Jururawat Kejam Tarik Rambut Baling Bantal Ke Muka Pesakit Koma Di Icu


Jururawat Kejam Tarik Rambut, Baling Bantal Ke Muka Pesakit Koma Di ICU | Sebuah hospital kerajaan di wilayah Phitsanulok utara mengeluarkan satu permohonan maaf secara terbuka malam tadi selepas video yang menunjukkan salah seorang daripada jururawat mereka menguruskan pesakit tua di unit rawatan rapi menjadi viral.



“Buat masa ini, apa yang ingin kami sampaikan kepada orang ramai ialah kami tidak mengabaikan kejadian itu, dan kami ingin memohon maaf. Kami akan menyiasat apa yang sebenarnya berlaku dan akan mencari langkah yang sesuai untuk mengatasinya,” kata Dr Visith Sathienwantanee, Pengarah hospital.

Video viral tersebut telah menerima lebih dari 8 juta tontonan sejak ia disiarkan semalam. Rakaman menunjukkan seorang jururawat yang tidak dikenali dengan kasar mengendalikan seorang pesakit yang lemah dan terbaring di tempat tidur hospital. Dia melemparkan bantal pada lelaki tua sebelum mengheret katil ke arahnya dan menghulurkan bantal di belakang kepalanya.

Pawarana Ketpan, seorang wanita yang menyaksikan insiden itu semasa dia berada di hospital, menyiarkan rakaman tersebut di halaman Facebook untuk menuntut orang ramai melihatnya.
“Adakah ini kod tata kelakuan jururawat yang mereka lakukan? Atau ia hanya untuk individu tertentu?” wanita itu menulis.

“Ayah saya pernah sakit, tetapi ibu saya sentiasa bersama dia di hospital. Tetapi jika ibu saya tiada, adakah dia akan diperlakukan seperti ini juga?”

“Adakah dia benar-benar berfikir tiada siapa yang akan melihatnya?”

Sementara itu, jururawat yang bertanggungjawab serta tidak diberitahu namanya telah dipindahkan oleh pihak hospital bagi melaksanakan tugas lain yang tidak memerlukan interaksi dengan pesakit.
Pun begitu, rata-rata netizen berpendapat agar jururawat tersebut dipecat supaya perkara yang sama tidak berulang lagi kepada pesakit lain.

credit to : http://ohmopress.com

KES KEDUA JURURAWAT YANG KEJAM


SEKUMPULAN jururawat Arab Saudi dipecat selepas merakam video menunjukkan mereka ketawa sambil ‘memenyekkan’ muka seorang bayi baru dilahirkan yang dirawat kerana jangkitan kuman.
Ibu bapa bayi berkenaan menyedari perbuatan tidak senonoh mereka selepas rakaman itu tersebar dalam talian dan dikongsikan di media sosial.

Dalam video itu, seorang jururawat dilihat memegang bayi itu pada tengkuk dan lehernya sebelum memicit muka bayi berkenaan manakala rakannya didengar ketawa.
Tiga jururawat di hospital bersalin di Taif, Arab Saudi itu, kemudian dikenal pasti dan diambil tindakan.

Jurucakap Hal Ehwal Kesihatan Taif, Abdulhadi Al-Rabie berkata, pihaknya menyiasat sumber video dan mengenal pasti jururawat serta hospital tempat ia berlaku.

Bapa bayi berkenaan memberitahu media tempatan, anaknya dimasukkan ke hospital selama 10 hari untuk rawatan jangkitan kuman pada saluran kencing.

Katanya, dia terkejut melihat video itu dikongsikan meluas di media sosial.
Pengguna media sosial turut menyelar perbuatan itu.

“Beraninya mereka berbuat begini. Tiga jururawat itu patutnya bersyukur saya bukan ibu bayi itu. Pasti saya penyekkan muka mereka dengan lebih kuat lagi!” kata seorang pengguna


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://theviral-news.blogspot.com/2018/10/jururawat-kejam-tarik-rambut-baling.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baru Selamat Diijab Kabul Muka Reda Suami Ditep1s Tangan Isteri Jadi Perhatian

Baru Selamat Diijab Kabul Muka Reda Suami Ditep1s Tangan Isteri Jadi Perhatian

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 192 hits
Menjaga batas pergaulan adalah apa yang dituntut oleh agama kita jika kita menjaga batas pergaulan kita dengan sendirinya kita akan malu bila nak bersentuhan atau bermesra dengan lelaki yang bukan suami kita Tetapi tidak ramai yang menjaga ...
Penoreh Getah Dihukum Penjara 5 Tahun Tumbuk Muka Isteri Hingga Koyak Hidung

Penoreh Getah Dihukum Penjara 5 Tahun Tumbuk Muka Isteri Hingga Koyak Hidung

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 180 hits
WARTA RAKYAT SEORANG penoreh getah yang menumbuk muka isteri hingga koyak hidung wanita dihukum penjara selama lima tahun oleh Mahkamah Sesyen Kota Bharu hari ini Hakim Ahmad Bazli Bahruddin menjatuhkan hukuman tersebut terhadap tertuduh Fa...
Sikap Bermuka Muka

Sikap Bermuka Muka

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 188 hits
Sikap Bermuka muka 1 al Imam al Bukhari merekodkan perbualan beberapa orang lelaki yang bertanya kepada Saidina Abdullah bin Umar tentang sikap mereka yang bersikap bermuka muka 2 Dihadapan orang mereka memuji dibelakang orang mereka mengut...
Tak Pakai Pelitup Muka Ketika Majlis Kahwin Lee Sieon Mohon Maaf

Tak Pakai Pelitup Muka Ketika Majlis Kahwin Lee Sieon Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 165 hits
Lee Si eon memohon maaf atas kontroversi mengenai gambar tetamu yang tidak memakai pelitup muka semasa berada di majlis perkahwinannya Pelakon Lee Si eon dan Seo Ji seung telah mengadakan majlis perkahwinan mereka di Pulau Jeju pada 25 Dise...
Makeup Remover Cream Yang Senang Tanggalkan Mekap Dan Mencuci Muka Sekali

Makeup Remover Cream Yang Senang Tanggalkan Mekap Dan Mencuci Muka Sekali

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 236 hits
Ni makeup remover cream pilihan k fiezz untuk guna di pejabat Selalunya k fiezz guna cleansing balm tapi hat ni lagi best sebab sekali dengan pencuci muka Dia berfungsi tanggalkan mekap sekali dengan mencuci muka So lagi praktikal guna ni k...
Empat Lelaki Ditahan Peras Ugut Tumbuk Muka Pekedai

Empat Lelaki Ditahan Peras Ugut Tumbuk Muka Pekedai

papar berkaitan - pada 26/12/2021 - jumlah : 274 hits
KLANG Seramai empat lelaki ditahan kerana memeras ugut seorang pekedai di sebuah premis kedai runcit tidak bernombor berdekatan Jalan Abadi 10 Taman Daya Maju Meru di sini pada 12 Disember lalu Ketua Polis Daerah Klang Utara Asisten Komisio...
Video Muka Tak Bersalah Semua Kakak Buat Adik Jadi Biru

Video Muka Tak Bersalah Semua Kakak Buat Adik Jadi Biru

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 201 hits
PETALING JAYA Kerenah anak anak ketika mereka kecil akan menjadi pengalaman yang sangat berharga bagi sesiapa yang bergelar ibu bapa Celoteh mereka sering sahaja mengembirakan kita walaupun penat dengan tingkah laku anak anak namun tetap me...
Alahai Cutenya Haider Sekali Tengok Hero Elly Mazlein Iras Muka Papanya

Alahai Cutenya Haider Sekali Tengok Hero Elly Mazlein Iras Muka Papanya

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 245 hits
Selepas dua bulan melahirkan bayi lelaki akhirnya Elly Mazlein berkongsi foto anak keduanya Haider Mateen Mohd Azlan menjelang sambutan tahun baru 2022 Foto tersebut dimuat naik di Instagramnya Turut tertera ialah foto anak pertamanya Putri...
The Colours Of Life Back To Nature 21 From Jb To Baling

The Colours Of Life Back To Nature 21 From Jb To Baling

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 291 hits
The Colours of Life Back to nature 21 From JB to Baling Akhirnya setelah dua tahun kami dapat juga balik ke Baling Kami bergerak seawal jam 7 30 malam Slow slow aje memandangkan nak biasakan diri bergerak jauh semula Sarapan dulu di Bukit B...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing