Jangan Pernah Berhenti Mencuba Dan Berusaha Mana Tahu Dia Jodoh Kita


Jangan Pernah Berhenti Mencuba Dan Berusaha! Mana Tahu Dia Jodoh Kita.. Menyusuri rentetan jodoh sesat jelas membuktikan kalau sudah jodoh tak ke mana kerana Allah SWT adalah sebaik-baik perancang. Segalanya tidak mustahil jika hubungan berpegang teguh kepada ketentuan Allah SWT dan pastinya ia berakhir dengan sebuah kemanisan.
JODOH INI TIDAK DIDUGA
Jodoh itu tidak diduga. Nak dijadikan cerita, dia merupakan rakan sekelas aku ketika zaman sekolah. Khairul merupakan seorang pengawas sekolah manakala aku hanyalah seorang pelajar biasa. Sifatnya yang suka menyakat rakan-rakan terutamanya perempuan di dalam kelas membuatkan aku kurang selesa dengannya. Tambahan pula aku seorang yang agak susah bergaul dengan rakan lelaki.
Bermula detik dia mengoyakkan kertas lukisan aku, tanpa disedari itulah detik pertama perbualan aku dengan Khairul. Walaupun bermula dengan perbualan yang agak kasar namun dia tahu itu saja cara aku akan mula bercakap dengannya. Dari situ kami mula berinteraksi. Khairul cuba mendapatkan nombor telefon aku daripada rakan lain dan kami mula berhubung.
Khairul cuba memujuk aku di atas insiden sebelum ini. Melihatkan kesungguhannya, di situlah aku mula lembut hati dengannya. Ya! Memang orang kata cinta zaman sekolah itu cinta monyet tapi aku berjaya membuktikan dengan 10 tahun perkenalan, kami akhirnya berjaya ke mahligai cinta.
Siapa sangka jodoh sesat aku merupakan orang yang dikenali sejak zaman sekolah. Alhamdulillah kami tidak ragu-ragu atas hubungan yang dibina. Oleh itu kami mula serius dan mengambil keputusan untuk berkahwin selepas sama-sama yakin yang kami sudah bersedia dari semua aspek. Selain itu, aku percaya Allah sudah menetapkan jodoh kami untuk bersama.
HANYA WHATSAPP PENGHUBUNG
Kami tidak berjumpa kerana masing-masing menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi, seterusnya bekerja di tempat yang berbeza dan agak jauh. Namun hanya WhatsApp yang menghubungkan kami berdua. Bulan berganti bulan dan tahun berganti tahun, tanggal 19 September 2016 dia terus menghantar rombongan merisik ke rumah aku dan kami bertunang pada tarikh tersebut. Itulah merupakan detik perjumpaan kami semula.
Pada hari merisik dan pertunangan tersebut, sememangnya Khairul dan famili datang dengan hajat melamar selain ingin menetapkan tarikh ikatan perkahwinan yang dijangka satu tahun dua bulan dari hari tersebut. Alhamdulillah jodoh kami kuat. Siapa sangka kawan kelas yang pernah aku benci dan gaduh dahulu itulah yang bakal menjadi jodoh serta imam buat aku.
TIDAK SEMANIS SEPERTI PASANGAN LAIN
Bagi yang bernasib baik, barangkali mudah untuk ketemu jodoh manakala yang kurang bertuah, ada-ada sahaja halangan yang mendatang sehinggakan semangat untuk mencari jodoh yang didambakan seakan-akan terpadam. Bertuahnya mereka yang bertemu jodoh tanpa perlu bersusah-payah. Mungkin mereka inilah insan yang ‘terpilih’ kerana begitu mudah jodoh datang mendekat.
Aku yakin dengan jodoh kami. Walaupun detik pertemuan kami dahulu bermula dengan pergaduhan dan tidaklah semanis seperti pasangan lain namun kami yakin untuk terus mengenali dengan lebih rapat. Aku percaya dia jodoh yang dikirimkan Tuhan untukku.
Apa yang membuatkan aku tertarik dengan dirinya ialah sifat Khairul yang penyabar, setia dan ada wawasan dalam hidup membuatkan aku tekad menerimanya dan bersedia untuk susah senang bersamanya.
Jodoh dah ditetapkan Alllah
Pada aku, jodoh ini telah ditetapkan dan dirancang oleh Allah SWT kerana ia merupakan pertemuan yang tidak disangka-sangka namun ia merupakan saat manis dan indah jika dirasai. Kesungguhan haruslah datang daripada kedua-dua belah pihak. Jika keduanya ada niat yang sama, maka tidak mustahil ikatan yang halal akan terbina.
Nasihat aku kepada mereka yang bertemu jodoh sesat, cuba untuk terima dan beri peluang kepada pasangan anda untuk membuktikan cintanya. Siapa sangka mungkin dia merupakan jodoh yang terbaik untuk anda. Jangan pernah berhenti untuk mencuba dan memberi peluang. Itu merupakan senjata segala-galanya.
Sumber: Pesona Pengantin
The post Jangan Pernah Berhenti Mencuba Dan Berusaha! Mana Tahu Dia Jodoh Kita.. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/jangan-pernah-berhenti-mencuba-dan-berusaha-mana-tahu-dia-jodoh-kita/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wahai Orangtua Jangan Pernah Paksakan Anak Masuk Sd Jika Umurnya Masih Segini

Wahai Orangtua Jangan Pernah Paksakan Anak Masuk Sd Jika Umurnya Masih Segini

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 253 hits
Sudah menjadi hal umum jika orangtua seolah berlomba lomba memaksakan anak masuk ke jenjang sekolah dasar meski tak jarang anak belum cukup usia Usia yang dianjurkan pemerintah untuk memulai jenjang pendidikan dasar adalah tujuh tahun Bukan...
Ibu Bapa Tak Pernah Ambil Vaksin Untuk Anak Jangan Panik Masih Berpeluang Buat Suntikan

Ibu Bapa Tak Pernah Ambil Vaksin Untuk Anak Jangan Panik Masih Berpeluang Buat Suntikan

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 597 hits
Selepas mengetahui kepentingan vaksin mama papa yang mungkin selama ini mempunyai pendirian tidak mahu mengambil vaksin atau benar benar terlepas jadual imunisasi anak boleh mendapatkan vaksin di klinik Menurut menerusi perkongsiannya ibu b...
Macam Mana Nak Tahu Dia Jodoh Kita Eh Kalau Tak Usaha Nanti Takut Melepas Jodoh Itu Rahsia Ilahi

Macam Mana Nak Tahu Dia Jodoh Kita Eh Kalau Tak Usaha Nanti Takut Melepas Jodoh Itu Rahsia Ilahi

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 664 hits
Macam Mana Nak Tahu Dia Jodoh Kita Eh Kalau Tak Usaha Nanti Takut Melepas Jodoh Itu Rahsia Ilahi Ada orang P M aku Macam mana nak tahu dia jodoh kita eh Kalau tak usaha karang risau melepas Kalau usaha karang bukan jodoh pulak Buat rugi mas...
Prabowo Temui Kades Sempat Dipenjara Karena Mendukungnya Jangan Pernah Takut

Prabowo Temui Kades Sempat Dipenjara Karena Mendukungnya Jangan Pernah Takut

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 214 hits
Kepala Desa Sampangagung Kecamatan Kutorejo Mojokerto Suhartono divonis 2 bulan penjara oleh hakim Pengadilan Negeri Mojokerto Suhartono dinilai hakim terbukti terlibat dalam kampanye calon wakil presiden Sandiaga Solahudin Uno
Makhluk Yang Tak Pernah Berasa Bersalah

Makhluk Yang Tak Pernah Berasa Bersalah

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 219 hits
Diulit mimpi dengan hamparan yang gebu Dekatkan sikit Dekatkan lagi Baru bangun apabila dikacau Sempat lagi mengeliat Alangkah indahnya mimpi itu Kalau anda marah ke tak marah
Anak Tak Pernah Salah Kalau Anak Cakap Kasar Mesti Ada Yang Tak Kena

Anak Tak Pernah Salah Kalau Anak Cakap Kasar Mesti Ada Yang Tak Kena

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 338 hits
Perasan tak anak anak bila besar cakapnya mengalahkan kita Kadang tu ibu ayah sendiri terkejut macam mana anak boleh cakap macam tu Ingat anak adalah peniru nombor satu Dari mana anak pandai cakap melalui apa yang dia dengar di sekelilingny...
9 Mutasi Gen Teraneh Yang Pernah Dialami Manusia Sebenarnya Bisa Terjadi Pada Siapa Saja Lo

9 Mutasi Gen Teraneh Yang Pernah Dialami Manusia Sebenarnya Bisa Terjadi Pada Siapa Saja Lo

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 304 hits
Bukan cerita fiksi belaka ada kelainan gen nyata yang menyebabkan orang bisa jadi pelari super lo
Prk Semenyih Pas Parti Yg Tak Pernah Gentar

Prk Semenyih Pas Parti Yg Tak Pernah Gentar

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 325 hits
Mula mula membaca berita kononnya PAS tidak akan menyokong calon UMNO dalam PRK DUN Semenyih hati saya berteka teki sama ada perkara ini benar atau sengaja diadakan Di media sosial ramai kata perkara ini mungkin benar berikutan satu pertemu...
Ketum Pbnu Ungkit Pernah Bela Ahmad Dhani Saat Ribut Dengan Fpi

Ketum Pbnu Ungkit Pernah Bela Ahmad Dhani Saat Ribut Dengan Fpi

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 219 hits
Ketum PBNU Ungkit Pernah Bela Ahmad Dhani Saat Ribut dengan FPI Pentolan Dewa 19 itu disebut Said Aqil menjadi anggota NU sesaat usai Ahmad Dhani berurusan dengan FPI di tahun 2005 silam
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Habislah Rancak Menarik Bersama Video Hyoyeon Snsd Bersama Bomi Apink Dikritik Ramai

Dua Prajurit Tersambar Petir Di Mabes Tni Begini Kondisinya

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Wish List April 2024

Sentiasalah Mengharapkan Rahmat Redha Allah

Puding Kastad Mangga