Jamal Himpun 35 000 Ahli Baju Merah Bantah Icerd


Jamal (tiga kanan) bersama-sama kepimpinan Umno dan Pas hadir pada Himpunan Ummah Membantah ICERD Peringkat Parlimen Sungai Besar di Bangunan Umno Bahagian Sungai Besar, di sini.


SABAK BERNAM - Gerakan Baju Merah menyasarkan seramai 35,000 ahlinya dijangka menghadiri perhimpunan bantahan cadangan ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), esok.
Pengerusinya, Datuk Seri Jamal Md Yunos berkata, gerakan itu akan tampil dengan imej berbeza berbanding perhimpunan dianjurkan mereka sebelum ini.
Loading...

"Ini adalah perhimpunan aman dan yang paling menariknya perhimpunan kali ini telah pun mendapat kebenaran daripada pihak berkuasa.
"Buat apa kita hendak mengadakan protes demostrasi, sebaliknya solidariti perhimpunan ummah untuk mempertahankan Perlembagaan itu sendiri," katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui Sinar Harian selepas Himpunan Ummah Membantah ICERD Peringkat Parlimen Sungai Besar di Bangunan Umno Bahagian Sungai Besar, di sini, malam tadi.
Jamal yang juga Ketua Umno Bahagian Sungai Besar berkata, BN yang sebelum ini memerintah negara sejak 61 tahun kemerdekaan telah membawa rakyat yang berbilang kaum, agama dan bangsa hidup dalam suasana aman dan harmoni.
"Semua kaum bebas mencari rezeki di negara ini, tanpa ada sebarang halangan, tetapi mengapa hanya beberapa bulan setelah tumbangnya kerajaan BN isu ini ada?," katanya.
Tegas beliau, penyertaan ahli Gerakan Baju Merah terdiri daripada badan bukan kerajaan (NGO) semata-mata sebagai tanda sokongan terhadap penganjuran membantah ICERD.
"Menariknya (perhimpunan) kali ini, ramai kenalan daripada kaum Cina dan India akan terlibat sama dalam gerakan ini," katanya.
Jamal berkata, beliau difahamkan seramai 1,500 anak muda di Sungai Besar juga akan menyertai konvoi bermotosikal bagi membantah ICERD.

Katanya, melalui perjumpaan bersama rakan-rakan Pas dan NGO terdapat ahli berlainan ideologi politik ingin bersama-sama menyertai perhimpunan itu.
"Saya hendak maklumkan ramai daripada ahli PKR dan Amanah berjumpa dengan saya serta rakan-rakan lain untuk mengikut sekali rombongan daripada Sungai Besar," katanya.
-Sinar Harian

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysianupdate.com/2018/12/jamal-himpun-35000-ahli-baju-merah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Himpun Bantah Icerd Hanya Semarak Bara Api Kata Wakil Pkr

Himpun Bantah Icerd Hanya Semarak Bara Api Kata Wakil Pkr

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 258 hits
pada 30 November 2018Oleh Aliff Fikri AzizDr Afif Bahardin berkata pendirian PH jelas untuk tidak meratifikasi ICERD Foto oleh Shafwan ZaidonSEBERANG JAYA 30 Nov Wakil rakyat PKR mengecam tindakan pembangkang yang mahu meneruskan himpunan m...
1 000 Pesilat Ke Istana Negara Serah Memo Bantah Icerd Rileksmedia

1 000 Pesilat Ke Istana Negara Serah Memo Bantah Icerd Rileksmedia

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 342 hits
MUAFAKAT Lebih 1 000 ahli pesilat dari seluruh negara yang menyertai DaulatHimpunan812 berarak secara aman mulai Masjid Wilayah Persekutuan ke Istana Negara di ibu kota hari ini Terdahulu kesemua mereka yang terdiri daripada 313 persatuan s...
Tunjuk Islam Kuat Pas Himpun Bantah Icerd Kata Hadi

Tunjuk Islam Kuat Pas Himpun Bantah Icerd Kata Hadi

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 385 hits
Diterbitkan pada 30 November 2018Oleh Abdul Rahim SabriDatuk Seri Abdul Hadi Awang berkata rusuhan kuil tiada kaitan dengan agama tetapi berkait dengan kaum di kalangan tertentu sahaja Foto oleh Farhan NajibMARANG 30 Nov PAS tekad menyertai...
Tidak Pernah Ada Penindasan 500 000 Bantah Icerd

Tidak Pernah Ada Penindasan 500 000 Bantah Icerd

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 197 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi serta Timbalannya Datuk Seri Mohamad Hasan dan Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man antara kepemimpinan parti politik yang telah tiba bagi menghadiri himpunan DaulatHimpunan812 Tur...
Bantah Icerd Taib Wahab Dikecam Netizen Gara Gara Menyamakan Rakyat Kelantan Dengan Kera

Bantah Icerd Taib Wahab Dikecam Netizen Gara Gara Menyamakan Rakyat Kelantan Dengan Kera

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 1058 hits
Bantah Icerd Taib Wahab dikecam netizen gara gara menyamakan rakyat Kelantan dengan kera Terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya Itu Peribahasa Melayu dan itu jua pesan nenek moyang zaman berzaman Ia perlu kita hadam dan ...
Sepasang Baju Neelofa Berharga Lebih Rm25 000

Sepasang Baju Neelofa Berharga Lebih Rm25 000

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 252 hits
Setiap hari gaya Neelofa pasti mencuri mata mata netizen biarpun dikatakan pelik namun siapa sangka gaya high fesyen beliau dari jenama mewah The post appeared first on
3 000 Umno Youth Members To Provide Security At Anti Icerd Rally

3 000 Umno Youth Members To Provide Security At Anti Icerd Rally

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 245 hits
Umno Youth will act as security during this Saturday s rally against the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination Secretary general Annuar Musa said 3 000 members of the youth wing will be acting as ...
Status Undian Himpunan Bantah Icerd Di Facebook Mukhriz Mahathir Fc Dipadam

Status Undian Himpunan Bantah Icerd Di Facebook Mukhriz Mahathir Fc Dipadam

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 555 hits
Tindakan pengendali laman sosial Facebook Mukhriz Mahathir FC yang memadam status undian mengenai keperluan himpunan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum DaulatHimpunan812 diadakan atau seba...
Dr M Lancar Himpunan Hak Asasi Lawan Himpunan Bantah Icerd 8 12

Dr M Lancar Himpunan Hak Asasi Lawan Himpunan Bantah Icerd 8 12

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 664 hits
PETALING JAYA 6 Dis Di tengah tengah kehangatan perhimpunan DaulatHimpunan 812 yang akan disertai Pas dan UMNO Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dijangka akan melancarkan himpunan hak asasi manusia pada hari sama di Petaling Jaya Sela...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord