Jom Ubahsuai Data Panggilan Dan Sms Bersama Yoodo


Jom Ubahsuai Data, Panggilan dan SMS Bersama Yoodo|| Korang Pernah dengar tentang Yoodo? Untuk pengetahuan korang, Yoodo merupakan sebuah jenama perkhidmatan telekomunikasi mudah alih atau 'telco' terbaharu di Malaysia. Kira baru la berbanding dengan telko sedia ada yang kita kenali.
KG sudah lama gunakan perkhidmatan Yoodo ni. Sejak tahun 2019 sehingga kini masih jadi pengguna setia. Kenapa KG jadi pengguna setia Yoodo? Banyak kelebihannya berbanding telko lain. Jom baca lebih lanjut tentang kelebihan Yoodo ni.
Apakah itu Yoodo?Yoodo ni macam yang korang sedia maklum, ianya telko baru di Malaysia dan cuba menawarkan kebebasan maksimum kepada pengguna untuk memilih dan mengubahsuai sendiri pelan mudah alih mengikut keperluan tanpa terikat dengan kontrak dan komitmen.

Sebelum itu, Yoodo merupakan sebuah syarikat yang dimiliki dan di bawah operasi Celcom Axiata Bhd.

Apakah yang korang boleh lakukan dengan Yoodo?
Dengan Yoodo, anda hanya perlu bayar
apa yang anda perlukan.



Reka pelan anda sendiriHanya bayar untuk Data, Panggilan dan SMS yang anda perlukan.

Lakukan Segalanya Pada Aplikasi Kami!Aktifkan, pilih nombor anda, urus sehingga 5 talian, dan nikmati penghantaran SIM percuma — tiada lagi menunggu giliran atau beratur panjang.

Tukar Pelan Bila-Bila MasaKami tak akan paksa anda untuk gunakan pelan yang anda tak suka. Tukar pelan pada bila-bila masa ataupun berhenti menggunakan servis kami tanpa bayaran lebih!

Lebih Sebab Untuk korang Sayangkan Yoodo!Liputan 4G TerluasYoodo beroperasi menggunakan rangkaian Celcom. Dan ia adalah rangkaian dengan liputan 4G terluas di Malaysia.  
Yoodo ada BoosterTerlebih kuota bulanan anda? Anda hanya perlu beli booster untuk Data/Panggilan/SMS untuk meneruskan penggunaan.
SIM, eSIM & Penghantaran Percuma Atau boleh dapatkan di kedai 99 Speedmart dengan harga RM2!!!
Tak payah bayar kalau nak mula gunakan Yoodo! Kami akan hantarkan SIM secara percuma! Lagi hebat, cuba eSIM sekarang dan tak payah tunggu lagi! Sistem pembayaran yang mudahSama seperti penstriman Spotify, pada masa kini Yoodo hanya menerima kad kredit / debit untuk langganan bulanan. Ini bermakna anda tidak perlu membuat bayaran secara manual setiap bulan untuk kekal menggunakan perkhidmatannya. Caj bulanan akan akan dipotong secara automatik pada kad kredit/debit.

Anda boleh disable fungsi auto-renew ini pada aplikasi Yoodo.



Ganjaran YoodoBeli 10 Add-On atau 10 Pas Roam Like Home dan dapat 1 lagi secara PERCUMA!

 
Urus Sehingga 5 TalianAktifkan lebih SIM Yoodo untuk mak, ayah, nenek, dan ayang, dan urus semua talian di bawah 1 akaun.

 








Namun, apa perbezaan Yoodo dengan lambakan telco lain seperti Celcom, Maxis, U Mobile, Digi, Ookyo dan lain lain? Nah, uniknya Yoodo ini, pelanggan mempunyai kuasa untuk mencipta dan mengubahsuai pelan mudah alih.

Yoodo adalah antara penyedia servis telco jenis baru. Baru daripada segi tiada kedai fizikal untuk beli pek permulaan dan tiada outlet untuk tambah nilai. Hal ini kerana, semuanya, daripada pendaftaran hinggalah ke perkhidmatan pelanggan, dilakukan melalui APP di telefon.

Yoodo ni murah, anda boleh mendapatkan pakej data 5GB pada harga RM30 sebulan. Tapi ia boleh diselaraskan mengikut keperluan.

Itu bukan satu-satunya perkara best tentang Yoodo. Banyak lagi ciri cool yang boleh memberikan anda sebab kenapa perlu bertukar kepada Yoodo!

Kelebihan Yoodo Berbanding Telco Lain 
Ubah suai pelan mudah alih

Pelanggan diberi kebebasan untuk mencipta dan mengubahsuai pelah yang mereka langgan secara menyeluruh. Ini bermakna pelanggan boleh menambah atau mengurangkan kuota pakej mengikut keperluan.

Katakan anda merupakan pengguna internet tegar di mana sering menonton video dan mendengar muzik menggunakan perkhidmatan penstriman, anda boleh meningkatkan jumlah kuota internet berbanding berbanding panggilan dan SMS.

Dalam pada itu pelanggan boleh menambah data/calls/SMS pada bila-bila masa menggunakan 'booster plan'. Yoodo booster rate adalah seperti berikut:

Data
1GB – RM10
3GB – RM30
6GB – RM40

Panggilan
50 minutes – RM5
100 minutes – RM7
200 minutes – RM9

SMS
50 SMS – RM3
100 SMS – RM5
200 SMS – RM8
Tiada kontrak dan komitmenIni merupakan kelemahan utama kebanyakan telco di mana pelanggan dikenakan syarat dan penggunaan yang terhad pada harga tinggi. Malah mereka juga perlu membayar 'penalti' sekiranya ingin menamatkan kontrak.

Ini tidak akan berlaku pada Yoodo. Anda boleh melanggan dan membatalkan perkhidmatan tanpa dikenakan sebarang caj.
Berurusan melalui Aplikasi Yoodo. Jom Muat Turun AplikasiAnda boleh muat turut Yoodo app pada telefon Android dan iOS anda:

App Store :https://itunes.apple.com/app/yoodo/id1324469029

Google Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.celcom.yoodo

Tempah SIM Kad Yoodo secara online ataupun boleh dapatkan di 99Speedmart
Jadi kat mana nak beli SIM kad Yoodo? Kalau nak tahu, anda boleh tempah SIM kad Yoodo melalui aplikasi atau di laman web rasmi www.yoodo.com.my/‎ secara PERCUMA. Yup! Setelah menempah, mereka akan menghantar SIM kad tersebut dalam masa 3 hari berkerja. 
Ataupun korang boleh dapatkan di kedai 99 Speedmart dengan harga RM2.
Ketika pengaktifan SIM kad, anda perlu memasukkan kod tertentu yang telah diberikan bersama dengan nombor kad pengenalan atau passport (untuk non-Malaysians). Semua ini hanya dilakukan pada aplikasi Yoodo.

Roaming / Penggunaan data luar negara serendah RM10/sehari


Ini merupakan satu lagi kelebihan Yoodo berbanding telco lain di Malaysia. Kita sering merungut apabila bil melambung tinggi apabila melancong ke luar negara.

Tetapi Yoodo menawarkan 'Roam Like Home' iaitu perayauan data ketika berada di luar negara pada harga RM10 sehari. Buat masa sekarang negara-negara yang dibenarkan untuk menggunakan Roam Like Home adalah India, Sri Lanka, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Cambodia, Singapore, Indonesia, Philippines, Thailand, Laos, and Brunei. Negara lain akan diperkenalkan kelak.

Liputan rangkaian yang luasAnda tidak perlu risau akan masalah Yoodo coverage 4G/LTE. Ini kerana ia menggunakan rangkaian Celcom, dan anda akan mendapat liputan Yoodo di seluruh Malaysia.
Tidak perlu mengaktifkan VPNJika telco lain, anda perlu mengakifkan VPN untuk menggunakan akses tanpa had ke beberapa aplikasi berkenaan.

 

Itu antara Kelebihan Yoodo Berbanding Telco Lain. Menurut mereka yang telah menggunakannya, so far so great. Kalau lihat pada tawaran mereka, ia lebih memfokus kepada golongan muda yang mahukan lebih data internet berbanding panggilan dan SMS. Untuk lebih detail, layari www.yoodo.com.my/








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.kakgojes.com/2021/02/jom-ubahsuai-data-panggilan-dan-sms-bersama-yoodo.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tetapkan Plan Data Sendiri Dengan Yoodo

Tetapkan Plan Data Sendiri Dengan Yoodo

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 293 hits
Assalamualaikum semua Sekarang ni dah macam macam plan data yang ada kan Untuk sehari seminggu sebulan Pilih je nak yang mana tapi harga semuanya dah ditetapkan dengan limit yang tertentu Bila data habis tak pasal pasal kena beli add on pul...
Lima Negara Ini Tercorot Dari Segi Pengumpulan Penggunaan Data Biometrik

Lima Negara Ini Tercorot Dari Segi Pengumpulan Penggunaan Data Biometrik

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 153 hits
KAJI selidik dijalankan syarikat penyelidikan teknologi Comparitech menunjukkan Malaysia tersenarai antara lima negara tercorot dalam pengumpulan dan penggunaan data biometrik Malaysia berada di tempat kelima dan berkongsi kedudukan dengan ...
Risma Sebut 40 Kepala Daerah Belum Serahkan Perbaikan Data Penerima Bantuan

Risma Sebut 40 Kepala Daerah Belum Serahkan Perbaikan Data Penerima Bantuan

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 148 hits
Menteri Sosial Tri Rismaharini menyebut ada 40 kepala daerah yang belum menyerahkan perbaikan data keluarga penerima manfaat Kementerian Sosial 2021 Pernyataan tersebut dikemukakan Risma di sela penyaluran bantuan sosial tunai pada Keluarga...
Data Kecergasan Kini Boleh Dipaparkan Pada Paparan Pintar Google Assistant

Data Kecergasan Kini Boleh Dipaparkan Pada Paparan Pintar Google Assistant

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 204 hits
Pada November tahun lepas Google Assistant akhirnya boleh memaparkan data kecergasan dari peranti boleh pakai Tetapi ia hanya boleh memaparkan data dari pihak ketiga dan terhad kepada Fitbit sahaja Data juga masih terhad dengan data pemanta...
Data Satgas Kaltim Penambahan Kasus Covid 19 Di Balikpapan Rata Rata 100 Perhari

Data Satgas Kaltim Penambahan Kasus Covid 19 Di Balikpapan Rata Rata 100 Perhari

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 204 hits
Penambahan kasus Corona di kota Balikpapan Kalimantan Timur rata rata 100 kasus per hari
Tabung Cerdik Memberikan Peranti Dan Data Bernilai Rm150 Juta Kepada Pelajar B40 Bermula Februari Ini

Tabung Cerdik Memberikan Peranti Dan Data Bernilai Rm150 Juta Kepada Pelajar B40 Bermula Februari Ini

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 410 hits
Jurang kepada teknologi melebar sepanjang PKP ini dengan ramai tidak mempunyai akses kepada peranti dan data Internet untuk PdPR Hari ini Yayasan Hasanah yang menyelia tabung CERDIK mengumumkan pemberian peranti dan juga data untuk pelajar ...
Hacktivist Group Anonymous Malaysia Resurfaces Vows Cyber Attack Against Govt Over Data Breaches

Hacktivist Group Anonymous Malaysia Resurfaces Vows Cyber Attack Against Govt Over Data Breaches

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 216 hits
The hacker group Anonymous Malaysia has resurfaced after a long absence Facebook screenshotKUALA LUMPUR Jan 25 Anonymous Malaysia a group of hacker activists or hacktivists has resurfaced after more than five years to pledge a concerted cyb...
Rang Hadkan Polis Guna Data Tracetogether Dibentang Di Parlimen

Rang Hadkan Polis Guna Data Tracetogether Dibentang Di Parlimen

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 114 hits
SINGAPURA Pemerintah maju selangkah lebih dekat untuk menghadkan secara rasmi penggunaan data pengesanan kontak bagi siasatan terhadap kesalahan kesalahan serius dengan memperkenalkan satu rang undang undang di Parlimen pada Isnin bagi mene...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan