Jalan Jalan Di Amsterdam Hari 9

Sementara saya masih belum berkesempatan untuk update resepi, saya akan sambung catatan perjalanan. Boleh klik di SINI untuk entri sebelum ini. Sebetulnya sejak selepas raya, saya agak sibuk sehingga setiap minggu penuh dengan akitiviti yang telah dirancang. Saya akan kongsikan apa projek yang saya sedang usahakan dengan follower semua tidak lama lagi. OK hari ini kita sambung cerita holiday dulu.
Pagi pagi saya menyediakan sarapan nasi goreng simple jer. Makan dengan lebihan ayam goreng dan juga bawang goreng. Kedua duanya penyelamat kerana ianya menjadikan nasi goreng yang simple menjadi sangat sedap.
Kami keluar apartment pukul 9 pagi menuju ke Armsterdam yang memakan masa perjalanan 1 jam. Kami memilih Rotterdam sebagai tempat penginapan kerana kos penginapan di Armsterdam sangat mahal.

Kami sampai di Rijksmuseum Amsterdam atau Rijksmuseum yang merupakan sebuah muzium negara Belanda di Amsterdam, terletak di Museumplein dalam pukul 11. Selepas bergambar di situ, kami terus mencari canal atau terusan yang memang terdapat merentangi tengah bandar. Di sini, ramai orang yang berbasikal. Jadi kena berhati hati supaya kita tidak termasuk dalam laluan basikal.

Kemudian kami berjalan arah ke De Bienkorf kerana Nelly dengan Juita mahu mencari kentang goreng dengan cheese. Kami  terus masuk ke De BienKorf untuk ke butik LV dan butik Gucci. Hubby pula masuk ke butik Prada untuk melihat pouch wallet. Sebelum itu, kami singgah makan curros di sebuah restoran kerana tak tahan untuk meneruskan perjalanan dalam cuaca yang terlalu sejuk. Selepas memanaskan badan sambil minum kopi, barulah kami meneruskan perjalanan ke De Bienkorf.

Kami agak lama di situ kerana saya terus membuat claim VAT. Hubby dengan Juita pergi terlebih dahulu ke kereta kuatir kalau tiket parking telah tamat.

Dari situ, kami bergerak pula ke The Zaanse Schans windmill. The Zaanse Schans adalah museum dengan ruang udara terbuka sesuai untuk pengunjung semua peringkat usia. Boleh dikunjungi bila bila masa sahaja. Di sini juga banyak kedai kedai cenderahati dan juga kedai cheese.

Ketika kami sampai hujan turun secara tiba tiba. Kami semua berlari masuk ke dalam kedai yang menjual cheese. Cuaca sejuk menyebabkan kami lama dalam kedai yang menjual cheese sambil melihat demo cara mereka menyediakan cheese. Selepas hujan turun, baru kami berjalan jalan sekitarnya yang sangat cantik untuk mengambil gambar. Mengambil gambar yang cantik di sini sangat mencabar kerana orang yang sentiasa ramai.

Selepas keluar baru tersedar rupanya Giethoorn ditutup pukul 5. Dengan perjalanan yang lebih 100 batu, memang kami tak sempat sampai sebelum ianya ditutup. Memang terasa rugi tapi ada hikmahnya. Mungkin untuk datang lagi.
Jadi kami terus balik ke Rotterdam, cepat cepat ke shopping mall berdekatan sebelum ianya ditutup pukul 7.00 malam. Dengan ada masa 1 jam kami bergegas ke Zara dan H&M untuk mencari baju untuk dipakai hari hari seterusnya.

Selepas kedai di tutup, kami berjalan balik ke bilik untuk berehat. OK setakat ini dahulu sehingga bertemu di entri akan datang untuk entri perjalanan kami ke Kenkonhorf untuk menikmati keindahan bunga tulip. Nantikan tau...

Cerpen Tujuh Hari Mencintaiku 1

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 286 hits
Perempuan memang tolol Saat dikecewakan lelaki semuanya dilabel penipu Tapi akhirnya mereka tertipu sekali lagi dengan cinta lelaki
2 Beradik Serang Guru Nikmati Percutian 4 Hari Di Hotel Besi

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 248 hits
Padah mengancam mencederakan seorang guru dua beradik yang terlibat dalam klip video viral di media sosial baru baru ini direman selama empat hari utuk siasatan lanjut Majistret Azem Fatihi Kamal memerintahkan dua beradik berusia 30 dan 42 ...
Selamat Hari Lahir Chefhubby

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 382 hits
Kita takkan tahu selama mana kita berada di atas muka bumi ini Kita takkan tahu apa yang DIA aturkan buat kita Bila DIA letakkan dirimu di bawah sebenarnya DIA nak ajar cara nak daki semula ke atas 23 Julai 2019 Selasa Selamat Hari Lahir Ch...
Gangguan Bekalan Air Di Selangor Dan Kuala Lumpur Pulih 84 Peratus Setakat 12 Tengah Hari

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 332 hits
SHAH ALAM 23 Julai Proses pemulihan keseluruhan gangguan bekalan air di Selangor dan Kuala Lumpur ekoran pencemaran diesel di Sungai Selangor mencapai tahap 84 peratus setakat pukul 12 tengah hari tadi Ketua Jabatan Perhubungan Pelanggan Pe...
Pn Jakarta Selatan Gelar Sidang Putusan Joko Driyono Hari Ini

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 112 hits
Sebelumnya JPU menuntut Joko Driyono dua tahun dan enam bulan penjara karena terbukti bersalah melanggar pasal 235 jo 233 juncto 55 ayat poin ke satu KUHP sesuai dengan dakwaan alternatif kedua subsider
Hari Anak Nasional Begini Potret Saat Para Mantan Penyanyi Cilik Reunian

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 174 hits
Beragam cara dilakukan dalam memperingati Hari Anak Nasional Tak sedikit juga para publik figur pejabat hingga para artis yang menyampaikan selamat hari anak
71 Napi Di Sumut Terima Remisi Hari Anak 2 Langsung Bebas

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 189 hits
Humas Kantor Kementerian Hukum dan HAM Wilayah Sumatera Utara Josua Ginting mengatakan potongan masa tahanan yang diberikan bervariasi Sebagian besar napi mendapatkan Remisi Anak I yakni 69 orang
Stok Original Dms360 Ada Pengeposan Setiap Hari

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 407 hits
Assalamualaikum apa khabar Sekali sekala kita share tentang perjalanan atau catatan bisnes DMS di sini Saya juga seller biasa sahaja Walaupun stokis tetap sama seperti mana mana seller online yang lain Kami melakukan pengeposan packing seti...
Sesuai Janji Lion Air Turunkan Harga Tiket Pesawat Per Hari Ini

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 201 hits
Lion Air resmi menurunkan harga tiket pesawat pada hari ini Berdasarkan pantauan merdeka com di situs penjualan Lion Air harga tiket di sejumlah rute turun sekitar Rp 300 000 sampai Rp 500 000 Lion Air akan menyediakan sebanyak 146 penerban...
Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya