Kebaikan Aromatic Virgin Coconut Oil Dari D Aura


 Hai semua,


Korang sempat tak merasa sapu minyak kelapa yang di proses secara tradisional oleh nenek-nenek,mak-mak kecil-kecil dulu kat kepala sebab nak rambut cantik? Cik Sue sempat tauuuu….nostalgia betul tengok nenek dok mengerjakan kelapa kat dapur kayu tanak dan buat minyak kelapa sendiri,tuk buat mengurut,tuk sapu kat rambut ,ada yang nenek campurkan dengan bunga-bungaan tuk bagi wangi.Ada juga yang di guna untuk memasak,yeee lagi sedap masakan tau.

Masa silih berganti ,zaman semakin moden,proses nak buat minyak dari kelapa pun dah di permodenkan dan khasiatnya boleh di nikmati semua dengan harg lebih murah kan,banyak dah sebenarnya keluaran minyak kelapa dara di pasaran tapi kali ni Cik Sue nak kongsi dengan korang kelebihan dan kebaikan Aromatic Virgin Coconut Oil (AVCO) keluaran D Aura,yang memang memasarkan produk minyak kelapa dara dalam pelbagai bentuk.

 


Apa itu AVCO ?

AVCO ni adalah minyak kelapa dara yang dah di formulasikan dengan aroma tanpa menjejaskan keaslian dan khasiat itu sendiri,jadi tak de la bau yang kurang menyenangkan untuk di sapu ke badan nanti.Malah AVCO ni kaya dengan antioksidan dan Vitamin E yang sangat baik untuk penjagaan kulit dan rambut.AVCO ni di datangkan dalam 2 wangian iaitu Floral Fresh dan Morning Dew tapi jangan risau wangian extrak dari tumbuhan ni hanya 1% je 99% lagi adalah minyak kelapa dara tulen ye.

 



Kebaikan AVCO

Seperti kita tahu minyak kelapa dara memang tak di nafikan khasiatnya dalam kehidupan seharian kita,malah pelbagai guna untuk kita,antaranya :

-Melembap,meyubur dan melembutkan kulit serta rambut

-Kaya dengan antioksidan dan Vitamin E

-Agen anti penuaan dan memperaiki struktur kulit

-mengurangkan pori tersumbat dan kedutan

-100% bahan semulajadi tanpa bahan kimia

-Menggunakan minyak kelapa dara berkualiti tinggi

-selamat di gunakan tanpa kesan sampingan

 


Bagaimana Cik Sue menggunakan AVCO?

AVCO ni bukan untuk minum ye,yang ini untuk sapuan luar sahaja,kalau untuk di makan boleh ambil produk lain keluaran D Aura,boleh lihat di laman web mereka ye.Avco ni boleh di gunakan dengan cara sapuan dan penyerapannya dalam 5 ke 10 minit,tapi jangan risau tak berminyak sangat pun bila dah meresap.Cik Sue guna kat mana dan untuk apa AVCO ni ,haa meh nak cite :
1.        Sapu ni rambut dan kulit kepala Cik Sue dan Humaira (anak) – rambut Humaira ni memang jenis kalau tak pakai pelembap atau minyak mesti jadi kering ,jadi lepas mandi je Cik Sue sapukan AVCO ni ,selepas seminggu pakai pun dah nampak kesan ,rambut jadi lebih lembut dan senang di  urus,malah Cik Sue pun sapu kat rambut sendiri dan juga di kulit kepala ,hilang gatal-gatal semua.

2.        Sapukan ke kawasan kulit kering untuk seisi keluarga-selalu sapu kat siku,buku lali dan lutut kami sekeluarga terutama Mr D la sebab dia kerja pakai safety but ,bila buka,ada kesan kematu kat tumit,buku lali dan kaki,lepas-lepas mandi tu sapu dan kulit akan kekal lembap dan kulit lebih lembut.

3.        Sebagai makeup remover Cik Sue-memang best guna AVCO bila nak remove mekaup sebab mudah membersihkan minyak dan kotoran dari bahan kosmetik,tak perlu nak sental beria sangat,malah lembut dan berkhasiat untuk kulit serta tiada bahan kimia.

4.        Sebagai losyen untuk hilangkan parut-dah cuba sapu dekat parut Humaira kena gigit  nyamuk dan jatuh luka,cepat sangat hilang dalam 3 4 hari dah nampak kesan pudar.

5.        Cik Sue juga guna sebagai pelembap bibir terutama sebelum mengenakan lipstick,memang best,lembutttt je rasa.



Banyak lagi kegunaan korang boleh cuba dengan AVCO ni sebenarnya terutama untuk kecantikan,malah bagi ibu-ibu mengandung kalau nak hilangkan stretch mark atau kesan regangan di perut sapu la AVCO ni dari awal kandungan lagi ye.Insya Allah kulit lebih cantik nanti.

Bagi Cik Sue berbaloi sangat guna AVCO ni banyak kegunaan dalam satu botol kecil,seisi keluarga boleh guna dan mudah di bawa kemana saja,botol pun tak mudah tumpah,masuk je dalam beg ,senang.Harga pun mampu milik dalam RM22.90 sahaja sebotol.

Korang kena dapatkan tau,memang pelbagai guna,tambahkan sekarang ada promosi dan pakej-pakej menarik ,jadi pergi terjah cepat ye :

Web Shop : www.daura.com.my

Instagram : https://www.instagram.com/daura_hq


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sueizza.com/2020/09/kebaikan-aromatic-virgin-coconut-oil.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aromatic Virgin Coconut Oil Membantu Atasi Masalah Keguguran Rambut

Aromatic Virgin Coconut Oil Membantu Atasi Masalah Keguguran Rambut

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 333 hits
Assalamualaikum semua FD rasa excited sangat nak share dengan korang pasal benda best ni Lagi lagi benda yang memang semua orang tau khasiat dan kebaikannya untuk semua orang Ye semua Sebab sesuai untuk bayi sehingga lah orang yang berumur ...
6 Kebaikan Utama Minyak Kelapa Dara Avco D Aura Terhadap Kesihatan Dan Kecantikan

6 Kebaikan Utama Minyak Kelapa Dara Avco D Aura Terhadap Kesihatan Dan Kecantikan

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 385 hits
Hai harap korang sihat dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan Baru baru ni aku baru tahu fungsi sebenar minyak kelapa dara Terdapat peningkatan kajian kajian yang membuktikan bahawa Minyak Kelapa Dara boleh memberi kelebihan dan...
Kebaikan Avco D Aura Untuk Kecantikan

Kebaikan Avco D Aura Untuk Kecantikan

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 410 hits
hai assalammualaikumKebaikan Aromatic Virgin Coconut Oil D Aura Untuk Kecantikan Sebut minyak kelapa dara mesti semua orang tau banyak kebaikannya untuk tubuh badan dan kulit kita Salah satu jenama yang nad pernah ambil minyak kelapa dara s...
Fakta Atau Auta Rawat Selulit Guna Essential Oil

Fakta Atau Auta Rawat Selulit Guna Essential Oil

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 294 hits
Assalammualaikum Selulit ataupun stretch mark merupakan sesuatu yang biasa berlaku kepada lelaki dan juga perempuan Walaupun perkara ini tidak selalu diperkatakan di khalayak umum Stretch mark bukanlah sesuatu yang memalukan Jika anda mempu...
Awang Tengah Rm2 95 Bln Sst Payment From Petronas Shows Fed Gov T Recognises S Wak S Rights On Oil And Gas

Awang Tengah Rm2 95 Bln Sst Payment From Petronas Shows Fed Gov T Recognises S Wak S Rights On Oil And Gas

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 204 hits
Awang Tengah speaking to reporters after handing over land titles to landowners in Kampung Tanjong Poting at Jalan Singai Bau BAU Deputy Chief Minister Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan has told the naysayers from certain quarters on the RM...
Subang Students Covid 19 Herbal Mask Oil Win Big At Innovation Awards

Subang Students Covid 19 Herbal Mask Oil Win Big At Innovation Awards

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 306 hits
The Gold and Diamond winning team Senior Assistant Selvam Myandy Deputy Headmaster Sathiavani Govindasamy Gautam Reddy Chandran Prathees Selvam Keertikaa Jega Jeevan Janany Vikneswaran Headmaster Malaraven Malayandy and PTA president Jega J...
Traders Shun Risky Assets As New Lockdowns Loom Stocks Oil Tumble

Traders Shun Risky Assets As New Lockdowns Loom Stocks Oil Tumble

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 193 hits
Stocks across the world hit their lowest in seven weeks and other risk assets also sold off on Monday on concerns over renewed lockdown measures in Europe and Britain as well as the United States inability to agree on fiscal stimulus that w...
Kj Tun M Did Not Want To Give Oil Sales Tax To Sabah Sarawak

Kj Tun M Did Not Want To Give Oil Sales Tax To Sabah Sarawak

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 231 hits
Science Technology and Innovation Minister Khairy Jamaluddin said Warisan president Datuk Seri Mohd Shafie Apdal chose to support Tun Dr Mahathir Mohamad even though the former premier did not want to give the sales tax from Petronas to Sab...
Ada Ke Essential Oil Murah

Ada Ke Essential Oil Murah

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 375 hits
Kat mana nak cari Essential oil murah Hah jap K fiezz story mory dengan korang Sebelum tu mukadimah sikit untuk korang yang selalu terjah ke blog k fiezz ni mesti tahu k fiezz peminat Baru baru ni pun k fiezz beli lagi mini diffuser essenti...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan