Ingkar Pkpp 136 Individu Ditahan Dengan Pdrm




Ohmedia rasa sedikit kecewa dengan sikap segelintir rakyat Malaysia kerana telah mengingkari arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKPP). Menurut laporan Berita Harian, seramai 136 individu telah ditahan oleh pihak berkuasa semalam. Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob memaklumkan ketika sidang media pada hari ini bahawa terdapat 100 individu dikenakan kompaun dan manakala selebihnya lagi direman daripada jumlah tersebut. 



Antara kesalahan mengingkari PKP itu ialah aktiviti membabitkan kehadiran orang ramai yang menyukarkan penjarakan sosial, tidak memakai pelitup muka di tempat sesak, dan aktiviti di dalam pub serta kelab malam. Selain itu, premis beroperasi tanpa kebenaran dan tangkapan pendatang asing tanpa izin (PATI).


Di kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) Secara Pentadbiran di Kedah pula, kesalahan dikesan termasuklah keluar rumah tanpa alasan munasabah dan orang luar masuk ke kawasan berkenaan tanpa alasan munasabah.

Berkaitan dengan Ops Benteng pula, pasukan keselamatan telah menahan seorang tekong dan 64 pendatang azin tanpa izin (PATI) serta merampas lima kenderaan darat semalam.



Antara kejayaan Ops Benteng, semalam, ialah penahanan 10 PATI di Bandar Penawar, Johor, oleh Rejimen Pertama Kor Armor Diraja. Secara keseluruhan dari 1 Mei hingga 21 September lalu, seramai 7,012 individu ditahan melalui Ops Benteng membabitkan 5,992 PATI, tekong (737) dan penyeludup (283).

Genap dua bulan yang lalu, seramai 32,464 orang menjalani kuarantin wajib selepas pulang ke tanah air menerusi pintu masuk sempadan antarabangsa.


Daripada jumlah tersebut, sebanyak 8,214 orang sedang menjalani kuarantin wajib di beberapa tempat seperti 68 hotel, 8 premis lain, Institut Latihan Awam (ILA) dan institusi pengajian swasta di Negeri Sembilan, Kuala Lumpur, Perak, Perlis, Sabah, Labuan, Kelantan, Selangor, Sarawak, Kedah, Johor dan Terengganu.


OHMEDIA: PATUHI SOP DAN JAGA PENJARAKAN SOSIAL. JANGAN LUPA MEMAKAI PELITUP MUKA KETIKA KELUAR RUMAH.


Kredit: Berita Harian


+ Baca respon pembaca di Facebook Oh! Media.



Sumber: Oh! Media

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/09/ingkar-pkpp-136-individu-ditahan-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
124 Ditahan Ingkar Pkpp

124 Ditahan Ingkar Pkpp

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 146 hits
124 DITAHAN INGKAR PKPP JOHOR BAHRU Polis dan Majlis Bandararaya Johor Bahru melakukan serbuan di dua pusat hiburan di sini malam tadikerana ingkar Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkat...
Tarik Lesen Operasi Penjara Pemilik Pub Ingkar Arahan Pkpp

Tarik Lesen Operasi Penjara Pemilik Pub Ingkar Arahan Pkpp

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 181 hits
KUALA LUMPUR 14 SEPT Polis dan pihak berkuasa tempatan disyor mengambil tindakan lebih tegas terhadap pemilik pub dan kelab malam yang beroperasi ketika Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan termasuk mengheret mereka ke mahkamah dan menarik...
51 Individu Sedang Berhibur Dikompaun Ingkar Pkp

51 Individu Sedang Berhibur Dikompaun Ingkar Pkp

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 134 hits
51 INDIVIDU SEDANG BERHIBUR DIKOMPAUN INGKAR PKP JOHOR BAHRU Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Kontinjen Johor memeriksa 51 individu ditahan di sebuah premis hiburan di bandar raya ini awal pagi ini Menerusi serbuan pada pukul 2...
183 Individu Sangap Nak Berhibur Langgar Pkpp Kena Tahan

183 Individu Sangap Nak Berhibur Langgar Pkpp Kena Tahan

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 224 hits
KUALA LUMPUR 183 pengunjung sebuah pusat hiburan di ibunegara ditahan kerana melanggar pkpp serbuan kali ini di sebuah kelab eksklusif di jalan bukit bintang ibu negara dengan kekuatan 8 pegawai dan 26 anggota dari pasukan jabatan siasatan ...
Enam Warga Asing 13 Gro Vietnam Dicekup Ingkar Pkpp

Enam Warga Asing 13 Gro Vietnam Dicekup Ingkar Pkpp

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 231 hits
KUALA LUMPUR Seramai 19 warga asing termasuk 13 wanita Vietnam disyaki pelayan khidmat pelanggan ditahan di sebuah pusat hiburan di Kuchai Entrepreneurs Park awal pagi tadi Dalam serbuan jam 2 45 pagi itu polis turut menahan 31 pengunjung k...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

There Is An Awakening

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars