Inilah 5 Kelemahan Dan Masalah Pada Iphone 5


Inilah 5 Kelemahan Dan Masalah Pada iPhone 5 | UN1X PTOJECT | Beberapa pekan lalu Apple mencatatkan rekor pada penjualan iPhone 5. Hanya dalam hitungan jam langsung diserbu para pembeli. Namun di balik gembar-gembor kecanggihan iPhone 5 ternyata piranti ini memiliki masalah yang menjadi titik negatif.


Beberapa kelemahan dan masalah yang ada pada iPhone 5 diantaranya yaitu:1. Peta digital Apple MapsKritik yang paling banyak dan paling pedas datang dari aplikasi peta digital Apple Maps. Apple memutuskan untuk membuang Google Maps di iOS 6, dan membuat peta digital sendiri.

Apple Maps belum seakurat Google Maps. Data yang ditampilkan merupakan data lama sehingga banyak lokasi atau bangunan baru yang belum terdaftar.

Ketika digunakan untuk memandu perjalanan, tak jarang Apple Maps memberi rute yang salah. Bahkan, perspektif 3D pada Apple Maps menampilkan wujud bangunan yang aneh. Ada bangunan yang tampak seperti runtuh atau meleleh.

CEO Apple Tim Cook sampai membuat surat permintaan maaf atas kualitas buruk Apple Maps. Ia berjanji akan memperbaiki layanan tersebut, dan menyarankan pengguna untuk memakai produk Google, Nokia, atau Bing.

2. GoresanBeberapa pembeli mengaku terkejut ketika melihat ada goresan di iPhone 5 yang baru mereka buka dari kardus. iPhone 5 rentan terhadap goresan, terutama yang berwarna hitam.

Tubuh iPhone 5 diselimuti oleh materi aluminium dan kaca. Analis Kevin Keller dari lembaga IHS mengatakan, aluminium yang dipakai di iPhone 5 ini tidak dilapisi oleh materi pelindung lain. "Ini hanya aluminium telanjang. Ini mudah tergores. Anda bisa menggaruknya dengan kunci atau benda lain," ujar Keller.

3. Bias warna ungu ketika kamera memotret cahayaSetiap kali iPhone 5 dipakai memotret obyek yang di sekitarnya terdapat sumber cahaya, seperti matahari ataupun lampu, kamera iPhone 5 akan menghasilkan warna ungu. Ini tidak terjadi saat siang hari saja, tetapi juga malam hari.

Dugaan sementara, masalah ini berasal dari penutup lensakristal safir berwarna ungu yang digunakan pada iPhone 5. Apple menggunakan kristal safir sebagai elemen lensa karena benda tersebut dinilai lebih tipis dan lebih tahan lama dibandingkan kaca.

Situs blog teknologi The Next Web berpendapat, apa yang terjadi pada kamera iPhone 5 ini merupakan hal biasa. Masalah ini sering terjadi pada kamera smartphone, bahkan kamera DSLR sekalipun.

Menurut The Next Web, ini adalah efek optik yang biasa disebut "purple fringing". Efek ini berhubungan dengan berbagai unsur yang masuk ke lensa, termasuk inframerah, sinar ultraviolet, lapisan lensa anti-reflektif, dan cara mengambil foto. Efek ini diperburuk dengan cahaya yang sangat terang.

4. Cahaya bocor di iPhone 5 warna putihCahaya yang bocor tampaknya menjadi masalah umum bagi pemilik iPhone 5 berwarna putih. Di masa iPhone 4S tahun 2011 lalu, masalah ini juga sempat ramai dibicarakan.

Mereka merasa ada cahaya yang berlebih di antara layar dan body smartphone. Cahaya ini akan terlihat jelas jika iPhone 5 diaktifkan di ruangan gelap.

5. iOS 6 menguras bateraiKepada para pemilik perangkat mobile Apple, apakah Anda telah melakukan update sistem operasi ke iOS 6? Apakah Anda merasa baterai jadi cepat habis?

Diduga, kondisi boros ini disebabkan oleh iOS 6. Masalah tersebut diyakini akan berakhir ketika Apple merilis update sistem operasi berikutnya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.munsypedia.com/2012/10/inilah-5-kelemahan-dan-masalah-pada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Masalah Lift Vip Perlu Karpet Merah

Masalah Lift Vip Perlu Karpet Merah

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 329 hits
Jika dulu isu ni dianggap sesuatu yang tidak boleh disentuh dan dipertikai Malah perlu menghormati kerana mereka vvvvip Rasanya era pemerintahan BN dipenuhi dengan protokol jelik melayan kerenah vvip Salah sikit pegawai kerajaan kena tindak...
Petua Merawat Masalah Resdung Dan Kulit Berminyak Mudah Je Boleh Cuba

Petua Merawat Masalah Resdung Dan Kulit Berminyak Mudah Je Boleh Cuba

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 341 hits
Majoriti org kt skeliling kita ada R E S D U N G kan kan kan Nak tau kenape diorang kena RESDUNG ni meh nak share 10 PUNCA utama org kena RESDUNG 1 STRUKTUR HIDUNGNi jarang2 berlaku tp bleh jd penyebab resdung jugak Bg org yg strutur hidung...
Ciri Retweet Dan Like Twitter Menghadapi Masalah Turun Naik Sedang Diperbaiki

Ciri Retweet Dan Like Twitter Menghadapi Masalah Turun Naik Sedang Diperbaiki

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 248 hits
Pada malam semalam kami perasan bahawa Twitter sedang mengalami isu dimana jumlah Retweet dan Like dilihat turun dan naik secara rawak Kami bertanyakan rakan rakan kami dan nampaknya terdapat sebilangan besar daripada pengguna pengguna Twit...
Tips Puasa Bagi Penghidap Gastrik Rahsia Saya Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat

Tips Puasa Bagi Penghidap Gastrik Rahsia Saya Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 1367 hits
Nak tau macam mana saya penghidap gastrik tegar sejak zaman sekolah boleh berpuasa menyusukan bayi dan bekerja Nak tau cara atasi masalah gastrik tanpa ubat
Cuma Masalah Komunikasi Yusoff

Cuma Masalah Komunikasi Yusoff

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 294 hits
KUALA LUMPUR Kesilapan dalam penyampaian maklumat dikatakan punca pengendali Skuad Bawah 22 tahun Datuk Ong Kim Swee tidak mendapat sebarang maklumat mengenai pemain Terengganu FC yang dipanggilnya bagi menyertai latihan pusat skuad B 22 Pe...
Prabowo Sandiaga Fokus Masalah Lingkungan Dan Pangan Di Debat Kedua

Prabowo Sandiaga Fokus Masalah Lingkungan Dan Pangan Di Debat Kedua

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 223 hits
Dalam debat ke 2 Zulhas menuturkan timnya akan fokus pada data tentang pangan Menurut Zulhas masalah pangan adalah hal penting bagi masyarakat Indonesia Sebab syarat negara makmur adalah ketahanan di bidang pangan
Esdm Tak Masalah Pln Beri Diskon Tarif Listrik

Esdm Tak Masalah Pln Beri Diskon Tarif Listrik

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 138 hits
Direktur Jenderal Ketenaga Listrikan Kementerian Energi Sumber Daya Mineral Andy Noorsaman Sommeng mengatakan pemberian diskon penambahan daya pelanggan merupakan aksi korporasi sebab itu tidak perlu mendapat persetujuan pemerintah
Jangan Pandang Ringan Masalah Anak Sukar Buang Air Besar Banyak Bahayanya

Jangan Pandang Ringan Masalah Anak Sukar Buang Air Besar Banyak Bahayanya

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 291 hits
Tanyalah pada mana mana ibu pasti merasa sedih dan tak sanggup melihat anak menangis teresak esak kerana sembelit dan tidak dapat membuang seperti biasa Bukan kadang kadang tetapi hampir setiap hari Apa yang ibu lakukan bila anak menangis k...
Kebiasaan Konsumsi Gula Berlebihan Pada Anak Bisa Picu Masalah Jantung

Kebiasaan Konsumsi Gula Berlebihan Pada Anak Bisa Picu Masalah Jantung

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 203 hits
Energi dari minuman manis itu cepat masuk ke dalam darah sehingga menyebabkan anak menjadi hiperaktif setelah itu anak akan lemas dan butuh asupan energi lagi Akibatnya anak akan terus terusan minum yang manis kata pakar nutrisi Saptawati B...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta