Jenazah Wanita Ini Berbau Dihurung Serangga Walaupun Seorang Hafizah


Jenazah Wanita Ini Berbau & Dihurung Serangga Walaupun Hayatnya Seorang Hafizah. Ibu adalah insan mulia yang perlu kita hormat, sanjung dan sayanginya hingga ke akhir hayat. Janganlah sesekali melukai hatinya, kerana jika berniat melakukannya balasan ‘cash’ diberikan oleh Allah tidak terjangkau fikiran kerana jika memang Dia berkehendaki begitu.
BACA: “Alhamdulillah! Maruah Diri Saya Akhirnya Terbela..” – Bekas Penasihat Dr Rozmey dipenjara 15 tahun, denda RM90,000
Jenazah Wanita Ini Berbau & Dihurung Serangga Walaupun Hayatnya Seorang Hafizah
 
Perkongsian daripada kisah seorang anak yang melukakan hati ibunya, insan yang sepatutnya dimuliakan. Semoga menjadi pengajaran kepada kita untuk menghormati insan ini yang selama 9 bulan mengandungkan kita dalam rahim sucinya.
Kematian tak mengenal usia
Melihat kepada kematian yang tidak mengenal usia, bagaikan terpanggil untuk Latifah (bukan nama sebenar) berkongsi sebuah cerita yang boleh dijadikan teladan buat kita semua.
Latifah merupakan seorang guru di Selatan Tanah Air, dia mempunyai seorang kawan yang juga merupakan seorang warga pendidik sepertinya juga.
Kawan yang dipanggil Alisya (bukan nama sebenar) itu sangat alim dan taat kepada suami. Lebih hebat lagi dia juga seorang hafizah.
Hebat orangnya kerana hafaz Al-Quran
Hebat orangnya sehinggakan boleh membetulkan bacaan Al-Quran orang lain tanpa melihatnya. Hanya dengan mendengar sahaja, Alisya boleh mengesan kesalahan bacaan Al-Quran orang lain.
Kita semua pasti sedia maklum orang yang hafaz Al-Quran tinggi kedudukannya dan dijanjikan ganjaran yang hebat oleh Allah. Namun itu tidak berlaku kepadanya dek kerana salah faham antara suami dan ibu Alisya.
Dia dalam dilema, berada di tengah-tengah antara suami dan juga ibunya. Ditelan mati emak, diluah mati anak.
Tanpa sedar telah melukakan hati ibunya  
Bagi seorang isteri, syurga di bawah tapak kaki suami dan kerana itu Alisya banyak memihak kepada suaminya tanpa sedar bahawa dirinya telah melukakan hati ibu tersayang.
Ajal maut itu semua urusan Allah, umur Alisya tidak panjang. Apa yang menyedihkan urusan pengebumian Alisya tidak berjalan dengan lancar.
Sebagai seorang Muslim, diharuskan kita untuk menyegerakan urusan pengebumian jenazah, tapi itu tidak berlaku kepada arwah Alisya.
Bermula di hospital, jenazahnya dibiarkan lama hanya semata-mata untuk mendapat pengesahan kematian daripada doktor.
Mayat mengeluarkan bau busuk Lebih menakutkan lagi, apabila di bawa pulang ke rumah, mayat arwah tidak semena-mena mengeluarkan bau yang busuk.
Menurut Latifah bau tersebut melekat di pakaian tetamu yang datang menziarah, malah ia masih lagi kekal pada bajunya walaupun sudah dibasuh berkali-kali.
Jenazah arwah juga dihurung serangga berterbangan yang sering hinggap pada makanan yang hampir busuk. Lebih menyedihkan lagi ketika di rumah terjadinya pergaduhan antara suami dan adik arwah Alisya.
Pengakhiran sangat menyedihkan Keadaan itu melambatkan lagi pengurusan jenazah si mati. Memang ralat melihat apa yang berlaku kepada jenazah orang yang hebat seperti arwah Alisya.
Seorang yang alim dan hafizah pun diberikan hukuman sedemikian lupa apatah lagi kita manusia biasa yang sentiasa khilaf.
Akhirnya urusan pengebumian Alisya selesai, tapi pengakhirannya itu sangat menyedihkan dan dapat memberikan pengajaran kepada kita semua. Setelah diselidiki, rupa-rupanya ibu arwah berkecil hati dengan sikapnya yang sering memihak kepada sang suami.
Betapa hebat kuasa seorang ibu, jangan sesekali menderhaka atau menyakiti hatinya
Betapa hebat kuasa seorang ibu, kecil hatinya sahaja memberikan azab yang dahsyat untuk kita semua. Oleh itu, jangan sesekali menderhaka atau melakukan sesuatu yang boleh melukakan hati ibu bapa kita.
Walaupun syurga itu di bawah kaki suami, tapi itu tidak bermakna kita boleh melukakan hati mereka. Jagalah hati mereka kerana sesungguhnya semakin berusia seorang manusia, semakin rapuh hati mereka.
Sumber: Mingguan Wanita
The post Jenazah Wanita Ini Berbau & Dihurung Serangga Walaupun Seorang Hafizah appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/akibat-lukakan-hati-ibu-jenazah-wanita-ini-berbau-dihurung-serangga-walaupun-hayatnya-seorang-hafizah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelaku Buang Bayi Di Tempat Sampah Ternyata Seorang Wanita Muda

Pelaku Buang Bayi Di Tempat Sampah Ternyata Seorang Wanita Muda

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 241 hits
YVSM seorang wanita muda asal Flores Timur harus berurusan dengan polisi Dia diketahui membuang bayi di tempat sampah dekat indekosnya Kelurahan Fatululi Kota Kupang Nusa Tenggara Timur
Kuatnya Naluri Seorang Wanita Pembantu Rumah Sempat Selamatkan Bayi Sebelum Siling Rumah Roboh

Kuatnya Naluri Seorang Wanita Pembantu Rumah Sempat Selamatkan Bayi Sebelum Siling Rumah Roboh

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 466 hits
Dua hari ini tular di media sosial mengenai satu rakaman CCTV yang memaparkan kejadian ajaib di mana seoarang wanita dipercayai pembantu rumah telah berjaya menyelamatkan anak majikannya dari ditimpa runtuhan siling rumah Gambar The Sun co ...
Waspada Dan Jaga Tingkahlaku Seorang Wanita Terpaksa Bayar Ganti Rugi Panggil Anak Jasmin Hamid Bapuk

Waspada Dan Jaga Tingkahlaku Seorang Wanita Terpaksa Bayar Ganti Rugi Panggil Anak Jasmin Hamid Bapuk

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 961 hits
Seorang wanita terpaksa bayar ganti rugi panggil anak Jasmin Hamid bapuk Individu yang menghina anak angkat Jasmin tampil membuat permohonan maaf secara terbuka pada sidang media yang diadakan pada Khamis GARA GARA menulis hantaran dengan m...
Kerana Ketawa Tak Ingat Dunia Seorang Wanita Terpaksa Menanggung Sakit

Kerana Ketawa Tak Ingat Dunia Seorang Wanita Terpaksa Menanggung Sakit

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 245 hits
Gambar sumber dari AgensiOhmedia tak tahu nak rekasi macam mana bila dapat tahu tentang cerita ni takut Ohmedia pun sakit juga macam dia nanti sebabketawa tak ingat dunia Dilaporkan seorang wanita di China mengalami kesakitan pada bahagian ...
Saya Bukan Suka Suka Bersolek Jadi Wanita Tapi

Saya Bukan Suka Suka Bersolek Jadi Wanita Tapi

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 328 hits
Kecoh semalam apabila Nazim Othman memuat naik gambarnya bersolek cantik Mulalah netizen tampil membuat spekulasi Nazim sudah bertukar menjadi mak nyah dan The post appeared first on
Kasus Vina Garut Ini Penampilan Terbaru Pemeran Wanita Pengakuan Rayya Sebelum Meninggal

Kasus Vina Garut Ini Penampilan Terbaru Pemeran Wanita Pengakuan Rayya Sebelum Meninggal

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 536 hits
Satu di antara pemeran pria video Vina Garut Rayyam meninggal dunia Sabtu dini hari Rayya meninggal dunia pukul 03 00 WIB Hal tersebut dikonfirmasi oleh pengacara Rayya Soni Sanjaya Iya betul meninggal dunia Jam 03 00 dikabarkan meninggal u...
Wanita Ini Beli Tanah Dan Rumah Mewah Di Jambi Hasil Korupsi Dana Bpjs 7 Miliar

Wanita Ini Beli Tanah Dan Rumah Mewah Di Jambi Hasil Korupsi Dana Bpjs 7 Miliar

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 190 hits
Direktorat Reserse Kriminal Khusus Polda Jawa Barat mengungkap kasus korupsi dana klaim Badan Penyelenggara Jaminan Sosial Kesehatan sebesar Rp7 7 miliar yang dilakukan oleh mantan Kepala RSUD Lembang dr Onnie Habie dan Bendaharanya yakni M...
Sahihkah Hadith Wanita Penghuni Neraka

Sahihkah Hadith Wanita Penghuni Neraka

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 596 hits
SOALAN Adakah sahih hadith hadith yamg menyebut bahawa ramai penghuni neraka di akhirat nanti ialah kaum wanita JAWAPAN Hadith hadith yang menyebut bahawa kebanyakkan ahli neraka di akhirat nanti ialah kaum wanita adalah hadith yang sahih U...
Ulang Tahun Ke 70 Sby Rayakan Pertama Kali Tanpa Kehadiran Dua Wanita Tercintanya Sedih

Ulang Tahun Ke 70 Sby Rayakan Pertama Kali Tanpa Kehadiran Dua Wanita Tercintanya Sedih

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 219 hits
Perayaan ulang tahun kali ini memang nggak mudah bagi SBY tapi seenggaknya ia masih dikelilingi banyak orang yang mencintainya
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

Autism Walkathon Melaka 2024


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941