Isu Mahb Blackrock Jangan Disihir Syaitankan



Dr Mujahid (berjubah) ketika jumpa di majlis
tahlil Allahyarham Sallahuddin Ayub.PENJELASAN Senator Dr Mujahid Yusof berhubung isu pensawstaan MAHB yang dimomokkan sebagai penjualan saham kepada Israel di Dewan Negara sangat jelas bagaikan yang terang disuluh.
Cara Dr Mujahid menjelaskan ringkas, padat dalam laras bahasa yang mudah difahami semua golongan.

Elok sangat mereka yang kabur mengenai isu berkenaan, ataupun yang telah disihir-syaitankan oleh pembangkang dan setengah pihak, menghayati ucapan Dr Mujahid itu dan cuba memahami masalah sebenarnya bagi mengelakkan menjadi penyebar fitnah disiang bolong.

Insya-Allah kalau sudah mendengarnya, maka akan fahamlah duduk perkara sebenarnya dan tidaklah bergelut dalam persepsi melampau, kecuali mereka yang degil atau dalam hatinya ada penyakit, tetap akan menolak bagaimana dijelas dan dibuktikan sekali pun, ia tidak diterima, laksana apa dialami oleh Abdul Hadi Awang untuk menerima Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri, amat sukar sekali.
Kita jangan jadi manusia yang disebut dalam al Quran memang ada orang yang ada penyakit di dalam hatinya kemudian ditambah penyakit oleh Allah.

Dr Mujahid memulakan perbahasan dengan menarik perhatian kepada mereka yang cuba bercakap mengenai isu itu, agar terlebih dahulu bertanya dengan sikap terbuka kenapa perlu distrukturkan semula pengurusan lapangan terbang kita?

Jika semua orang bertanya hal itu, nescaya tidak akan sesat dalam cahaya apabila ingin menyentuh isu berkenaan. Malangnya mereka yang berbicara soal isu itu menurutnya, mengambil sembrono tanpa hujung pangkal, atau bercakap tanpa ada asas yang konkrit. Kita jangan seperti memakan buah yang kita tidak kenali, bahaya kerana ia mungkin memabukkan.

Jelas Dr Mujahid penswastaan dilakukan adalah untuk membolehkan negara kita berdaya maju dalam industri penerangan agar kita tidak ketinggalan terlalu jauh berbanding dengan negara jira pada masa akan datang.

Perkara yang kita perlu ketahui, ujarnya, pertumbuhan kita dalam industrinya hanya 1 peratus (semasa pandemik Covid) bebanding dengan negara-negara jiran kita lebih kedepan dengan mencapai sebanyak 8 peratus.

Misalnya dari segi rangkaian penerangan negara lain ke depan berbanding negara kita. Penerbangan kita hanya ada 22 rangkaian saja ketimbang Singapura ada 40 rangkaian, Thailand 55.
Dari segi modal atau pelaburan pula airport mereka jauh lebih tinggi berbanding kita, dimana Thailand 6.6 Billion, Indonesia 12 Billion berbanding kita hanya 1.4 Billion. Jarak atau beza digit itu sudah menunjukkan di mana kita berada.

Realiti inilah menyebabkan kenapa kita perlu bangkit bertindak melakukan usaha dengan menswastakan MAHB kepada GIP bagi membolehkan kita tidak ketinggalakan dan mampu bersaing di masa datang.

Mengenai kerjasama dengan GIP perlu difahami dan jangan mudah tersihir dengan cerita pembangkang yang memang kerjanya mahu menyalahkan kerajaan. Ada pihak menuduh kerjasama atau penswastaan itu menyebakab negara akan tergadai kepada Israel melalui Blackrock. Penswastaan itu ditafirkan sebagai Malaysia ingin menjual airport kepada Israel. Dan dihuraikan lagi keselamatan pintu masuk negara juga senang dicerobohi. Puiii.

Jelas Dr Mujahid perkara ini hendaklah difaham baik-baik, dimana dalam penjualan saham itu, ia hanya melibatkan 30 peratus sahaja, sementara 70 pereatus saham lagi adalah miliki Khazanah dan KWSP. Jadi tidak timbul kalau GIP menguasai saham seperti mana dihebuhkan.
Satu hal penting jelas Mujahid, mengenai tuduhan MAHB berkerjasama dengan Blckrock yang dikaitkan dengan Israel. Apa yang berlaku katanya MAHB tidak berurusan dengan Blackrock tetapi yang menjadi rakan ialah dengan Global Infrastructure partners (GIP). 
"Kita berurusan dengan GIP bukan Blackrock" tegas Dr Mujahid. Jadi kenapa hendak dikaitkan dengan Blackrock, disinilah nampak ia disengakan.
Hayatilah penjelasan Dr Mujahid itu dalam video Tiktoknya agar kita tidak termakan dengan fitnah dan pembohongan disiang bolong oleh pihak tertentu khasnya pembangkang. [wm.kl. 10:45 am 01/08/2024]

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://msomelayu.blogspot.com/2024/08/isu-mahb-blackrock-jangan-disihir.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Menang Sg Bakao Isu Mahb Blackrock Kini Pas Bayar Syarikat Terkait Blackrock

Selepas Menang Sg Bakao Isu Mahb Blackrock Kini Pas Bayar Syarikat Terkait Blackrock

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 118 hits
Gino Marvella Pilihanraya Sg Bakap selesai pada 6 7 2024 Isu yg di mainkan MAHB di kaitkan dgn Blackrock Sebaik saja puak lebai menang PRK Sg Bakap mereka reka pula isu saraf bagi PRK Nenggiri Ok berapa kos iklan yang puak lebai Pis Shah Al...
Tiba2 Muncul Akaun Tiktok Palsu Aufa Aiman Minta Jangan Tunggang Isu Semasa

Tiba2 Muncul Akaun Tiktok Palsu Aufa Aiman Minta Jangan Tunggang Isu Semasa

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 91 hits
Penulis surat layang yang berusaha nbsp membantu pegawai kadet Universiti Pertahanan Nasional Malaysia kira kira tujuh tahun lalu Aufa Aiman minta jangan tunggang isu semasa lagi apabila muncul satu akaun TikTok menggunakan namanya Dalam ha...
Isu Blackrock Lagi Wala On

Isu Blackrock Lagi Wala On

papar berkaitan - pada 3/8/2024 - jumlah : 68 hits
Isu Blackrock lagi Wala On Sepertimana yang kita tahu Blackrock ialah sebuah syarikat pelaburan yang super besar Di mana Blackrock melabur pelabur pelabur lain akan ikut masuk melabur Orang putih kata follow the smart money Jika Blackrock d...
Lebih Mudah Dan Nyaman Pakai Laptop Asus Ai Jangan Ada Lagi Pilihan Yang Lain

Lebih Mudah Dan Nyaman Pakai Laptop Asus Ai Jangan Ada Lagi Pilihan Yang Lain

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 151 hits
BloggerBorneo com Dalam era digital yang semakin maju kebutuhan akan perangkat yang mendukung aktivitas sehari hari menjadi sangat penting Salah satu perangkat yang memiliki peran vital adalah laptop ASUS sebuah perusahaan teknologi terkemu...
Muhammadiyah Ingatkan Soal Pansus Haji Dpr Jangan Untuk Kepentingan Rivalitas Politik

Muhammadiyah Ingatkan Soal Pansus Haji Dpr Jangan Untuk Kepentingan Rivalitas Politik

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 77 hits
Mu ti mengingatkan Pansus Haji ini jangan sampai pembentukannya hanya sekedar kepentingan politik semata
Buatlah Apa Sekalipun Dekat Dunia Ini Solat Jangan Tinggal

Buatlah Apa Sekalipun Dekat Dunia Ini Solat Jangan Tinggal

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 120 hits
Peringatan buat kita semua 1 Jangan tinggal solat sunat qobliah subuh sekalipun bangun jam 6 45 pagi kerana Nabi saw ada bersabda bahawa ganjaran solat ini adalah lebih baik dari dunia dan seisinya Kecuali dah terlampau hampir waktu subuh h...
Jangan Keliru Apa Rafidah Katakan Pencerahan Terbaik Datuk Khalid Saman

Jangan Keliru Apa Rafidah Katakan Pencerahan Terbaik Datuk Khalid Saman

papar berkaitan - pada 31/7/2024 - jumlah : 69 hits
Sidang Media tentang penjelasan mengenai perkembangan muktahir isu Kampung Sungai Baru bersama pemilik rumah serta Tuan Haji Khalid Samad selaku Pengerusi Parti AMANAH Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur di KRT Kg Sungai Baru Kampung Baru Kual...
Hidup Jangan Tiru Orang Lain

Hidup Jangan Tiru Orang Lain

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 70 hits
Kita ni bukannya org senang sgt Apa yg abah beli apa yg abah bagi apa yg mak masak apa yg mak sediakan apa yg dah ada dlm rumah cuba utk terima seadanya dan jgn byk komplen Kita ni bukannya org senang sgt Teringat kata2 mak kata2 abah suatu...
Tpm Dedah Draf Mou Peruntukan Ahli Parlimen Pembangkang

Dpm Fadillah Reveals Drafts Of Government Opposition Mou

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Man Cendol Outing

Sulaman Cinta Khat

Generating Boutique Names


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia


Pesta Makanan Di Batu Pahat Johor

Temmax69 2567 Temmax69 Top 41 By Danilo Temmax69 Temmax69 Win 10

Kebaikan Pokok Senduduk Ada 2 Jenis Senduduk Ungu Dan Senduduk Putih

Langsingkan Tubuh Dengan Kekacang Rahsia Kurus Tanpa Rasa Bersalah

Pertandingan Tarik Tali Dan Badminton Terbuka Hong Kong

Why Property Maintenance Is Crucial For Preserving The Value Of Your Investment