Jenis Jenis Plastik Jom Kenal Jenis Plastik


Di pasaran Malaysia, terdapat beberapa jenis plastik yang biasa digunakan. Berikut adalah beberapa jenis plastik yang sering dijumpai:
Polietilena Tereftalat (PET): Jenis plastik PET biasanya digunakan untuk botol minuman, bekas makanan, dan pembungkus makanan. Ia adalah plastik yang tahan lasak, ringan, dan boleh dikitar semula.
Polietilena Tinggi Ketumpatan (HDPE): HDPE adalah jenis plastik yang tahan terhadap bahan kimia dan digunakan untuk bekas penyimpanan bahan kimia, botol susu, dan pembungkus produk kebersihan. Plastik HDPE juga boleh dikitar semula.

Polietilena Rendah Ketumpatan (LDPE): Plastik LDPE adalah plastik yang fleksibel dan digunakan untuk pembungkus makanan, beg plastik, dan pembungkus produk kosmetik. LDPE juga boleh dikitar semula.
Polipropilena (PP): PP adalah jenis plastik yang tahan panas dan digunakan untuk bekas makanan, pembungkus makanan, botol sirup, dan barang plastik tahan lasak. Ia juga boleh dikitar semula.
Polivinil Klorida (PVC): PVC adalah jenis plastik yang sering digunakan untuk paip, helaian plastik, dan pembungkus makanan. Walau bagaimanapun, penggunaan PVC dalam pembungkusan makanan semakin dikurangkan kerana kebimbangan mengenai kesan negatifnya terhadap kesihatan.
Polistirena (PS): Plastik polistirena digunakan untuk pembungkus makanan sekali pakai, bekas minuman, dan pembungkus produk elektronik. Walaupun polistirena boleh dikitar semula, ia sering dikritik kerana kesannya terhadap alam sekitar.
Polietilena Chlorin (PVC) Alkohol (EVOH): EVOH adalah jenis plastik yang digunakan dalam pembungkus makanan yang memerlukan penghalang oksigen. Ia membantu memanjangkan jangka hayat makanan dengan mengurangkan pengoksidaan. Sekiranya anda mencari plastik yang mesra alam, anda boleh mencari produk yang diberi label “mesra alam” atau “boleh dikitar semula”. Selain itu, semakin banyak perusahaan juga sedang mencari alternatif plastik yang lebih ramah alam seperti PLA (asid polilaktik) yang diperbuat daripada bahan semulajadi seperti jagung atau ubi kayu.

Mencari tempat cetak plastik yang menerima minimum order?


WHATSAPP The post JENIS-JENIS PLASTIK | JOM KENAL JENIS PLASTIK appeared first on Mosumart Design.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mosumartdesign.com/jenis-jenis-plastik-jom-kenal-jenis-plastik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jom Cuba Resepi Udang Masak Bali Yang Sedap

Jom Cuba Resepi Udang Masak Bali Yang Sedap

papar berkaitan - pada 10/6/2023 - jumlah : 245 hits
Seperti kerang udang jugak adalah salah satu dari spesis hidupan laut yang boleh dimakan dan mempunyai khasiat yang tersendiri Ia mengandungi vitamin mineral protein yang bagus untuk kesihatan termasuk sifatnya yang rendah kalori dan tiada ...
Untuk Renungan Walaun Jika Penang Masuk Kedah Idea Sanusi Boleh Jatuhkan Mb Melayu Di Kedah Jom Kaji

Untuk Renungan Walaun Jika Penang Masuk Kedah Idea Sanusi Boleh Jatuhkan Mb Melayu Di Kedah Jom Kaji

papar berkaitan - pada 9/6/2023 - jumlah : 188 hits
ADRIAN LIM CHEE ANN Sekiranya Penang di dalam Kedah DAP akan jadi Kerajaan Negeri DAP akan jadi MB Kedah PN akan jadi pembangkang Sanusi akan jadi Ketua Pembangkang Tak percaya Tengok ni Jumlah kerusi DUN Penang 40 kerusi Jumlah kerusi DUN ...
Jom Beli Sampin Baharu

Jom Beli Sampin Baharu

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 80 hits
Setiausaha Agung Umno Asyraf Wajidi mengajak mereka yang merindui parti sama sama datang ke perhimpunan agung Umno untuk membeli sampin baharu Ternyata kenyataannya ada nada mengusik atau memerli pemimpin yang dipecat dan digantung keahlian...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Resepi Udang Berempah Kurma

The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses