Ke Kawasan Muzium Terracotta Warriors Menggunakan Pengangkutan Awam Dari Bandar Xi An China


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua para pembaca yang dikasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam kedaaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah dalam entri kali ini saya ingin kongsikan dengan anda semua mengenai cara- cara untuk menggunakan pengangkutan awam ke dari bandar Xi’an China.
Semua sedia maklum bilamana kita mengembara, terdapat pelbagai tempat menarik di sesuatu kawasan yang ingin kita lawati. Jika kita pergi secara pakej, pastinya mudah, turun sahaja ke lobi hotel dan kita kan dibawa untuk melawat ke tempat terpilih.
Namun ianya berbeza untuk sesiapa yang pergi mengembara secara bajet ataupun backpackers. Pastinya financial constrain akan membantutkan lawatan sebegitu. Jadi penggunaan pengangkutan awam amatlah diperlukan untuk menjimatkan perbelanjaan.
 
Saya juga tidak melepaskan peluang untuk berkunjung ke kawasan ini menggunakan pengangkutan awam dari bandar Xi’an Shaanxi China. Jom ikuti cara saya ke Muzium Terracotta Warrior ini menggunakan pengangkutan awam. Jika ke Xi’an memang tak sah kalau tak ke sini.

Untuk anda yang dari bandar, bolehlah menggunakan Metro ataupun train yang terdapat di kawasan ini. Pilih sahaja stesen yang dekat dengan kawasan penginapan anda. Naik dan turun di stesen yang terdekat dengan stesen keretapi Xi’an (Xi’an Railway Station).
Stesen Kereta Api Xi’an Stesen Keretapi Xi’an ini merupakan stesen keretapi ekspres yang menghubungkan bandar-bandar besar di China seperti stesen ETS Malaysia. Jadi di sini terdapat pelbagai pilihan transportasi yang ada. Untuk kita, pergi ke bahagian bas awam.

Pilih sahaja bas yang bernombor 306 kerana bas ini akan membawa anda terus ke kawasan ini. Kawasan ini sebenarnya adalah lebih kurang 30 minit perjalanan menggunakan bas. Nak berjalan? Memang tak sampai la.

Naik sahaja bas dahulu dan bas akan bergerak bila bas penuh. Banyak bas di sini, jadi tidak bimbang dengan kehabisan bas atau tiket habis sebagainya. Bila bas sudah berjalan barulah kondukter bas akan datang kepada anda untuk mengutip bayaran tambang. Bayaran tambang yang perlu dibayar adalah RMB7 sahaja sehala.

Seterusnya, akan diberikan taklimat keselamatan (mungkin la kot sebab aku pun tak faham), dengan demonstrasi menggunakan tali pinggang dan pintu kecemasan. Ibarat pramugari yang memberikan taklimat di dalam bas.
Pintu depan Sesampainya anda di tempat ini, bolehlah anda terus berbaris untuk membeli tiket masuk ke kawasan Terracotta Warriors ini. Untuk maklumat masuk ke sini akan saya kongsikan di lain entri.
Tiket masuk ke sini Bagi anda yang ingin pulang kembali ke stesen Central Xi’an bolehlah datang kembali ke kawasan bas ini. Ibarat, sesat dihujung jalan, kembalilah ke pangkal jalan. Hah! Confirm anda tidak sesat.
Saya pertama kali melancong seorang diri pun tidak merasakan sukar untuk datang ke sini.
p\s: Ada beberapa masalah yang timbul apabila saya menggunakan train. Mereka tidak faham apa yang saya cuba sampaikan dan saya juga tidak faham apa yang mereka sampaikan. Namun saya tabik dengan pegawai mereka memberikan penerangan kepada saya walaupun saya tak faham :’)
Sediakan peta sesiap Jadi tips saya untuk anda yang tidak faham dan tahu Mandarin, pastikan anda bawa gambar tujuan anda siap-siap, jika ada apa-apa masalah, tunjuk je gambar tu. Pamplet percuma banyak terdapat di pusat khidmat pelancong. Ambil sahaja.
Pusat Khidmat Pelancong Best dalam masuk dalam ini The post Ke Kawasan Muzium Terracotta Warriors Menggunakan Pengangkutan Awam dari Bandar Xi’an China. appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/ke-kawasan-muzium-terracotta-warriors-menggunakan-pengangkutan-awam-dari-bandar-xian-china/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bandar Jaringan Malaysia Ditangkap Ribuan Narkoba Jenis Baru Ditemukan

Bandar Jaringan Malaysia Ditangkap Ribuan Narkoba Jenis Baru Ditemukan

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 231 hits
Keduanya diamankan bersama barang bukti berupa 9 000 butir narkoba jenis baru metoksitamen kafein sama ketamin berbentuk diamond narkoba jenis sabu seberat 1 2 Kilogram 54 butir ekstasi dan 135 butir happy five katanya di Polda Metro Jaya S...
Old Town White Coffee Bandar Perda Pulau Pinang

Old Town White Coffee Bandar Perda Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 274 hits
Old Town White Coffee Bandar Perda Pulau PinangPeminat peminat Old Town Coffee boleh la datang ke Bandar Perda Pulau Pinang Old Town White Coffe ni bukan kat sini je ada merata rata tempat ada Cuma maksud aku sapa sapa yang ada di area band...
Hari Tanpa Kenderaan Di Bandar Kuantan

Hari Tanpa Kenderaan Di Bandar Kuantan

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 1188 hits
MAJLIS Perbandaran Kuantan akan mengadakan hari tanpa kenderaan membabitkan tiga jalan utama di daerah Kuantan bermula 16 Mac depan Setiausahanya Datuk Hamiza Hamzah berkata usaha berkenaan adalah inisiatif pihaknya ke arah mempromosikan ga...
Kasus Bandar Sabu Bebas Polda Sulsel Periksa 8 Penyidik Dan Kasat Narkoba Pinrang

Kasus Bandar Sabu Bebas Polda Sulsel Periksa 8 Penyidik Dan Kasat Narkoba Pinrang

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 301 hits
Pemeriksaan ini buntut dari divonis bebasnya seorang bandar narkoba Syamsul Rijal alias Kijang di Pengadilan Negeri Makassar beberapa waktu lalu
Bnn Tembak Mati Bandar Sabu Jaringan Malaysia Aceh

Bnn Tembak Mati Bandar Sabu Jaringan Malaysia Aceh

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 279 hits
Badan Narkotika Nasional menggagalkan upaya penyelundupan narkotika jenis sabu jaringan Malaysia Aceh Dari operasi tersebut satu bandar tewas ditembak
Bosan Buat Kopi Sendiri Jomblo Asal Bandar Lampung Gantung Diri

Bosan Buat Kopi Sendiri Jomblo Asal Bandar Lampung Gantung Diri

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 776 hits
Seorang bujang berusia 27 tahun gantung diri di RT 06 LK 01 Gedongmeneng Baru Rajabasa Bandarlampung pukul 12 00 Minggu 17 Februari 2019 Tak banyak yang tahu penyebabnya Yang ada hanya status terakhir di medsosnya yang bertuliskan Kapan Nik...
5 Bandar Menarik Untuk Di Terokai Di Malaysia

5 Bandar Menarik Untuk Di Terokai Di Malaysia

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 443 hits
Realitinya sesuatu pengembaraan jadi lebih menyeronokkan apabila kita dapat menerokai
Polisi Gagalkan Pengiriman 40 Kg Sabu 40 Ribu Ineks Ke Bandar Besar Di Jakarta

Polisi Gagalkan Pengiriman 40 Kg Sabu 40 Ribu Ineks Ke Bandar Besar Di Jakarta

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 200 hits
Polda Sumsel menggagalkan peredaran narkoba untuk wilayah Palembang dan DKI Jakarta Tak tanggung tanggung barang bukti yang diamankan berupa 40 kilogram sabu dan 40 ribu butir ineks
Bnn Tangkap Anggota Tni Diduga Bandar 50 Ribu Pil Ekstasi Di Sumsel

Bnn Tangkap Anggota Tni Diduga Bandar 50 Ribu Pil Ekstasi Di Sumsel

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 186 hits
Badan Narkotika Nasional menggagalkan upaya penyelundupan puluhan ribu pil ekstasi di wilayah Lubuk Linggau Sumatera Selatan Satu tersangka yang dibekuk diduga merupakan anggota TNI dan merupakan pengendali bisnis tersebut
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman