Ini Tanda Ph Bn Cepat Merudum Pas Kerjasama Politik


 

1. Langgar janji manifesto, petanda PH-BN lebih cepat jatuh. 
KUALA LUMPUR: Kelemahan yang diperlihatkan oleh kerajaan campuran Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) dalam menunaikan janji dan dalam bersikap adil terhadap semua rakyat tanpa mengira fahaman politik akan mempercepatkan mereka jatuh dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-16. 
-Pengarah Penyelidikan dan Pembangunan Dasar Terengganu Strategic and Integrity Institute (TSIS), […] 
(Lihat HarakahDaily 'Langgar janji manifesto, petanda PH-BN lebih cepat jatuh' September 6, 2024)


2. Muktamar PAS ke-70 dijangka perkasa kerjasama politik 
MUKTAMAR PAS yang dijadualkan berlangsung minggu depan menjadi topik perbincangan hangat dalam kalangan ahli politik dan penganalisis.Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Hashim Jasin seorang tokoh yang telah menghadiri Muktamar sejak tahun 1969, menyuarakan pandangannya mengenai beberapa isu utama yang mungkin dibangkitkan.
Menurut Tuan Guru Hashim, PAS telah banyak berubah […] (Lihat HarakahDaily 'Muktamar PAS ke-70 dijangka perkasa kerjasama politik' September 5, 2024)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, sudah semakin jelas tanda-tanda PH-BN cepat merudum.
(i) Teresa Kok, ‘bila mulut lebih laju dari otak’.
Di KL, N/Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Muhammad Hanif Jamaluddin menyifatkan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok sebagai ‘bila mulut lebih laju dari otak’.
Tempelak Hanif itu ekoran kenyataan (kurang ajar) pemimpin DAP tersebut bahawa ‘mewajibkan sijil halal akan tambah beban peniaga, memalukan negara’ seperti laporan media, semalam.  
Muhammad Hanif
Mencari yang halal adalah wajib bagi setiap orang Islam dan ia adalah perintah Allah kepada semua orang Islam. Ia tiada kena mengena dengan orang bukan Islam. Mengulas berkenaan ‘tambah beban peniaga’, sepanjang tahun 2023, sebanyak 15,605 jumlah permohonan direkodkan dan sebanyak 8,509 permohonan diluluskan manakala sebanyak 132,106 pelbagai produk telah diberikan sijil halal.
Manakala berkenaan tuduhan ‘memalukan negara’,  Teresa Kok perlu tahu bahawa industri halal Malaysia berada di tempat pertama daripada 81 buah negara selama 10 tahun berturut-turut.
Berdasarkan laporan dikeluarkan State of Global Islamic Economy (SGIE) oleh Dinar Standards, Malaysia berada di tempat pertama bagi sektor makanan halal dalam Petunjuk Ekonomi Islam Global (GIEI) 2023.
Industri halal antarabangsa yang bernilai USD2 trilion dijangka akan meningkat sehingga USD4.96 trilion pada tahun 2030. Industri halal terbukti menjadi salah satu sektor paling kompetitif dan pantas di dunia.  Pasaran halal berkembang dengan pesat disebabkan saiz pasaran pengguna di seluruh dunia yang besar. 
Dianggarkan sebanyak 25 peratus penduduk dunia adalah beragama Islam manakala 42 peratus penduduk di Asia Tenggara adalah beragama Islam.
Akhirnya, tambah si jahil bebal dari DAP itu, "Jangan malas membaca, nanti bebal,” Rupanya bebal itu sudah kembali kepadanya. 
Teresa Kok hina JAKIM..


(ii) Sejak 15 tahun bukti PAS menang. 
MB T'ganu, Ahmad Samsuri dan MB S'gor Amirudin Shari berfoto bersama di Perlawanan Persahabatan Boling Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) menunjukkan kejayaan BPMS PAS.
Di KL, Pendekatan Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) sejak 15 tahun adalah bukti kemenangan terbesar PAS setelah cemerlang mentadbir 4 buah negeri. 
PAS berjaya menang 43 kerusi parlimen dan memainkan peranan besar dalam politik tanah air. Gambar di atas, walaupun mereka pemimpin dari dua parti berbeza namun boleh duduk bersama sehingga segala pandangan dan tindakan parti lawan dapat disanggah bersungguh-sungguh.
Dengan politik BPMS ini, dapat membuat penyelarasan kerja-kerja dalam pentadbiran antara negeri dengan mewujudkan dasar serta polisi yang perlu dilakukan.  State Government (SG4), negeri-negeri lain turut ada kekuatan dan kelebihan yang wajar dimanfaatkan demi rakyat dan negara.
Negeri-negeri di bawah pemerintahan PAS sendiri telah membuktikan BPMS ini tidak membeza-bezakan warna parti dalam pentadbiran negeri. Selain itu, pembahagian peruntukan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang sama rata diberikan untuk ADUN kerajaan dan ADUN pembangkang melalui rakyat yang mengundi juga tidak membeza-bezakannya.
Masing-masing fokus membangunkan negeri, melaksanakan janji dan menjaga rakyat. Jika ada hal yang baik daripada PH atau UMNO, disokong dan bantu. Jika salah, lawan! Semoga lebih ramai pemimpin politik di Malaysia dapat mencontohi budaya BPMS yang diamalkan PAS.
(iii) Kemenangan hambat penjajah se dunia sudah dekat. AS/Israel mulai tumbang.  Rakyat Israel membantah ke engganan kerajaan Netanyahu mengadakan gencatan senjata dengan Hamas.
Di Tel Aviv, kini saban minggu berpuluh ribu warga Israel turun ke jalan-jalan bandar pentadbiran negara haram bangsat tersebut, demi menuntut pemerintah agar akur dengan syarat rundingan gencatan dan tidak lagi merumitkannya dengan syarat-syarat baharu yang tidak masuk akal.

Gesaan itu semakin memuncak apabila media di sana melaporkan penemuan enam mayat tahanan di Gaza. Mereka melihat serangan demi serangan yang dilancarkan ke Gaza bukan sahaja mengorbankan mangsa dalam kalangan penduduk Gaza, malah mengakibatkan risiko kematian warga Israel yang ditahan. Demonstrasi tidak berhenti setakat itu bahkan diikuti dengan tindakan mogok oleh pekerja di Israel.
Pada 2 September lalu, terjadi pertempuran antara penunjuk perasaan dan pasukan keselamatan di Tel Aviv. Penunjuk perasaan menuntut Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu untuk bersetuju dalam rundingan gencatan senjata dengan Hamas.
Ketua Persekutuan Buruh (Histradrut), Arnon Bar-David, mengumumkan pada 1 September lalu berlaku tindakan mogok secara besar-besaran bertujuan menggesa pemerintah Israel membawa pulang tawanan yang dijangka masih hidup. Bar-David menyebut ratusan ribu orang turun ke jalan raya dalam demonstrasi besar-besaran di pelbagai wilayah Israel.
Pemerintah Israel akan terus berhadapan dengan kesan buruk akibat aktiviti ekonomi yang terhenti secara serentak di bandar-bandar utama negara itu. Kemenangan hambat penjajah se dunia sudah dekat. AS/Israel sudah mulai tumbang.  
Al-hamdulillah.
Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/09/ini-tanda-ph-bn-cepat-merudum-pas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Puad Saran Hadi Merdekakan Rakyat Daripada Penjajahan Politik Agama Pas

Puad Saran Hadi Merdekakan Rakyat Daripada Penjajahan Politik Agama Pas

papar berkaitan - pada 2/9/2024 - jumlah : 75 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 2 2024 9 48 AMAhli Majlis Kerja Tertinggi Umno Mohd Puad Zarkashi mencadangkan kepada PAS supaya memerdekakan rakyat daripada penjajahan politik agama yang menyesatkan parti itu Mengulas kenyataan Presiden PA...
Pas Berhenti Berbohong Atas Nama Imam Syafie Untuk Pertahan Penyelewengan

Pas Berhenti Berbohong Atas Nama Imam Syafie Untuk Pertahan Penyelewengan

papar berkaitan - pada 29/8/2024 - jumlah : 83 hits
HarapandailyAHMAD MURSIBila Ustaz Pas timbulkan kontroversi mulalah disebar kata kata palsu Imam Syafi i yang tak ada sumber yang sah dan dijaja dalam ceramah di surau dan masjid Ramai pula percaya tanpa soal Apa yang disebarkan Carilah ula...
Terengganu Pas To File Report Over Ai Made Welcome To Afganu Image

Terengganu Pas To File Report Over Ai Made Welcome To Afganu Image

papar berkaitan - pada 29/8/2024 - jumlah : 68 hits
Kuala Nerus PAS Youth said the image generated by artificial intelligence and posted on Facebook insulted Islam PETALING JAYA Terengganu PAS s youth wing will file a police report tomorrow over an image generated by artificial intelligence ...
Jahatnya Walaun Pas

Jahatnya Walaun Pas

papar berkaitan - pada 29/8/2024 - jumlah : 40 hits
Abu MishkatFitnah pun tak apa kot jika duduk dalam jemaah ahli sorga Penjelasan isu BENTLEYYY Terbukti mereka meneruskan kerja jahat Walaun PAS PN yg berjanggut berserban dan berjubah tapi jahat serupa syaitan mereka kuat FITNAH secara Berj...
Jokowi Jelaskan Soal Ditinggal Ramai Ramai Jangan Kalau Pas Ada Senang

Jokowi Jelaskan Soal Ditinggal Ramai Ramai Jangan Kalau Pas Ada Senang

papar berkaitan - pada 29/8/2024 - jumlah : 54 hits
Menurutnya gotong royong dari seluruh masyarakat sangat diperlukan Bukan cuma ramai ramai karena ingin senangnya saja
Pas Fitnah Dan Perlekeh Penjawat Awam

Pas Fitnah Dan Perlekeh Penjawat Awam

papar berkaitan - pada 30/8/2024 - jumlah : 138 hits
Zuwairi Md YusodKerajaan MADANI menghargai jasa khidmat bakti Penjawat Awam tetapi yang PN PAS cemburu apabila Penjawat Awam semakin yakin dengan Kerajaan MADANI PHBN pimpinan Anwar Ibrahim dan Zahid Hamidi 1 600 000 Penjawat Awam kamu tahu...
Lagi Pas Bantu Rakyat Dap Bia Dap Masuk Islam

Lagi Pas Bantu Rakyat Dap Bia Dap Masuk Islam

papar berkaitan - pada 30/8/2024 - jumlah : 164 hits
1 Lagi PAS bantu rakyat Peneroka Perasu paling awal terima geran di Gua Musang al hamdulillah GUA MUSANG Peneroka di Felda Perasu di DUN Nenggiri agak bernasib baik kerana mereka paling awal menerima geran hak milik tanah daripada kerajaan ...
Pengerusi Dap Pahang Dakwa Tutup Kasino Genting Jejaskan Ekonomi Mata Pencarian Umat Islam

5 Best Electric Pickup Trucks That Will Break The Market In 2025

Gsk Lancar Shingrix Vaksin Kayap Untuk Rakyat Malaysia

Saifuddin Lepas Jawatan Setiausaha Agung Pkr Fuziah Ambil Alih

Kereta Bergoyang Di Kawasan Parkir Rupanya Janda Dan Suami Orang Sedang Bercucuk Tanam Didalamnya

Zulries D Pojok

Wanita Makan Kucing Hidup Hidup

Wanita Diuji Bila Lelaki Tak Punya Apa Apa Lelaki Diuji Bila Punya Segalanya Betul Ke


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Taquari House By Est Dio Empena In Brasilia Brazil

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Emulate The Spirit Of Social Cohesion Of Sabah And Sarawak

Man Cendol Outing

Generating Boutique Names