Jabatan Kesihatan Melaka Keluar Kompaun Rm27 500 Dalam Ops Tbc


Jabatan Kesihatan Melaka keluar kompaun RM27,500 dalam Ops TBC
Pegawai JKNM memeriksa barangan yang dijual di premis dalam Ops TBC 2023. – Foto ihsan JKNM MELAKA: Kompaun bernilai lebih RM27, 000 dikeluarkan Jabatan Kesihatan Negeri Melaka (JKNM), atas pelbagai kesalahan Akta Makanan 1983 termasuklah barangan yang dijual sudah melepasi tarikh luput.
Kesalahan itu dikesan JKNM melalui Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan (BKKM) sepanjang Operasi Tahun Baharu Cina (Ops TBC) 2023 bermula dari 8 hingga 19 Januari (semalam).
Pengarah JKNM, Datuk Dr Rusdi Abd Rahman, berkata sepanjang operasi selama 12 hari itu, sebanyak 30 premis seluruh Melaka diperiksa pihaknya, termasuk pasar raya, pasar mini dan kedai runcit.
“Hasil pemeriksaan ke atas premis ini, BKKM mendapati terdapat premis yang masih mempamerkan barangan yang sudah melepasi tarikh luput di atas rak dan kesalahan pelabelan serta keadaan bungkusan yang rosak.
“Oleh itu sejumlah 450 jenis barangan makanan bernilai RM2,381 dirampas dan sembilan kompaun berjumlah RM27, 500 dikeluarkan kepada premis yang terbabit,” katanya.
Beliau berkata, selain pemantauan keselamatan makanan, pihaknya juga menjalankan pemeriksaan kebersihan premis makanan di negeri ini.
DISYORKAN UNTUK ANDA : Hari ini yang dibicarakan bukan Najib Razak tapi mahkamah. Kes Rasuah Zeti dan Nazlan -“Ke Mana Mahathir?“ Bagaimana pula jika yang menipu status itu sang Hakim? “Sehingga semalam juga kita sudah memeriksa 83 premis termasuk gerai dan restoran hasilnya, 97 kompaun di bawah Peraturan-Peraturan Kebersihan Makanan 2009 dikeluarkan dengan nilai RM26,650.
“Kesalahan yang dikesan adalah makanan diletak atau ditempatkan diatas lantai, tiada mempunyai suntikan dan tidak mempunyai kursus pengendali makanan serta tidak memakai apron. Namun tiada tindakan penutupan premis yang dibuat oleh JKNM,” katanya.
Rusdi berkata, sepanjang tahun lalu, JKNM sudah memeriksa sebanyak 5,081 premis makanan dan daripada jumlah itu 58 diarahkan tutup di bawah Seksyen 11 Akta Makanan 1983 selepas didapati kotor.
“Selain itu sejumlah 1,664 notis dibawah Peraturan-Peraturan Kebersihan Makanan 2009 dikeluarkan dengan nilai keseluruhan berjumlah RM211,650,” katanya.
Katanya, JKNM menasihatkan agar semua premis makanan termasuk restoran, kedai makan, gerai, kedai runcit dan juga pasar raya hendaklah menjaga kebersihan premis selain memastikan barangan yang dijual tidak tamat tarikh luput.
Hari ini yang dibicarakan bukan Najib Razak tapi mahkamah.

Jabatan Kesihatan Melaka keluar kompaun RM27,500 dalam Ops TBC DISYORKAN UNTUK ANDA : Kes Rasuah Zeti dan Nazlan -“Ke Mana Mahathir?“ Bagaimana pula jika yang menipu status itu sang Hakim? Anwar Ibrahim masih melankolik, retorik politik Anwar Ibrahim harus henti bicara tentang rasuah jika Kes Zeti dan Nazlan pun tidak mampu buka. LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI : My TV Online Telegram Twitte Hari ini yang dibicarakan bukan Najib Razak tapi mahkamah.

 
The post Jabatan Kesihatan Melaka keluar kompaun RM27,500 dalam Ops TBC appeared first on My TV ONLINE.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://my-tv.online/2023/01/20/jabatan-kesihatan-melaka-keluar-kompaun-rm27500-dalam-ops-tbc/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Elok La Pergi Melingkup Orang Uatara Kata Baik Pee Mampoih Sendiri Yang Buat Sendiri Yang Keluar

Elok La Pergi Melingkup Orang Uatara Kata Baik Pee Mampoih Sendiri Yang Buat Sendiri Yang Keluar

papar berkaitan - pada 17/1/2023 - jumlah : 221 hits
APABILA perjuangan tiada paksi atau Narratif yg jelas Dok macam tu la tidak istiqamah Dan sentiasa mencari peluang di tempat tertentu untuk tujuan yg tertentu Bungkus JER Bhai
Hiburan Tudung Mana Keluar Pulak Rambut Perang Lama Diam Diri Penampilan Baru Zizie Izette Dipersoal

Hiburan Tudung Mana Keluar Pulak Rambut Perang Lama Diam Diri Penampilan Baru Zizie Izette Dipersoal

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 218 hits
Setelah sekian lama tidak mendengar perkhabaran pelakon Datin Seri Zizie Izette Abdul Samad atau lebih dikenali sebagai Zizie Izette gambar terbarunya telah menarik perhatian ramai Pelakon yang juga merupakan isteri kepada ahli Parlimen Kin...
Vietnam Keluar Amaran Risiko Penularan Covid 19

Vietnam Keluar Amaran Risiko Penularan Covid 19

papar berkaitan - pada 16/1/2023 - jumlah : 90 hits
KEMENTERIAN Kesihatan Vietnam memberi amaran tentang potensi risiko penularan semula wabak Covid 19 susulan kemunculan varian baharu Wabak Covid 19 bagaimanapun masih terkawal lapor Agensi Berita Vietnam memetik kementerian itu Vietnam tida...
Arab Saudi Larang Bawa Keluar Air Zam Zam Dari Negara Mereka

Arab Saudi Larang Bawa Keluar Air Zam Zam Dari Negara Mereka

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 323 hits
Video Tiktoker kupinjam videomu Nasib Tiktoker ini sama seperti yang aku dan 34 orang lagi jemaah umrah alami pada 27 Disember 2022 di Lapangan Terbang King Abdaziz Jedah tempoh hari Masing masing rasa ralat dan terkilan dengan peraturan ba...
Bila La Saka Malas Nak Keluar Dari Badan

Bila La Saka Malas Nak Keluar Dari Badan

papar berkaitan - pada 13/1/2023 - jumlah : 203 hits
Assalamualaikum SA dah lama x bawak bekal rasanya dah 3 minggu dah dari last year saka rajin dah lari jauh ntah kemana sejak Dania dah masuk belajar ni lagi Saka malas tu bertapa dalam badan ada left over makanan pun malas nak bawak ke offi...
Pelajar Upm Hilang Selepas Keluar Solat Jumaat

Pelajar Upm Hilang Selepas Keluar Solat Jumaat

papar berkaitan - pada 19/1/2023 - jumlah : 84 hits
Pelajar Universiti Putra Malaysia Mohd Irfan Hakimi Azhar 22 dilaporkan hilang selepas keluar untuk solat Jumaat dengan menaiki sebuah motosikal jenis Yamaha LC KUALA LUMPUR Polis memohon bantuan orang ramai untuk mengesan seorang pelajar U...
Selepas Keluar Dari Yg Kang Dongwon Dilapor Ingin Buka Agensi Sendiri Kini

Selepas Keluar Dari Yg Kang Dongwon Dilapor Ingin Buka Agensi Sendiri Kini

papar berkaitan - pada 19/1/2023 - jumlah : 185 hits
Kang Dong won meninggalkan YG Entertainment selepas tujuh tahun bersama untuk membuka satu agensi yang baru ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini pelakon Kang Dong won dilapor sedang merancang untuk menubuhkan sebuah agensi pengurusan selepas kon...
Keluar Kandang

Keluar Kandang

papar berkaitan - pada 23/1/2023 - jumlah : 196 hits
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Setelah sekian lama tak tengok wayang eh betul ke oh adalah sebulan lebih dah tak tengok wayang KK kembali menjejakkan kaki Padahal baru je tengok Mechamato hehe semalam KK tonton Duan Nago Bogho pula s...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang