Kalau Ada Bukti Saya Makan Harta Anak Yatim Buktikan Ali Puteh Akui Dah Lama Bersabar


Semalam, kecoh di media sosial isu Ali Puteh dan balu arwah abangnya, Siti Norhidayah mengenai tuntutan saman harta Faraid. Ali Puteh bertindak membalas saman kakak iparnya selepas disaman oleh pihak Hidayah terlebih dahulu.
Terbaru, menerusi live Facebook Malaysia Gazette dia menjelaskan perkara sebenar. Menurutnya, saman ini hanyalah saman balas untuk membersihkan nama dan keluarganya selepas dikecam masyarakat.
Dah lama bersabar
Bila Ali "sekolahkan" netizan
Bila Ali "sekolahkan" netizan
Posted by Bujang Senang on Thursday, August 27, 2020
Saman balas saya kepada balu selepas saya disaman. Saya tak hebahkan pada media sebab saya masih menghorm@ti abang saya baru meninggal dunia. Saya bukan takut cuma dalam keadaan kehilangan dan keluarga masih bersedih.
Kau saman mak, kau saman aku pula 900k. Aku okay. Mana seorang menantu dengan mak mertua. Yang mak mertua yang baru kehilangan anak. Kau tuduh aku guna Vellfire, padahal kereta itu dah kena tarik. Siapa nak bayar? Jangan tuduh aku ambil pakai.
Menurut Ali Puteh, dia disaman selepas 16 hari Allahyarham Abam meninggal dunia oleh pihak Hidayah. Malah paling terkilan ibunya turut disaman berserta ibu Hidayah turut menyaman ibu arwah.
Dalam temuramah tersebut, Ali turut terkesan dengan kritikan orang ramai walaupun dia berdiam sabar. Dia turut memaklumkan dia tidak makan harta anak yatim kerana harta faraid juga belum dibuat.
Duit dalam bank kurang dari RM100K, bukan berjuta
Tolonglah hentikan duduk cakap harta arwah berjuta juta. Anggaran untuk kedua dua bank milik arwah adalah hanya lebih kurang RM84 ribu sahaja. Barang-barang arwah dalam RM20 ribu. Jumlah keseluruhan RM714 ribu termasuk rumah, kereta dan motor milik arwah.
Dalam pada itu, menurutnya saman itu dibuat selepas pihak Hidayah membuat tuntutan tidak berasas. Dalam surat saman itu, dia menuntut kereta Vellfire, motor LC, tanah rumah yang bernilah RM300 ribu dan juga beberapa harta lain.
Vellfire dan kena tarik bossku. Tuntutan kau kata nak Vellfire, kalau kau ambil tahu mesti tiada dalam tuntutan. Bukan saya tak nak tolong bayar tapi kau saman aku RM900 ribu. Kalau betul ada bukti saya makan harta anak yatim buktikan. Saya cakap terus terang, buktikan.
Ali turut terkilan apabila Hidayah dilihat seperti tidak sabar. Harta Faraid masih belum diuruskan dengan baik memandangkan pihak Hidayah tidak ambil tahu melainkan hanya saman. Malah harta faraid yang dituntut turut dilihat tidak adil apabila pihak Hidayah sudah ambil duit arwah secara senyap senyap.
Benda ini kecil. Kalau kita duduk satu meja bincang. Perkara ini selesai. Malu dekat orang. Cuma yang kena saya. Macam-macam makian saya kena.
Saya tahu hukum Islam
Kalau ambil, cakaplah ambil. Kau cakap kau keluar sehelai sepinggan. Cakap la nak ambil untuk Hamzah. Janganlah cakap tak ambil. Benda tu tak logik. Cakaplah jujur. Kita okay kalau kau ambil untuk Hamzah.
Yang jadi masalah bila kau hebah kan kat media kata kau tak dapat apa-apa. Lepastu kau tuduh aku ambil semua duit duit arwah. Jangan cakap kau tak dapat apa apa. Jangan kau tuduh keluarga sini ambil. Sini semua kau ambil dah. Takkan saya tak tahu agama, saya tahu hukum Islam. Saya tahu mana hak saya, mana bukan.
Selain itu, Ali Puteh turut kecewa apabila dituduh oleh Hidayah mengenai harta arwah diambil oleh keluarganya. Perkara itu membuatkan ramai mengkritiknya walaupun Hidayah sudah mengambil berbelas ribu. Tambah Ali, tidak menjadi masalah sekiranya Hidayah mengaku dari awal mengenai pengeluaran wang yang dibuatnya. Menutup perbualan, Ali tidak berniat untuk membuka aib, sebaliknya membersihkan namanya dan keluarga selepas dikecam masyarakat.
Isu jual cempedak, cakap. Isu pasang batu nisan kat kubur abang cakap. Isu saman menyaman no komen. Takut kalah? Takut tak jujur cakap depan mahkamah? Saya kena maki macam-macam walaupun saya berdiam.
Kepada semua netizen-netizen yang selama ini bertungkus lumus memaki saya. Saya maafkan dari hari ini sampai saya m@ti esok.
Terdahulu, sebutan kes saman difailkan Ali terhadap Hidayah berlangsung di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, semalam. Saman itu dikeluarkan Ali selaku plaintif keempat bersama ibunya, Sabariah Arshad (plaintif pertama), bapa Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua) dan kakak sulung, Sharifah Norwahidah (plaintif ketiga).
Sumber : Malaysia Gazzete
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Press
Sumber: Ohbulan


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/08/kalau-ada-bukti-saya-makan-harta-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perkembangan Terbaru Mamak Puteh Ali Pula Tak Habis Dengan Masalah Harta Pusaka

Perkembangan Terbaru Mamak Puteh Ali Pula Tak Habis Dengan Masalah Harta Pusaka

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 369 hits
Pelawak dan pelakon Mamak Puteh terharu melihat sokongan orang ramai terhadap premis perniagaannya Round Island Caf yag terletak di Teluk Bahang Pulau Pinang Kafe yang menjual pelbagai jenis makanan tersebut telah dirasmikan pada 30 Ogos la...
Balik Rumah Layan Anak Dulu Jovian Akui Harta Boleh Cari Anak Membesar Hanya Sekali

Balik Rumah Layan Anak Dulu Jovian Akui Harta Boleh Cari Anak Membesar Hanya Sekali

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 398 hits
Lebih selesa mengambil pendekatan low profile melayari kehidupan berumahtangga Dato Jovian Mandagie dan isteri Datin Nina Ismail Sabri kini nampaknya lebih bahagia Kehidupan pasangan ini juga telah lengkap apabila dikurniakan dengan seorang...
Bangkit Dari Tidur Dia Akan Cium Perut Saya Bakal Dapat Adik Tak Lama Lagi Niena Baharun Akui Anak Sulung Makin Manja

Bangkit Dari Tidur Dia Akan Cium Perut Saya Bakal Dapat Adik Tak Lama Lagi Niena Baharun Akui Anak Sulung Makin Manja

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 485 hits
Bakal bersalin anak kedua tidak lama lagi pelakon cantik jelita Datin Niena Baharun berkongsi perkembangan terkini tentang diri dan kehamilan keduanya itu bersama sebuah portal hiburan Menurut pelakon Jangan Benci Cintaku ini segala persiap...
Anak Yatim Pemulung Ini Tiap Hari Kumpulkan Botol Plastik Untuk Makan Sekeluarga

Anak Yatim Pemulung Ini Tiap Hari Kumpulkan Botol Plastik Untuk Makan Sekeluarga

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 257 hits
Seorang Netizen dengan nama akun Facebook Nuzuwir Sutan Reno Ali membagikan foto seorang anak kecil menyandang karung di pundaknya Sampai detik ini postingan foto itu telah dibagikan pengguna Facebook lebih dari 1 400 kali dan mendapat tand...
Kisah Kakek Penjual Balon Penghasilan Minim Tapi Rajin Beri Makan Anak Jalanan

Kisah Kakek Penjual Balon Penghasilan Minim Tapi Rajin Beri Makan Anak Jalanan

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 208 hits
Membantu pada sesama manusia tidak perlu menunggu jadi kaya raya terlebih dulu Membantu sesama sesuai kemampuan pun dapat meringankan beban mereka Seperti yang dilakukan kakek penjual balon berikut ini Meski dengan keterbatasan fisik dan pe...
Anak Anak Yatim Intan Najuwa Kongsi Rezeki Sempena Hari Lahir

Anak Anak Yatim Intan Najuwa Kongsi Rezeki Sempena Hari Lahir

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 556 hits
Tidak ada makan malam mewah hanya makan malam yang sederhana dengan manusia kegemaran saya Muka baru balik penggambaran kepenatan dan barai Jubah tu main sarung je source
Timbalan Menteri Pertahanan Akui Keluarkan Surat Minta Jawatan Lembaga Pengarah Untuk Anak

Timbalan Menteri Pertahanan Akui Keluarkan Surat Minta Jawatan Lembaga Pengarah Untuk Anak

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 427 hits
Baru baru ini tersebar pula satu surat yang menyatakan cadangan permohonan perlantikan Ahli Lembaga Pengarah Syarikat Pharmaniaga membabitkan anak kepada Timbalan Menteri Pertahanan Datuk Seri Ikmal Hisham Abdul Aziz Bagaimanapun timbalan m...
Hiburan Rita Rudaini Akui Seronok Berlajar Al Quran Bersama Anak Anak Secara Online

Hiburan Rita Rudaini Akui Seronok Berlajar Al Quran Bersama Anak Anak Secara Online

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 330 hits
Mengakui dirinya dan anak anak kini sedang giat belajar membaca Al Quran secara atas talian dua kali seminggu bersama dengan Ustaz Haji Sazalie Nordin pelakon jelita Rita Rudaini mendedahkan perkara itu merupakan sesuatu yang indah dalam hi...
Jangankan Miliki Hp Buat Sekolah Online Kehidupan Dua Anak Yatim Piatu Ini Memprihatinkan

Jangankan Miliki Hp Buat Sekolah Online Kehidupan Dua Anak Yatim Piatu Ini Memprihatinkan

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 260 hits
Jangankan Miliki HP Buat Sekolah Online Kehidupan Dua Anak Yatim Piatu Ini Memprihatinkan Begitulah kondisi dua anak yatim piatu bernama Muhammad Rezki Maulana siswa kelas 6 dan adiknya Riyanto Mustofa siswa kelas 2 siswa Madrasah Ibtidaiya...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan