Inilah 7 Selebriti Popular Malaysia Berasal Dari Keluarga Berada Tapi Sangatlah Low Profile


Bila disebut namanya, pasti ramai yang tidak begitu mengenali siapa sebenarnya bapa artis ini. Walaupun menyedari mereka anak kepada pemimpin negara mahupun yang bergelar Datuk, namun mereka tetap dengan sifat yang selalu merendah diri.
Jom kita lihat siapa di kalangan artis Malaysia yang jarang dedahkan perihal keluarga tapi sebenarnya mereka dari keluarga yang berada.
1. Najwa Mahiaddin

Najwa Mahiaddin lebih senang dikenali sebagai artis biasa yang bermula daripada bawah dan tidak mahu menggunakan nama bapanya semata-mata untuk meraih publisiti dalam kariernya, kerana itulah dia menggunakan nama Najwa Mahiaddin, bukan Najwa Muhyiddin. Najwa sebenarnya anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
2. Dafi Datuk Seri Ismail Sabri

Menjadi anak menteri memang beruntung tapi penyanyi Dafi Datuk Seri Ismail Sabri lebih senang berdikari tanpa mengharapkan bantuan bapanya.
Dafi bekas peserta Akademi Fantasia (AF)- membuka perniagaan baru House of Paradox yang membiak dan menjual kucing di Petaling Jaya. Anak kedua Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, daripada empat beradik, menegaskan perniagaan itu dibangunkan daripada hasil titik peluhnya.
3. Yuna Zarai

Yunalis binti Mat Zarai atau lebih dikenali sebagai Yuna merupakan penyanyi dan penulis lagu terkenal di Malaysia. Beliau amat dikenali sebagai satu-satunya penyanyi rock indie wanita yang bertudung terawal menghiasi industri muzik sekaligus mengetengahkan muzik rock indie.
Yuna berasala dari Kedah dan bapanya, Dato’ Mat Zara’ai bin Alias adalah penasihat undang-undang semasa Mahkamah Tinggi di Johor Bahru dan ibunya adalah seorang guru kimia sekolah tinggi.
4. Ummi Nazeera

Ummi Nazeera Nur Hidayah bt. Zainal Abidin atau lebih dikenali menerusi nama secara komersialnya sebagai Ummi Nazeera adalah merupakan seorang pelakon wanita muda yang berbakat dan terkemuka di Malaysia. Bapanya dikenali sebagai Datuk Zainulabadin Mat Akhir.
5. Farid Kamil

Suami kepada Diana Danielle ini merupakan seorang pelakon, model, penulis lakonlayar dan pengarah filem di Malaysia.
Beliau merupakan antara segelintir individu dalam bidang seni di Malaysia yang pernah menerima anugerah tertinggi daripada Yang di-Pertuan Agong menerusi Anugerah Seni Negara.
Farid Kamil berasal dari Kedah merupakan anak kepada tenaga akademik kedoktoran di Universiti Teknologi MARA iaitu Datuk Dr. Zahari Che dan ibunya, Datin Sharifah Bardah Syed Abdillah.
6. Dira Abu Zahar

Khaidhirah binti Abu Zahar atau lebih dikenali sebagai Dira Abu Zahar, pelakon dan pengacara yang agak popular sebelum ini. Beliau merupakan anak kepada bekas Ketua Menteri Melaka kelapan, Datuk Seri Abu Zahar Haji Ishnin. Beliau telah membintangi beberapa buah filem seperti Untuk Tiga Hari, Chow Kit, Kil, Lari, dan Longkai.
Terbaru, Dira yang juga exco Puteri UMNO, menyelar Fathia Latiff dalam ucapannya di Perhimpunan Agung UMNO.
Dalam ucapannya Dira berkata, tidak perlu percaya pada dakyah yang dibawa oleh Fathia Latiff kerana pelakon tersebut tidak tahu apa-apa mengenai kerajaan.
7. Mizz Nina

Anak kepada Pengerusi Kumpulan AmBank, Tan Sri Azman Hashim. Mizz Nina atau nama sebenarnya Shazrina binti Azman memilih untuk bersara daripada industri muzik Malaysia dan mengambil keputusan untuk bertudung sebaik sahaja pulang daripada mengerjakan ibadah haji di Tanah Suci Mekah.
Kerjaya sebagai penyanyi bermula selepas beliau melancarkan album solo pertamanya, What You Waiting For. Beliau telah bekerjasama dengan 3 penyanyi antarabangsa seperti Theo Martins menerusi lagu “Let Me C U Get It”, Colby O’ Donis (“What You Waiting For”) dan penerima Anugerah Grammy, Planet Asia.
Kredit sumber : hangat
The post Inilah 7 Selebriti Popular Malaysia Berasal Dari Keluarga Berada Tapi Sangatlah Low Profile appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/inilah-7-selebriti-popular-malaysia-berasal-dari-keluarga-berada-tapi-sangatlah-low-profile/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perencah Asam Pedas Adabi Pilihan Terbaik Untuk Ibu Ibu Yang Sibuk Tapi Masih Mahu Memasak Untuk Keluarga

Perencah Asam Pedas Adabi Pilihan Terbaik Untuk Ibu Ibu Yang Sibuk Tapi Masih Mahu Memasak Untuk Keluarga

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 799 hits
Perencah Asam Pedas ADABI pilihan terbaik untuk ibu ibu yang sibuk tapi masih mahu memasak untuk keluarga Assalamualaikum wbt Cikla agak semua orang suka makan masakan asam pedas kan Kalau cikla hari hari menu asam pedas pun takpe Haha Mema...
Malaysia Akaun Bank Bapa Dibeku Jho Low Salahkan Pm

Malaysia Akaun Bank Bapa Dibeku Jho Low Salahkan Pm

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 301 hits
Jho Low mendakwa PM Dr Mahathir menggunakan politik untuk mengenakan dirinya dalam kes 1MDB Foto KhalifahMailOnlineKUALA LUMPUR Jho Low atau Low Taek Jho mendakwa langkah kerajaan membekukan akaun bank bapanya adalah bukti bahawa dia sendir...
Polis Sita Rumah Keluarga Jho Low Di P Pinang

Polis Sita Rumah Keluarga Jho Low Di P Pinang

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 626 hits
Polis menyita rumah tiga tingkat bernilai RM15 juta dipercayai milik keluarga Low Taek Jho di Tanjung Bungah Park di sini hari ini Loading Sitaan tersebut dibuat berdasarkan notis bertarikh 17 Januari 2019 yang dikeluarkan Pejabat Peguam Ne...
Hartanah Keluarga Dibangunkan Sebelum 1mdb Wujud Jho Low

Hartanah Keluarga Dibangunkan Sebelum 1mdb Wujud Jho Low

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 240 hits
Jutawan dalam buruan Low Taek Jho mempersoal sitaan terhadap rumah tiga tingkat milik ibunya di Tanjung Bungah Park Pulau Pinang Loading Hartanah keluarga Jho Low dibangunkan sekitar 20 tahun lalu ketika pentadbiran lama Tun Dr Mahathir Moh...
Malaysia Mas Boleh Terbang Tinggi Semula Tapi Airasia Tidak Minat Tony Fernandes

Malaysia Mas Boleh Terbang Tinggi Semula Tapi Airasia Tidak Minat Tony Fernandes

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 426 hits
Penutupan syarikat penerbangan nasional Malaysia Airlines Bhd tidak akan menjadi keputusan yang bijak kata Ketua Pegawai Eksekutif dan CEO Kumpulan AirAsia Tony Fernandes Walau bagaimanapun dia tidak berminat mengambil alih kawalan Terdapat...
Saya Tinggalkan Bangladesh Bekerja Di Malaysia Tanpa Cuti Sejak 27 Tahun Lalu Demi Keluarga

Saya Tinggalkan Bangladesh Bekerja Di Malaysia Tanpa Cuti Sejak 27 Tahun Lalu Demi Keluarga

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 341 hits
The Reporter27 tahun meninggalkan rumah dan keluarga demi mencari rezeki di negara lain biarpun terpaksa meninggalkan anak bongsunya berusia enam bulan yang sentiasa dirindui Abu Bakar namanya bekerja tanpa cuti sakit dan cuti rehat Semuany...
Hiburan Kumpulan Popular Westlife Bakal Gegarkan Pentas Malaysia Ogos Depan

Hiburan Kumpulan Popular Westlife Bakal Gegarkan Pentas Malaysia Ogos Depan

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 368 hits
Berita gembira buat peminat kumpulan pop popular Westlife selepas tujuh tahun menyepi akhirnya mereka membuat kemunculan semula dan mengadakan konsert reunion mereka di Kuala Lumpur pada tahun ini Kali terakhir Westlife mengadakan persembah...
Artis Selebriti Malaysia Yang Berkahwin Sepanjang 2019

Artis Selebriti Malaysia Yang Berkahwin Sepanjang 2019

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 403 hits
Artis dan Selebriti Malaysia yang mendirikan rumah tangga sepanjang tahun 2019 Saban tahun bukan kita kita ini saja yang berlumba lumba mahu membina masjid para selebriti pun tidak melepaskan peluang membina mahligai impian Sememangnya menj...
Wni Korban Penembakan Selandia Baru Ingin Fokus Pada Keluarga Dan Pemulihan

Wni Korban Penembakan Selandia Baru Ingin Fokus Pada Keluarga Dan Pemulihan

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 151 hits
Warga negara Indonesia bernama Zulfirman Syah yang menjadi korban penembakan di masjid di Christchurch Selandia Baru dua pekan lalu dipulangkan dari rumah sakit hari ini
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


The Benefits Of Wearing Feelingirl S Bodysuits

Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h