Jangan Pandai Berkokok Tapi Ekor Penuh Najis Idris Beritahu Guan Eng


freemalaysiatoday.com
FMT Reporters
-September 14, 2022 10:14 AM
Idris Ahmad menyifatkan dakwaan Lim Guan Eng bahawa beliau memalukan mangsa serangan seksual beragama Islam yang mendedahkan kisah mereka kepada umum sebagai fitnah berat.
PETALING JAYA: Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Idris Ahmad menyangkal dakwaan Pengerusi DAP, Lim Guan Eng bahawa beliau antara tiga menteri PAS tidak cekap dalam menjalankan tugas dan perlu meletak jawatan.

Katanya, dakwaan Lim bahawa beliau memalukan mangsa serangan seksual beragama Islam yang mendedahkan kisah mereka kepada umum juga tidak benar.

“Saya kira, posting Lim jauh tersasar dengan segala tuduhan yang dibuat.

“Namun, saya kira ianya fitnah yang berat mengatakan saya memalukan individu yang dimaksudkan ketika saya mengambil pertimbangan dan neraca agama dalam menilai isu yang berlaku, yang secara terperinci saya nyatakan dalam posting saya sebelum ini.

“Adakah salah jika saya menggunakan ilmu dan hujah agama untuk memandu rakyat dan umat Islam dalam setiap pertimbangan dosa dan pahala untuk kemaslahatan umat Islam itu sendiri?

“Adakah salah untuk saya sebagai menteri agama menyeru perkara yang digariskan dalam agama, tanpa melarikan sedikit pun prinsip yang terkandung di dalam al-Quran?” katanya dalam catatan di Facebook.

Semalam, Lim dalam catatan di Facebook meminta Idris bersama Menteri Pendidikan, Radzi Jidin dan Menteri Pengangkutan, Wee Ka Siong meletak jawatan.

“Hadiah terbaik yang boleh diberikan oleh menteri-menteri yang tidak cekap ini kepada Malaysia ialah meletakkan jawatan dan membiarkan menteri yang berwibawa mengambil alih atau jika tidak, lebih banyak negara akan mengatasi kita.”

Lim berkata, Idris tidak membawa sebarang nilai dalam melaksanakan tugasnya, selain menggugat perpaduan negara dan mengganggu gugat keharmonian agama.

Katanya, Idris telah memalukan mangsa serangan seksual beragama Islam yang mendedahkan kisahnya kepada umum dan cuba mengganggu serta mengganggu gugat gaya hidup, hak adat dan amalan budaya orang bukan Islam.

Idris mendakwa Lim sengaja mencetuskan api perkauman dan membesarkan jurang agama dengan menghasut orang bukan Islam menjauhi kepercayaan umat Islam.

“Sedangkan di luar sana, cukup ramai non-Muslim yang memahami keterbatasan yang digariskan di dalam Islam dan menghormati pendirian dan pengamalan oleh umat Islam itu sendiri.”

Katanya, pembangkang hanya tahu mencari kesalahan terhadap usaha baik kerajaan dan menuding semua kesalahan pada zaman pemerintahan Pakatan Harapan kepada kerajaan terdahulu.

Beliau berkata, ada banyak lagi tugas yang perlu dilakukan berbanding melaga-lagakan isu perkauman yang sering dikompangkan pihak tidak bertanggungjawab.

“Saya khuatir nanti rakyat melihat kamu seperti ayam berak kapur. Pandai berkokok, tapi ekor penuh najis!”

Idris berkata, beliau akan meneruskan tugasnya sebagai menteri agama dan melakukan penambahbaikan demi kemajuan umat Islam serta rakyat Malaysia mengikut bidang kuasanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/09/jangan-pandai-berkokok-tapi-ekor-penuh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guan Eng Urges Structural Economic Reforms As 1mdb Debt Soars

Guan Eng Urges Structural Economic Reforms As 1mdb Debt Soars

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 150 hits
DAP chairperson Lim Guan Eng has called for the adoption of urgent structural economic reforms to arrest the ringgit s rapid decline Lim cautioned against adverse repercussions on government debt held in US dollars among other things Whethe...
1mdb Bonds Repayment Might Cost Rm7 7b More Guan Eng Says As Ringgit Weakens

1mdb Bonds Repayment Might Cost Rm7 7b More Guan Eng Says As Ringgit Weakens

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 130 hits
Malaysia might need fork out an additional RM7 7 billion in order to repay the principal of the US 6 5 billion 1Malaysia Development Bhd bonds due to the continued slide of the ringgit against the greenback according to Lim Guan Eng The DAP...
Ekor Penuh Tahi

Ekor Penuh Tahi

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 118 hits
Mohd Affendi AbasPAS tolak pemimpin PAS sendiri ke Ibarat Ayam tua berkokok berderai derai tapi lupa ekornya penuh dengan PASik
Jangan Cantas Pucuk Tapi Mulakan Dari Akar Ringgit Merudum Harga Barang Dibimbangi Makin Naik

Jangan Cantas Pucuk Tapi Mulakan Dari Akar Ringgit Merudum Harga Barang Dibimbangi Makin Naik

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 176 hits
Kerajaan dinasihatkan supaya mengekang kenaikan harga barangan ekoran nilai ringgit yang dilaporkan merudum pada kadar terendah Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli berpendapat situasi ringgit yang lemah mempengaruhi harga barang memandangkan...
Jangan Berunding Dalam Gelap Dengan Pas Tok Mat Beritahu Pemimpin Umno

Jangan Berunding Dalam Gelap Dengan Pas Tok Mat Beritahu Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 198 hits
Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan tidak mengetahui dakwaan Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkait rundingan antara kedua dua parti PETALING JAYA Umno mengingatkan pemimpinnya supaya tidak mengadakan rundingan dalam gelap susulan kenyataan...
On Malaysia Day Guan Eng Promises Pakatan Backing So Sabah Sarawak Get 35pc Parliament Representation

On Malaysia Day Guan Eng Promises Pakatan Backing So Sabah Sarawak Get 35pc Parliament Representation

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 196 hits
DAP s Lim Guan Eng said there should be no delay in amending the necessary laws so both Borneo states will have a 35 per cent share of seats in the Dewan Rakyat Picture by Miera ZulyanaKUALA LUMPUR Sept 16 Pakatan Harapan fully supports the...
Protect People Not Banks Guan Eng Tells Putrajaya

Protect People Not Banks Guan Eng Tells Putrajaya

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 178 hits
Lim said the government should instead demand that banks share their good fortune following the rise in the overnight policy rate Malay Mail photo KUALA LUMPUR Former finance minister Lim Guan Eng has called on the government to prot
Ajar Anak Minum Air Masak Dari Cawan Seawal Mula Makan Tapi Jangan Lebih 4oz Sehari

Ajar Anak Minum Air Masak Dari Cawan Seawal Mula Makan Tapi Jangan Lebih 4oz Sehari

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 156 hits
Minum air masak dari cawan adalah antara perkara pertama yang kita kena latih bayi seawal mula makan Walaupun bayi sudah cukup dapatkan hidrasi daripada susu air masak sangat penting untuk 1 Latih anak minum menggunakan cawan 2 Bersihkan mu...
Guan Eng Sahut Cabaran Saravanan Masing2 Setuju Letak Jawatan

Guan Eng Sahut Cabaran Saravanan Masing2 Setuju Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 16/9/2022 - jumlah : 130 hits
Sebagai Pengerusi Kebangsaan DAP saya menerima cabaran Menteri Sumber Manusia M Saravanan untuk meneliti dan mencari kelemahan dalam usaha beliau untuk mengatasi kekurangan pekerja yang teruk dan bahawa salah seorang daripada kami akan mele...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air