Kehidupan Lepas Kahwin Tak Sama Masa Bercinta


Bercinta Bagai Nak Rak, TAPI Hakikat Kehidupan Lepas Kahwin Tak Sama Masa Bercinta! Lelaki ini kongsi, hakikat kehidupan lepas kahwin tak sama masa bercinta. Kau bercintalah bagai nak rak sekalipun.

Belum Tentu Cukup Kenal Bila bercinta lama-lama, tentu kau rasa dah cukup kenal si dia kan. Dah cukup memahami hati dan budi kononnya. Sebenarnya kau silap. Kau bercinta la 5-10 tahun pun, kau sebenarnya belum kenal si dia dengan sebaiknya. Bergayut setiap malam, ber Whatsapp 24 jam, berdating 7 hari seminggu, sebenarnya kau belum lagi kenal si dia sepenuhnya. Belum kenal perangai dia sebenarnya. Kau hanya akan kenal siapa pasangan kau sebenarnya apabila kau sudah berkahwin dengannya. Sebab tu lah orang selalu cakap, hanya isteri yang tahu macam mana perangai suaminya dan sebaliknya.

Sentiasa Bersedia Jadi, kau kena ingat dan bersedia. Kehidupan selepas berkahwin tak sama dengan kehidupan masa kau bercinta. Masa bercinta kau tidak mempunyai apa-apa komitmen. Tetapi apabila dah berkahwin kau ada tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Masa bercinta dulu kau cakap pakwe/makwe kau sangat penyabar orangnya. Tak pernah marah kalau buat silap. Tu masa bercinta. Masa kau takde tanggungjawab apa-apa. Bila dah berkahwin lain.

Kena Belajar Bersabar Mampu ke kau bersabar bila kau balik kerja, penat tetapi isteri kau tak masak sebab anak meragam atau isteri kau tengah alahan mengandung. Rumah pula bersepah. Perut kau tengah lapar. Masa bercinta dulu kau rasa ke semua ni? Bagi si isteri pula, kau dah bersedia ke nak mentaati seorang lelaki yang baru hadir dalam hidup kau? Berkongsi segala-galanya. Balik kerja kena masak, kemas rumah, jaga anak-anak? Kalau suami tak kemas bilik, bilik bersepah, kau rasa kau marah ke tak? Mana pakwe yang kau cakap kau cukup kenal dulu?

Tidak Romantik Masa bercinta bukan main up gambar kat Insta, Fesbuk tunjuk betapa bahagianya kau dengan pakwe/makwe kau. Masa tu kalau boleh nak bagi tahu satu dunia betapa kau bertuah memiliki si dia. Lepas kahwin? Mana bahagia yang kau canang satu dunia? Kau bahagia ke, tak bahagia ke, tak payahla nak tunjuk kat orang. Luahkan rasa bahagia tu dengan pasangan kau dah la. Tak semua orang dapat menerima kebahagiaan kau tu.

Jangan Melampaui Batas Masa bercinta tak payahlah nak over. Dah macam suami isteri. Suami isteri pun tak macam tu. Tak payah bercinta lama-lama. Kalau dah rasa serasi, teruslah berkahwin. Lepastu bercinta la sepuas-puasnya. Masa tu baru kau kenal dan tahu siapa pasangan kau sebenarnya. Terimalah dia seadanya. Kelebihannya disyukuri dan kekurangannya dilengkapi. Kalau bercinta lama-lama, kau nampak baik dia je. Buruk tak nampak langsung. Takutnya bila dah kahwin kau dah tak nampak baiknya, nampak buruknya ajee.

Kalau Sayang Saja Tidak Cukup Kau kena ingat, sayang dan cinta je tak cukup untuk membina rumah tangga yang bahagia. Masa bercinta bukan main tak kisah kalau pakwe kau tak kerja pun. Asalkan dia setia dan sentiasa di sisi kau. Lepas kahwin, mulalah stress. Sebabnya suami kau tak kerja. Nak beli barang dapur pun takde duit. Masa bercinta kau dapat terima semuanya. Sedikit pun tak nampak kekurangan pakwe/makwe kau. Pendapat mak ayah pun kau tak dengar dah. Selepas kahwin, barulah kau termenung panjang, mengiakan kata-kata mak ayah kau.

Indah Masa Bercinta Sahaja Masa bercinta kau kemain suka merajuk dan pakwe kau layankan saja pujuk kau bagai. Beli bunga lah, beli coklat lah, beli hadiah lah. Bila dah kahwin kau bersedia ke nak pujuk diri sendiri nanti? Jangan kau yakin sangat pakwe kau nak pujuk kau lagi lepas kahwin. Ubah perangai okay. Jadi matang sikit. Ini bluetick WhatsApp pun nak merajuk. Kesimpulannya, bahagia yang kau rasa masa bercinta tak sama dengan selepas berkahwin. Kau bercinta 10 tahun, kau belum tentu kenal pasangan kau sebenar-benarnya. Dunia realiti tak seindah fantasi dan mimpi kau tu. Dunia rumah tangga banyak cabaran, banyak dugaan yang kena kau lalui. Kah!
Artikel Lain

Nak Tahu Tanda Lelaki Suka Anda Dalam Diam Pernah anda mengalami situasi di mana tidak pasti sama ada seorang lelaki itu sukakan anda atau tidak? Nampak macam dia sukakan anda tetapi tidak menunjukkan langsung perilaku yang dia menyukai anda. Dari perspektif lelaki , Redhuan berkongsi apa yang lelaki rasa. Kadang kadang kita rasa macam dia suka kat kita . tapi tak de pulak dia tunjuk yang dia suka . atau kita je yang perasan ? hihi . atau kadang kadang kita yang buta tak nampak yang diorang bagi signal . so , hari ni aku nak share sikit. kot kot ada tanda-tanda tu dekat diri korang ke ? jom baca apa yang aku nak rungkaikan!

Pertama! Manusia ni tak boleh lari dari keinginan untuk pandang benda yang dia suka . even kita ni nerd atau pemalu yang amat , usaha terakhir kita mesti cuma memerhatikan orang yang kita suka dari jauh . kan kan ? hei tak kan tak pernah usha intai intai crush kot . tipu lah ! so kalau korang perasan ada sorang mamat ni dok asyik curi curi pandang tu , you better watch out . sama ada dia tak puas hati atau dia suka . hahaha . dan biasanya bila kita tangkap dia curi pandang kita , dia akan cepat cepat pandang lain . ataupun bila kita tegur dia taknak mengaku atau cakap kita perasan .

Kedua! Lelaki yang suka dekat kita ni selalunya diorang akan layan kita kasar kasar . sebab dengan cara tu je diorang boleh datang dekat kita . so kalau dalam kelas tu tetiba ada sorang tu tak pernah layan korang baik baik , ada sebab lettew . tapi bila ada laki lain buli korang , dia akan protect korang .

Ketiga! Diorang ni jugak sanggup buat apa je bila kita mintak tolong . atau bagi apa je yang kita mintak . even barang yang paling dia sayang and tak pernah bagi orang lain sentuh pun , kalau kita yang mintak , insyaallah dapat . haha .

Keempat! Tanda paling jelas sekali ialah bila kawan kawan dia yang mula mengejek ngejek korang berdua . dan di saat kita beria ia menafikan , si lelaki tu boleh buat ilek je . buat tak tahu macam tak ada apa apa . atau muka dia jadi malu malu dan semacam suka je .

Kelima! Si lelaki ni akan cuba sedaya upaya untuk jauhkan korang dari lelaki lain . so kalau korang tengah gurau gurau atau borak borak dengan lelaki lain tetiba dia menyampuk atau ajak laki tu pergi tempat lain , atau ape je lah .
Sumber: Pesona Pengantin
The post Kehidupan Lepas Kahwin Tak Sama Masa Bercinta! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/kehidupan-lepas-kahwin-tak-sama-masa-bercinta/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tidak Siasat Background Keluarga Suami Lepas Kahwin Tidak Sangka Satu Keluarga Dia Rupanya

Tidak Siasat Background Keluarga Suami Lepas Kahwin Tidak Sangka Satu Keluarga Dia Rupanya

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 359 hits
Foto sekadar hiasan slm min tlg hide fb i yer tq min nak tanya pendapat team makcik pakcik halia dalam ni dari mana nak cerita ya aku sedang buntu serabut str3ss travma Allah ujian dariNya aku tak pernah kacau orang Tak pernah aniaya orang ...
Lepas Kahwin Selesa Nak Duduk Rumah Mentua Atau Rumah Sendiri

Lepas Kahwin Selesa Nak Duduk Rumah Mentua Atau Rumah Sendiri

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 677 hits
Satu keputusan yang agak susah nak dibuat selepas sah jadi suami isteri elok duduk rumah mentua atau rumah sendiri Haaa kalau duduk rumah mentua mesti ada sebab bukan Mungkin suami anak tunggal mak ayahnya kurang sihat atau boleh jadi salah...
Selesai Majlis Kahwin Ini Dia Perancangan Kewangan Untuk Memulakan Kehidupan Berumah Tangga

Selesai Majlis Kahwin Ini Dia Perancangan Kewangan Untuk Memulakan Kehidupan Berumah Tangga

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 229 hits
Selesai sudah majlis perkahwinan yang berlangsung gemilang Apa yang perlu dilakukan selepas ini EH kongsi beberapa tip untuk anda ketahui nbsp caption id attachment 120847 align aligncenter width 640 Gambar Shutterstock caption nbsp
Polri Perpanjang Masa Tugas Satgas Papua Hingga Pemilu 2019 Usai

Polri Perpanjang Masa Tugas Satgas Papua Hingga Pemilu 2019 Usai

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 211 hits
Kepolisian memperpanjang masa tugas Satgas Papua hingga pelaksanaan Pemilu 2019 usai Satgas tersebut dibentuk untuk melakukan tindakan persuasif dan represif terhadap gangguan keamanan dan ketertiban masyarakat di Papua
Teknologi Masa Lalu Yang Sudah Lupus

Teknologi Masa Lalu Yang Sudah Lupus

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 276 hits
Assalamualaikum Bermula pada hari ini Abam Kie ingin mengimbas kembali himpunan teknologi yang pernah popular suatu ketika dahulu terutama dikalangan mereka yang lahir sekitar tahun 70 80 90an namun kini sudah lagi tidak sepopular dahulu at...
Ayla Mobil Yang Cocok Untuk Remaja Masa Kini

Ayla Mobil Yang Cocok Untuk Remaja Masa Kini

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 252 hits
Bagi sobat muda mudi yang kini masih duduk di bangku kuliah dan ingin mempunyai mobil pribadi Mobil Daihatsu Ayla adalah pilihan yang tepat untuk sobat semua Selain tampilan yang minimalis mobil yang satu ini juga terlihat Stylish dari tipe...
Keunggulan Daihatsu Ayla Mobil Minimalis Masa Kini

Keunggulan Daihatsu Ayla Mobil Minimalis Masa Kini

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 286 hits
Selamat pagi sahabat Daihatsu walaupun mungkin saat ini siang hari sore hari atau malam hari tapi semangat sahabat tetap Semangat Pagi Kaaann Hehe he saat ini mungkin sahabat sedang berburu Informasi mengenai Daihatsu Ayla sehingga sahabat ...
4718 Seminar Masa Depan Kita Pengurusan Dan Sumbangan Infaq Wakaf 20 11 18

4718 Seminar Masa Depan Kita Pengurusan Dan Sumbangan Infaq Wakaf 20 11 18

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 267 hits
Toqqi sebagai antara ahli panel Seminar Masa Depan Kita Pengurusan dan Sumbangan Infaq Wakaf Untuk Pembangunan Umnah anjuran Pertubuhan NADI Dialog
Saya Sedih Dahulu Masa Saya Mentadbir Tak Pernah Jadi Kejadian Sebegini Najib Razak

Saya Sedih Dahulu Masa Saya Mentadbir Tak Pernah Jadi Kejadian Sebegini Najib Razak

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 210 hits
Insiden kejadian rusuhan di Kuil Maha Mariamman telah menggemparkan Malaysia apabila telah berlaku insiden kebakaran kenderaan dan kini seorang anggota bomba telah dilaporkan berada di ICU akibat dibelasah teruk oleh kumpulan perusuh Kejadi...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Deko Raya Yang Simple Je Alhamdulillah Tahun Pertama Raya Di Rumah Baru Ni

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam

Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer

Subkontrator Gagal Siapkan

15 Breathtaking Diy Outdoor Furniture Ideas For Your Garden

Innovative Painting Techniques For Modern Homes

Limited Kelana Jaya Lrt Service Due To Lightning Strike