Ini Follower Ke 5000 Blog Dianarashid Com Cara Meningkatkan Jumlah Follower Blog



INI FOLLOWER KE 5000 BLOG DIANARASHID.COM  - CARA MENINGKATKAN JUMLAH FOLLOWER BLOG | Sebenarnya beberapa tahun dulu blog ni dah ada follower cecah 5000. Tapi dah kerja nya asyik bergaduh dengan orang je, musuh2 pun pakat dok unfollow le..hahaha..
Tambahan pulak saya tak update blog lama sangat. dalam setahun lepas tak sampai 100 pun entry saya. Lama-lama orang unfollow. Bosan kot tak de cerita panas.
Tapi kali ni dah kembali aktif menulis follower pun dah bertambah semula. Harap-harap lepas ni makin bertambah la..

Follower blog saya yang ke 5000 ialah Blog Cik TK. 
Terima kasih pada Cik TK dan semua yang sudi follow blog saya. Bila tengok angka 5000 tu terus semangat nak menulis dengan lebih kerap lagi.
Cara mudah meningkatkan jumlah follower blogDah alang-alang kita menulis pasal follower, meh saya share sikit cara untuk meningkatkan jumlah follower blog.
Luaskan network.Satu benda sia-sia yang kita selalu buat ialah kita terlalu fokus menulis untuk ahli keluarga kita. Benda ni saya pun pernah buat masa mula-mula menulis dulu. Saya fikir mereka akan baca apa saya tulis. Ternyata salah. Diaorang tak kisah dan tak peduli pun.
Lagipun berapa kerat je lah ahli keluarga kita yang suka baca blog.Kan? Dan mereka tak rasa pun perlu untuk follow kita sebab " follow buat apa, kita kan sekeluarga.." macam tu la alasan nya.
Tulis lah sesuatu yang untuk orang lain jugak. Untuk semua orang baca dan boleh boleh jadi sebahagain dari entry yang kita tulis.
Tambah kawan blogger Jangan malu untuk bina hubungan dengan rakan blogger lain. Ini cara paling senang untuk tambah follower. Ada macam-macam cara korang boleh buat untuk berkawan dengan rakan blogger.
Macam saya selalu buat dulu saya akan letak link blogger tertentu dalam entry saya. Contoh macam entry ni saya selitkan nama Blogger Cik TK. Harap Cik TK terharu sambil mengalirkan air mata lah ye.. Hahhaha..
Korang juga boleh selalu tinggalkan komen di post-post blogger lain. jadikan ianya rutin korang. Comment jangan lah serius sangat. Tinggalkan lah komen yang terkesan pada tuan punya blog.


Ada orang bagi komen 2 patah perkataan je. Memang lambat la tuan blog nak ingat kat kita. Sebab tu saya punya komen kat blog orang selalu nya panjang2. Tuan blog suka baca kalau pembaca dia bagi komen panjang2. nanti dia tunggu2 je kita datang komen.
Selain tu korang rajin2 kan jari tu share post kawan-kawan di sosial media korang. jangan kedekut. Tag sekali tuan punya post bagi dia nampak. Bertegur sapa lah dengan blogger lain di sosial media. Malah dengan yang bukan blogger pun korang bertegur sapa jugak la. nanti lama2 dia yang bukan blogger pun akan singgah blog korang.Mana tahu entah2 jadi pembaca setia.
Follow blog blogger lain juga dan bagitau korang suka dengan entry2 beliau dan korang dah follow beliau tu.. nanti dia datang la follow semula. 
 Join Perbincangan bloggerBukan kita nak tunjuk pandai tapi libat kan diri kita dalam perbincangan blogger akan buat kehadiran kita disedari blogger lain. Sekaligus mereka tertanya2 apa yang korang tulis kat blog, cemana blog korang tu, bagus ke tidak..
Bila diaorang dah singgah tu, dah tentu la mereka akan tinggalkan komen pada blog korang untuk bagitau yang mereka dah datng ke blog. So korang pun pergi lah blog dia balik dan bagitau dah follow blog dia.. 
Simple as that..
 Tu je la nak kongsi kan dengan korang. Semoga kita sama-sama terus fokus dengan blog dan berusaha untuk lebih kejayaan. 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2020/08/ini-follower-ke-5000-blog.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Blogsemak Naikkan Follower Instagram Tanpa Bayaran

