Kebocoran Data Di Scribd Oleh Rakyat Malaysia Sendiri


Kebocoran Data di Scribd Oleh Rakyat Malaysia Sendiri 20 Bagaimana rakyat Malaysia kebocoran data di Scribd? Penggunaan laman web dokumen terkenal dunia iaitu Scribd terus mendapat permintaan. Laman tersebut memuatkan lebih 100 juta bahan dokumen yang boleh didapatkan oleh pengguna seluruh dunia.
Laman Scribd sememangnya sebuah laman yang menarik dan serba guna untuk membuat rujukan dan lain-lain urusan. Namun, terdapat kes kebocoran data di Scribd secara berleluasa oleh rakyat Malaysia sendiri.
Mengenai Laman Web Dokumen Scribd Apakah itu Scribd? Scribd adalah merupakan sebuah laman web antarabangsa yang berfungsi dan dipercayai sebagai laman yang menyediakan pelbagai bahan dokumen dari serantau dunia.
Ia mula beroperasi sejak tahun 2006. Scribd juga menyediakan pelbagai perkhidmatan melalui langganan yang membolehkan pengguna mendapat akses bagi mencari dan muat turun bahan yang diigini dalam bentul pdf dan Word.
Bagaimana Laman Scribd Berfungsi? Ia berfungsi sebagai sebuah laman yang menjadi tempat pengguna mendapatkan dan memuat naik dokumen. Pengguna boleh membuat bacaan secara atas talian melalui paparan yang disiarkan oleh Scribd.
Untuk mendapatkan bahan dokumen, pengguna perlu download melalui dua cara iaitu:
Melanggan pakej akses scribd. Penggun akan diberikan akses untuk semua jenis dokumen yang diperlukan dan tiada had dalam memuat turun mana-mana dokumen. Upload dokumen ke laman Scribd. Kaedah percuma yang pengguna boleh guna adalah upload bahan dokumen yang pengguna ada. Pengguna perlu upload 5 bahan dokumen berbentuk PDF dan pengguna akan mendapat akses untuk download bahan dokumen yang diperlukan. Bagaimana Rakyat Malaysia Kebocoran Data di Scribd? Kini tular di media sosial Pendakwah Teknologi, mengenai postingan berkenaan kebocoron data yang dipercayai milik pelajar di laman Scribd. Perkara ini mendapat liputan ramai kerana ianya adalah tidak patut bagi mana-mana pengguna upload bahan rahsia seperti data peribadi.
Contoh Kebocoran Data di Scribd Situasi ini adalah bahaya kerana dengan mendedahkan data peribadi, ada kemungkinan besar untuk data anda digunakan untuk tujuan tidak baik seperti aktiviti penipuan atas talian.
Kes Upload Kad Pengenalan Diri di Scribd Kebocoran Data di Scribd Ada juga pengguna yang bertindak dengan upload bahan dokumen maklumat seperti kad pengenalan diri. Perkara ini adalah tidak patut dan merbahaya. Bagaimana maklumat penting dan rahsia diri dipamerkan umum dan sesiapa sahaja mendapat akses?
Sebab Pengguna Upload Data Peribadi Ke Laman Scribd Dalam hal ini, pihak Scribd tidak melakukan apa-apa kesalahan. Namun, kes kebocoran data di Scribd berpunca dir pengguna sendiri. Kemungkinan pengguna memuat naik untuk memenuhi syarat bagi mendapatkan bahan dokumen scribd.
Kebocoran Data di Scribd Oleh Rakyat Malaysia Sendiri 21 Pentingnya mempunyai neraca dalam diri pengguna sebelum upload bahan dokumen ke Scribd bagi memuat turun bahan.Terdapat beberapa perkara yang anda perlu waspada untuk menggunakan laman Scribd. Kes kebocoran data di Scribd ini perlu dibanteras dan diwujudkan kesedaran awam.
Panduan Penggunaan Laman Web Scribd Syarat-Syarat Muat Naik Dokumen Scribd Bagi situasi pengguna percuma yang ingin mendapatkan bahan secara percuma terdapat beberapa perkara yang perlu dan wajib diketahui sebelum muat naik bahan.
Berikut adalah syarat yang perlu pengguna patuhi dalam mendapatkan bahan dokumen secara percuma:
Pastikan anda muat naik bahan PDF ,Word dan lain-lain. Untuk meluluskan anda mendapat akses bahan Scribd anda hanya perlu muat naik bahan dokumen jenis PDF, Word, PTX dan lain-lain.
Jangan Muat Naik Bahan Penting dan Maklumat Diri. Bagi pengguna, and perlu memastikan untuk tidak upload bahan dokumen yang penting.

Jikalau anda adalah merupakan seorang pekerja urusan pejabat dan terdapat banyak file yang mengandungi maklumat penting, pastikan anda elakkan daripada upload bahan terdebut. Jadikan diri lebih amanah kerana maklumat tersebut adalah rahsia.

Berikut adalah ciri-ciri dokumen maklumat diri dan data peribadi: Salinan kad pengenalan Salinan sijil kelahiran Senarai maklumat peserta yang mengandungi butiran diri. Senarai nombor telefon Senarai staff Gambar tandatangan Maklumat dan dokumen urusan rasmi yang penting.
Muat Naik Bahan Dokumen yang Umum.

Pastikan pengguna hanya memuat naik bahan dokumen yang bersifat umum sahaja. Terdapat banyak jenis dokumen yang anda boleh pilih.

Berikut adalah jenis dokumen anda yang bersifat umum anda boleh upload dan kongsikan di Scribd: Karangan Cerpen Catatan biasa Buku PDF Bahan latihan Penulisan artikel Dan lain-lain yang bukan bersifat peribadi dan maklumat butiran diri. Sebagai pengguna anda perlulah bijak dan menguurskan dengan baik dalam membuat apa-apa urusan secara atas talian. Dalam kes kebocoran data di Scribd ini perlu dijadikan iktibar dan pengajaran kepada semua. Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa ianya adalah salah untuk kita kongsikan maklumat butiran diri secara umum.
Mohon sebarkan dan beri peringatan kepada semua pengguna di luar sana agar dapat elakkan perkara yang tidak diingini terjadi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/01/kebocoran-data-di-scribd.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Padu Ukur Kedudukan Sosioekonomi Rakyat Malaysia Dengan Lebih Tepat

Padu Ukur Kedudukan Sosioekonomi Rakyat Malaysia Dengan Lebih Tepat

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 123 hits
PADU akan dapat membantu Kerajaan untuk menyediakan pengukuran kedudukan sosioekonomi rakyat yang lebih tepat dan mengelakkan keciciran berdasarkan pendapatan boleh guna bersih SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani su...
2 Rakyat Malaysia Mengaku Subahat Pengebomam Bali Ditahan Di Guantanamo

2 Rakyat Malaysia Mengaku Subahat Pengebomam Bali Ditahan Di Guantanamo

papar berkaitan - pada 18/1/2024 - jumlah : 111 hits
Dua rakyat Malaysia Mohammed Farik Amin 48 dan Mohammed Nazir Lep 47 mengaku bersalah bersubahat dalam kejadian pengeboman Bali pada tahun 2002 semalam Kedua dua mereka kini ditahan di Kem Tahanan Teluk Guantanamo di Cuba sejak 2006 Menurut...
Takaful Malaysia Lanjutkan Kerjasama Bankatakaful Dengan Bank Rakyat

Takaful Malaysia Lanjutkan Kerjasama Bankatakaful Dengan Bank Rakyat

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 129 hits
Syarikat Takaful Malaysia Keluarga Berhad nbsp nbsp mengumumkan lanjutan kerjasama bankatakaful dengan Bank Rakyat Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Takaful Malaysia Nor Azman Zainal berkata pakatan strategik antara Takaful Malaysia d
Gempak Adakah Mb Lato Lato Koyak Faizal Kena Balun Oleh Rakyat

Gempak Adakah Mb Lato Lato Koyak Faizal Kena Balun Oleh Rakyat

papar berkaitan - pada 13/1/2024 - jumlah : 175 hits
KFA akan mengambil tindakan saman kepada pihak yang menggambarkan berlakunya kegiatan rasuah dalam persatuan itu dengan mengaitkan tuduhan terhadap Presiden serta empat individu termasuk Ketua Pegawai Eksekutifnya Presiden KFA Datuk Seri Mu...
Israel Roboh Rumah Palestine Pas Roboh Rumah Rakyat Sendiri

Israel Roboh Rumah Palestine Pas Roboh Rumah Rakyat Sendiri

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 107 hits
Mukhlis EddieNak Islam ke nak rumah kata Nik Amar apa2 tetap membangun isley bersama Yahudi roboh rumah palestinPAS roboh rumah anak kelatan
Hiburan Mohon Jasa Baik Rakyat Malaysia Keadaan Kritikal Selepas Ditidurkan Senario Mohon Doakan Hamdan Kembali Pulih

Hiburan Mohon Jasa Baik Rakyat Malaysia Keadaan Kritikal Selepas Ditidurkan Senario Mohon Doakan Hamdan Kembali Pulih

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 110 hits
Difahamkan kini keadaan ahli kumpulan Senario Hamdan dalam keadaan kritikal selepas dirinya ditidurkan dan susulan itu ahli Senario yang lain iaitu Apek Yassin Azlee Wahid dan Ilya memohon orang ramai mendoakan rakan mereka sembuh Dapat dil...
Malaysia S Dubai Move In Anwar Ibrahims Rule Thai Syndrome Of Evolving Instability Oped

Malaysia S Dubai Move In Anwar Ibrahims Rule Thai Syndrome Of Evolving Instability Oped

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 133 hits
Malaysian politics is experiencing the Thai Effect of collapsing regimes instability and frequency of the change of prime ministers The politics of vendetta is the name of the game Of whom has the numbers to form a government albeit momenta...
Perlawanan Persahabatan Syria Vs Malaysia 8 Januari 2024

Perlawanan Persahabatan Syria Vs Malaysia 8 Januari 2024

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 91 hits
Perlawanan persahabatan antarabangsa antara pasukan Syria vs Malaysia dijadualkan akan berlangsung di pada 8 Januari 2024 hari Isnin jam 8 00 malam waktu Malaysia di Team base camp Aksi pertemuan ini merupakan aksi pemanas badan bagi persia...
Papagomo Tidak Mengaku Bersalah Dakwa Malaysia Pro Israel

Papagomo Tidak Mengaku Bersalah Dakwa Malaysia Pro Israel

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 110 hits
HarapandailyBloger kontroversi Papagomo tidak mengaku bersalah atas tuduhan menghasut dalam hantaran Facebook yang mendakwa kerajaan Malaysia pro Israel Papagomo atau nama sebenar Wan Muhammad Azri Wan Deris didakwa membuat hantaran tersebu...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Puaka Cuti Semester

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Sakit Tekak Yang Amat Sangat

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins