Kalau 1 Kaum Saja Kuasai Akan Timbul 13 Mei Balik Abd Hadi Di London



Ahli DAP serang Hadi dalam majlis dengan kata-kata kesat di London
Sesi dialog dengan Abdul Hadi Awang di London semalam, bertukar panas apabila seorang ahli DAP menyerang dengan kata-kata kesat dan menggelar presiden PAS itu sebagai "rasis" kerana menentang pilihan raya kerajaan tempatan.

Hadi yang menjawab dengan tenang soalan lelaki DAP itu berkata, PAS menolak cadangan DAP dan PKR untuk mengadakan pilihan raya kerajaan tempatan kerana ia akan menyebabkan kawasan bandar dikuasai satu-satu kaum sahaja.

"Bila penduduk tertentu kuasai bandar, sudah tentulah bandar-bandar besar, seperti Kuala Lumpur, Ipoh, Pulau Pinang, Seremban, Johor Bahru semua dikuasai kaum Cina DAP.
"Mereka boleh buat apa sahaja, mereka boleh benarkan arak, benarkan judi," kata Hadi.

Lelaki DAP dengan biadap menyampuk dengan mengatakan perniagaan yang dijalankan kaum Cina menyumbang pendapatan dan cukai kepada kerajaan.

"Kita boleh benar, oleh sebab itu (pilihan raya PBT) mesti melibatkan pemandu teksi, melibatkan semua pihak yang menghidupkan bandar.
"Kalau satu kaum saja yang menguasai akan timbul 13 Mei balik, kita mengalami peristiwa berdarah 13 Mei," kata Hadi.

Jawapan Hadi mengenai peristiwa 13 Mei sekali lagi membangkitkan kemarahan lelaki DAP berkenaan apabila dia terus meninggikan suara dengan biadap. Hadi kelihatan tenang, malah AJK penganjur tenang dan tidak menghalaupun lelaki DAP biadap tersebut. Hadiri yang hadir pun kelihatan tenang. Itu indahnya Islam. 
Lelaki DAP itu berkata, Hadi yang mengikut ajaran al-Quran - sebuah kitab pada abad keenam- telah menyebabkan fikirannya "terperangkap pada tahun 1969." Dia provokosi dengan menghina Al Quran. 

"Jika kamu mahu Malaysia maju dan bersaing dengan negara-negara lain, kamu perlu keluar dari kebodohan kamu," kata lelaki itu.

Apabila seorang hadirin lain secara lembut meminta lelaki DAP itu bertenang, dia memberitahu individu lain dalam sesi dialog itu supaya tidak masuk campur.

Lelaki DAP itu - yang mendakwa telah menyumbang dana untuk PAS melali Pakatan Rakyat pada tahun 2013 - kemudian mencabar hadirin lain berjumpa dengannya "di luar".

Hadi mengulangi kenyataannya bahawa pilihan raya PBT boleh dijalankan dengan syarat ia tidak dikuasai oleh sesuatu kaum sahaja.

"Pilihan raya (PBT) boleh dibuat, tapi mesti mewakili pemandu teksi, mewakili peniaga kecil, mewakili peguam, macam-macam. Jangan mewakili satu-satu kaum sahaja," katanya.

Jawapan Hadi itu dijawab lelaki DAP berkenaan yang menggelarnya sebagai rasis dan kata-kata kesat yang lain.

'Pilihan raya PBT tinggalan British'

Hadi kemudian memberikan contoh bahawa peristiwa pergaduhan kaum pada tahun 1969 itu tidak berlaku di negeri majoriti penduduk Islam seperti di Kelantan dan Terengganu.

"13 Mei tidak berlaku di Kelantan dan Terengganu. Tempat orang Islam tidak ada 13 Mei. Keluarga Cina dan India boleh hidup di Kelantan dan Terengganu, tak dikacau," jawabnya.

Menurut Hadi, kaum Cina dan India di negara ini suatu masa dahulu merupakan pendatang yang telah dibawa masuk oleh British, manakala kaum Melayu menerima mereka sehingga Malaysia menjadi sebuah negara majmuk dan masyarakatnya hidup dalam harmoni.

"Tapi pengalaman pilihan raya PBT kita ikut British, dia pilih satu kaum mewakili bandar. Bila ini berlaku akan berlaku ketegangan dengan penduduk luar bandar, dengan kaum-kaum lain. Ini akan berlaku pergaduhan," katanya.

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad sebelum ini berkata pilihan raya kerajaan tempatan tidak akan diadakan kerana ia boleh mengundang konflik antara kaum dan melebarkan jurang antara bandar dan luar bandar.

Bagaimanapun Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), Zuraida Kamaruddin berkata kajian mengenainya akan diteruskan. 

Katanya, kajian itu akan mengambil contoh pelaksanaan di negara lain, dengan mengikut acuan tempatan dan mengambil kira sentimen dan sensitiviti rakyat Malaysia.

MR :  DAP memang biadap 
MINDARAKYAThttp://mindarakyat.blogspot.com/[email protected]

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2018/12/kalau-1-kaum-saja-kuasai-akan-timbul-13.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hadi Islam And The Qur An Attacked By Dap Member Ben Singh In London

Hadi Islam And The Qur An Attacked By Dap Member Ben Singh In London

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 432 hits
DAP member Ben Singh attacks PAS President Abdul Hadi Awang Islam and the Qur an in a dialogue session in London on Christmas Eve 2018 Ben Singh also did the same to former prime minister Najib Tun Razak when he visited London a few years g...
The Reason Hadi Was Attacked In London

The Reason Hadi Was Attacked In London

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 405 hits
Sopan santun is absent in the vocabulary of the DAP people and whether this is a cultural thing or whether this is because of the Chinese education system is not clear What is clear however is that these Chinese educated DAP people have a v...
Hadi Awang Tenang Walaupun Dimaki Dan Diserang Di London

Hadi Awang Tenang Walaupun Dimaki Dan Diserang Di London

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 285 hits
Sesi dialog di antara Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan penuntut Malaysia di London hangat apabila seorang lelaki menggelar Presiden Pas itu sebagai rasis Bukan setakat itu lelaki berkenaan juga mengeluarkan kata kata kesat apabila ada dal...
Peserta Dialog Gelar Hadi Rasis Di London

Peserta Dialog Gelar Hadi Rasis Di London

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 432 hits
Peserta dialog gelar Hadi rasis di LondonPosted By on December 26 2018Presiden PAS Abdul Hadi Awang digelar rasis oleh hadirin pada satu sesi dialog anjuran sayap pelajar parti itu di London semalam Dalam sebuah video dimuat naik di Faceboo...
Bila Kaum Feudal Atau Kapitalis Kuasai Ekonomi Sesebuah Negara 8965

Bila Kaum Feudal Atau Kapitalis Kuasai Ekonomi Sesebuah Negara 8965

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 205 hits
Beli barang kita ikut suka hati dia jer tetap hargakan Tapi bila kita beli barang dia dia juga tetapkan harga dan kita diharamkan tawar menawar Orang politik pun tidak boleh cabar kuasa ekonomi mereka Barang sepatutnya RM8 50 dilonjakan hin...
Isu Rasuah Berlarutan Jika Tiada Aspek Spiritual Abd Hadi

Isu Rasuah Berlarutan Jika Tiada Aspek Spiritual Abd Hadi

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 336 hits
KUALA LUMPUR Aspek spritual dalam ajaran Islam dapat mengatasi barah rasuah penyelewengan dan salah guna harta rakyat yang berlaku demikian kata Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang Menurutnya undang undang yang diamalkan tanpa...
Hadi Dilemparkan Kata Kata Kesat Di London

Hadi Dilemparkan Kata Kata Kesat Di London

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 206 hits
Diterbitkan 25 Dis 2018 1 32 petangSesi dialog dengan Abdul Hadi Awang di London semalam bertukar panas apabila seorang hadirin menggelar presiden PAS itu sebagai rasis kerana menentang pilihan raya kerajaan tempatan Hadi yang menjawab deng...
Kecoh Ini Punca Hadi Awang Kena Maki Oleh Ahli Dap Di Sidang Media Di London

Kecoh Ini Punca Hadi Awang Kena Maki Oleh Ahli Dap Di Sidang Media Di London

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 314 hits
Ahli DAP yang bernama Ben Singh telah menyerang Presiden PAS Tok Guru Abdul Hadi Awang di sidang media yang berlangsung di Holiday Villa London pada 24 Disember 2018 Ini adalah kerana PAS tidak menyokong local council elections Ben Singh me...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Kes Denggi Meningkat

Jkt48 Heavy Rotation Chord