Cara Blogsemak Naikkan Follower Instagram Tanpa Bayaran

papar berkaitan - pada 31/7/2020 - jumlah : 208 hits
Cara Blogsemak Naikkan Follower Instagram Tanpa Bayaran Hari ini admin blogsemak nak cerita sendikit tentang cara naikkan followerdekat instagram aka IG yang ramai tak tahu Sebenarnay ada cara mudah dan senang untuk naikkan follower tanpa b...
Cara Meningkatkan Rasa Percaya Diri Part 1

Cara Meningkatkan Rasa Percaya Diri Part 1

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 278 hits
Percaya diri adalah hal yang sangat dibutuhkan dalam kehidupan Banyak orang yang sukses karena memiliki rasa percaya diri yang tinggi Namun masih banyak orang yang masih memiliki masalah pada rasa This is a content summary only Visit my web...
Tips Cara Nak Setting Dashboard Ke Blog Asal

Tips Cara Nak Setting Dashboard Ke Blog Asal

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 377 hits
Haih aku faham ramai yang suka pembaharuan dalam dunia dashboard blog Masalahnya jiwa aku pulak tak boleh terima Entah rasa kacau bilau part nak menaip dan setting gambar pun jadi haru biru Macam entry semalam juju upload sekeping gambar pu...
Cara Pasang Iklan Adsense Jenis Link Ads Di Blog Untuk Tahun 2020

Cara Pasang Iklan Adsense Jenis Link Ads Di Blog Untuk Tahun 2020

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 406 hits
Ada yang tanya saya cara untuk pasang iklan Google Adsense jenis Link Ads di blog Jadi sini saya sediakan tatacara dan tutorial untuk pemasangan tersebut Langkahnya tidak rumit pun Sekarang untuk tahun 2020 banyak cara untuk peroleh pendapa...
Cara Menghapus Postingan Blog Yang Benar

Cara Menghapus Postingan Blog Yang Benar

papar berkaitan - pada 16/8/2020 - jumlah : 183 hits
Dalam beberapa hal mungkin kamu memutuskan untuk menghapus postingan blog yang telah kamu buat Entah karena artikel sudah tidak menarik ataupun terjadinya kesalahan penulisan yang membuat hasilnya tidak sesuai dengan yang diharapkan Apapun ...
Cara Report Blog Yang Guna Identiti Anda

Cara Report Blog Yang Guna Identiti Anda

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 297 hits
Cara buat laporan untuk blog yang menyalahgunakan identiti anda Saya telah ditanya mengenai soal ini tentang bagaimana nak buat report atau laporan mengenai blog yang menyalahgunakan identiti anda atau mengambil kandungan blog anda untuk di...
Para Pelakon Was It Love Dedah Kebaikan Song Jihyo Cara Dia Jaga Mereka

Para Pelakon Was It Love Dedah Kebaikan Song Jihyo Cara Dia Jaga Mereka

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 352 hits
Baru sahaja kelmarin apabila pelakon itu menyampaikan hadiah yang gagal dimenangi oleh idola itu semasa rakaman Running Man baru baru ini Bangun sahaja pagi ini lebih banyak cerita baik yang diceritakan oleh rakan pelakon Song Ji hyo yang m...
Cara Meruqyah Anak Agar Tidak Nakal Mau Belajar Dan Tidak Membangkang

Cara Meruqyah Anak Agar Tidak Nakal Mau Belajar Dan Tidak Membangkang

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 261 hits
Sebenarnya tidak ada istilah anak nakal karena semua anak di dunia ini pada dasarnya dilahirkan atas fitrah atau tidak membawa kesalahan dan dosa apapun Peran orangtuanya lah yang berperan penting dalam menentukan anak tersebut akan menjadi...
Tips Penjagaan Tayar Kereta Cara Mudah Untuk Wanita

Tips Penjagaan Tayar Kereta Cara Mudah Untuk Wanita

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 304 hits
Penjagaan Tayar Kereta Cara Mudah Hai Salam sayang dari ciktom Ramai antara kita memiliki kereta tetapi tak ramai juga
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say