Kegunaan Ais Batu Pada Muka Serius Boleh Guna Untuk Muka


Ais kiub atau ais batu siapa tak suka. Ada ke yang tak suka. Ada rasanya tapi tak ramai. Majoriti ramai suka sebab ais kiub ni penambah rasa sejuk bila kita campurkan dalam air minuman kita. Tak kisah lah air kosong ke air manis ke. Minum je air yang dah sejuk dengan ais kiub ni, sedap lalu kat tekak. Tambah-tambah kalau hari panas. K.fiezz pun jarang minum air ais-ais ni. Jaga badan gitu. eh. hehe. Tapi sesekali layan juga terutama bila hari panas lit lit. Tapi korang tahu tak ais kiub ni ada kegunaan dia yang lain tau selain dari jadi minuman kita. K.fiezz terbaca di pinterest, kegunaan ais batu pada muka dan kulit. Senang cerita ais kiub ni berguna dalam kecantikan. Seriusly. 
K.fiezz macam mula-mula tu 'hah, ais batu ada guna dia untuk kecantikan'. Serius ke. Baru tahu ni wei. Korang ada yang tak tahu juga ke, jom k.fiezz kongsi sikit info yang k.fiezz dapat dari pinterest. Berguna rupanya ais batu ni pada muka kita terutama yang kaki mekap dan yang menjaga kesihatan kulit muka. Antara info yang k.fiezz baca, ais kiub ni memang berguna sangat untuk tips mekap tahan lama. Wah..menarik ni. Maklumlah k.fiezz kan suka mekap-mekap ni. Cuma nak buat ni kalau hari biasa, lambat lah nak pi kerja. Kalau hari cuti, time nak keluar boleh lah cuba buat. Eh, panjang pula membebelnya. Jom kita check it out apa kegunaan ais batu pada muka kita ni. 
KEGUNAAN AIS BATU PADA MUKATIPS MEKAP TAHAN LAMA
Sapukan ais kiub pada muka sebelum mekap untuk kecilkan liang pori, segarkan kulit untuk solekan yang sempurna dan mekap tahan lama. 
CABUT BULU KENING
Okey, tips ni untuk yang cabut bulu kening sahaja. Diingatkan untuk muslim, tak boleh yea cabut bulu kening. Manakala bagi bukan muslim yang mencabut bulu kening boleh guna ais kiub ni pada kulit sebelum sesi mencabut bulu kening untuk mengurangkan rasa sakit. 
KESIHATAN KULIT
Lalukan ais kiub pada garis-garis halus pada muka untuk menggalakkan peredaran darah bagi menegangkan muka.
MATA PANDA
Sapu ais kiub keliling mata untuk kurangkan lingkaran gelap & bengkak pada bahagian mata.
MASALAH JERAWAT
Letak ais kiub pada jerawat untuk kurangkan merah dan bengkak. 
Banyak guna rupanya ais kiub ni untuk kecantikan. Hah, jangan pandang rendah weiii. Atas ni kita dah baca kegunaan ais batu pada muka. Jom tengok kelebihan ais batu secara keseluruhan untuk kulit dan kesihatan. 
KELEBIHAN AIS KIUB UNTUK KULIT & KESIHATANDehydration
Cuaca panas di negara kita ni menjadi punca kulit kekurangan air yang menyebabkan kulit jadi kusam dan tak bermaya. Macamana nak atasi, worry not sapu ais kiub pada muka kita. Automatik akan bagi kesan melegakan dan menyejukkan.
Regangan Kulit
Kalau terasa kulit kering dan regang. Rasa macam kulit tu tertarik, boleh nampak tanda regangan warna merah akan terbentuk sekitar kawasan regangan. Bila ni jadi, cuma minum air sejuk atau sapu ais kiub pada seluruh muka.
Selamat Tinggal Kulit Berminyak
Ada masalah kulit berminyak?So here the solution sapu je ais kiub pada kulit, minyak akan terperangkap semasa sesi menggosok ais kiub pada kawasan muka.
Lingkaran Gelap Bawah Mata
Bila kita banyak habiskan masa menghadap laptop atau telefon ataupun suka tidur lewat waktu malam, memang jadi punca kewujudan lingkaran gelap bawah mata tu. Nak mengatasi masalah ni, sapu sahaja ais kiub dengan campuran air timun setiap hari pada kawasan mata.  Lama-kelamaan kawasan hitan tu akan pudar.
Sel Kulit Mati
Sapukan ais kiub pada muka akan membuatkan liang pori terbuka dan menanggalkan sel kulit mati sepenuhnya.
Jerawat
Untuk yang ada masalah jerawat, ais kiub salah satu penyelesaian terbaik untuk korang. Cuma gosokkan ais kiub yang dicampur dengan aloe vera gel ataupun tomato. Lama-kelamaan jerawat makin berkurangan.
Kulit Berseri
Ambil jus buah yang telah dibekukan dan menjadi ais kiub. Gosok ais kiub buah ni pada kawasan muka, boleh menjadikan kulit lebih cerah dan berseri.
Blackheads
Cara paling mudah untuk membuang blackheads, hanya gosokkan ais kiub pada kawasan tersebut.
Sunburn
Berjemur tengah panas & kulit jadi sunburn, ais kiub cara terbaik untuk mengatasi masalah ni. Balutkan ais kiub dalam kain dan gosokkan pada kawasan kulit yang sunburn. Lama kelamaan kulit akan beransur elok.
Lancarkan Perjalanan Darah
Perjalanan darah yang lancar menjadikan kita lebih sihat dan kulit nampak berseri secara semulajadi. Tipsnya mudah sahaja, ais kiub. Gosokkan ais kiub pada muka, boleh membantu melancarkan pergerakan darah.
Masalah Kulit
Gosokkan ais kiub pada muka melancarkan perjalanan aliran darah dan kulit jadi lebih sihat dan melambatkan proses penuaan serta penghasilan kedutan. 
JANGAN PANDANG SEBELAH MATA DENGAN AIS KIUB
Hah, nampak tak kelebihan ais kiub ni. Banyak sangat khasiat untuk kulit, kecantikan. Rugi lah siapa yang malas nak buat. Benda ada dalam peti ais, tinggal ambil & guna sahaja selain untuk minum. hehe.Murah dan jimat.  


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2020/10/Kegunaan-Ais-Batu-Pada-Muka-Serius-Boleh-Guna-Untuk-Muka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Kaki Ramona Calar Kena Batu Karang Ha Padam Muka Pakai Lagi Seksi Seksi

Bila Kaki Ramona Calar Kena Batu Karang Ha Padam Muka Pakai Lagi Seksi Seksi

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 1138 hits
Ramai yang bertanya keadaan kaki saya yang luka tempoh hari Inilah rupanya sekarang Sedang pulih tapi agak teruk calarnya Ha padan muka pakai lagi seksi seksi source
Prk Batu Sapi Boleh Ditangguh Jika Kawasan Diisytihar Darurat Spr

Prk Batu Sapi Boleh Ditangguh Jika Kawasan Diisytihar Darurat Spr

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 243 hits
Pilihan Raya Kecil hanya boleh ditangguh sekiranya kerajaan mengisytiharkan darurat di kawasan berkenaan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Datuk Abdul Ghani Salleh berkata melainkan itu berlaku PRK perlu dijalankan seperti yang termaktub d...
Majikan Tidak Boleh Paksa Guna Al Bayaran Gaji Seperti Biasa

Majikan Tidak Boleh Paksa Guna Al Bayaran Gaji Seperti Biasa

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 268 hits
M Update 22 10 2020 Majikan tidak boleh memaksa dan mengarahkan pekerja menggunakan cuti tahunan atau mengambil cuti tanpa gaji susulan arahan bekerja dari rumah yang berkuat kuasa hari ini sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat Ma...
Hiburan Kaki Calar Balar Kena Batu Karang Ketika Bercuti Ramona Zam Zam Ucap Padan Muka Buat Diri Sendiri

Hiburan Kaki Calar Balar Kena Batu Karang Ketika Bercuti Ramona Zam Zam Ucap Padan Muka Buat Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 1023 hits
Pelakon cantik Ramona Zam Zam dilihat telah memuat naik perkembangan terkini kakinya yang tercedera ketika bercuti di sebuah pulau di Johor baru baru ini Jelas Ramona kecederaan itu berlaku ketika dia sedang menaiki tangga dari laut untuk n...
Rezeki Tak Salah Alamat Anak Mancing Hanya Guna Joran Mainan Tapi Boleh Dapat Ikan Besar

Rezeki Tak Salah Alamat Anak Mancing Hanya Guna Joran Mainan Tapi Boleh Dapat Ikan Besar

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 558 hits
Memancing merupakan satu aktiviti yang seringkali diminati oleh kaum lelaki Aktiviti ini tidak mengira malam atau siang bahkan mereka yang gemar memancing akan lebih cendorong memilih tempat percutian yang mempunyai pakej memancing sekali B...
Arahan Pkpb Boleh Tak Terbang Guna Airasia Rentas Sempadan

Arahan Pkpb Boleh Tak Terbang Guna Airasia Rentas Sempadan

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 360 hits
Memang tidak dinafikan sejak arahan PKP dan kemudianya diloggarkan menjadi PKPP rakyat Malaysia mula melancong di dalam Malaysia Banyak tiket penerbangan ke luar negara terpaksa dibatalkan perjalanannya Kini bila tiba Arahan PKPB Boleh Tak ...
Nak Cari Kari Kepala Ikan Yang Sedap Boleh Datang Ke Restoran Pen Mutiara Batu Maung Bayan Lepas Pulau Pinang

Nak Cari Kari Kepala Ikan Yang Sedap Boleh Datang Ke Restoran Pen Mutiara Batu Maung Bayan Lepas Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 564 hits
Serius la kari kepala ikan kat Restoran Pen Mutiara ni memang betul betul power Dimasak panas panas dan dihidangkan dalam mangkuk kari yang besar Jenis ikan korang boleh pilih nak ikan yang mana satu ikut citarasa korang la restoran pen mut...
Haa Padan Muka Putus Stok Korang Di Batu Pahat Lelaki Bawa 695 Karton Rokok Seludup Ditahan

Haa Padan Muka Putus Stok Korang Di Batu Pahat Lelaki Bawa 695 Karton Rokok Seludup Ditahan

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 179 hits
Sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga Itulah yang berlaku pada seorang lelaki yang dipercayai merupakan konco sindiket penyeludupan rokok ditahan anggota Batalian 5 Pasukan Gerakan Am Simpang Renggam Lelaki berumur 25 ...
Best Ke Netflix Rm17 Ok Ke Tak Kualiti Gambar Boleh Bayar Guna Prepaid Ke

Best Ke Netflix Rm17 Ok Ke Tak Kualiti Gambar Boleh Bayar Guna Prepaid Ke

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 744 hits
Best ke Netflix RM17 Ok ke tak kualiti gambar Boleh bayar guna prepaid ke Beberapa bulan yang lepas saya ada buat satu artikel berkenaan dengan Netflix RM17 sebulan dan pada masa yang sama saya juga ada memuatnaik video berkaitan dengan top...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan