Kasut Badminton Asics Terbaik 2018


Karangan Tedi kali ini adalah mengenai kasut badminton ASICS yang termasuk dalam kumpulan kasut terbaik dunia yang boleh kita intai pada tahun 2018 ini.
ASICS adalah sebuah syarikat multinasional Jepun yang menghasilkan alas kaki (kasut dan sebagainya) dan peralatan sukan yang direka untuk pelbagai jenis sukan umumnya untuk tahap harga mahal. Nama ASICS adalah singkatan kepada ayat latin, "anima sana in corpore sano", yang bermaksud "Kesihatan rohani dari kesihatan jasmani".
Kasut Badminton Terbaik LelakiPara peminat kasut ASICS boleh berbangga apabila terdapat 2 pasang kasut badminton ASICS yang termasuk ke dalam kategori kasut badminton terbaik lelaki iaitu ASICS GEL-Rocket 7 Volleyball Shoe dan ASICS GEL-Upcourt Indoor Court Shoe.
Tedi pernah hantar satu karangan pasal kasut badminton ASICS GEL Rocket 7 pada bulan Mac 2017, dan tak sangka sampai sekarang ia masih menjadi pilihan nombor 1 kasut badminton di dunia.
Di bawah adalah review mengenai kedua-dua kasut ASICS yang terpilih ke dalam kategori kasut badminton lelaki terbaik itu.
1. Kasut bola tampar ASICS GEL-Rocket 7Kasut sukan lelaki daripada ASICS ini adalah kasut yang terbaik untuk banyak sukan termasuk badminton. Kebolehpelbagaian membuatkan kasut ini lebih digemari berbanding kasut lain.
Tarikan pertama yang ada pada kasut GEL-Rocket 7 adalah ia ada dalam pelbagai warna.
Bahagian tapak kasut ini adalah custom-made yang direka dengan fokus kepada gelanggang. Tapak luar diperbuat daripada getah yang lebih anti-licin berbanding pesaing, dan tapak dalamnya diperbuat daripada getah yang kurangkan tekanan ke atas kaki anda.
Bahagian tengah tapak dalamnya diacu untuk memperolehi bentuk natural kaki manusia.
Kasut ASICS GEL-Rocket 7 adalah ringan dan dibuat untuk keselesaan pemain semasa dalam perlawanan. Ia menggunakan bahan sintetik dan tahan lasak.
Kelebihan kasut ASICS GEL-Rocket 7:
Bahan sintetik menambah ketahanannya,Acuan tapak tengah menambah tahap keselesaannya,Tapak luar yang anti-licin, dan tapak dalam yang memudahkan kawalan,Ia ringan jadi mengurangkan tenaga diperlukan ketika bermain.Kekurangan kasut ini ialah:
Tiada jaring pengudaraan2. Kasut gelanggang indoor ASICS GEL-UpcourtTedi tak pernah pula dengar pasal siri GEL-Upcourt ni, dan tiba-tiba sahaja ia menduduki tempat kedua terbaik kasut badminton lelaki.
GEL-Upcourt adalah satu siri rekaan khas untuk lelaki dan ia sesuai untuk pelbagai jenis permainan gelanggang dalam dewan termasuklah badminton.
Ia menggunakan teknologi gel menjadikan tapak dalamnya lebih beralas dan selesa. Ia menggunakan bahan sintetik dengan lapisan-lapisan berbeza yang membantunya menjadi lebih bergaya di samping menjadikannya lebih selamat semasa bermain.
Tambahan pula tapak luar kasut ini direka khusus untuk sukan gelanggang indoor yang memastikan tiada kesan ditinggalkan.
Kasut ASICS GEL-Upcourt datang dalam saiz standard dan kurang pilihan warna. Kasut ini adalah kalis air dan tahan lama walaupun dibasuh. Kasut ini mempunyai sokongan lembut di bahagian sisi untuk keselesaan buku lali. Kasut ini boleh juga digunakan untuk berjalan dan berlari kerana kepadanan dan keselesaan yang luar biasa.
 
Kasut Badminton Wanita ASICS Terbaik 2018 Berbanding dengan kasut lelaki ASICS, dua kasut wanita terbaik untuk permainan atau sukan badminton keluaran ASICS ialah kasut bola tampar siri GEL Upcourt dan GEL Rocket 7. Kedua-dua kasut ini berjaya menduduki top 6 kasut badminton wanita terbaik.
1. Kasut bola tampar ASICS Women's Gel UpcourtKasut bola tampar wanita ASICS Gel Upcourt adalah kasut prestasi tinggi direka untuk atlet wanita yang bermain sukan indoor. Kasut-kasut ini dihasilkan dalam pelbagai warna dan saiz yang direka untuk wanita. Bahan sintetik pada kasut GEL Upcourt menjadikan kasut sukan wanita itu lebih kuat dan lebih lasak. Tapak dalam diperbuat daripada getah meningkatkan keselesaan dan keseimbangan, manakala tapak luaran daripada getah gam memberikan lebih cengkaman untuk sukan dalam dewan.
Getah gam pada tapak luar melindungi kasut daripada dicalarkan oleh gelanggang. Teknologi gel pula memberikan tapak yang lebih lembut dan selesa, menjadikan kasut ini anti-kejutan sekaligus mengelakkan kecederaan semasa perlawanan sengit. Saiz kasut-kasut ASICS GEL Upcourt ini sesuai untuk semua atlet wanita pelbagai umur dan kemahiran.
Kelemahan kasut ASICS Gel Upcourt wanita ini cuma kekurangan sokongan pada bahagian belakang kaki.
 
2. Kasut bola tampar ASICS Women's Gel Rocket 7Kasut keluaran ASIC ini berjaya masuk dalam senarai kerana ciri-ciri dan prestasi yang diberi kepada para pemain mengikut jantina. Kasut siri GEL Rocket mempunyai alas dalam dibuat daripada gel yang menjadikan kasut ini selamat sekaligus mengelakkan kekerapan berlakunya kecederaan kepada pemain. Alas GEL menjadikan alas dalam kasut ini lembut dan kalis kejutan.
Kasut ASICS GEL Rocket 7 ini dibuat daripada bahan kain dan sintetik yang meningkatkan tahap kestabilan kasut tersebut.
ASICS menawarkan sistem Trusstic dalam produk mereka yang memastikan perpindahan berat tidak menyebabkan kasut dan pemain hilang keseimbangan. Kasut direka rendah menjadikan kasut ASICS lebih selamat di sekitar tumit dan bukulali. Kasut ASICS GEL Rocket 7 ini sangat ringan dan didatangkan dalam pelbagai warna dan saiz.
Kelemahan kasut GEL Rocket 7 untuk wanita ini cuma tapak luarnya tidak direka kalis calar.
https://sportten.com/best-badminton-shoes/
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2019/05/kasut-badminton-asics-terbaik-2018.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Pertamaku Di Tahun 2018

Hari Pertamaku Di Tahun 2018

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 278 hits
salam semuaaaaa tak pernah rasa mcm penat sgttt hari ini rasa macam marathon 1 sekolah dengan bercucuran peluh di badan bau tu mmg tak tau lahhhh nak kata abaikan saja dari awal datang sekolah masuk je pagar sekolah rasa macam ada benda yg ...
Perkhemahan Perdana Skbs 2018

Perkhemahan Perdana Skbs 2018

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 313 hits
Anak anak SKBS ada Perkhemahan Perdana hari ini cikgu pulak bahagian khemah moh ler pasang khemah bersama
Meeting Guru Kali Pertama Bagi Tahun 2018

Meeting Guru Kali Pertama Bagi Tahun 2018

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 338 hits
salam dan selamat sejahtera bukti datang meeting kononnyaaaa semua benda nak ada evidens sekarang ni alhamdulillah dah dapat takwim sekolah dah boleh plan cuti walaupun sebenarnya dalam bulan 12 yg cuti ni tak kemana banyak duduk di rumah s...
If Pakatan Wins Ge14 What Was Predicted On 2 May 2018

If Pakatan Wins Ge14 What Was Predicted On 2 May 2018

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 348 hits
Research centre warns of return to crony capitalism privatisation and other economic harm if Opposition wins Full statement from Ng Yeen Seen the CEO of CREATE on 2nd May 2018 If the Opposition wins 1 ECRL TRX Country Garden and all the Chi...
Omzet Industri Kreatif Tembus Rp1 000 Triliun Di 2018

Omzet Industri Kreatif Tembus Rp1 000 Triliun Di 2018

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 222 hits
Pengembangan wirausaha baru ini terutama berfokus pada industri kreatif yang telah mampu memberikan kontribusi besar terhadap PDB dengan mencapai Rp 1 000 triliun pada tahun 2018 kata Sekretaris Jenderal Kemenperin Haris Munandar
Garudafood Bagikan Dividen 2018 Rp 17 Per Lembar Saham

Garudafood Bagikan Dividen 2018 Rp 17 Per Lembar Saham

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 222 hits
Direktur Garudafood Paulus Tedjosutikno mengatakan pembagian deviden tersebut tak lepas dari pertumbuhan penjualan perseroan yang mencapai sebesar 7 6 persen atau sebesar Rp 568 miliar Di mana kontribusi penjualan di 2018 didominasi dari se...
Dutch Lady Breakfast Challenge 2018

Dutch Lady Breakfast Challenge 2018

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 275 hits
Assalamualaikum Hi everyone I am back with another post This time it will be on a challenge which I took once I received this box beautiful and huge box from Dutch Lady Dutch Lady has been my favourite since long ago I still remember buying...
Harga Bensin Non Subsidi Pertamina Dan Shell Di Awal Mei 2018

Harga Bensin Non Subsidi Pertamina Dan Shell Di Awal Mei 2018

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 208 hits
Berdasarkan pantauan Liputan6 com Rabu di SPBU di kawasan Graha Raya Serpong Utara harga Pertamax 92 dijual Rp 9 850 per liter Pertamina Dex Rp 11 700 Sedangkan Pertamax Turbo 98 dijual Rp 11 200
Selamat Menduduki Upsr 2018

Selamat Menduduki Upsr 2018

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 290 hits
AssalamualaikumKepada semua yang anaknya akan menduduki UPSR bermula esok 24 9 2018 hingga 27 9 2018 kita mendoakan mereka dapat menjawab soalan soalan dengan TENANG LANCAR TEPAT CEMERLANG Doa untuk anak anak yang bakal menduduki peperiksaa...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls