Janji Reformasi Terlaksana Realisasikan Malaysia Madani




Kritikan yang dilemparkan Presiden Muda, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkenaan janji reformasi kepada Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) amat tidak relevan sekiranya Ahli Parlimen Muar itu menilai apa yang telah dilakukan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sepanjang 7 bulan pentadbirannya.
Menurut Pengarah Komunikasi KEADILAN Cabang Ampang, Syafiq Zulkifli, Presiden Muda tersebut tidak perlu menyindir mengenai janji reformasi kerana semangat reformasi tetap tertanam dalam jiwa setiap anggota KEADILAN.
“Berikutan laporan Free Malaysia Today apabila Syed Saddiq membuat kenyataan apakah pendirian Ketua AMK Malaysia berkenaan janji Reformasi. Saya ingin menegaskan kepada Syed Saddiq semangat reformasi adalah teras perjuangan yang akan tetap dipegang teguh walaupun kerajaan bertukar Perdana Menteri, presiden mahupun pimpinan parti.
“Dalam konteks Kerajaan, adakah Syed Saddiq lupa apa yang telah dibuat PMX ketika mengarahkan sebanyak RM60 juta diberikan kepada pesawah dan petani terutamanya mereka yang susah majoritinya orang Melayu? RM10 juta bagi pada 2022 dan RM50 juta pada 2023.
“PMX juga telah memberi jaminan bahawa kenaikan harga elektrik tidak dilibatkan mereka berstatus B40. Agenda reform ini telah diterjemahkan bagi memastikan jurang miskin dan kaya itu tidak lagi melebar atau serius,” katanya dalam satu kenyataan.
Malah kata beliau, janji reformasi telah dilaksanakan dalam kerangka yang lebih besar iaitu Malaysia Madani yang bertekad menghapuskan kemiskinan tegar dan mewujudkan bangsa bertamadun dengan mengutamakan nilai kemanusiaan.
Manakala dakwaan Syed Saddiq bahawa skandal yang berlaku dalam Kerajaan sebelum ini telah disenyapkan merupakan tuduhan tidak berasas kerana, kata Syafiq, PMX sentiasa memantau isu semasa di bawah pentadbirannya.
“Isu skandal projek kapal tempur persisir (LCS) kerajaan mengarahkan pihak Kementerian Pertahanan membentangkan laporan kemajuan projek pembinaan kapal itu setiap 3 bulan kepada Jawatankuasa Kira kira Wang Negara (PAC) hingga projek disiapkan.
“Parlimen sedang menunggu laporan penuh PAC dan akan dibawa untuk dibincangkan. Namun kerajaan bukan hanya sekadar membincangkan isu skandal. 7 bulan PMX memikul tanggungjawab sebagai peneraju adalah tempoh masa yang singkat untuk diselesaikan semua perkara.
“Namun kita optimis cepat atau lambat isu LCS akan dinyatakan kebenaran. Cuma sebagai rakan komponen Kerajaan Perpaduan, Muda seharusnya sedar mereka perlu memberi kerjasama yang konkrit kepada PMX dalam menjalankan fungsi sebagai kerajaan semasa,” katanya.
Oleh itu, sinis Syafiq, keputusan Muda untuk bertanding secara solo dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) akan datang adalah amat tepat kerana tidak lagi perlu menyusahkan Pakatan Harapan atau Kerajaan Perpaduan memujuk penyokong untuk mengundi calon Muda.
“Membuat keputusan bertanding secara solo hanya memberi gambaran negatif Muda sedang cuba melemahkan PMX serta sudah pasti kempen PRN Muda akan memberi gambaran negatif kepada Kerajaan Perpaduan.
“Jadi keputusan Muda untuk bertanding di dalam PRN secara solo disambut baik ibarat mengeluarkan duri dalam daging sebelum memudaratkan diri,” katanya lagi.
The post Janji reformasi terlaksana, realisasikan Malaysia Madani first appeared on Suara Pakatan Daily.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/36515?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=janji-reformasi-terlaksana-realisasikan-malaysia-madani

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Islam And The Implementation Of Malaysia Madani

Islam And The Implementation Of Malaysia Madani

papar berkaitan - pada 29/6/2023 - jumlah : 212 hits
Looking at the theological basis of Madani economics Murray Hunter It was very surprising when prime minister Anwar Ibrahim launched Malaysia Madani earlier this year a comprehensive theology philosophy had not been developed Consultants an...
Pm Anwar To Study Call By G70 On Malaysia Madani

Pm Anwar To Study Call By G70 On Malaysia Madani

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 226 hits
Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim today received a courtesy call from the Group of 70 Malay professors led by its adviser Prof Emeritus Datuk Dr Osman Bakar at his office in Putrajaya Pic courtesy from Datuk Seri Anwar Ibrahim Faceboo...
Bursa Malaysia Supports Mcmc S Action Against Meta

Bursa Malaysia Supports Mcmc S Action Against Meta

papar berkaitan - pada 24/6/2023 - jumlah : 154 hits
Bursa Malaysia Bhd expressed its support to the Malaysian Communications and Multimedia Commission to take action against Meta for failing to remove undesirable content relating to amongst others scam advertisements on its platform In a sta...
Azalina Malaysia Confident Of Victory In Rm69 Billion Legal Case

Azalina Malaysia Confident Of Victory In Rm69 Billion Legal Case

papar berkaitan - pada 24/6/2023 - jumlah : 226 hits
Lawyers for the Malaysian government are confident of winning a Dutch court case over a US 14 9 billion award against the Southeast Asian nation that stems from a 19th Century deal with a Philippine sultan said Minister in the Prime Ministe...
Unlock Business Efficiency With Sap Consultants In Malaysia

Unlock Business Efficiency With Sap Consultants In Malaysia

papar berkaitan - pada 24/6/2023 - jumlah : 227 hits
ABeam Consulting Firm In the fast paced world of business companies strive to maximize efficiency streamline operations and stay ahead of the competition To achieve these goals many Malaysian businesses turn to for their expertise in optimi...
5 Wakil Malaysia Di Pentas Dangdut Academy Asia 6

5 Wakil Malaysia Di Pentas Dangdut Academy Asia 6

papar berkaitan - pada 24/6/2023 - jumlah : 146 hits
D Academy Asia 6 dengan slogan The Real Voice of Asia kembali di musim keenam di tahun 2023 merupakan sebuah pertandingan nyanyian dangdut peringkat Asia yang ditayangkan di Indosiar dan live streaming di Vidio com Turkiye membuat debut di ...
Pemimpin Pn Pas Fikiran Sempit Sukar Perintah Malaysia

Pemimpin Pn Pas Fikiran Sempit Sukar Perintah Malaysia

papar berkaitan - pada 24/6/2023 - jumlah : 164 hits
Pemikiran pemimpin Perikatan Nasional khususnya Pas begitu ekstrem dalam menyisihkan umat Islam yang tidak sepuak dengan mereka sehingga mewujudkan dua paksi masyarakat yang berbeza di Malaysia Menurut Naib Presiden Amanah Datuk Seri Dr Muj...
Portal Mahsaintake Com Dan Mamaviral Com Pendaftaran Pelajar Baru Untuk Program Diploma Dan Ijazah Di Malaysia

Portal Mahsaintake Com Dan Mamaviral Com Pendaftaran Pelajar Baru Untuk Program Diploma Dan Ijazah Di Malaysia

papar berkaitan - pada 25/6/2023 - jumlah : 248 hits
Portal dan serta adalah Portal untuk Penasihat Pendidikan salah satu yang utama di Malaysia yang membantu pelajar dalam memilih kursus dan universiti yang sesuai Jika anda mencari maklumat lanjut hubungi kami di 0146214388 atau sila daftar ...
Port Baru Skyline Luge Gamuda Gardens Yang Pertama Di Malaysia

Port Baru Skyline Luge Gamuda Gardens Yang Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 25/6/2023 - jumlah : 194 hits
Anda mencari pengalaman yang menarik dan mengasyikkan di Malaysia Jangan lepaskan peluang untuk mencuba Skyline Luge Gamuda Gardens Rawang Selangor atraksi luge pertama di Malaysia yang akan dibuka pada tahun 2023 Skyline Luge adalah aktivi...
53 Tempat Makan Menarik Di Melaka Restoran Sedap Best

36 Tempat Makan Menarik Di Kajang Syurga Makanan Best Untuk Foodie

30 Tempat Makan Menarik Di Langkawi Restoran Paling Best

5 Sensational Cycles From Bonhams Summer Sale

Pengaruh Skrin Kepada Remaja

Prapesan Bespoke Jet Bot Combo Steam Today Pembersih Udara Pintar Samsung Percuma

Dalam Jkom Ada Penentang Kerajaan

Seterika Philips Rosak



10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3

Pakej Halal Murah Acheh Pulau Sabang Indonesia 4H 3M Tahun 2024

10 Filem Korea Terbaru Best 2023 2024 Boleh Tonton Secara Online


Tc House By Arqcor Proyectos Arquitectura In Cuenca Ecuador

Penyebaran Fakta Siasatan Keluarga Zayn Rayyan Akan Buat Laporan Polis Peguam

Could Proliferation Of Race Politics Be The Reason Why Malaysia Has To Scout For Singaporean English Teachers

Health Benefits Of Star Fruit

Register Gx Bank Cara Mudah Dapat Duit

Dapatkan Pakej Umrah Dengan Rumah Izara Ii Dan Elonia Iii Di Bayu Sutera