Jom Kita Jayakan Kempen Beli Produk Muslim


Ribuan jutawan muslim jika kempen BMF berjaya
Peniaga kena jaga kualiti, pengguna istiqamah beli produk muslim
JOHOR BAHRU – “Bukan hanya seorang jutawan, tetapi ribuan akan menjadi jutawan muslim jika Kempen Beli Produk Muslim berjaya dan menjadi amalan. Yang penting bukan sekadar hangat-hangat tahi ayam,” kata Pengerusi UMMAH Johor, Dr Mohd Mazri Yahya.

Untuk memastikan impian itu tercapai, beliau berkata, sokongan daripada seluruh masyarakat perlu diperkuat dan dilakukan secara istiqamah bagi menampakkan hasil.

“Konsep membeli barang muslim telah lama kita amalkan. Mungkin dari dulu kita dah buat sedikit tetapi secara peribadi. Tapi kini dengan adanya kempen, ia menjadi makin rancak dan terus tular.

“Sekiranya secara berterusan, insya-Allah kita sebenarnya membantu Bumiputera untuk lebih berjaya pada masa akan datang,” katanya pada Majlis Perasmian Kempen Beli Produk Muslim negeri Johor yang diadakan di Restoran Jaws Crown, Kempas, Johor Bahru, hari ini.

Pada masa sama, beliau berkata, kempen ini digerakkan kerana pelaksanaan Dasar Ekonomi Baharu (DEB) yang pada dasarnya bertujuan memperbetulkan kembali ketidakseimbangan sosioékonomi yang wujud antara kaum di negara ini, tidak begitu berhasil.

“DEB cuba bina ekonomi Bumiputera, tetapi malangnya DEB tidak sepenuhnya gagal dan tidak sepenuhnya berjaya. Usahawan yang terbentuk, berada di pertengahan tetapi tidak sampai ke bawah.

“Dengan adanya BMF, satu gerakan dari bawah ke atas, kita sendiri akan bina bentuk masyarakat usahawan Melayu Islam yang berjaya,” katanya.

Bagaimanapun, Dr Mazri berkata, bagi menjayakan kempen ini, terdapat beberapa syarat yang perlu dilaksanakan supaya program ini kekal di setiap sanubari masyarakat.

“Yang pertama, pengguna perlu istiqamah membeli produk muslim. Peniaga pula perlu menjaga kualiti produk, perlu sentiasa memperbaharui produk supaya setaraf dengan barang bukan Islam. Pada masa sama, kita perlu menolak amalan riba dalam perniagaan, sementara konsep sedekah, zakat perlu diperkasakan.

“Sekiranya ini dilakukan, pengguna tidak akan rasa kecil hati dan yang kaya akan menggunakan keuntungan dengan memberi sumbangan kepada golongan yang memerlukan.

“Jika kita dapat laksanakan perkara ini, insyaAllah ekonomi Islam akan berkembang di bumi kita sendiri,” katanya. - www.ismaweb.net

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tungkaranhati.blogspot.com/2019/09/jom-kita-jayakan-kempen-beli-produk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Beli Produk Muslim Kenapa Profesor Berbangsa Cina Sokong Kempen Ini

Beli Produk Muslim Kenapa Profesor Berbangsa Cina Sokong Kempen Ini

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 531 hits
Walaupun berlainan bangsa Prof Datuk Dr Teo Kok Seong Felo Penyelidik Utama Bersama Institut Alam dan Tamadun Melayu Universiti Kebangsaan Malaysia tetap menyokong Kempen Beli Produk Muslim yang dilancarkan bagi tujuan membangunkan ekonomi ...
33 Senarai Kategori Produk Muslim Bmf Kempen Sokong Beli Produk Muslim

33 Senarai Kategori Produk Muslim Bmf Kempen Sokong Beli Produk Muslim

papar berkaitan - pada 16/9/2019 - jumlah : 759 hits
33 Senarai Kategori Produk Muslim BMF Kempen Sokong Beli Produk Muslim Salam semua sekarang ni kan naik balik isu kempen sokong produk muslim Bukan isu baru sebenarnya isu dah lama tapi bila naik balik menjadi isu sekarang semua bercerita p...
Tidak Salah Kempen Beli Produk Muslim Melayu Ada Hak Memilih

Tidak Salah Kempen Beli Produk Muslim Melayu Ada Hak Memilih

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 546 hits
Orang Cina kalau tahu produk Melayu mereka tak beli BANGI Walaupun berlainan bangsa Prof Datuk Dr Teo Kok Seong tetap menyokong Kempen Beli Produk Muslim yang dilancarkan bagi tujuan membangunkan ekonomi orang Islam Felo Penyelidik Utama Be...
Mara Digital Mall Terus Sepi Walaupun Kempen Beli Produk Islam Kencang

Mara Digital Mall Terus Sepi Walaupun Kempen Beli Produk Islam Kencang

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 293 hits
Walaupun kempen Buy Muslim First semakin mendapat sambutan pusat teknologi maklumat dan komunikasi yang diusahakan Bumiputera di ibu kota masih kurang mendapat sambutan pengunjung Tinjauan FMT selama lebih sejam di Mara Digital Mall Jalan T...
Beli Barangan Buatan Malaysia Atau Utamakan Produk Muslim

Beli Barangan Buatan Malaysia Atau Utamakan Produk Muslim

papar berkaitan - pada 17/9/2019 - jumlah : 1549 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Dalam tempoh beberapa minggu ini di sosial media tengah hangat menceritakan isu beli barangan Muslim Ramai yang bagi pendapat sendiri tentang perka...
Cincau Ori Cincau Keluaran 100 Muslim Jom Beli Sekarang

Cincau Ori Cincau Keluaran 100 Muslim Jom Beli Sekarang

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 622 hits
Menjual Produk Cincau Ori Diperbuat daripada tumbuhan herba semulajadi tanpa barang pengawet Mengandungi banyak khasiat untuk kesihatan Dihasilkan oleh Bumiputera Muslim HARGA PRODUK RM2 50Untuk tempahan sila hubungi 0197917015 ATAU terus m...
Kempen Buy Muslim First Harga Menu Ramly Burger

Kempen Buy Muslim First Harga Menu Ramly Burger

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 1483 hits
Sejak beberapa bulan yang lepas ekoran dari beberapa isu nasional ramai rakyat Malaysia khususnya kaum Melayu dan beragama Islam mula mengorak langkah dalam mengutamakan produk Halal Muslim ketika berbelanja Untuk edisi ini saya nak sokong ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal