Jadual Malaysia Vs Kepulauan Solomon Dan Papua New Guinea Tahun 2023



Kita lupakan sekejab berkaitan aksi Liga Super dan tumpukan sepenuhnya kearah skuad bola sepak kebangsaan negara iaitu menerusi pasukan Harimau Malaya yang akan mengharungi dua perlawanan persahabatan Tier 1 iaitu bertemu Kepulauan Solomon dan Papua New Guinea sepanjang kalendar FIFA ini berlangsung.

Malaysia akan berhadapan dengan Kepulauan Solomon terlebih dahulu pada 14 Jun 2023 (Rabu) dan akan bertemu Papua New Guinea untuk perlawanan persahabatan kedua pada 20 Jun depan dan kedua-dua perlawanan akan diadakan di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Terengganu.
Pertembungan antara Malaysia dan Kepulauan Solomon (Solomon Island) adalah yang kali pertama di peringkat antarabangsa. Jika dilihat dari segi rangking FIFA, kedua-dua berada tidak jauh antara satu sama lain.
Malaysia yang kini berada di tangga ke-138 dalam rangking FIFA. Manakala Kepulauan Solomon berada di kedudukan 4 lebih baik iaitu di tangga ke-134 dunia. Adakah Malaysia mampu untuk mencatatkan kemenangan ke atas pihak lawan yang lebih tinggi rankingnya kali ini?
Kebiasaanya dalam kalendar FIFA, setiap pasukan negara akan bermain sebanyak dua perlawanan. Jadi untuk satu lagi perlawanan yang melibatkan skuad Kim Pan Gon adalah bertemu Papua New Guinea yang mana setakat ini kedua-duanya telah bertemu sebanyak empat kali dan ini pertemuan kali ke-5.
Kali terakhir mereka bertemu adalah pada pada tahun 2016 juga dalam perlawanan persahabatan antarabangsa dan menyaksikan Malaysia menang dengan jaringan dua gol berbalas satu. Untuk rekod keseluruhan, Malaysia hanya pernah tewas sekali sahaja dan menang ketiga-tiga perlawanan tersebut.
Malaysia dan Papua New Guinea masing-masing berada di kedudukan 138 dan 159 dalam rangking FIFA. Ianya sebuah pasukan yang lebih rendah rankingnya daripada pasukan kebangsaan.
Kedua-dua perlawanan ini sangat penting untuk pasukan Malaysia. Disamping mengumpul mata bagi memperbaiki kedudukan rangking FIFA, perlawanan ini juga merupakan persediaan awal yang dibuat oleh Kim Pan Gon bagi menghadapi Piala Asia Qatar 2023 pada Januari depan.
Jadual Perlawanan Persahabatan Pasukan Harimau MalayaPasti ramai yang sudah teruja untuk menyaksikan kembali ngauman skuad Harimau Malaya dalam pentas antarabangsa seperti perlawanan ini. Bagaimanakah corak permainan yang bakal ditunjukkan bagi setiap pemain yang berjaya dipanggil bagi mewakili negara.
Seperti pada awal tahun sebelum ini, skuad Harimau Malaya masih tidak berkesempatan untuk menggunakan Stadium Nasional Bukit Jalil berikutan naik taraf padang yang sedang dijalankan. Sebelum ini bermain di Selatan dan kini beralih ke Pantai Timur iaitu di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin.
Jadi mana yang berdekatan, boleh datang ke stadium dan jangan lupa untuk dapatkan tiket masuk dengan harga yang ditetapkan oleh FAM sama seperti sebelum ini iaitu RM30 untuk tempat duduk terbuka dan RM5 untuk tiket kanak-kanak. Hanya dijual secara online di www.tickethotline.com.my dan tiada tiket fizikal di jual di perkarangan stadium.
Tapi jangan risau untuk anda yang tidak berkesempatan untuk datang ke stadium, kerana kedua-dua perlawanan ini akan disiarkan secara langsung di kaca tv anda iaitu menerusi saluran Astro dan TV9.
Boleh tonton di Astro Arena 801 atau secara online di Astro Go dan juga tersedia di penstriman web serta aplikasi Sooka. Selain itu, boleh saksikan secara live menerusi saluran TV9 atau secara online di aplikasi Tonton secara percuma.
Jadi untuk semua penyokong Harimau Malaya, jangan lupa saksikan dua perlawanan persahabatan antarabangsa tier 1 iaitu bertemu Kepulauan Solomon dan Papua New Guinea. Berikut merupakan jadual dan keputusan perlawanan tersebut.
14 Jun 2023 (Rabu)Malaysia vs Kepulauan Solomon
Masa : 9.00 Malam
Tempat : Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin
Tayangan : Astro Arena 801 & TV9
Live Streaming : Link 1 | Link 2
20 Jun 2023 (Selasa)Malaysia vs Papua New Guinea
Masa : 9.00 Malam
Tempat : Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin
Tayangan : Astro Arena 801 & TV9
Live Streaming : Link 1 | Link 2


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aimanabdullah.com/2023/06/jadual-perlawanan-persahabatan-malaysia-vs-kepulauan-solomon-papua-new-guinea.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai 15 Lokasi Big Screen Menonton Perlawanan Malaysia Vs Papua New Guinea Pada 20 Jun 2023

Senarai 15 Lokasi Big Screen Menonton Perlawanan Malaysia Vs Papua New Guinea Pada 20 Jun 2023

papar berkaitan - pada 20/6/2023 - jumlah : 233 hits
Berita baik untuk semua penyokong dan peminat bola sepak di seluruh negara apabila pertemuan antara Malaysia dan Papua New Guinea akan ditayangkan di Big Screen pada 20 Jun 2023 bersamaan pada hari Selasa iaitu pukul 9 00 malam Pengumuman i...
15 Lokasi Siaran Lansung Malaysia Vs Papua New Guinea Big Screen Seluruh Malaysia

15 Lokasi Siaran Lansung Malaysia Vs Papua New Guinea Big Screen Seluruh Malaysia

papar berkaitan - pada 20/6/2023 - jumlah : 264 hits
Perlawanan Persahabatan Antarabangsa Tier 1 akan berlansung pada hari ini 20 Jun 2023 bermula pukul 8 30 malam yang disiarkan secara lansung di saluran TV9 dan live streaming menerusi platform Tonton atau Xtra dari Stadium Sultan Zainal Abi...
Artis Kahwin 2023 Sorotan Perkahwinan Artis Selebriti Di Malaysia Sepanjang Tahun 2023

Artis Kahwin 2023 Sorotan Perkahwinan Artis Selebriti Di Malaysia Sepanjang Tahun 2023

papar berkaitan - pada 10/6/2023 - jumlah : 245 hits
Tahun 2023 menyaksikan ramai selebriti menamatkan zaman bujang selain ada juga kembali mendirikan rumah tangga selepas perkahwinan sebelum ini gagal Ada juga di antara selebriti yang berkahwin membuat kejutan apabila berjaya merahsiakan hub...
Malaysia Vs Kepulauan Solomon Analisis Perlawanan Dengan 10ribu Tiket Telah Terjual

Malaysia Vs Kepulauan Solomon Analisis Perlawanan Dengan 10ribu Tiket Telah Terjual

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 153 hits
Malaysia vs Solomon Siapa yang akan berjaya di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin Perlawanan persahabatan antarabangsa Tier 1 antara Malaysia dan Kepulauan Solomon pada hari Rabu ini akan menjadi ujian terakhir bagi kedua dua pasukan sebelu...
Panduan Perjalanan Ke Singapura Dari Malaysia Pada Tahun 2023

Panduan Perjalanan Ke Singapura Dari Malaysia Pada Tahun 2023

papar berkaitan - pada 15/6/2023 - jumlah : 195 hits
Singapura adalah salah satu destinasi perjalanan yang popular di kalangan rakyat Malaysia Dengan pelbagai tarikan aktiviti makanan dan budaya yang menarik Singapura menawarkan pengalaman percutian yang menyeronokkan dan mengasyikkan Namun d...
Adakah Blog Masih Relevan Tahun 2023

Adakah Blog Masih Relevan Tahun 2023

papar berkaitan - pada 4/6/2023 - jumlah : 158 hits
Tahun 2020 hingga 2023 ialah tahun medsos berkuasa Bermula dengan Youtube Facebook Twitter Telegram Instagram dan terkini generasi Tik Tok Adakah blog masih relevan Adakah blog masih diminati Jawapannya ya Cuma tidak serancak dulu Ketika er...
Huawei Malaysia Welcomes Simon Sun As New Chief Executive Officer

Huawei Malaysia Welcomes Simon Sun As New Chief Executive Officer

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 159 hits
Huawei Technologies Sdn Bhd has announced the appointment of Mr Simon Sun as its new CEO The broad range of responsibilities Mr Sun will oversee include setting the company s organisational strategy and goals maintaining customer centricity...
Form Task Force To Combat Lgbt Ppim New Straits Times 04 06 2023

Form Task Force To Combat Lgbt Ppim New Straits Times 04 06 2023

papar berkaitan - pada 7/6/2023 - jumlah : 219 hits
KUALA LUMPUR The Malaysian Muslim Consumers Association has urged the government to strictly address the spread of the lesbian gay and bisexual transgender ideology and form a taskforce to combat it PPIM Chief activist Datuk Nadzim Johan sa...
Malaysia Mudah Menewaskan Solomon Island Yang Lebih Banyak Bermain Secara Bertahan

Malaysia Mudah Menewaskan Solomon Island Yang Lebih Banyak Bermain Secara Bertahan

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 242 hits
Malaysia Mudah Menewaskan Solomon Island dengan Jaringan 4 Gol Berbalas 1Malaysia menunjukkan prestasi cemerlang dalam perlawanan persahabatan antarabangsa yang berlangsung pada 14 Jun 2023 di Stadium Nasional Bukit Jalil Pasukan Harimau Ma...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Cerita Awan

Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024