Kartel Daging Tajuddin Tahu Tapi Najib Tak Tahu





Najib menjadi Perdana Menteri Malaysia dari 3 April 2009 hingga ke 10 May 2018 manakala Tajuddin Abdul Rahman,  menjadi Timbalan Menteri Pertanian dari 2013 hingga 2018 semasa Najib jadi Perdana Menteri la tu....
Najib kata.. 
"Walaupun media melaporkan ianya telah berlaku sejak 40 tahun lalu, pada ingatan saya, isu kartel daging yang diragui halalnya tidak pernah timbul sepanjang tempoh saya PM dan kerajaan kami juga tidak pernah menerima apa-apa aduan rasmi berhubungnya.
"Saya juga telah check dengan menteri-menteri berkenaan pada masa itu dan mereka juga mengesahkan tiada aduan pernah diterima dan media juga tak pernah timbulkan isu ini sepanjang masa saya PM.
"Oleh sebab isunya amat berat, sudah tentu kerajaan BN dahulu akan mengambil tindakan jika kita menerima aduan rasmi atau matlumat.
"Namun tidak pernah ada aduan rasmi diterima dan media juga tidak pernah timbulkan isu ini masa itu.(Jika ada laporan berkenaan isu ini masa itu, boleh kawan-kawan beri link kepada artikel tersebut?)
"Setelah dikaji, rupanya isu ini pertama kali dilaporkan pada bulan Oktober 2019 tahun lepas.
"Media Asia Sentinel yang mula-mula membuat dakawaan setelah sebuah badan pensijilan halal di Australia telah ditarik balik pengiktirafan oleh JAKIM.
Itu apa yang Najib tulis dalam satu hantaran dilaman FaceBook miliknya pada 26 December 2020.. dia salahkan PH .

Tapi.. Tajuddin Abdul Rahman, yang menjadi Timbalan Menteri Pertanian dari 2013 hingga 2018 telah mendedahkan bahawa Kartel daging memang wujud dan dimonopoli serta dikawal bukan Bumiputera.
PETALING JAYA: Kartel daging memang wujud dan dimonopoli serta dikawal bukan Bumiputera, kata seorang bekas timbalan menteri pertanian.
Tajuddin Abdul Rahman, yang menjadi timbalan menteri dari 2013 hingga 2018, berkata kartel berkenaan beroperasi sejak berdekad-dekad lalu dan enggan mengongsikan perniagaan berbilion ringgit itu dengan syarikat Bumiputera.
Katanya, beliau mengambil beberapa langkah untuk memecahkan monopoli itu supaya beberapa kartel luar negara tidak cuma membekalkan untuk dua atau tiga syarikat bukan Bumiputera tempatan.
“Monopoli itu membolehkan mereka mengawal harga daging,” katanya.
Tajuddin, yang juga Ahli Parlimen Pasir Salak dan anggota majlis tertinggi Umno berkata, beliau bekerja dengan syarikat baharu dari India yang bersetuju membekalkan daging kepada syarikat Bumiputera.
“Kartel daging memang wujud. Syarikat ini mengawal pasaran eksport dari India dan Australia, dan jika ada pemain baru mereka mengurangkan harga atau berbuat apa saja untuk memegang monopoli,” katanya kepada FMT.
Bagaimanapun, beliau tidak tahu sama ada daging diimport kartel berkenaan dicampurkan daging bukan halal seperti dibangkitkan dalam media baru-baru ini... ..Laporan penuh sila baca di SINI 

Jadi.. bagaimana Najib boleh mendakwaisu kartel daging ini tidak pernah timbul sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri sedangkan Tajuddin yang menjadi Timbalan Menteri ketika Najib menjadi Perdana Menteri mengakui kewujudan "Kartel Daging" itu?
Mungkin Najib hanya check dengan Menteri-menteri saja kot.. dan Tajuddin sebagai Timbalan Menteri tak update isu itu kepada Menteri Pertanian.. jadi Najib tak tahu lah..
Segalanya mungkin....
Dah kalah pun nak kencing rakyat lagi dia ni..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2021/01/kartel-daging-tajuddin-tahu-tapi-najib.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tajuddin Saya Persoal Isu Kartel Daging Import Dari Era Bn Lagi

Tajuddin Saya Persoal Isu Kartel Daging Import Dari Era Bn Lagi

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 250 hits
Pemimpin Umno Tajuddin Abdul Rahman berkata dia telah mempersoalkan isu kartel daging import sejak memegang jawatan timbalan menteri pertanian dan industri asas tani pada era pentadbiran BN Tajuddin mendakwa kartel daging import sememangnya...
Kartel Daging Dikawal Bukan Bumiputera Kata Tajuddin

Kartel Daging Dikawal Bukan Bumiputera Kata Tajuddin

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 181 hits
freemalaysiatoday com January 24 2021 9 50 PMBekas timbalan menteri pertanian Tajuddin Abdul Rahman mengakui hadapi kesukaran memecahkan monopoli PETALING JAYA Kartel daging memang wujud dan dimonopoli serta dikawal bukan Bumiputera kata se...
Ap Daging Jawapan Menteri Pertanian Mengecewakan Tajuddin Rahman

Ap Daging Jawapan Menteri Pertanian Mengecewakan Tajuddin Rahman

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 234 hits
Bekas timbalan menteri pertanian dan industri asas tani Tajuddin Abdul Rahman kecewa dengan penjelasan menteri berhubung isu pemegang permit import daging yang dipersoalnya baru baru ini Menurut Tajuddin dia tidak membangkitkan isu mengenai...
Dedah Segera Dalang Kartel Daging Jangan Biar Rakyat Berteka Teki

Dedah Segera Dalang Kartel Daging Jangan Biar Rakyat Berteka Teki

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 254 hits
MALAYSIA DATELINEDalang sebenar isu kartel daging perlu didedahkan dengan segera kerana ia melibatkan kepentingan awam terutama umat Islam demikian menurut peguam Syahredzan Johan Beliau berkata setakat ini hanya berlaku pendakwaan terhadap...
Isu Kartel Daging Kerajaan Serah Pada Pihak Berautoriti

Isu Kartel Daging Kerajaan Serah Pada Pihak Berautoriti

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 252 hits
Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri KUALA LUMPUR Kerajaan menyerahkan kepada pihak penguatkuasa yang diberi autoriti mengikut lunas perundangan bagi menyiasat dan menyelesaikan isu kartel daging import Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Da...
Kartel Daging Isu Yang Disenyapkan Dan Dipandang Sepi

Kartel Daging Isu Yang Disenyapkan Dan Dipandang Sepi

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 232 hits
Dedah segera dalang kartel daging jangan biar rakyat berteka teki Dalang sebenar isu kartel daging perlu didedahkan dengan segera kerana ia melibatkan kepentingan awam terutama umat Islam demikian menurut peguam Syahredzan Johan Beliau berk...
Covid 19 Prior To Testing Positive Tajuddin Met Najib And Zahid

Covid 19 Prior To Testing Positive Tajuddin Met Najib And Zahid

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 198 hits
Pasir Salak MP Tajuddin Abdul Rahman who tested positive for Covid 19 today met up with Umno president Ahmad Zahid Hamidi and the former Umno president Najib Abdul Razak at the party headquarters three days ago When contacted Zahid s aide t...
Zahid Najib Test Negative For Covid 19 After Close Contact With Tajuddin

Zahid Najib Test Negative For Covid 19 After Close Contact With Tajuddin

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 318 hits
After several positive cases linked to Umno politicians party president Ahmad Zahid Hamidi and former president Najib Abdul Razak both tested negative today They got tested after coming into close contact with Umno Supreme Council member Ta...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim