Keh Keh Keh Apa Punya Pas Punya Tak Malu Kasihan Takiyuddin Dia Lupa Musuh Umno Bukan Saja Ph Tapi Juga Bersatu


 
Seperti seorang yang amat takut kehilangan jawatan serta kemewahan dunia, Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hasan tampil mengingatkan UMNO bahawa musuh bersama mereka ialah PH.
Selain itu, kata beliau juga, musuh Pas bukanlah BN.
Beliau seterusnya menekankan bahawa hanya gabungan Pas dengan UMNO/BN atas konsep penyatuan ummah dan perpaduan nasional saja yang mampu menjadi formula berkesan untuk mereka menghadapi PH.
Tambahnya lagi, pendekatan itu diterima majoriti pengundi ke arah mewujudkan sebuah “kerajaan prihatin rakyat” dengan langkah penambahbaikan sistem penyampaian perkhidmatan kepada seluruh rakyat di samping pada masa yang sama memberi perhatian khusus kepada aspek semak dan imbang.
“PAS amat optimis hanya dengan perpaduan dan kerjasama politik di antara parti-parti utama Melayu-Islam sahaja akan dapat mengelakkan pertandingan lebih dari dua penjuru dalam PRU15 nanti,” katanya dalam kenyataan media media hari ini.
Kadang-kadang kasihan pun ada dengan pimpinan Pas yang masih tak henti-henti bermuka tebal mahu bekerjasama dengan UMNO, meskipun UMNO sudah berkali-kali menegaskan pendirian untuk bertanding solo dalam PRU15 akan datang.
Macam-macam usaha, helah dan provokasi cuba dilakukan untuk mengubah pendirian UMNO itu dan kenyataan Takiyuddin ini adalah sambungan daripada beberapa kenyataan pelbagai pimpinan Pas dengan nada yang sama sebelum ini.
Nampak sangat Pas semakin cemas takut ditimpa kekalahan, seterusnya hilang segala nikmat dunia melalui jawatan menteri yang diduduki sekarang.
Mengingatkan bahawa PH adalah musuh bersama yang perlu dikalahkan adalah cubaan terbaru Pas untuk terus memancing perhatian UMNO.
Kasihan…kasihan…kasihan….
Untuk makluman Takiyuddin, UMNO bukanlah tidak sedar bahawa PH merupakan musuh mereka kerana PH jugalah yang mengalahkan UMNO/BN pada pada PRU14 yang lalu.
Tetapi, dalam situasi politik semasa, Pas janganlah terus lurus macam pembaris, sebaliknya hendaklah juga sedar bahawa Bersatu yang sedang mereka peluk erat sekarang ini juga merupakan musuh kepada UMNO.
Bersatu bukan saja sama-sama terlibat dengan PH dalam mengalahkan UMNO/BN pada PRU14 lalu, bahkan mempunyai iltizam berterusan untuk “membunuh” UMNO.
Sementara parti-parti lain dalam PH hanya berlawan dengan UMNO secara politik, Bersatu jauh ke depan dengan menyediakan “papan pengkhianatan” untuk pemimpin-pemimpin UMNO melompat menyertai mereka.
Dengan itu, Bersatu sebenarnya lebih merupakan musuh kepada UMNO berbanding PH.
Mengingatkan UMNO untuk saling bekerjasama menentang PH kerana kononnya PH adalah musuh bersama tidak mungkin mengubah pendirian UMNO selagi Pas kekal berpelukan dengan Bersatu yang merupakan musuh UMNO itu.
Lebih dahsyat, dalam Pas berusaha mahu bekerjasama dengan UMNO itu, bukanlah rahsia lagi bahawa mereka juga mahu membawa Bersatu masuk sama ke dalam kelambu kerjasama itu.
Maka, sudah tentu ia sesuatu yang mustahil kerana UMNO dengan Bersatu ini tidak ubah perbandingannya macam Pas dengan Amanah.
Sebagaimana Pas keras menolak Amanah dan enggan bekerjasamaa dalam apa bentuk sekali pun dengan parti tersebut, itulah juga sikap UMNO terhadap Bersatu.
Kalau Pas benar-benar mahu bekerjasama dengan UMNO, satu saja jalan yang terbuka iaitu mereka mesti segera meninggalkan Bersatu dan keluar daripada PN.
Tapi, sediakan Pas melakukannya dan mampukah Takiyuddin menjadi pendahulu membuka mulut melafazkan talak kepada Bersatu? – ShahbudinHusin 20/09/2022.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/kehkehkehapa-punya-pas-punya-tak-malu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Sangat Memerlukan Umno Di Selangor Kerana Bersatu Tiada Kekuatan Dan Dianggap Menumpang Saja

Pas Sangat Memerlukan Umno Di Selangor Kerana Bersatu Tiada Kekuatan Dan Dianggap Menumpang Saja

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 167 hits
Bersatu tiada kekuatan hidupkan semula MN untuk rampas Selangor gesa perwakilanNora MahparPerwakilan PAS yang ditemui di Muktamar PAS ke 68 baru baru ini masih menaruh harapan kerjasama Umno dan PAS menjelang PRU15 ALOR SETAR Bersatu perlu ...
Musa Hitam Umno Pas Bersatu Gabung Belum Cukup Kuat Lawan Pengaruh Pkr

Musa Hitam Umno Pas Bersatu Gabung Belum Cukup Kuat Lawan Pengaruh Pkr

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 232 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Penggabungan parti Melayu antara Umno PAS dan Bersatu masih belum cukup kuat dan meluas pengaruhnya seperti PKR kata bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam Beliau berkata justeru jika Umno PAS dan Bersatu berga...
Pas Takkan Berani Kerjasama Dengan Umno Kata Pemimpin Bersatu

Pas Takkan Berani Kerjasama Dengan Umno Kata Pemimpin Bersatu

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 148 hits
freemalaysiatoday com September 13 2022 10 45 AMEddin Syazlee Shith berkata PAS tidak pernah memaklumkan mahu bekerjasama dengan Umno sepanjang berada dalam Perikatan Nasional PETALING JAYA Seorang pemimpin Bersatu yakin PAS tidak berani be...
Pas Dan Umno Akhirnya Insyallah Bersatu

Pas Dan Umno Akhirnya Insyallah Bersatu

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 119 hits
Terima kasih Tun Dr MAHATHIR Sumbangan TERAKHIR beliau KE arah penyatuan Melayu Tetapi secara kualiti Dan pengisiannya masih terlalu awal untuk diperkatakan samada betul untuk kebaikan rakyat atau untuk mereka sahaja Lebih dari itu di harap...
Putus Dengan Bersatu Pas Boleh Tawan Selangor Bersama Umno Kata Jamal

Putus Dengan Bersatu Pas Boleh Tawan Selangor Bersama Umno Kata Jamal

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 155 hits
freemalaysiatoday com September 24 2022 4 15 PMKetua Komunikasi Barisan Nasional Selangor Jamal Yunos pada sidang media di Sekinchan Sungai Besar hari ini SUNGAI BESAR PAS berpeluang cerah menang sekurang kurangnya tiga kerusi Parlimen di S...
Umno Beritahu Pas Tinggalkan Bersatu Dulu Kalau Nak Kerjasama

Umno Beritahu Pas Tinggalkan Bersatu Dulu Kalau Nak Kerjasama

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 162 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Pemimpin Umno memberitahu PAS supaya meninggalkan Muhyiddin Yassin dan Bersatu jika PAS mahu bekerjasama dengan Barisan Nasional Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Isham Jalil menegaskan partinya tidak berganjak dar...
Bubar Parlimen Jemaah Menteri Pas Umno Bersatu Tidak Sokong

Bubar Parlimen Jemaah Menteri Pas Umno Bersatu Tidak Sokong

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 168 hits
Nak buat PRU15 tahun ni memang dah terlambat dan boleh dikatakan agak melampau sekiranya diadakan pada musim tengkujuh Rakyat sedang risau malapetaka banjir apakah yang bakal mereka hadapi Ismail sabri tidak perlu tunduk dengan desakan geng...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams