthony berkata kejayaan Tambadau Sabah menjulang gelaran juara Liga Premier musim ini adalah kemenangan untuk rakyat Sabah.

Skuad Tambadau dinobatkan sebagai juara selepas menumbangkan UiTM FC 2-1 di Stadium UiTM Shah Alam, Selasa untuk mengumpul 40 mata iaitu jumlah yang tidak mampu lagi dicapai pasukan lain.
Gelaran juara itu menjangkaui sasaran awal layak ke Liga Super yang sudahpun mereka kotakan selepas menumpaskan JDT II 1-0 di Stadium Pasir Gudang, Jumaat lalu.

Kejayaan itu dicapai ketika Tambadau Sabah masih berbaki dua perlawanan. Peter yang juga Menteri Pembangunan Infrastruktur Sabah berkata, kejayaan itu mengubati kerinduan tujuh tahun aksi Sabah dalam Liga Super dan menamatkan penantian 23 tahun trofi juara.

Katanya, kejayaan yang membuka lembaran baru sejarah bola sepak Sabah berkenaan adalah berkat usaha gigih semua termasuklah pengurusan, pegawai, barisan jurulatih, pemain dan penyokong.

"Kita memulakan saingan dengan keputusan yang tidak begitu baik namun berkat kerjasama semua pihak termasuklah pengurusan, pegawai, barisan jurulatih, para pemain dan juga penyokong telah merealisasikan impian ini.

"Saya juga sangat gembira kerana kita bukan saja mencapai matlamat utama pada musim ini iaitu layak ke Liga Super musim depan tetapi juga berjaya menjadi juara," katanya.
Peter berkata, skuad Sabah sewajarnya menerima ganjaran atas usaha gigih yang telah membuahkan hasil di luar jangkaan itu.

"Ya sudah pasti kita akan memberikan sesuatu ganjaran kepada pasukan, namun ianya akan diumumkan sendiri oleh Ketua Menteri (Datuk Seri Mohd Shafie Apdal), Sabtu ini, iaitu pada perlawanan seterusnya bertemu Kelantan di Stadium Likas.
"Pada hari berkenaan juga, saya difahamkan trofi Liga Perdana akan diterbangkan ke Likas dan selepas itu kita akan tahu bentuk ganjaran yang akan diumumkan," katanya ketika ditemui, Selasa.
Sementara itu, Peter berkata, beliau akan memastikan pasukan itu bersiap sedia sepenuhnya bagi menghadapi saingan Liga Super termasuklah dari segi perbelanjaan.

"Kami akan berusaha untuk mencari penaja dan mempersiapkan pasukan sebaik mungkin kerana kita sedar saingan Liga Super sangat mencabar.
"Bagaimanapun kita akan fokus dulu untuk habiskan dua baki perlawanan Liga Perdana seterusnya saingan Piala Malaysia akan datang di mana kita mensasarkan sekurang-kurangnya layak ke separuh akhir," katanya.


Sumber: Utusanborneo

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabahanviral.blogspot.com/2019/07/kejayaan-pasukan-bola-sepak-sabah-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tahun Gemilang Bola Sepak Sabah

Tahun Gemilang Bola Sepak Sabah

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 366 hits
Tahun gemilang bola sepak SabahTahun 2019 merupakan tahun kegemilangan buat bola sepak Sabah Mana tidaknya selepas mencapai misi ke Liga Super 2020 lebih awal dan sebagai juara Liga Premier Malaysia 2019 Lebih manis lagi penantian 23 tahun ...
Jack Ma Derma Us 145 Juta Kepada Pasukan Bola Sepak Wanita China

Jack Ma Derma Us 145 Juta Kepada Pasukan Bola Sepak Wanita China

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 388 hits
Jack Ma derma US 145 juta kepada pasukan bola sepak wanita China Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 5 Jul 2019 11
Konflik Berterusan Antara Safa Dan Penyokong Pasukan Sabah Fa

Konflik Berterusan Antara Safa Dan Penyokong Pasukan Sabah Fa

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 314 hits
Konflik berterusan antara SAFA dan penyokong pasukan Sabah FABagaikan menemui jalan buntu belum lagi reda dengan pelbagai isu timbul antara pengurusan SAFA dan penyokong bola sepak Sabahan Rhinos Di sebalik aksi pemain di atas padang yang k...
Usul Tambah Kerusi Dun Sabah Dibentang Di Dewan Rakyat Minggu Depan

Usul Tambah Kerusi Dun Sabah Dibentang Di Dewan Rakyat Minggu Depan

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 219 hits
Astro Awani Kerajaan dijangka akan mengusulkan draf Perintah Perlembagaan Persekutuan tersebut bersama dengan Laporan SPR untuk pembentangan di Dewan Rakyat pada 17 Julai 2019 Gambar hiasan SANDAKAN Usul tambah kerusi Dewan Undangan Negeri ...
Sejarah Bola Sepak Piala Dunia Wanita Fifa

Sejarah Bola Sepak Piala Dunia Wanita Fifa

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 294 hits
Piala Dunia Wanita FIFA adalah sebuah kejohanan bola sepak antarabangsa untuk wanita yang disertai oleh pasukan wanita kebangsaan daripada kalangan ahli FIFA dan diadakan empat tahun sekali sejak tahun 1991 sebelumnya dikenali sebagai Kejoh...
Dari Akademi Felda United Zakwan Zamri Kembali Bina Impian Bola Sepak Bersama Thai Selangor Fc

Dari Akademi Felda United Zakwan Zamri Kembali Bina Impian Bola Sepak Bersama Thai Selangor Fc

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 251 hits
Setiap impian pasti memerlukan langkah pertama untuk melakukannya Dan untuk mengecapi kejayaan dalam apa bidang pun ia memerlukan pengorbanan kerja keras dan fokus demi memastikan sasaran itu mampu dicapai Sesetengah orang diberikan platfor...
Arjen Robben Bersara Dari Dunia Bola Sepak

Arjen Robben Bersara Dari Dunia Bola Sepak

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 333 hits
Arjen Robben Bersara Dari Dunia Bola Sepak Pemain sayap Arjen Robben mengumumkan persaraannya di usia 35 tahun selepas menghabiskan 10 tahun bersama gergasi Jerman Bayern Munich Arjen Robben Bersara Dari Dunia Bola Sepak Jelas ini adalah ke...
Bola Sepak Ajfc Beri Peluang Bakat Muda Ke Munich

Bola Sepak Ajfc Beri Peluang Bakat Muda Ke Munich

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 212 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Pasukan Sabah Dapat Geran Rm 1 Juta Dari Mfl

Pasukan Sabah Dapat Geran Rm 1 Juta Dari Mfl

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 356 hits
Pasukan Sabah dapat geran RM 1 juta dari MFLKevin memaklumkan pengendali Liga M MFL akan melunaskan bayaran hak penyiaran pasukan pada 15 Julai dan 15 Ogos depan Kevin berkata nilai hak penyiaran itu tetap dibayar sama seperti musim lalu ya...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord

Nadia Rosli Hati Yang Tercemar Chord

Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cepat