Iqram Dinzly Muflis


Iqram Dinzly
Pelakon Iqram Dinzly, 38, atau nama sebenarnya Muhammad Iqram Dinzly Muhammad diisytihar muflis oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) selepas beliau gagal membayar cukai pendapatan RM77,000.
Melalui Instagram milik beliau, Iqram mendedahkan perkara tersebut selepas keputusan itu disampaikan peguam LHDN kepada belaiu di Mahkamah Majistret Ipoh, semalam.
Loading...
“Saya sampai lambat, jadi peguam LHDN hanya serahkan keputusan mahkamah. Saya tak tahu nak cakap apa. Mahkamah sudah putuskan, jadi saya kena terima.
“Lagi pula saya memang tak mampu nak bayar dan tak boleh nak buat apa-apa. Cuma sekarang, saya kena cari jalan macam mana nak selamatkan aset yang ada seperti rumah dan kereta. Ini saja yang tinggal.

“Diakui apa yang berlaku atas silap sendiri, tetapi jujur saya katakan selama ini memang tidak tahu prosedur pembayaran. Saya hanya tahu kumpul resit saja,” katanya Iqram lagi seperti dilapor Harian Metro.

Iqram berkata, notis pemberitahuan mengenai bayaran cukai pendapatan itu yang diterima sejak tiga tahun lalu yang pada asalnya berjumlah hampir RM200,000 selepas mengambil kira tempoh sepanjang 10 tahun pembabitannya dalam bidang lakonan.
“Selepas dapat notis saya terus disenarai hitam. Ketika itu, saya melantik ejen untuk berurusan dengan pihak LHDN. Dapatlah kurangkan hingga RM67,000.

“Namun, saya diperintahkan ke Mahkamah Majistret Ipoh tahun lalu dan diarahkan membayar jumlah itu dalam tempoh tiga bulan.


Iqram mendedahkan belaiu telah sendiri ke 
pejabat LHDN di Jalan Duta namun tiada penyelesaian.

“Dua minggu lalu, saya pergi ke pejabat LHDN di Jalan Duta bagi berbincang sekali lagi. Hasil perbincangan negatif. Mereka cakap saya tiada inisiatif untuk membayar.

“Disebabkan itu, jumlah meningkat semula kepada RM77,000 dan saya diberi tempoh 10 hari untuk menjelaskannya. Jika gagal, saya diisytihar muflis,” jelas beliau lagi.

Walaupun begitu beliau tetap dengan pendirian untuk tidak kembali ke dunia lakonan kerana berpendapat disebabkan menjadi selebriti akhirnya beliau diisytihar bankrap.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysianupdate.com/2019/01/iqram-dinzly-muflis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Iburan Iqram Dinzly Diisytihar Muflis Hutang Rm77 000

Iburan Iqram Dinzly Diisytihar Muflis Hutang Rm77 000

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 182 hits
Didakwa gagal untuk membayar cukai pendapatan berjumlah RM77 000 pelakon Iqram Dinzly diisytihar muflis oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri Keputusan itu disampaikan oleh peguam LHDN kepada Iqram di Mahkamah Majistret Ipoh semalam Saya sampai l...
Bengang Diisytihar Muflis Iqram Dinzly Naik Hantu

Bengang Diisytihar Muflis Iqram Dinzly Naik Hantu

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 316 hits
Menerusi Harian Metro Iqram Dinzly diisytihar muflis oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri selepas gagal membayar cukai pendapatan RM77 000 Pelakon itu bengang di ruangan Instagram sehingga memaki hamun pihak LHDN Tak cukup dengan itu dia turut m...
Iqram Dinzly Diisytihar Muflis Selepas Gagal Bayar Cukai Pendapatan

Iqram Dinzly Diisytihar Muflis Selepas Gagal Bayar Cukai Pendapatan

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 428 hits
AKIBAT gagal membayar cukai pendapatan berjumlah RM77 000 pelakon kontroversi Iqram Dinzly telah diisytiharkan muflis Menurut Iqram atau nama lengkapnya Muhammad Iqram Dinzly Muhammad Saipuddin 38 berita tersebut dimaklumkan oleh peguam Lem...
Lepas Muflis Risau Iqram Kini Pada Harta Yang Ada

Lepas Muflis Risau Iqram Kini Pada Harta Yang Ada

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 233 hits
MALAYSIAKINI Iqram Dinzly mendedahkan di terpaksa mencari jalan untuk menyelamatkan harta bendanya yang masih ada selepas diisytihar muflis oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri Menurut pelakon itu keputusan berkenaan diterima selepas dia gagal m...
Tolonglah Bantu Saya Jelaskan Hutang Rm90 000 Iqram Dinzly

Tolonglah Bantu Saya Jelaskan Hutang Rm90 000 Iqram Dinzly

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 356 hits
PELAKON Iqram Dinzly yang diisytihar muflis Isnin lalu memohon sumbangan ikhlas orang ramai bagi membantunya keluar dari masalah itu Iqram 38 atau nama sebenarnya Muhammad Iqram Dinzly Muhammad Saipuddin yang juga cucu mantan Menteri Besar ...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Anwar Ibrahim Watak Utama Misi Gila

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Islam Agama Rantau Tanah Melayu 40 Tahun Selepas Nabi

Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda

Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam