Kalau Saya Sebelah Tun M Pun Kerja Saya Kelirukan Rakyat Faizal Azumu


Tun Dr Mahathir Mohamad didakwa cuba mengelirukan rakyat apabila mengatakan UMNO akan membolot kesemua kerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15).
Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu berkata, apa yang diperkatakan oleh Mahathir itu tidak benar dan ia hanya sesuatu yang dibangkit untuk mengelirukan rakyat.
“Kalau saya berada di sebelah Tun Mahathir pun kerja saya mengkonfiuskan (mengelirukan) rakyat. Itu memang kerja masing-masing.
“Nak lagi dalam pilihan raya kecil ini yang tinggal beberapa jam ini. Jadi, memang nak bagi rakyat rasa konfius sikit…saya pun tak nak sama mengkonfiuskan rakyat,” katanya yang juga Menteri Besar Perak.
Beliau berkata demikian ketika ditemui media selepas Majlis Penyerahan Surat Tawaran Pembelian Rumah Perakku I, Ulu Bernam Timur dan Rumah Perakku I, Mukim Slim (Trolak) Daerah Muallim hari ini.
Terdahulu, Ahmad Faizal diminta mengulas kenyataan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi apabila mencadangkan supaya kerajaan mengembalikan hak memilih kerajaan menerusi PRU dengan alasan untuk menghentikan pelbagai tuduhan terus dilemparkan oleh pihak tertentu ketika ini.
Ahmad Zahid dalam ceramahnya sempena kempen PRK DUN Slim malam semalam berkata, beliau menjangkakan PRU-15 akan berlaku dalam waktu terdekat.
Katanya, semangat Perikatan Nasional dan Muafakat Nasional akan terserlah apabila kuasa rakyat diperoleh dengan tidak bersifat riak atau takabur untuk memberkan mandat baru kepada kerajaan untuk meneruskan pemerintahannya.
Mengulas mengenai perkara itu, Ahmad Faizal berkata, hubungan antara ketiga-tiga parti dalam gabungan di dalam Perikatan Nasional (PN) iaitu Pas, UMNO dan Bersatu adalah sangat baik pada ketika ini.
Bagaimanapun, hubungan baik antara ketiga-tiga parti tersebut cuba diberikan persepsi yang pelbagai oleh pihak-pihak terentu.
“Tetapi apa yang sebenarnya, hubungan antara pimpinan ketiga-tiga parti ini amat baik dan saya tidak nampak apa yang diperkatakan oleh Datuk Seri Ahmad Zahid itu telah mengeruhkan suasana ataupun mengiyakan apa yang dikatakan oleh Tun M melalui blog beliau.
“Rundingan antara ketiga-tiga parti berkenaan berhubung kerusi ini berjalan dengan amat baik. Saya sendiri merupakan antara perunding yang mewakili parti saya, berunding daripada wakil-wakil UMNO dan juga Pas.
“Hubungan kami cukup baik taklah macam parti yang Tun tubuhkan ini (Pejuang) yang saya dengar sudah mula berkecamuklah, siapa nak jadi ketua bahagian dan sebagainya,” dakwa beliau. – MalaysiaGazette
The post Kalau saya sebelah Tun M pun kerja saya kelirukan rakyat – Faizal Azumu appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/28/kalau-saya-sebelah-tun-m-pun-kerja-saya-kelirukan-rakyat-faizal-azumu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zita Anjani Rakyat Minta Sekolah Dibuka Bukan Bioskop

Zita Anjani Rakyat Minta Sekolah Dibuka Bukan Bioskop

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 155 hits
Rencana Pemerintah Provinsi DKI Jakarta untuk membuka kembali bioskop dalam waktu dekat menimbulkan polemik Sejumlah pihak mempertanyakan urgensi Gubernur DKI Jakarta Anies Baswedan membuka kembali bioskop dalam waktu dekat Salah satunya ad...
Malaysia Consistent In Rejecting Claims Over Sabah Dewan Rakyat Told

Malaysia Consistent In Rejecting Claims Over Sabah Dewan Rakyat Told

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 288 hits
Kamarudin Jaaffar says the issue is raised by politicians from the Philippines especially when the elections are around the corner KOTA KINABALU Malaysia s stand has always been consistent that it will not entertain or recognise any form of...
Dewan Rakyat Approves Three Bills Linked To Courts

Dewan Rakyat Approves Three Bills Linked To Courts

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 168 hits
PARLIAMENT Three bills involving the courts were in focus in the House late yesterday with the participation of more than 20 Members of Parliament the majority of whom are legal practitioners The amendments to the Courts of Judicature Act 1...
Dewan Rakyat Passes Amendments For Harsher Drink Driving Penalties

Dewan Rakyat Passes Amendments For Harsher Drink Driving Penalties

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 204 hits
The Dewan Rakyat has passed a bill for harsher penalties on those convicted of reckless and drink driving that results in injury or death The bill passed with a voice vote and received bipartisan support including from former transport mini...
Dewan Rakyat Approves Four Finance Ministry Motions

Dewan Rakyat Approves Four Finance Ministry Motions

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 230 hits
The Dewan Rakyat today approved four motions tabled by the Finance Ministry on government funding and taxation The motions were on the transfer of Malaysian Government Investment Issues to the Development Fund under the Government Funding A...
Video Merdeka Keluaran Digi Ini Bakal Buat Anda Bangga Jadi Rakyat Malaysia

Video Merdeka Keluaran Digi Ini Bakal Buat Anda Bangga Jadi Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 393 hits
Tahun 2020 sememangnya memberikan putaran 360 darjah kepada dunia Apa yang terjadi tahun ini merupakan kejadian yang tidak disangka sangka akan berlaku dan ianya memberikan impak yang besar kepada rakyat Malaysia Ada yang kehilangan kerja a...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan