Jualan Murah Dan Karnival



dah lama tak keluar. akhirnya. akhirnya aku keluar. hahaha. aku rasa entri personal pun dah lama juga tak wujud. cuma akan wujud bila ada benda aku nak kongsi atau luah untuk jadi abadi dekat sini. so ya. aku eksited sikit sebab dah lama tak menulis. 
yang masih sudi baca dan masih tinggal disini, terima kasih. oh lupa batuk aku yang susah sangat nak baik tu, macam dah berkurang sikit. siang jarang - jarang. start pukul 10 11 dan ke atas, aku akan mula batuk - batuk sampai lah ke pagi. sebab kan ada kemajuan, aku okay la walaupun tidur diganggu

Jualan Murah di NU Sentral



View this post on Instagram

A post shared by MIEZA SUHAINI (@7kecik) on Nov 9, 2019 at 5:14am PST
aku jumpa iklan jualan murah ni sebenarnya di twitter. aku dah jadi budak twitter gais. aku termakan hasut dengan tweet budak tu. jadi aku update status siapa yang boleh teman, sebab kawan yang aku selalu keluar tak cuti hari sabtu dan ahad. jadinya ada orang yang volunteer nak teman aku dan dia adalah stranger. aku harap, sesiapa pun yang baca tak judge aku sebab kenapa dan mengapa aku boleh keluar dengan stranger. 
dan untuk pengetahuan semua, ini bukan kali pertama aku jumpa stranger. semoga tuhan sentiasa menjaga aku. doa jela yang baik - baik kalau ini sahaja jalan yang ada untuk aku tambah kawan dekat alam realiti. 
jualan murah tu ada di nu sentral tingkat g/lg. antara barangan yang dijual ialah produk yang selalu ada di watsons, dan beberapa lagi barangan lain. barang yang aku nak tu memang ada. tapi tidak memenuhi kriteria. ah senang cerita, jualan murah yang berlangsung di nu sentral tu, sama dengan jualan murah yang baru je buat dekat pkns shah alam. 
bezanya, dekat nu sentral lebih banyak produk jenama lain. tiba - tiba je rasa menyesal. untuk mengubat hati supaya tak rasa cam membazir perjalanan aku, aku beli lah pencuci muka dan serum dari garnier. so tak ralat. 
Jalan - jalan Times Square untuk Membeli Belah
sebabkan nak tambah masa supaya jadi lebih lama dan panjang, aku ajak dia pergi times square. saja cuci mata. times square kan barang murah. aku tahu baju aku dah tak muat almari, tapi dah lama tak ada baju baru. hahaha. so pergi jela. mana tahu ada yang melekat. dekat times square tak ada apa pun yang menarik. masih seperti selalu

sempat aku buang duit untuk sehelai kemeja dan sehelai blouse. satu untuk kerja dan satu untuk jalan. ada satu baju tu, macam dress. aku nak beli. tapi mengenangkan aku keluar pun banyak guna motor, tak berbaloi pun nak guna. kalau guna pun, mungkin masa pergi even blogger sahaja. masalahnya, aku dah lama tak dapat invitation. akeshian. 
selalu keluar dengan tasya, mesti kitorang jalan jauh lalu lorong tikus. kat lorong tu saja, banyak gambar kami boleh tangkap. tapi tulah. aku bukan keluar dengan tasya. hahaha. nasib baik tak malu, kalau malu aku tak mungkin ada gambar ni. 
oh ya, masa di nu sental aku ada beli novel dekat mph. aku rasa macam dah lama sangat aku tak hadiahkan diri sendiri dengan buku. tu aku beli satu. paling penting, ada jualan murah dekat, mane eh. lupa nama kedai. tak berani nak masuk. mungkin kalau aku dengan kakak noi, aku masuk. perfume tu aku tahu mahal, bila dia jual separuh harga macam berbaloi sebab ada jenama. tapi tu lah. malas nak cakap. bukan masuk pun. 


Karnival Rakyat Fiesta Batu 3karnival ni berlangsung dua hari sebenarnya sabtu dan ahad. hari sabtu aku keluar ke kl. memang malas nak singgah. sebab hari ahad tak buat apa - apa, ada lah niat nak bawa adik aku datang sini. kesian diorang tak dapat main dekat tempat macam ni. 
dengar cerita target untuk karnival ni 30k. nak muntah aku dengar. parking pun susah, tempat pun sekangkang kera, nak target melebihi jangkauan. bodoh ke apa. nama karnival rakyat, dengar cerita sewa tapak pun mahal. hahahhahahhahaa. aku tengok karnival rakyat ni bukan macam karnival rakyat sangat pun. dia lebih kepada nak bagi orang muda bersuka ria. why

sebab kalau takde budak - budak yang main esport pubg dan apatah lagi satu. aku tak rasa, karnival ni ramai orang. ni semua politik. masa aku pergi event dekat stadium malawati pun sama. menteri tu buat ucapan. dia highlight kan "kami dengar suara anak muda". kau rasa? sebenarnya aku bukan nak tulis pasal menteri atau politik, sekadar selingan sahaja. 
dengan target pengunjung 30k, cuma wujud tak sampai 30 pun gerai makanan. tempat parking kereta pun takyah cakap la. 500 pun tak sampai. walaupun aku kecam, aku tetap bawa adik aku datang sini. sebab diorang ternampak khemah - khemah dan mainan gergasi entah la apa namanya. 
nampak tak eksited dorangsebab kan diorang dah penat sangat main lompat - lompat, diorang minta aku belikan aiskrim. takkan aku nak tengok saja, aku pun beli lah sekali. ingat nak makan aiskrim roti. fikir balik nanti comot, hmm. makan jela aiskrim biasa. 
aiskrim
sekejap je aku dekat sana, dari pukul 5 lebih sampai pukul 7. waktu aku menulis entri ni, dua - dua adik aku dah kepenatan dan sedang tidur. baru sejam lebih min hahaha. belum aku duduk situ 3 jam. mahu terciyduk. sambil main lompat sambil pejam mata. 
Kawan Baruaku ada banyak kawan baru yang datang dan pergi. yang singgah dan menghilang. aku kenal ramai orang. aku membaca banyak orang cuma tak mampu nak habiskan keseluruhan cerita. baru separuh dua, aku kena tinggal. tu biasa. kalau  nak tulis kisah mengenai ini, mungkin dah beratus - ratus. cuma adalah dua tiga orang yang aku cerita kisah diorang dekat sini. incase, aku hilang ingatan ke apa ke. atleast, aku akan ingat siapa diorang yang pernah baik dengan aku.

ni aku cerita sikit pasal orang yang teman aku keluar

serba ringkas. first meet aku dengan dia adalah sebagai penghantar makanan dan seorang penerima makanan. for sure macam selalu, lepas first meet tak mungkin wujud kali kedua. anehnya bila balik rumah, aku rasa satu perasaan yang aneh. kenapa aneh? maksud aku aneh ialah aku rasa macam baru je berbual dengan kawan lama. perasaannnya seperti 1 jam tak cukup nak berbual. ada banyak benda nak kongsi

berborak dengan dia, macam dia tu kawan aku yang memang dah lama kawan. perasaan aneh macam ni selalu wujud untuk orang - orang tertentu je dan dia salah satunya. aku tak expect dia akan stay dan boleh keluar dengan aku jalan dekat sebelah. sepanjang aku dengan dia, aku cuma jadi diri sendiri. tak ada rasa kekok atau segan sebab baru jumpa
hey, aku selesa kawan dengan kau. sebab macam tak ada gap kalau nak cerita apa - apa.  kau boleh jadi pendengar yang baik dan kau juga ada ciri kawan yang baik. aku harap, aku dengan kau tak ada tarikh tamat tempoh. andaikata wujud kemungkinan. terpaksa wujudkan tarikh untuk padamkan hubungan, aku terima je. mungkin sampai situ je tuhan tulis cerita kita. sebab dalam hubungan, tak ada apa yang perlu dipaksa. hahah gitu.
semoga kau akan jumpa orang yang pandai menghargai kau sebagaimana kau meletakkan seseorang tersebut di dalam rasa yang terdalam. semoga dia akan lembut hati untuk memaafkan kau dan menerima kau semula. semoga balik semula ke asal macam sedia kala. aku akan jadi kawan kau yang terbaik selagi kau nak aku ada, dengan izin tuhan.

terima kasih sebab kau sudi teman aku keluar dan sudi kawan dengan aku, walaupun kau nampak aku takde apa - apa macam orang lain. semoga tuhan balas kebaikan kau sebab sudi kawan dengan orang macam aku yang banyak kurang.

okay. selamat tidur dan mimpi indah. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kanvasdakwat.blogspot.com/2019/11/jualan-murah-dan-karnival.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bagaimanakah Cara Sukses Membuat Reseller Ahli Jualan

Bagaimanakah Cara Sukses Membuat Reseller Ahli Jualan

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 252 hits
Pembahasan kita kali ini yakni Reseller ialah pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Apabila Anda ingin berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan ingin mempunyai penghasilan tamba...
Entrepreneur Ahli Jualan

Entrepreneur Ahli Jualan

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 208 hits
Di postingan ini kami akan bahas perihal Reseller ialah pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Bila Anda mau berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan ingin punya pendapatan tamba...
Jadi Para Pelaku Bisnis Ahli Jualan

Jadi Para Pelaku Bisnis Ahli Jualan

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 283 hits
Topik kita sekarang yakni Reseller ialah pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Apabila Anda ingin berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan ingin memiliki pendapatan tambahan mak...
Pakai Panduan Penting Berikut Ini Untuk Jago Jualan

Pakai Panduan Penting Berikut Ini Untuk Jago Jualan

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 204 hits
Topik kita kali ini yaitu Reseller yaitu pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Jika Anda mau berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan mau memiliki penghasilan tambahan maka rese...
Berikut Tahap Tahap Ahli Jualan Yang Harus Dipahami

Berikut Tahap Tahap Ahli Jualan Yang Harus Dipahami

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 218 hits
Pembahasan kita kali ini yaitu Reseller adalah pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Kalau Anda mau berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan ingin mempunyai income tambahan maka...
Apa Sajakah Panduan Sederhana Membuat Reseller Jago Jualan

Apa Sajakah Panduan Sederhana Membuat Reseller Jago Jualan

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 232 hits
Pembahasan kita kali ini adalah Reseller merupakan pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Bila Anda ingin berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan ingin memiliki pendapatan tamba...
Ahli Jualan Pelaku Usaha

Ahli Jualan Pelaku Usaha

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 267 hits
Di postingan ini kami akan bahas mengenai Reseller ialah pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Kalau Anda ingin berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan ingin mempunyai pendapat...
Ini Alasan Gm Stop Jualan Di Indonesia Penjualan Chevrolet Pernah Anjlok 33 Persen

Ini Alasan Gm Stop Jualan Di Indonesia Penjualan Chevrolet Pernah Anjlok 33 Persen

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 194 hits
General Motors Asia Tenggara membuat kebijakan mengejutkan bagi pasar otomotif Indonesia Pabrikan mobil asal Amerika Serikat ini memutuskan menghentikan menjual mobil baru di Indonesia mulai akhir Maret 2020 karena tidak mencapai profit sep...
Pengin Tahu Cara Pandai Ahli Jualan Ini Ringkasannya

Pengin Tahu Cara Pandai Ahli Jualan Ini Ringkasannya

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 219 hits
Kali ini kami akan bahas mengenai Reseller adalah pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Jika Anda ingin berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan mau punya income tambahan maka r...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