Jika Begini Skrip Dan Plotnya Anwar Akan Tetap Melangkah Sebagai Pm Ke 8




Jika benarlah kejadian itu berlaku, adalah menjadi persoalan asas ialah, mengapa tiada laporan polis dibuat dalam tempoh 24 jam? atau dalam masa 2-3 hari? Mengapa ia tidak berlaku?

Kalian ambil nafas panjang dan fikirlah baik-baik. Tarikh yang dikatakan kononnya berlaku 'pencabulan' seperti yang didakwa, adalah hari ke-4 pilihanraya kecil Port Dickson. 

Ketika itu keghairahan PRK sedang memuncak, jika ada berita DSAI buang sampah merata-rata pun media akan lapor dengan membesar-besarkan berita kecil, mensensasikan berita suam, kerana ketika itu DSAI adalah tumpuan utama, Calon PRK Parlimen Port Dickson, dan juga calon Perdana Menteri yang sedang mendapatkan kerusi kelayakan.

Sedangkan berita yang kecil jika dimainkan di pelbagai media pun akan mampu memberi impak terhadap undi DSAI, apatah lagi jika berita itu bertajuk LIWAT 3. Mengapa perkara ini langsung tidak dihebahkan kalau benar-benar berlaku? 

Waktu itu masih ada lebih kurang 10 hari sebelum hari mengundi, mengapa kisah dakwaan Yusoff ini tidak meletup? Kenapa tidak heboh langsung? 

Yakinlah bahawa, kisah Liwat 3 ini adalah kisah dongeng yang baru direkayasa selepas mendapati sokongan dan gerakan DSAI yang naratif dan zikirnya mengangkat rakyat semakin jauh di depan. Ini acap kali berlaku ketika Anwar Ibrahim hampir ke pangkuan kerusi Perdana Menteri.

Atau apakah ia mula disusun selepas kisah semburit di Sandakan meletup? 

Kalian fikir lah dengan tenang, secara logik dan rasional.. Waktu DSAI sedang sibuk mencari undi terbanyak, demi menitip kemenangan paling bergaya untuk masuk ke parlimen sebagai Ahli Parlimen dengan watak 'Prime Minister in Waiting', sudah tentunya setiap undi yang merekodkan jumlah majoriti itu amat penting bagi DSAI. 

Persoalannya, tergamak atau tidak, seorang Anwar Ibrahim, yang ketika itu calon pilihanraya, bakal Perdana Menteri, bertindak sedemikian rupa? 

Saya bertanya soalan di atas ini bukan dari sudut keperibadian DSAI yang saya kira seorang yang warak dan tinggi ilmu agamanya. Jika dari sudut keperibadian, soalan ini tidak wajar diajukan sama sekali. 

Pertanyaan saya adalah dari sudut survival politik dalam usaha memenangi sebuah pilihanraya kecil yang menjadi kunci utama seorang Perdana Menteri dalam penantian. 

Tidakkah kalian tahu, kisah-kisah penceritaan ini semuanya boleh direkayasa, disusun, difabrikasi? Masalahnya, kisah liwat 3 ini mempunyai bukan hanya plot cerita, latar masa dan pelakun yang paling lemah, malah ia adalah skrip ulangan yang begitu membosankan.

Semalam si Yusoff ini bertemu pihak polis untuk diambil keterangan. Datangnya dengan peguam, dengan paras rupa yang cukup berlainan berbanding rupa paras yang sebenar. Tiada lagi jambang, tiada lagi rambut mengerbang dan bulu muka yang bersepah.. 

Yusoff datang dengan ketrampilan serba jambu, sudah di'make-over' menjadi Yusof yang berbeza. Malah TV3 juga telah paparkan gambar terbaru ini seolah-olah ia sudah disusun. Tidakkah kalian faham permainan ini? tidakkah kalian mengerti??

Masih kita tidak lupa bagaimana ketika isu liwat siri kedua, Saiful Bukhari muncul dengan dahi yang kehitaman, yang kononnya dilihat warak dan alim dengan dahi hitam itu akibat sujud kepada tuhan. Hitam di dahi itu adalah 'make-over'nya Saiful Bukhari, sebagaimana Yusoff.. sama sahaja!

Sekarang ini jika kamu lihat gambar terbaru Saiful Bukhari, tiada lagi hitam di dahi.. Adakah kalian masih tidak memahami permainan ini? Kita tidak dungu untuk 'brain' semua ini.

Kita sebagai rakyat Malaysia yang sudah beberapa kali dihidangkan dengan episod fitnah yang hampir sama, sewajarnya jauh lebih celik dan matang. Kita harus lebih pandai menilai, dan menolak politik jahat yang sekali lagi disusun untuk menghalang seorang Anwar Ibrahim, mengambil tempatnya sebagai PM ke-8.

Lebih sukar cabarannya, maka akan lebih baik hasilnya nanti. InshaAllah, DSAI akan tetap akan menjadi Perdana Menteri terbaik sepanjang zaman, walau apapun halangannya jika diizin tuhan, akan jadi juga, kun fayakun. 

Edy Noor Reduan
Aktivis Blogger




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/12/jika-begini-skrip-dan-plotnya-anwar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lupakanlah Anwar Sebagai Pm8 Delete

Lupakanlah Anwar Sebagai Pm8 Delete

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 218 hits
Minta Anwar selesaikan sesucinya ISU dalaman PKR Dan segala rit SEMBURIT serangan sexual SD atau sebagainya Tak perlulah komen lagi atau berangan soal tarikh peralihan kuasa Jika wartawan Tanya cakap dengan mereka jangan jadi alat perkakas ...
Azmin Jumpa Anwar Janji Hadir Kongres

Azmin Jumpa Anwar Janji Hadir Kongres

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 285 hits
Diterbitkan Hari ini 6 47 petangBERITAKetika spekulasi berhubung pergeseran dalam PKR timbalan presidennya Mohamed Azmin Ali dan penyokongnya dari kalangan pimpinan pusat yang dipilih akan bermesyuarat dengan presiden mereka Anwar Ibrahim d...
Dari Anwar Ibrahim Fan Club Cubaan Malukan Anwar

Dari Anwar Ibrahim Fan Club Cubaan Malukan Anwar

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 729 hits
Dari Anwar Ibrahim fan Club Ini Yusof Rawter bekas penyelidik sukarela untuk Anwar Baru ni dia keluar statement yang Anwar ajak dia buat seks Taknak cakap banyak nilaikan sendiri September 2018 Masuk kerja di pejabat Anwar2 Oktober 2018 Per...
Azmin Saingi Anwar Pkr Terus Parah

Azmin Saingi Anwar Pkr Terus Parah

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 413 hits
PKR Makin Parah Azmin Menaja Kongres Menyaingi AnwarBerdasarkan poster yang tersebar luas melalui media sosial sejak senalam difahamkan kongres berasingan yang bertujuan menyaingi Kongres Keadilan Nasional di MITC Melaka itu bakal diadakan ...
Dede Sunandar Sakit Hati Gara Gara Pekerjaannya Diambil Anwar Nangis Dan Minta Maaf

Dede Sunandar Sakit Hati Gara Gara Pekerjaannya Diambil Anwar Nangis Dan Minta Maaf

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 235 hits
Dede membuat sebuah pengakuan mengejutkan Dede mengaku pernah sakit hati dengan Anwar lantaran pekerjaannya diambil oleh Anwar
Azmin And Anwar To Have Showdown Talks At Parliament

Azmin And Anwar To Have Showdown Talks At Parliament

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 276 hits
KUALA LUMPUR Following speculations of strained ties Datuk Seri Mohamed Azmin Ali has turned up to meet PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim to discuss several issues including his attendance in the party s upcoming national congress this...
Terbaru Anwar Dituduh Melakukan Salah Laku Seksual Lagi

Terbaru Anwar Dituduh Melakukan Salah Laku Seksual Lagi

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 516 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim dituduh melakukan salah laku seksual oleh bekas kakitangannya hanya enam bulan selepas parti itu digegarkan skandal video seks yang mengaitkan timbalannya Mohamed Azmin Ali Tuduhan terbaru ini dibuat oleh bekas pe...
Azmin To Meet Anwar Says Will Attend Congress

Azmin To Meet Anwar Says Will Attend Congress

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 363 hits
Amid mounting speculation of a rift within the party PKR deputy president Mohamed Azmin Ali and his group of elected central committee leaders will be meeting with party president Anwar Ibrahim in parliament this evening Anwar earlier chair...
Jadual Gerak Kerja Anwar 2 Oktober Didedahkan

Jadual Gerak Kerja Anwar 2 Oktober Didedahkan

papar berkaitan - pada 5/12/2019 - jumlah : 306 hits
Dakwaan kononnya ahli politik kanan mencabul cucu SM Mohamed Idris tergugat Para penyokong Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikaitkan dalam fitnah berkenaa Jadual gerak kerja Anwar di Port Dickson n mula bertindak balas dengan men...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand