Jualan Rahmah 2 000 Ayam Licin Dalam Masa 2 Jam


 
Pengunjung Jualan Rahmah berkata, sebanyak 30% kos belanja dapur dapat dikurangkan menerusi Jualan Rahmah. (Gambar Bernama)KUALA TERENGGANU: Lebih 2,000 ekor ayam berharga RM6.50 sekilogram habis dijual pada program Jualan Rahmah Bergerak di pekarangan Muzium Negeri Terengganu.
Selain ayam, orang ramai juga tidak melepaskan peluang untuk mendapatkan barangan keperluan lain seperti telur, minyak masak peket, sayur-sayuran, dan buah-buahan yang dijual 40% lebih murah daripada harga pasaran semasa.
Peniaga ayam, Kamal Affendi Mohd Noor, 47, berkata walaupun hujan, orang ramai berkunjung seawal 7.30 pagi untuk mendapatkan bekalan ayam yang dijual pada harga jauh lebih murah berbanding pasar raya serta pasar basah.
Beliau berkata, selain suri rumah, golongan peniaga juga tidak melepaskan peluang mendapatkan bekalan kerana tiada had pembelian ditetapkan.
“Jualan dibuka pada 8 pagi, tetapi 7.30 pagi dah ada pelanggan menunggu. Hari ini kita bawa bekalan 4,000 ayam. Insya-Allah cukup untuk semua orang.
“Kebanyakan pelanggan beli lebih dua ekor seorang. Malah, ada yang sampai lima ekor untuk buat stok kerana anak ramai,” katanya ketika ditemui di Jualan Rahmah Bergerak.
Suri rumah, Tengku Shakila Tengku Mansoor, 35, berkata beliau dapat menjimatkan kira-kira 30% perbelanjaan dengan membeli-belah di Jualan Rahmah.
Katanya, selain ayam, barangan keperluan yang menjadi tumpuan termasuk beras, tepung, minyak masak, dan telur yang merupakan barangan asas dan wajib ada di rumah.
“Dengan adanya Jualan Rahmah tidak terasa sangatlah beban kenaikan harga barang. Malah, penamatan subsidi ayam pun tidaklah memberi kesan ketara kepada rakyat.
“Cuma kalau boleh janganlah hanya hujung minggu, buatlah juga Jualan Rahmah secara tetap di mana-mana tempat untuk ringankan lagi beban rakyat,” katanya yang sudah lebih 10 kali berbelanja menerusi program itu.
Sementara itu di Bukit Mertajam, Pulau Pinang, orang ramai sanggup berpanas dan beratur panjang untuk membeli barangan keperluan di Jualan Rahmah Bergerak di Kampung Petani, Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir.
Tinjauan mendapati, seawal 8 pagi penduduk kampung dan kawasan sekitarnya mula beratur tanpa mempedulikan cuaca yang mulai panas sambil berpayung, malah ada juga yang membawa anak.
Salmah Ishak, 68, dari Bukit Indera Muda berkata, jualan seperti ini sangat membantu terutama ibu tunggal sepertinya yang tidak mempunyai pendapatan dan hanya bergantung kepada anak-anak untuk perbelanjaan harian.
“Hari ini mak cik beli beras, ayam, udang, bawang dan barangan keperluan asas lain untuk buat stok di rumah. Harga memang murah dari kedai … terima kasih kepada kerajaan atas inisiatif ini yang sangat membantu golongan kurang mampu,” katanya. - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2023/11/jualan-rahmah-2000-ayam-licin-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kempen Komuniti Penyayang 2023 Ayam Brand Memperkasa 1 000 Kanak Kanak Demi Masa Depan Yang Lebih Cerah

Kempen Komuniti Penyayang 2023 Ayam Brand Memperkasa 1 000 Kanak Kanak Demi Masa Depan Yang Lebih Cerah

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 222 hits
Menyokong 25 Rumah Kebajikan Kanak kanak Tempatan dengan Menyediakan Makanan Berkhasiat Selama 2 Bulan Pemeriksaan Kesihatan Mata dan Cermin Mata Perskripsi Percuma Kepada Insan yang Memerlukan Dianggarkan sehingga 5 6 juta kanak kanak Mala...
Lim Guang Eng Beri Masa 48 Jam Utk Saman

Lim Guang Eng Beri Masa 48 Jam Utk Saman

papar berkaitan - pada 8/11/2023 - jumlah : 103 hits
Norman Radzuan Dewan Himpunan Kafir Pendukung PAS boleh pulaLIM GUANG ENG BERI MASA 48 JAM UTK SAMAN Wanita atau MP ini bergelar Dr maksudnya bukan org yg bodoh tetapi terpelajar Dr Siti Mastura mengaitkan Lim Guan Eng Lim Kit Siang sebagai...
T23k10 Masa Dan Waktu Saujana

T23k10 Masa Dan Waktu Saujana

papar berkaitan - pada 10/11/2023 - jumlah : 153 hits
Lirik lagu Masa dan WaktuMasa dan waktu pasti akan berlalu Kerana kita tidak bisa mengejarnya Kita tidak bisa menandinginya Kerana semua itu yang pasti ketentuan IllahiSedar tak sedar berlalu pantas meninggalkan diriku Tak sedar sedar tak m...
Di Depan Para Santri Menko Pmk Beri Kiat Sukses Jadi Pemimpin Masa Depan

Di Depan Para Santri Menko Pmk Beri Kiat Sukses Jadi Pemimpin Masa Depan

papar berkaitan - pada 10/11/2023 - jumlah : 86 hits
Muhajir yakin para santri sudah memiliki budi pekerti dan akhlak yang baik Namun hal tersebut tak cukup untuk bisa menjadi pemimpin di masa depan
Mentan Amran Instruksikan Pejabat Kementan Turun Ke Lapangan Siapkan Masa Tanam

Mentan Amran Instruksikan Pejabat Kementan Turun Ke Lapangan Siapkan Masa Tanam

papar berkaitan - pada 12/11/2023 - jumlah : 128 hits
Mentan Amran terus mematangkan rencana peningkatan produksi padi di masa tanam I oktober maret
Cara Hilangkan Jeragat Dalam Masa 10 Minit Tanpa Laser

Cara Hilangkan Jeragat Dalam Masa 10 Minit Tanpa Laser

papar berkaitan - pada 12/11/2023 - jumlah : 207 hits
Bagaimanakah cara hilangkan jeragat khususnya bagi wanita yang akan berganjak ke usia 40 an dan cenderung berisiko untuk mendapatkan masalah kulit wajah Artikel pada kal ini kami akan berkongsi kepada anda berkenaan dengan cara hilangkan je...
Masa Depan Politik Muhyiddin Dan Ppbm Malap Bossku Tempat Berpaut

Masa Depan Politik Muhyiddin Dan Ppbm Malap Bossku Tempat Berpaut

papar berkaitan - pada 9/11/2023 - jumlah : 119 hits
oleh Adam MalikTawar Kerjasama dengan Najib muslihat terbaru Parti Bersatu setelah berkeadaan tersepit Parti BERSATU kini berada didalam keadaan sangat tersepit Perebutan kuasa pending kes Muhyiddin bakal turun naik mahkamah akaun PPBM yang...
Amalan Menyambut Kelahiran Bayi

20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

Bolehkah Hamil Walaupun Dara Tak Pecah

Primary School Teacher Crowned Kaamatan Queen

Setan Menyukai Musik

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Kucaimars Aku Fobia Chord

Vaksin Si Bulus Seawal Usia Dua Bulan



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Tersirat

Jadual Bayaran Bantuan Str Fasa 3 2024

Klana Beach Resort Port Dickson

Hazamacho House By Tatsuya Kawamoto Associates In Japan

Melayan Anak Bujang Makan Di Ted S

Politics Should Not Be Game Of Winners And Losers