Jangan Heret Umno Dalam Masaalah Peribadi Kata Nazri Kepada Zahid





Meluahkan rasa terkejutnya ketika mendengar perbualan antara presiden PKR dan Umno, bekas menteri Mohamed Nazri Aziz berkata sudah tiba masanya Ahmad Zahid Hamidi meletakkan jawatan, mengatakan beliau sering mengheret parti dalam masalahnya.
Nazri berkata beliau setuju supaya rakaman audio selama empat minit itu disiasat, namun menafikan rakaman itu adalah serangan terhadap Umno.
“Saya terkejutlah kalau itu betul memanglah saya terkejut, kerana nampak sangat dia memperlekehkan perhimpunan agung Umno dan juga Majlis Tertinggi (MT).
“Walau apa pun tunggu saya minta supaya ia disiasat sedalam-dalamnya. Dan ini tidak seperti kenyataan Zahid konon ia sebagai usaha untuk merosakkan Umno. Saya tegaskan ia tidak ada kaitan dengan parti.”
Semalam, MalaysiaNow mendedahkan sebuah rakaman audio berdurasi empat minit dua pemimpin parti politik itu saling berterima kasih dan menyatakan rasa senang hati selepas perwakilan-perwakilan Umno bersetuju dengan usul Zahid supaya parti itu memutuskan hubungan dengan gabungan Perikatan Nasional (PN).
Dalam rakaman itu, Zahid juga turut mengungkapkan terima kasih kerana Anwar memberikan sokongan moral kepadanya.
MalaysiaNow yang menerima rakaman tersebut melalui sumber yang dipercayai boleh mengesahkan suara-suara yang dirakam tersebut adalah tulen milik dua pemimpin parti itu.
Kedua-dua pemimpin parti itu juga turut menafikan perbualan tersebut, dan menghantar pegawai masing-masing untuk melaporkan perkara berkenaan kepada polis.
Nazri juga berkata sudah tiba masanya Zahid meletak jawatan.
Menurutnya, Zahid tidak layak untuk menjadi calon perdana menteri Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya akan datang kerana berdepan dengan pelbagai pendakwaan rasuah
Ahli Parlimen Padang Rengas itu yang sebelum ini lantang menyerang kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Muhyiddin Yassin berkata, Zahid tidak lagi sesuai berada di kedudukan itu sehingga bebas daripada semua pertuduhan.
“Jadi saya minta dia terus undurkan diri sebab kita nak hadapi pilihan raya kalau dia masih lagi mengetuai kita secara tak langsung kita menonjolkan dia sebagai calon perdana menteri,” katanya kepada MalaysiaNow.
“Tak boleh la orang ada kes mana boleh dicalonkan sebagai perdana menteri. Sebab banyak sangat salah dia buat, banyak sangat isu.”
Zahid berdepan lebih 40 pertuduhan salah guna kuasa, pecah amanah, dan pengubahan wang haram.
Jika disabitkan kesalahan Zahid bakal berdepan hukuman penjara tidak lebih 20 tahun dan denda tidak kurang lima kali ganda jumlah atau nilai suapan.
Sementara itu, bekas perdana menteri Najib Razak turut berdepan dengan pelbagai pertuduhan melibatkan skandal rasuah 1MDB. Setakat ini, beliau sudah disabitkan bersalah bagi tujuh pertuduhan dan masih dalam proses rayuan di mahkamah.
Nazri menegaskan mereka yang menghadapi pertuduhan tidak boleh dicalonkan sebagai perdana menteri.
“Dia memang sudah tidak ada integriti, bila dia kena dakwa dia kata kerana orang nak burukkan Umno sedangkan ini hukuman dia. Eh mana boleh cakap begitu. Kenapa asyik nak salahkan parti?
“Sebab itu pada saya dia kena lepaskan jawatan dia sebab setiap kali dikaitkan dengan dia, kaitkan pula dengan parti.”
Nazri turut menyokong gesaan beberapa pemimpin Umno lain seperti Annuar Musa, Khairy Jamaluddin dan Reezal Merican Naina Merican agar pemilihan parti diadakan pada Jun selepas cukup tempoh tiga tahun seperti yang ditetapkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS).
Nazri juga menolak sebarang usaha menangguhkan pemilihan parti kerana berpendapat ia adalah masa terbaik untuk mengembalikan martabat Umno yang hilang sebelum ini.
“Kita tak setuju (jika Zahid hendak tangguhkan) dia kena buat pemilihan dia tidak ada sebab mengapa kita kena tunggu pilihan raya, sebab kalau dia masih ada kita lagi teruk.
“Jadi kalau betul kata nak ikut demokrasi jangan tunda biar perwakilan buat keputusan siapa yang kita hendak dalam bulan Jun ini. Itu baru betul demokrasi tak boleh tunda-tunda lagi.”

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/04/jangan-heret-umno-dalam-masaalah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Polls Okay But Not Ge15 It S About Zahid Say Analysts

Umno Polls Okay But Not Ge15 It S About Zahid Say Analysts

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 296 hits
With 200 000 taking part in the Umno elections it would be just as risky as a general election say analysts PETALING JAYA Political analysts have decried the selfish attitude reeking of a double standard of Umno politicians calling for earl...
Masalah Peribadi Zahid Dia Heret Umno Dengan Bn Sekali

Masalah Peribadi Zahid Dia Heret Umno Dengan Bn Sekali

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 173 hits
Kami tidak heran dengan tindakan umno dibawah zahid Sanggup melakukam apa saja demi mengembalikan kuasa Umno heret bersatu dan geng azmin bentuk PN dengan dakyah melayu ditindas dan kerajaan melayu bakal tertubuh kembali Hasilnya kes zahid ...
Kenapa Nazri Kata Zahid Tiada Kredibiliti Untuk Pimpin Umno Bn

Kenapa Nazri Kata Zahid Tiada Kredibiliti Untuk Pimpin Umno Bn

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 193 hits
PETALING JAYA Peluang Barisan Nasional untuk memenangi pilihan raya umum seterusnya akan sangat tipis selagi Ahmad Zahid Hamidi menjadi ketua gabungan dan tonggak kepada Umno menurut seorang bekas ahli majlis kerja tertinggi Nazri Aziz yang...
Perwakilan Umno Beri Mandat Untuk Tarik Diri Dari Kerajaan Pn Bila Bila Masa Kata Zahid

Perwakilan Umno Beri Mandat Untuk Tarik Diri Dari Kerajaan Pn Bila Bila Masa Kata Zahid

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 276 hits
March 28 2021 PETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata perwakilan memberikan mandat untuk parti itu untuk menarik balik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional pada bila bila masa lebih lebih lagi jika tidak ada petunjuk...
Umno Ada Maruah Dan Harga Diri Bukan Hamba Untuk Dibuli Diganyang Kata Zahid

Umno Ada Maruah Dan Harga Diri Bukan Hamba Untuk Dibuli Diganyang Kata Zahid

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 287 hits
April 1 2021 10 52 PMPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menegaskan perjuangan sebenar Umno adalah nasib agama bangsa dan tanah air PETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata parti itu mempunyai maruah dan harga diri serta bukan ha...
Zahid Kata No Umno

Zahid Kata No Umno

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 255 hits
Aku pun Tak faham Gaya ucapan bahasa ucapan semalam tok Mat Hari ini Zahid memang no class of Presiden no class of leaders Emosi tidak dapat DIKAWAL
Nazri Kritik Zahid Kurang Sifat Kepimpinan Label Menteri Umno Pengecut

Nazri Kritik Zahid Kurang Sifat Kepimpinan Label Menteri Umno Pengecut

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 1022 hits
KUALA LUMPUR UMNO kini dilihat umpama harimau kertas selepas mengaum di Perhimpunan Agung UMNO 2020 baru baru ini kata Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz Menurut Nazri hal itu berlaku ekoran kelemahan kepimpinan...
Nazri Tears Into Zahid After Umno Ministers Remain In Cabinet

Nazri Tears Into Zahid After Umno Ministers Remain In Cabinet

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 174 hits
It is obvious they should resign but the president lacks leadership to tell them to do so Is he worried that if he asks them they won t listen to him Outspoken Umno MP Nazri Aziz has slammed party president Ahmad Zahid Hamidi saying he lack...
Menteri Umno Tak Berani Letak Jawatan Pengecut Tak Setia Kata Nazri

Menteri Umno Tak Berani Letak Jawatan Pengecut Tak Setia Kata Nazri

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 209 hits
PETALING JAYA Bekas ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Nazri Aziz menyifatkan menteri Umno yang tidak berani meletak jawatan sebagai pengecut dan dianggap tidak setia kepada parti dan suara akar umbi Pendapat Ahli Parlimen Padang Rengas itu s...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis