Jom Luangkan Masa Seharian Di Daerah Kuala Selangor


Assalamualaikum

Adalah sesuatu yang amat merugikan sekiranya anda tidak melawati Daerah Kuala Selangor setibanya anda ke Negeri Selangor. Antara fakta menarik yang perlu anda ketahui ialah Negeri Selangor pada mulanya dinamakan bersempena dengan nama Sungai yang terkenal di sini! Selain itu, setiap kawasan di Daerah ini dikelilingi oleh beberapa lokasi bersejarah yang boleh anda terokai. Berlatar-belakangkan suasana kampung yang telah dikekalkan selama bertahun-tahun lamanya, kini, Kuala Selangor dikenali sebagai salah sebuah Daerah yang mesti dikunjungi di Negeri Selangor!

8.00 a.m.         : Sarapan pagi di Auntie Foo Café
9.00 a.m.         : Kunjungi Sky Mirror dan nikmati keindahan alam
12.00 p.m.       : Makan tengah hari di Warung Ibu Nasi Ambeng
1.00 p.m.         : Terokai Kuil Sri Shakti Dhevasthanam
 2.00 p.m.        : Lawatan sekitar tapak tinggalan sejarah, Bukit Malawati
3.30 p.m.         : Membeli-belah di Agro Bazaar yang tersohor di Kuala Selangor
4.40 p.m.         : Minum petang di Café Lumiere
5.40 p.m.         : Bersiar-siar di sekitar Pantai Remis
6.40 p.m.         : Makan malam di Restoran Makanan Laut River View
8.00 p.m.         : Saksikan suasana malam yang indah di Sanktuari Kelip-kelip    
                          Kampung Kuantan



1)     Sarapan Pagi di Auntie Food Café
Bersarapan pagi dengan menjamah makanan yang lazat merupakan salah satu cara yang terbaik untuk memulakan hari anda. Diikuti pelbagai pilihan makanan yang disediakan, pastikan anda tidak ketinggalan untuk mencuba roti tuna, telur separuh rebus dan jus sayuran mereka yang amat menyelerakan! Oleh kerana ianya terletak berhampiran dengan Bukit Malawati, anda tidak akan menghadapi kesukaran untuk mencari kafe ini.




2)     Kunjungi Sky Mirror dan nikmati keindahan alam
Terdapat banyak cara untuk anda melepaskan tekanan dan bersantai semasa berada di Daerah Kuala Selangor. Alihkan perhatian anda dan kunjungilah Sky Mirror di mana anda akan dibawa ke satu “dunia baru” yang sudah pasti akan membuatkan anda terpukau dengan pemandangannya yang indah! Dengan reputasinya yang terkenal dengan panorama pantulan langit seperti cermin, Sky Mirror kini menjadi salah sebuah tempat pelancongan terhangat di Daerah Kuala Selangor.

3)     Makan tengahari di Warung Ibu Nasi Ambeng
Sekiranya anda sedang mencari Nasi Ambeng yang terbaik di Daerah Kuala Selangor, jangan lupa untuk singgah ke Warung Ibu Nasi Ambeng! Di sini, anda boleh mencuba hidangan utama mereka iaitu Nasi Ambeng Jawa. Setiap makanan yang disediakan dalam menu mereka juga sangat memuaskan. Ianya sudah pasti cukup untuk mengisi perut kosong anda!



4)     Terokai Kuil Sri Shakti Dhevasthanam yang terunggul
Menjelajahi seluruh Daerah tanpa mengunjungi tempat keagamaan terkemuka di Kuala Selangor adalah amat merugikan! Ini termasuklah menerokai seluruh Kuil Sri Shakti yang dipercayai sebagai satu-satunya kuil di dunia yang dipasang dengan 51 manifestasi Shakti. Bahkan seni bina kuil itu sendiri turut menggambarkan budaya India yang gah dan indah! Sangat luar biasa bukan?

5)     Lawatan di sekitar Bukit Malawati yang bersejarah
Ketika memilih seleksi tempat bersejarah untuk dilawati, adalah sangat sukar untuk melepaskan Bukit Malawati dari itinerari anda! Penerokaan anda di sini akan menjadi lebih menarik sekiranya anda menaiki trem untuk bergerak ke setiap kawasan di sini. Sebaik sahaja anda tiba di puncak bukit, anda pasti kagum dengan pemandangan indah Kota Malawati yang semestinya akan membuatkan anda terpukau! Jangan lepaskan peluang untuk melawat ke tempat-tempat yang berdekatan seperti ke Rumah Api dan Muzium Sejarah yang terkenal semasa anda di sini!


Baca juga : Top 5 Pusat Penjagaan Kesihatan Terbaik Di Selangor
6)     Membeli-belah di Agro Bazaar yang terkenal di Daerah Kuala Selangor
Tidak dapat dinafikan, food hunting merupakan sebuah aktiviti yang paling menyeronokkan semasa melancong ke sesebuah tempat. Semasa anda berkunjung ke Daearah Kuala Selangor, anda semestinya ingin mendalami aspek kebudayaan penduduk tempatan di sini. Oleh itu, anda harus mencuba pelbagai jenis makanan yang ada di sini! Singgahlah ke Agro Bazaar untuk membawa pulang beberapa makanan tempatan yang dijual termasuk kuih Bahulu panas dan ikan kering mereka yang amat lazat.


7)     Minum petang di Café Lumiere
Sekiranya anda seorang yang meminati kopi, Café Lumiere sudah pasti menepati segala yang anda inginkan! Kafe ini menyediakan menu yang menarik seperti lasagna, ayam dengan resipi yang diinspirasi dari Negara Perancis serta kek keju yang amat lazat. Memandangkan kedai ini dihiasi dengan seni reka dalaman yang sangat estetik serta selesa untuk bersantai, café ini sesuai untuk temu janji anda bersama yang tersayang.

8)     Bersiar-siar sekitar Pantai Remis
Tidak ada yang lebih menenangkan selain berjalan di sekitar pantai yang indah pada waktu petang. Ambillah peluang ini dan bersiar-siar di Pantai Remis yang menarik hati dengan panoramanya yang cukup menakjubkan! Bukan sahaja dianggap sebagai sebuah lokasi yang sesuai untuk berehat, anda juga dapat melakukan pelbagai aktiviti menarik seperti bermain layang-layang dan mengutip kerang laut yang terletak berhampiran pantai. Walau bagaimanapun, anda dinasihatkan untuk membawa barang-barang keperluan sendiri kerana gerai-gerai di sepanjang pantai hanya akan dibuka pada hujung minggu!

9)     Makan malam di Restoran Mananan Laut River View
Perhatian kepada semua penggemar makanan laut! Kami syorkan kepada anda untuk mencuba menu di restoran makanan laut yang terkenal di Daerah ini. Restoran Makanan Laut River View yang terletak di Pasir Penambang menawarkan senarai menu yang amat menyelerakan seperti Ketam Aroma Cili Kering dan Udang Goreng Mentega yang pasti memukau selera anda!


10)   Alami keindahan kelip-kelip di Kuala Selangor pada waktu malam
Bukalah mata anda dan saksikan kelip-kelip yang memukau dalam suasana malam! Terdapat ribuan kelip-kelip yang menerangi seluruh kawasan Sanktuari Kelip-kelip Kampung Kuantan. Satu-satunya cara untuk anda menikmati pemandangan yang indah ini adalah dengan menaiki sampan tradisional merentasi Sungai Selangor.

Jejakkan kaki anda ke Dearah Kuala Selangor yang luar biasa ini di mana anda akan dibawa ke pelbagai lokasi tarikan pelancong! Untuk merasai sebuah pengalaman yang mengujakan, pastikan anda tidak terlepas untuk mengunjungi kesemua tempat yang telah kami sertakan di dalam itinerari di atas! Percayalah kepada kami, anda tidak akan kecewa dengan pengalaman yang akan anda alami!


Untuk informasi lanjut, layari laman sesawang rasmi Tourism Selangor di Selangor.Travel.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://norminieza.blogspot.com/2020/05/jom-luangkan-masa-seharian-di-daerah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kuala Langat Daerah Pertama Zon Hijau Selangor

Kuala Langat Daerah Pertama Zon Hijau Selangor

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 344 hits
Oleh Norzamira Che Noh Data daripada amirudinshari com SHAH ALAM Kuala Langat menjadi daerah pertama diisytiharkan zon hijau COVID 19 di Selangor selepas tiada lagi pertambahan kes aktif di kesan di sehingga jam 12 tengah hari semalam Daera...
Pkpb Boleh Rentas Daerah Dan Tiada Had Masa Pergerakan

Pkpb Boleh Rentas Daerah Dan Tiada Had Masa Pergerakan

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 661 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraMenteri Kanan Ismail Sabri Yaakob dalam sidang media harian memberitahu bahawa tiada lagi alrangan untuk sebarang perjalanan selepas pukul 10 malam dan juga pergerakan rentas daerah di bawah perintah kawal...
Kuala Langat Becomes Selangor S First Green Zone District

Kuala Langat Becomes Selangor S First Green Zone District

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 275 hits
PETALING JAYA Kuala Langat has become the first district in Selangor to be designated as a Covid 19 green zone with zero active cases A health ministry infographic showed a drop of four active cases in the area There are now 111 green zone ...
1 2 Juta Pengguna Di Selangor Kuala Lumpur Dijangka Alami Gangguan Bekalan Air

1 2 Juta Pengguna Di Selangor Kuala Lumpur Dijangka Alami Gangguan Bekalan Air

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 267 hits
Gambar hiasan KUALA LUMPUR Kira kira 1 2 juta pengguna di tujuh wilayah di Lembah Klang dan Selangor dijangka mengalami gangguan bekalan air tidak berjadual berikutan penurunan paras air di kolam kolam utama kawasan tersebut Penurunan paras...
Semua Daerah Di Selangor Diramal Hujan Ribut Petir Hingga Selasa

Semua Daerah Di Selangor Diramal Hujan Ribut Petir Hingga Selasa

papar berkaitan - pada 6/5/2020 - jumlah : 332 hits
SHAH ALAM 6 MEI Semua daerah di negeri ini diramal mengalami cuaca hujan dan ribut petir bermula hari ini hingga Selasa depan lapor Jabatan Meteorologi Malaysia Jangkaan dalam tempoh seminggu itu membabitkan Hulu Langat Kuala Langat Petalin...
Ketua Tim Gugus Tugas Covid 19 Psbb Di Beberapa Daerah Belum Maksimal

Ketua Tim Gugus Tugas Covid 19 Psbb Di Beberapa Daerah Belum Maksimal

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 175 hits
Sebagai kepala tim gugus tugas dia mengajak seluruh masyarakat baik di pusat maupun daerah agar perhatikan protokol kesehatan Jangan sampai kata dia mendekati titik kerumunan
Daerah Keluhkan Penyaluran Bansos Ini Penjelasan Kemensos

Daerah Keluhkan Penyaluran Bansos Ini Penjelasan Kemensos

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 175 hits
Kemensos jelas dia tidak memberikan syarat yang sulit dalam penyaluran bansos Hanya memang perlu dilakukan pengaturan terkait kriteria siapa saja yang berhak menerima bansos Dengan harapan penyaluran bansos memenuhi prinsip tepat sasaran da...
Covid 19 Situasi Di Setiap Daerah Di Pahang

Covid 19 Situasi Di Setiap Daerah Di Pahang

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 1421 hits
Terkini situasi COVID 19 bagi setiap daerah di Pahang Alhamdulillah menuju yang terbaik setiap hari
Tiba Di Indonesia Reagen Rt Pcr Covid 19 Dari Cina Mulai Disebar Ke Daerah

Tiba Di Indonesia Reagen Rt Pcr Covid 19 Dari Cina Mulai Disebar Ke Daerah

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 231 hits
Seperangkat peralatan yang digunakan untuk menguji sampel tersebut berupa kit Viral RNA Isolation kit Multiplex Real time PCR dan viral transport medium kata Kepala Pusat Data Informasi dan Komunikasi Bencana BNPB Agus Wibowo Sabtu
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat

Agc Rejects Sanusi Bid To Dismiss Sedition Charges