K Jaan Ph Bn Punggung Merah Ke 2 Terburuk


 
1. Kisah beruk panjat pokok gamatkan suasana
JASIN: Kisah mengenai ‘beruk yang memanjat pokok’ sebagai analogi pentadbiran Kerajaan PH-BN yang sedang memerintah negara kini menggamatkan suasana Siri Ceramah Jelajah Selamatkan Malaysia Negeri Melaka.
Kisah tersebut disampaikan Naib Presiden PAS, Dato’ Sri Amar D’Raja Dato’ Nik Amar Abdullah selaku merupakan penceramah utama pada program yang berlangsung di Kompleks PAS Kawasan Jasin, Simpang Kemendor, di sini malam kelmarin.
Nik Amar dalam ceramahnya sebelum itu mengungkapkan mengenai hikmah mengapa Pakatan Harapan (PH) menjadi Kerajaan Persekutuan dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.
“Bila kita fikir sampai hari ni, dua tahun lebih dah Anwar jadi Perdana Menteri, kita nampak banyak hikmahnya tuhan tak bagi kepada kita jadi Perdana Menteri. Hikmah yang paling besar ialah tuhan nak tunjuk siapa Anwar Ibrahim.
“Sebelum ni dia tak jadi Perdana Menteri, jadi segala janji dia, dia bagi tahu ‘saya tak jadi perdana menteri saya nak buat apa’. Kali ini tuhan bagi kamu jadi Perdana Menteri dua tahun dah aku bagi apa yang kamu buat?” katanya.
Kata beliau, rakyat Malaysia boleh melihat bahawa tidak ada perkara yang mereka boleh dibanggakan kepada kerajaan kini kerwna tidak mampu menunaikan janji kepada rakyat.
Jelasnya, selepas berlangsungnya Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Bakap terlalu banyak kritikan yang dilakukan rakyat terhadap Perdana Menteri dan kerajaan di mana tidak pernah berlaku sebelum pada ini.
Beliau kemudiannya membawakan satu analogi mengenai ‘beruk memanjat pokok’ yang menurut beliau diceritakan kepadanya oleh seorang rakannya.
Menurut rakannya, kata Nik Amar, seseekor beruk tidak nampak punggungnya bila berada di atas tanah, namun ia mula kelihatan apabila beruk itu mula memanjat pokok.
“Dia kata, beruk ni bila dia panjat makin tinggi, makin nampak (punggungnya), makin tinggi, makin nampak dan beruk PH ni memang teruk punggungnya!
“Selama ni kita tak nampak sebab duduk atas tanah. Bila sudah panjat pokok semua orang boleh tengok oh macam tu rupanya punggung,” katanya disambut dengan gelak tawa hadirin.
Lebih teruk lagi katanya, beruk tersebut tidak menjalankan tugasnya memetik kelapa, tetapi menghabiskan masa dengan menghalau kumbang di atas pokok kelapa.
Tambah Nik Amar, sekiranya Perikatan Nasional bekerja keras dalam tempoh dua tahun akan datang ini tidak mustahil Kerajaan PH dapat ditumbangkan pada PRU-16 nanti.
Turut menyampaikan ceramah ialah Ketua Penerangan BERSATU Wilayah Persekutuan, Datuk Tun Faisal Ismail Aziz dan Timbalan Ketua Ulamak PAS Pusat, Tuan Guru Zulkifli Ismail serta Yang Dipertua PAS Kawasan Jasin, Datuk Ustaz Kamarudin Sidek.
Antara pimpinan yang hadir ialah Pengerusi Perikatan Nasional Negeri Melaka, Dr Mohd Yadzil Yaakub dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Melaka, Bakri Jamaluddin serta Ketua Penerangan PAS Negeri, Ustaz Wan Zahidi Wan Ismail. – HARAKAHDAILY 22/7/2024


2. Malaysia kedua terburuk keseimbangan kehidupan bekerja  
Senator Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai


KUALA LUMPUR: Kerajaan perlu mengambil perhatian terhadap laporan Remote yang menunjukkan Malaysia di tempat kedua terburuk daripada 60 negara dari sudut keseimbangan kehidupan bekerja.
Senator Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai berkata, ia berkemungkinan disebabkan oleh budaya kerja yang lebih demanding pada masa kini dari segi masa bekerja terutama dalam kalangan pekerja kolar putih.
“Baru-baru ini Malaysia telah diletakkan sebagai negara yang kedua terburuk dalam keseimbangan kehidupan kerja antara 60 negara KDNK teratas.
“Demi sesuap nasi pekerja Malaysia terpaksa mencatat lebih 40 jam secara purata setiap minggu yang tidak lestari,” ujarnya yang juga Presiden Parti Gerakan Rakyat Malaysia (GERAKAN).
Beliau berkata demikian sewaktu membahaskan Rang Undang-undang Keselamatan Sosial Pekerja Pindaan 2024 di Dewan Negara, hari ini.
(Lanjut sila rujuk 'Malaysia kedua terburuk keseimbangan kehidupan bekerja'  – HARAKAHDAILY 22/7/2024)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: K'jaan PH-BN, punggung merah. & Ke 2 terburuk. Ertinya kerajaan Persekutuan yang ada sekarang lucu, perlu ditukar segera!
Apa tidaknya, gaya hidup pekerja kini telah menyebabkan peningkatan kes NCD seperti kanser, diabetes, penyakit mental dan kardiovascular berbanding beberapa dekad yang lalu.
Kerajaan juga perlu mempertimbangkan untuk meluaskan liputan jaringan keselamatan sosial pekerja kepada penyakit-penyakit NCD yang telah nyatakan sebelum itu.
Sekian.
Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.






...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/07/kjaan-ph-bn-punggung-merah-ke-2-terburuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Solo Penuh Haru Merelakan Gibran Mundur Warga Pns Hadiahkan Lukisan Besar Merah

Video Solo Penuh Haru Merelakan Gibran Mundur Warga Pns Hadiahkan Lukisan Besar Merah

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 100 hits
Warga hingga PNS Solo berkumpul melepas Gibran yang akan bertugas sebagai wakil presiden untuk periode 2024 2029
Gibran Ungkap Alasan Kebo Bule Kiai Slamet Jadi Maskot Peparnas Ada Warna Merah Kuning

Gibran Ungkap Alasan Kebo Bule Kiai Slamet Jadi Maskot Peparnas Ada Warna Merah Kuning

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 82 hits
Nama Slamet yang dalam Bahasa Jawa diartikan selamat atau aman melambangkan keselamatan dan perlindungan
Chronicalz Merah Atau Biru Chord

Chronicalz Merah Atau Biru Chord

papar berkaitan - pada 21/7/2024 - jumlah : 141 hits
F m Bm E F m Bm F m In a big big world aku F m dan kau nak cari jalan Bm E In a big big world E F m It s a weird weird world F m Bm E F m F m Bm E F m Susah nak understand bila hidup camni Ikut arah angin bawak mana esok hari Merah atau bir...
Luth Dikebumi Sebelah Kubur Abang Yang Masih Merah

Luth Dikebumi Sebelah Kubur Abang Yang Masih Merah

papar berkaitan - pada 13/7/2024 - jumlah : 86 hits
BALING Suasana sayu menyelubungi pengebumian Muhammad Luth Syauqi Nur Sufyan 2 apabila jenazah disemadikan bersebelahan kubur abangnya Muhammad Akil Syauqi 3 yang masih merah Jenazah Muhammad Luth Syauqi selamat dikebumikan di Tanah Perkubu...
Bendera Merah Putih Sepanjang 1 000 Meter Dibentangkan Di Bukit Tungkuwiri Papua

Bendera Merah Putih Sepanjang 1 000 Meter Dibentangkan Di Bukit Tungkuwiri Papua

papar berkaitan - pada 12/7/2024 - jumlah : 80 hits
Membentangkan bendera Merah Putih sepanjang 1 000 meter di atas Bukit Tungkuwiri untuk menyambut HUT ke 79 RI
Anak Dapat Kad Merah Bapa Datang Bawa Batang Besi Nak Hempuk Pengadil

Anak Dapat Kad Merah Bapa Datang Bawa Batang Besi Nak Hempuk Pengadil

papar berkaitan - pada 10/7/2024 - jumlah : 75 hits
Seorang bapa dipercayai membawa sebatang besi panjang bertujuan mahu memukul pengadil dalam satu perlawanan bola sepak setelah anak dapat kad merah Tunjuk lagak panas baran Perkongsian video yang dimuat naik pengguna X dikenali sebagai RonK...
Bapa Cuba Masuk Padang Bawa Besi Selepas Anak Dilayangkan Kad Merah

Bapa Cuba Masuk Padang Bawa Besi Selepas Anak Dilayangkan Kad Merah

papar berkaitan - pada 10/7/2024 - jumlah : 129 hits
Abnor Hamizam Abd Manapsukan hmetro com myANGGOTA Rela mententeramkan seorang lelaki yang cuba masuk ke padang dengan membawa objek dipercayai besi selepas anaknya dilayangkan kad merah dalam perlawanan bola sepak MSSM Kuala Pilah Peminat b...
Uruguay Kalah Kerana Kad Merah Colombia

Uruguay Kalah Kerana Kad Merah Colombia

papar berkaitan - pada 12/7/2024 - jumlah : 85 hits
CHARLOTTE Uruguay harus menyalahkan diri sendiri kerana gagal memanfaatkan kelebihan menentang Colombia yang tempang dengan 10 pemain apabila tewas 0 1 pada aksi separuh akhir Copa America di Stadium Bank of America semalam La Celeste dilih...
Kemaskini Pemandu Perodua Alza Merah Serah Diri

Kemaskini Pemandu Perodua Alza Merah Serah Diri

papar berkaitan - pada 22/7/2024 - jumlah : 91 hits
JOHOR BAHRU Pemandu kenderaan pelbagai guna Perodua Alza warna merah yang menyebabkan kematian seorang pejalan kaki awal pagi tadi tampil menyerah diri Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Raub Selamat berkata pemandu k...
Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Demam Denggi Demam Panas Yang Tiba Tiba

Unlocking The Power Of Crypto How Fokawa Simplifies Digital Asset Trading

Kl Bird Park


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Ini Pelan Damai Pas Pn Teresa Kok Rakyat

Dia Introvert Tak Reti Berparti Individu Dedah Sikap Fattah Amin Lebih Suka Duduk Rumah Layan Anak

Finding The Right Contractor Design And Build Your Dream Home

4 373 Mangsa Banjir Di 32 Pps Kedah

Video Of Woman Crying Out For Gratitude For Man Who Changed Her Car Tyres Goes Viral

Generate Unique Brand Names